SAG AR1000 - Renegade edition

I denna kategori talas det om luftvapen i form av fjäder & gasfjäder drivna luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav Leopold 15 nov 2013, 17:10

Jag har inte bytt mina tre (egentligen bara två) sprintar som håller avtrycksenheten på plats som bakstycke. Visst glider de på plats betydligt lättare nu än i början vid montering (efter tjugotals demontering/montering) men något glapp är det inte fråga om. Det är en ganska ordentlig förspänning jag har på slagfjädern, allt hålls på plats helt orubbligt när komponenterna är monterade och under full fjäderbelastning.

Är man superpetig så kan man ju hellre roa sig med att byta ut sprintarna/axlarna i avtrycket mot grövre för att minimera de glapp som förekommer i avtrycksenheten. Jag har inte brytt mig om det eftersom det fungerar utmärkt som det är, med litet vettig smörjning såklart (och att man schimsar bort sidledsglappet i avtryckarbladet vilket är snabbt gjort).
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav ziimp 20 jan 2014, 14:13

kanske är en dum fråga men vad är buttons för något, har läst igenom hela denna tråd och har ännu inte kommit underfund med vad det är? mollyfett är inte ungefär som biltemas mos2 eller? den är ju ganska trög och känns som om det skulle vara ganska lite trögt till avtryckaren? håller själv på o tunar en 300 kronors bössa från jula med underspännare och för tillfället verkar jag ha fått samma problem som du hade med dåligt fett eller inget fett alls på pistongpackningen så hastigheten blir lägre och lägre. Och en annan sak är att i min pipa ca 100 mm in så har jag en choke:/ sen är ju pipan ytterligare 300 mm, vad ska man göra åt detta? skulle jag våga slipa hela första 100mm av pipan med typ 400-800-1200 papper o sen polera? pipan blir ju större överallt i början men kanske inte påverkar lika mycket som en choke som trycker in kulan på fel ställe?
hatsan 125 cal 25 07
hatsan 55s cal 177 07
hatsan bt65 cal 25 12
kayoba cal 177 13
ziimp
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 06 jul 2009, 19:28
Ort: Deje, tjärn
Tack utdelade: 10 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan bt65 hitintills

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav Leopold 20 jan 2014, 14:53

Dessa "buttons" är det som ser ut som svarta runda plastknappar i bakkant pistong på bilderna. Syftet är att minimera friktion, vibration och oljud, ta bort glapp och slitage metall mot metall.

Jag har tre dylika, jämnt spridda runt pistongens bakkant. Mina är tillverkade av små rundstavsbitar av Delrinplast som gängats fast i pistongen, limmats och slipats ner så att pistongen passas in i komptuben utan glapp.

MoS2-fett används på hårdbelastade kontaktytor metall mot metall, finns en del sådana ytor i bl a avtrycksmekanismen. Man använder en minimal mängd och det ger mycket god smörjning i det fallet.

När det gäller din pipa är det inte mycket att göra åt mer än att kolla så det inte är en massa skit som ger intryck av chokningar. En del har kapat en bit av pipan och krönt om mynningen om choken hamnar rätt på så vis men det är inte alla bössor det ingreppet passar på. Dessutom svårare än man kan tro att göra en riktig kröning.

Prova att skjuta en massa med bössan först för att se om den inte presterar bra nog utan dessa ingrepp.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav ziimp 20 jan 2014, 15:41

jaha så det är vad buttonens är, på ett annat gevär jag tunade hade jag 2 st oringar runt men detta kräver dock en pistong med tillräcklig materialtjocklek för spåret till dessa, men nu vet jag ju hur jag kan göra istället:) hur är delrinen, hyfsat hård men ändå följsam? har en plast i verkstaden som jag brukat använda, ser dock inte lika fin ut men funktion är ju huvudsaken. fann du något annat än FWB Spezial Gleitfett som funkade hyffsat till pistongpackningen? är den tunn eller tjock?

Ja fast blir ju aningen svårt då jag får korta pipan 300+ mm för att komma dit och då är det precis att pipan sticker utanför infästningen. och vet inte varför men just kröning har ja lyckats med trots dålig erfarenhet, fast börjar man göra en kröning efter ytterdia på pipan så är det ju kört.
hatsan 125 cal 25 07
hatsan 55s cal 177 07
hatsan bt65 cal 25 12
kayoba cal 177 13
ziimp
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 06 jul 2009, 19:28
Ort: Deje, tjärn
Tack utdelade: 10 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan bt65 hitintills

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav Leopold 20 jan 2014, 16:05

Delrin är ett varumärke på en typ av acetalplast (POM) som är rätt hård och seg. Lättare att svarva och gänga i än nylon och har en lägre friktionskoefficient. Skulle iofs tro det går lika bra med nylon och liknande plaster för detta syfte.

Någon ersättningsprodukt för FWB spezial gleitfett har jag inte hittat och vet inte vad det innehåller. Eventuellt kan det teflonbaserade "Maccari Clear Tar" vara ett alternativ. Har det på fjädern ett tunt skikt, det man har där tar sig fram till packningen förr eller senare men utan att jag sett någon nertrögning över tid.

Vissa säger att litiumfett kan fungera bra, har inte provat själv ännu. Torrsmörjning med MoS2-pulver har använts av en del byggare och det verkar funka bra (inte provat det heller).

Att korta pipan 30 cm verkar inte vara en särskilt bra idé... :) Låt den vara och se hur det blir.
___
Ps. Diskussionen ang tuningen av Ziimps Jula-underspännare fortsätter här: viewtopic.php?f=2&t=12446

Jag tyckte det förtjänade en egen tråd och så blandar vi inte ihop saker och ting i onödan.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav Christian2014 11 feb 2014, 04:47

Kanske lite OT men är det någon som vet var man kan få tag i den som .22?

Det borde väl finnas något EU land som har den som .22? Som .22 är den väldigt intressant för mig. :-) Vore perfekt om man kunde beställa den på nätet från tex Spanien.
Christian2014
 
Inlägg: 493
Blev medlem: 08 feb 2014, 21:25
Ort: Skåne
Tack utdelade: 97 gång
Tackad: 19 gånger i 14 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp, Tåstarp m.fl
Luftvapen favorit: Hatsan :-)

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav Frank69 11 mar 2014, 12:57

Såg att det fanns lite inlägg om AR1000 i en annan tråd.
Det enda som egentligen störde mig med det vapnet direkt ur asken var att avtrycket var lite hackigt...
Men en timmes polering av avtryckets delar... bort med kinafettet och dit med nytt av den goa sorten så var avtrycket helt ok.
O precisionen är det inga fel på... sköt riktigt bra på 10m stående skytte...
sämsta skottet för mig under en eftermiddag/kväll var en 8:a på en 5-rings tavla.
Vapnet var i licensfritt utförande... har för mig det låg på 8,5j, så det var ju knappt nån rekyl.
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav Leopold 25 maj 2014, 00:19

Det var ett tag sedan jag uppdaterade om hur det gått med projektet.

Kort sagt har det gått bra, bra tävlingsresultat på sistone och bössan har skött sig exemplariskt efter säsongsgenomgången i höstas som jag berättade om tidigare i tråden. Nu har den gått ytterligare ca 5k skott sedan dess och jag har lärt mig när pipan behöver rengöras osv.

En grej förtjänar att nämnas dock. I kväll märkte jag att den började sprida en smula. Träffbilderna öppnade upp till enkronas storlek i sittande FT 20 m. Tyckte även att bössan börjat gå litet hårdare, vassare avfyrningsljud. Så kan man såklart inte ha det.

En närmare granskning avslöjade att pippackningen - en standard o-ring - hade börjat läcka i ena kanten. Visade sig rätt tydligt som att det blåstes ut litet oljeskit utanför packningen så det var lätt att se. Egentligen borde jag väl riva bössan och kolla pistongpackningen men det orkade jag inte, den levererar bra enligt kronografen så det är nog inga större problem.

Tog bort pippackningen och gummit kändes rätt hårt och oflexibelt, inga sprickor eller så men den var rätt utplattad. I med en ny o-ring från en Biltema-sats (nitrilgummi), passade perfekt. Träffläget sänktes en smula som väntat eftersom den nya packningen inte var hård och utplattad, det hela stabiliserades snabbt med ca 8 klicks kompensering i höjd och faktiskt även fyra i sidled. Nåväl, ordningen återställd, grupperna tajtade till sig till "one ragged hole" igen dvs gott och väl inom en gammal tioöring och friden infann sig... :)
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav Christian2014 25 maj 2014, 06:01

:-) Låter fantastiskt fint! Du har verkligen lyckats med den bössan. :-)

Kör du fortfarande med Maccari- fjädern? Vilken ammo kör du med och vilka hastigheter får du?

Om du skulle köpa ny pistongpackning nu, vilken skulle du köpa och från vem? Vortek och Progunner? Stör mig på att han vill ha 59 kronor i frakt för den.

Tack för tipset om O- ringarna! Tänkte just köpa så att man har i reserv.

Ha d!
Christian2014
 
Inlägg: 493
Blev medlem: 08 feb 2014, 21:25
Ort: Skåne
Tack utdelade: 97 gång
Tackad: 19 gånger i 14 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp, Tåstarp m.fl
Luftvapen favorit: Hatsan :-)

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav Leopold 25 maj 2014, 10:16

Det är samma maccari -fjäder, den jag fick av en snäll forummedlem. Ammo är h&n ftt 4.52 denna säsong, ger ca 20j / 265 mps med min 20 mm shortstroking.

Standardavvikelsen ökade litet efter bytet av o-ring till 1.00 men jag tror den kommer att bli lika omätbar som tidigare inom kort.

Enda pistongpackning jag testat är vortek vacseal 26 och den funkar fint. Viktigt med rätt smörjmedel i denna bössa annars funkar det inte alls, se tidigare inlägg i den frågan.

Skickat från min LT26i via Tapatalk
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav Frank69 12 jun 2014, 20:40

Leopold skrev:Nu har den gått ytterligare ca 5k skott sedan dess och jag har lärt mig när pipan behöver rengöras osv.


Otroligt egentligen att en "kinabössa" håller till så många skott och dessutom fortsätter att prestera bra.
Visst har den ju fått en del handpåläggning av ägaren... :thumbupp: men huvudkonstruktionen är ändå original...
Kanske skall man ge Kina lite kredit för att de faktiskt har lyckats tillverka ett bra luftvapen...
Tyckte ju synd om Leopold i början, då man tycker att en duktig skytt bör ha ett vapen som skjuter bättre än skytten och inte tvärtom.
Men det har ju visat sig att det var rätt tänkt...
Kul att följa tråden förresten... :smt020
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav Springer 12 jun 2014, 21:28

Håller med dig Frank, jag har haft stort nöje i att följa Leopolds projekt som i slutänden blev över förväntan :)
What is the speed of dark?
Användarvisningsbild
Springer
 
Inlägg: 915
Blev medlem: 20 sep 2010, 03:20
Ort: Östersund
Tack utdelade: 63 gång
Tackad: 87 gånger i 70 inlägg
Luftvapen favorit: Fjäder

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav Leopold 13 jun 2014, 14:13

Jättekul att ni inte tröttnat på den här lilla projekttråden... än i alla fall :)

Jo det är fortfarande så att det mest är denna bössa jag skjuter med i valet mot mina andra två iofs utmärkta fjäderbössor hw30s och fwb300sU. Det är helt enkelt en väldigt kul bössa att träna och tävla med, lagom med pulver och en härlig skjutkänsla!

Fortfarande ligger jag på ungefär samma genomsnittsförbrukning dvs ca 150 -250 skott i veckan i princip året om. Guld värt att kunna skjuta det där viktiga vardagsskyttet hemma i trädgården samtidigt som den fungerar utmärkt även på skjutbanan och de längre skjutavstånden 50 - 100 m om vädret är hyfsat.

En intressant sak som börjar märkas mer och mer senaste månaderna är att bössans precision knappast blir sämre av flitig användning. Gissar att det beror på att pipled/shims sliter in sig efter hand och hittar sina perfekta former.

Kanske en bössa av bättre märke och högre tillverkningsprecision skulle komma snabbare till läget av optimala tekniska prestanda men jag har inte haft särskilt bråttom. Man får inte glömma bort att det tar sin tid även att få till anpassningen mellan bössa och skytt och det är mycket svårt att avgöra vad som är felet när man inte träffar som man tänkt sig.

Där bössan ligger nu i sitt "normaltillstånd" så märker jag effekter väldigt tydligt av att röra kritiska komponenter. Som tex bytet av pippackningen nyligen, det har tagit några veckors skjutande innan jag ser att träffläget stabiliserats helt och det fulla förtroendet för bössans prestation infann sig igen. Dvs sånt här ska man inte pyssla med dagarna innan en tävling om man vill ha en chans... och inte piprengöring heller!

När bössan fungerar som den ska och jag gör vad jag ska så är målet att det ska bli minst en nia på fempricken på 20 meter, sittande FT-ställning. Varje skott, även första skottet. Nästan där nu även med denna bössa.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav Frank69 13 jun 2014, 16:02

Leopold skrev:När bössan fungerar som den ska och jag gör vad jag ska så är målet att det ska bli minst en nia på fempricken på 20 meter, sittande FT-ställning. Varje skott, även första skottet. Nästan där nu även med denna bössa.


Höga krav/önskemål du har på din fjäderbössa! :smt020
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav Leopold 13 jun 2014, 19:07

Frank69 skrev:
Leopold skrev:När bössan fungerar som den ska och jag gör vad jag ska så är målet att det ska bli minst en nia på fempricken på 20 meter, sittande FT-ställning. Varje skott, även första skottet. Nästan där nu även med denna bössa.


Höga krav/önskemål du har på din fjäderbössa! :smt020


Själva bössan klarar förmodligen redan kravet... men bössan skjuter ju inte precis av sig själv så det finns en del att jobba på :)

Kravet är inte gripet ur luften utan det är vad som behövs för att fälla fallmålen kring 50 meter för det mesta trots att man kanske missbedömer avståndet med ett par meter hit eller dit, litet oberäknelig vind osv som minskar vingelutrymmet.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav Leopold 18 sep 2014, 20:29

Tänkte det kunde vara skoj med en liten uppdatering och det gör att jag får litet eld där bak också... det har varit svårt att motivera mig att göra det jag tänkt länge av diverse skäl. Extra svårt eftersom bössan funkat utmärkt under årets tävlingar på det hela taget, i sk "fullfartsklassen" i mitt fall 20J. Något bottennapp har givetvis förekommit men vi har haft en mycket lärorik tid ihop :)

Men "all good things come to an end"... ibland måste man slakta sina heliga kor. Samtidigt betyder det att bita i det sura äpplet av nyinvestering. Denna gång i form av ett helt annat sikte än det MTC 10x44 som funkat fint hittills tack vare den flacka kulbanan. Gjorde att det inte spelade någon större roll om jag bedömde avståndet till 42 eller 50 meter. Så det var en fantastiskt kostnadseffektiv rigg att fälla FT-mål med kort sagt, en perfekt instegsklass för mig.

Men nu ska jag komma till skott och göra det jag tänkte försöka göra från början men misslyckades med: fixa en hyfsad 16J-rigg på denna bas. Tänker att bössan borde slitits in tillräckligt nu efter ca 20.000 skott, pipan kanske funkar bättre nu osv. Kul att se om bössan håller måttet i denna "SAG AR1000 MkIII" eller om den kanske får återgå till tidigare tjänstgöring.

Nyckelkomponenten är denna lilla plastbit som jag hittade i gömmorna sedan sist det begav sig för 1 1/2 år sedan... bortslarvad efter senaste källarstädningen men nu återfunnen:
För att följa länken så måste du registera dig.



Den ger 10 mm extra shortstroking att lägga till den existerande på 20 mm. Summa 30 mm vilket ger ca 75 mm slaglängd i denna bössa med 26 mm cylinderdiameter.

Detta borde göra det ganska enkelt att hamna i rätt effektnivå och så får jag hålla tummarna för att jag slipper reducera transferporten... piston slam no thanks :wink:

Transformationen äger rum i morgon kväll.
__
Cylindervolymen hamnar på 40 cc efter modifieringen. Ganska perfekt för 16J effektuttag.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav Beangan 18 sep 2014, 20:32

Plastbiten känns bekant på något vis ;)

Transferport bytte jag i min prosport nyss.

En hylsa att stoppa i din bössa ska inte vara svår att göra, om det skulle behövas i framtiden.
Beangan
 
Inlägg: 3458
Blev medlem: 14 aug 2011, 04:51
Tack utdelade: 130 gång
Tackad: 389 gånger i 183 inlägg

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav Leopold 18 sep 2014, 20:34

Tack Beangan! Ja det är den plastbiten... :) Uppskattar att du är beredd att hjälpa till om det skulle behövas litet mer avancerade operationer :Thumbupp:
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav börne 18 sep 2014, 20:45

Ska bli kul... hoppas du lyckas bättre denna gång :)
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18752
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Följande användare vill tacka börne för detta inlägg
Leopold (18 sep 2014, 21:03)

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav Leopold 18 sep 2014, 21:03

Ja det gick riktigt kasst sist jag försökte men man får inte ge upp... :-)

Bara kul att experimentera litet och kommer jag fram till att bössan fortfarande inte funkar i 16 J så gråter jag inte blod precis. Ett bra argument att skaffa en dedikerad FT-rigg i så fall :wink:
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Följande användare vill tacka Leopold för detta inlägg
Tomaz (19 sep 2014, 11:14)

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav Springer 18 sep 2014, 21:50

OK, dags att hålla utkik efter åtgärder och resultat igen då :)
Tror du fixar det.
What is the speed of dark?
Användarvisningsbild
Springer
 
Inlägg: 915
Blev medlem: 20 sep 2010, 03:20
Ort: Östersund
Tack utdelade: 63 gång
Tackad: 87 gånger i 70 inlägg
Luftvapen favorit: Fjäder

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav dano_swe 18 sep 2014, 22:47

Den här tråden är helt enkelt underbar. Summerar luftvapennerderi på ett exemplariskt sätt.
Användarvisningsbild
dano_swe
 
Inlägg: 3297
Blev medlem: 31 okt 2009, 09:36
Ort: Gbg
Tack utdelade: 347 gång
Tackad: 719 gånger i 337 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LG 110 HP Hunting

Följande användare vill tacka dano_swe för detta inlägg
Leopold (18 sep 2014, 23:11)

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav Leopold 18 sep 2014, 23:15

Springer skrev:OK, dags att hålla utkik efter åtgärder och resultat igen då :)
Tror du fixar det.


Tack för de uppmuntrande orden och för den fina fjädern som tycks outtröttlig!

Återkommer.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: SAG AR1000 som licensbössa

Inläggav Martin 19 sep 2014, 10:48

@Leupold, trevligt! Då får vi fajtas i 16J i fortsättningen då. Skall ställa ned min HW97 till 16J. Har ju kvar min HW80 i fullfart om jag vill skjuta det :-)

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk
Bild
http://www.onsalaskytte.se/
http://www3.idrottonline.se/onsalaluftgevarsklubb-skyttesport
Användarvisningsbild
Martin
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:34
Ort: Onsala
Tack utdelade: 190 gång
Tackad: 604 gånger i 247 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FWB 300s, HW30/80/97, FX Elite

Följande användare vill tacka Martin för detta inlägg
Tomaz (19 sep 2014, 11:08)

FöregåendeNästa

Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 28 gäster

  • Sponsorer