Drulov Lov-21

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Drulov Lov-21

Inläggav zpiff 24 sep 2017, 17:00

Någon här som har erfarenhet av Drulov Lov-21? Finns lite på nätet om denna CO2 pistol, men jag är intresserad av info på Svenska, inte Spanska, ryska eller något annat språk.
Kral Puncher PRO .177
HW 97 TH .177
Air Arms S200 .177
Air Arms SE90 .22 Pre -92
Diana 24 .177
QB 78 .177
Hatsan striker s .25
FWB 65 .177
Crosman 2240 .22
Crosman Backpacker .22
Artemis PP700W
Användarvisningsbild
zpiff
 
Inlägg: 663
Blev medlem: 11 dec 2008, 20:28
Ort: Eskilstuna
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 73 gånger i 66 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: FWB, Diana och Crosman

Re: Drulov Lov-21

Inläggav fruktflugan 04 nov 2017, 10:09

Information på svenska:
Har precis beställt en. Kände att jag behövde börja med luftpistol igen.

Kan försöka återkomma och berätta mer.

/Jimmy
fruktflugan
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 09 nov 2008, 23:17
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Drulov Lov-21

Inläggav sfe 04 nov 2017, 11:10

Även jag är intresserad av en sån redogörelse.
Jag kommer troligen inte att köpa någon själv, jag har redan 3 st en-skotts "semi-matchpistoler", men likheten med S&W 79 och Crosman MK I och II gör mig intresserad. Jag säger inte att det är en kopia, långt ifrån, men upplägget är ungefär detsamma och skiljer sig från de flesta andra luftpistoler.
FWB 300S(X2), Walther Lever Action, Diana 23, Diana 27, FWB 65, Smith & Wesson 79G, Evelox CP-1, Umarex Colt SAA, Umarex Beretta 84, ASG CZ P-09 4,5, Gletcher NGT R, Crosman 1077
Användarvisningsbild
sfe
 
Inlägg: 988
Blev medlem: 24 feb 2014, 22:02
Ort: Lerum
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 95 gånger i 80 inlägg
Luftvapen favorit: FWB300S

Re: Drulov Lov-21

Inläggav Archon 05 nov 2017, 06:59

sfe skrev:Även jag är intresserad av en sån redogörelse.
Jag kommer troligen inte att köpa någon själv, jag har redan 3 st en-skotts "semi-matchpistoler", men likheten med S&W 79 och Crosman MK I och II gör mig intresserad. Jag säger inte att det är en kopia, långt ifrån, men upplägget är ungefär detsamma och skiljer sig från de flesta andra luftpistoler.


Jag hade planer på att införskaffa denna pistol, eftersom det uppenbarligen finns dom som vill veta mer om den. Men då jag redan har mellan 45-50 luft- och airsoftvapen i min ägo så har jag lite svårt att motivera ett inköp. Men man ska aldrig säga aldrig... om jag mot förmodan köper den så kommer jag givetvis att förmedla mina intryck här på forumet, samt eventuellt lägga ut en videorecension på svenska på Youtube. Dom videos som jag sett om den här pistolen har uteslutande varit på diverse slaviska tungomål. Pistolen ser tämligen anspråkslös, tråkig och plastig ut måste jag säga. Inget som direkt sporrar till inköp. Men skenet kan som bekant bedra. Med största sannolikhet får man ut ganska många skott per kolsyrepatron. Enkelskottare, ingen blowback och måttlig effekt. Den angivna vikten på 740 gram är även den helt lagom. Inte för lätt så att den blir vinglig att sikta med, men inte så tung att den blir svår att hantera. Kolsyredrift gör den rekylfri. Frågetecknen här är avtrycket och huruvida man kan få till en hyfsat bra precision med dom simpla, öppna riktmedlen som vapnet är försett med. Eftersom pistolen marknadsförs som 'target pistol' så tror jag dock inte att avtrycket är något större problem. Visst, man får vad man betalar för, men troligtvis är det någorlunda förutsägbart och inte alltför hårt.
Senast redigerad av Archon 05 nov 2017, 07:00, redigerad totalt 1 gång.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Drulov Lov-21

Inläggav fruktflugan 05 nov 2017, 10:04

Vad jag har läst så är avtryckaren lätt och en polering av relevanta ytor tar bort eventuellt motstånd i mekaniken.
Den kan behöva smörjas, vissa rapporterar att de kan komma rätt så osmorda.

Det och jag läste om en snubbe som skjuter bättre serier med sin lov21 än sin 900 punds tävlingspistol. Nu kan jag tyvärr inte hitta tillbaka till den texten, har snubblat över den minst 2 gånger förut.

Tror säkert pistolen duger att återuppliva sin ungdoms målskytte med i alla fall.

/Jimmy
fruktflugan
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 09 nov 2008, 23:17
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Drulov Lov-21

Inläggav Archon 06 nov 2017, 05:58

Jag har läst att o-ringen som omsluter kolsyrepatronen när den är i, är tillverkad av ett material som gör att den sväller. Minskar risken för läckage, men gör också att kolsyrepatronen kan bli svår att ta ur när man skjutit färdigt. Jag har hört att man måste antingen vänta tills kolsyrepatronen är helt slut, eller så kan man dra 'vingarna' i sidan som man spänner hanen med bakåt för att tömma kolsyrepatronen på allt kvarvarande innehåll. Det gäller att vara försiktig så att dom inte går sönder, eftersom dom är av plast. Men detta kanske bara gäller dom äldre modellerna, vad vet jag.
Senast redigerad av Archon 06 nov 2017, 06:02, redigerad totalt 1 gång.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Drulov Lov-21

Inläggav fruktflugan 07 nov 2017, 00:30

Mig veterligen har de löst det genom att lägga med två endcaps/piercers.
Efter vad jag förstår så sväller o-ringen av co2 (precis som gamla paintballvapen) och om man då skruvar in den igen så är det lätt att man skär sönder den. Så därför kommer de nya med två sådana iskruvsmojänger så o-ringen hinner normaliseras igen.

Det och man kan förmodligen byta oringen till en annan av lämpligare sort. Gissningsvis sitter det en buna-oring som standard och en polyuretan borde inte vara helt omöjlig att hitta.
fruktflugan
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 09 nov 2008, 23:17
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Drulov Lov-21

Inläggav fruktflugan 14 nov 2017, 10:06

Då har jag haft pistolen någon vecka och kan uttala mig lite.

Inga problem med co2-hanteringen. Pistolen levererades med två endcaps och man kör dem växelvis varpå o-ringen hinner normaliseras.
Pistolen jag fick hade rätt mycket motstånd i mekanismen vilket berodde på en fjäder som håller nere en kula i "bolten" som var lite för hård. Bytte ut den mot en klenare fjäder och allt fungerar som det skall.

Det man betalar för på pistolen verkar vara pipan. Helt perfekt arbete och superb precision. Resten får varken bu eller bä.
Plasten är solid nog och känns som riktigt bra plast. Avtrycket är helt godkänt, och tur är väl det för det är inte justerbart annat än med att byta -eller- ändra infästning för en liten fjäder.
Siktet är utalitärt enkelt. Jag skrattar varje gång jag tar fram pistolen att det ens fungerar med så få mekaniska delar men helvete, är det något som kännetecknar den här pistolen så är det att ha gjort det absolut mest ekonomiska av tekniken... ...utan att för den sakens skull fått det att kännas "billigt". :D

Allt som allt så är den riktigt trevlig.
Är det något jag inte gillar riktigt så är det beroendet av drivmedel i form av co2-patroner.
Gör en pumpvariant av den nästa gång så står jag i kö utanför butiken när den släpps!

/J
fruktflugan
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 09 nov 2008, 23:17
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg


Återgå till Luftpistoler

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster

  • Sponsorer