Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Daniel, Johanna, Nitro, atte69
falcor skrev:
Tänkte försöka hitta ett gevär som jag och sonen på 12 år kan ha lite kul med.
falcor skrev:Vågar man köpa en FWB 300S begagnad på blocket? Finns ju både med endast diopter och även med optik. Hur stor är risken att man köper grisen i säcken?
falcor skrev:Vågar man köpa en FWB 300S begagnad på blocket? Finns ju både med endast diopter och även med optik. Hur stor är risken att man köper grisen i säcken?
Tittar jag på Weihrauch så känns det som HW57:an ligger närmast det jag vill ha men den väsnades ju en hel del när jag letade upp lite filmklipp på den.
Archon skrev:En Gamo CF-X kanske vore något? Det är en underspännare och ligger inom din budget. Förvisso inte särskilt snygg, men i gengäld är den relativt lätt med en vikt på 3 kilo. Tänk på att ett kikarsikte adderar till vikten på vapnet. Så om du köper ett vapen på exempelvis 4,2 kilo och sedan monterar ett kikarsikte på 500-1000 gram så blir det en hel del att kånka på. Syntetstocken tål vädrets makter bättre än en traditionell stock av trä. Tyvärr utrustad med fiberoptiskt sikte som varenda ny bössa som kommer ut på marknaden, verkar det som. Det ger inte riktigt samma goda precision som vanliga gamla hederliga järnsikten, enligt mig. Men duger gott till burkskytte och dylikt. Med kikarsikte blir vapnet ännu bättre.
För att följa länken så måste du registera dig.
Superbee skrev:Diana 240
Nitro skrev:Superbee skrev:Diana 240
Intressant tips, frågan är hur tryckena är, kanske du vet.
Dianas trycken brukar ju ha mer att önska, liksom Gamo med flera.
sfe skrev:Är bössan i OK skick, och då menar jag funktionsmässigt - det utseendemässiga är underordnat, är det ett helt OK pris. (Nu vill jag inte skapa oro här utan passar på att påpeka att det är relativt sällsynt att FWB300S har några som helst funktionsmässiga fel. Det enda återkommande felet jag vet om är att stockarna ibland spricker i pistolgreppet. Det är inget vanligt fel, men heller inte okänt. Sliten pippackning räknar jag inte som ett fel, den är dessutom lätt att byta.)
Gratulerar till ett, enligt mig, rätt beslut! Du kan troligtvis se fram emot tiotusentals avfyrade skott utan några som helst problem med geväret.
Du har också aktivt avstått från möjligheten att skylla på geväret de gånger du missar.
falcor skrev:Jag får väl fylla på här med att jag kommer lägga ut min Fwb300s till försäljning inom kort, har också råkat beställa en HW30s, Fwb:n är helt ok men lite för tung och klumpig för att barnen ska tycka det är roligt att hålla på.
Batistuta skrev:falcor skrev:Jag får väl fylla på här med att jag kommer lägga ut min Fwb300s till försäljning inom kort, har också råkat beställa en HW30s, Fwb:n är helt ok men lite för tung och klumpig för att barnen ska tycka det är roligt att hålla på.
Behåll FWB för guds skull, du kommer att ångra dig inom kort annars
Nitro skrev:Batistuta skrev:falcor skrev:Jag får väl fylla på här med att jag kommer lägga ut min Fwb300s till försäljning inom kort, har också råkat beställa en HW30s, Fwb:n är helt ok men lite för tung och klumpig för att barnen ska tycka det är roligt att hålla på.
Behåll FWB för guds skull, du kommer att ångra dig inom kort annars
Håller helt med. Förstår om den är för tung och klumpig för barnen.
Men när jag var liten och sköt luftgevär på klubben typ 10-12 år gammal så var det just med en sådan.
Fast då sköt man ju bänkskytte med stöd. Det var först när man blev äldre man klarade att skjuta stående.
Men FWB till bänkskytte och HW30 till stående och allround blir väl bra
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], paskina och 2 gäster