Klubbstugor

Förslag på hur vi kan förbättra luftvapen forumet

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Klubbstugor

Inläggav buggsson 13 maj 2012, 14:04

Jag tycker klubbstugor skulle vara en bra idé. På ett Hi-Fi forum jag brukade häcka på tidigare har de en avdelning med så kallade "klubbstugor" där varje klubb var ett geografiskt område, och där man måste vara medlem i en klubbstuga för att kunna läsa meddelanden. Jag tänkte då att det på detta forum kunde finnas en avdelning där de klubbar som finns kunde husera och där medlemmar på ett lätt sätt kan kommunicera med varandra.
Bild
buggsson
 
Inlägg: 840
Blev medlem: 28 dec 2011, 16:33
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 41 gånger i 31 inlägg

Re: Klubbstugor

Inläggav Daniel 13 maj 2012, 14:19

Hej Buggson tack för förslaget.

Det enda kritiska jag kan se är att om bara medlemmar i dessa klubbstugor kan läsa meddelandena så kan det bli svårt att upplysa nya medlemmar om att klubben finns och skapa ett intresse för eventuella nya medlemmar. Sedan har väl några av ft klubbarna redan interna forum för deras medlemmar.

Dels så har de flesta ft klubbarna i Sverige en klubbtråd i denna kategori:
viewforum.php?f=61

Dock så ska vi ta upp förslaget till diskussion så får vi se vart vi hamnar.

Fler medlemmar får gärna tycka till om detta förslag.
Don't walk in front of me, I may not follow; Don't walk behind me, I may not lead; Walk beside me, and just be my friend
Användarvisningsbild
Daniel
 
Inlägg: 5340
Blev medlem: 26 dec 2007, 21:05
Ort: Lögdeå
Tack utdelade: 176 gång
Tackad: 216 gånger i 164 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Theoben slr 98

Re: Klubbstugor

Inläggav Leopold 13 maj 2012, 14:48

Vad skulle det vara för fördel av detta? Utveckla gärna dina tankar om detta buggsson.

Själv tycker jag det är kul att se och bli inspirerad av vad som pågår på de olika klubbarna runt om i landet (de är ju dessutom lätträknade). Dessutom ett viktigt fönster utåt för rekrytering och att skapa intresse som Daniel säger.

De interna klubbforum som jag sett är i princip stendöda, alltför liten forumaktivitet av för få för att det ska bli styrfart ens.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Klubbstugor

Inläggav Görgen 13 maj 2012, 14:56

Håller med Daniel och Leopold att det är bra som det är nu att alla kan gå in och läsa och även ställa frågor om dom är intresserade av att komma på en skjut träff. :)
FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)
Bild
Användarvisningsbild
Görgen
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 17 aug 2010, 09:09
Ort: Hästveda
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg
Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.

Re: Klubbstugor

Inläggav Silwer 13 maj 2012, 15:42

Vissa här har ju egna klubbtrådar, det räcker väl?

Men visst de får döljas eller läggas i en separat avdelning för min del, som icke medlem läser man dem väldigt sällan iaf då de tinet angår en, kanske bar när det är dött och inget annat finns så öpnar man dem.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Klubbstugor

Inläggav Pellegrini 13 maj 2012, 20:42

Ang " klubbstugor" - Hade jag inte "kommit in "på Vittsjös sida , hade jag förmodligen stått bakom huset , lutad mot vedbon och plinkat, tills det inte var nått kul längre. Sen hade bössan förmodligen hamnat i garderoben för oöverskådlig tid.. :-(
Pellegrini
 
Inlägg: 2106
Blev medlem: 22 sep 2011, 16:12
Tack utdelade: 699 gång
Tackad: 430 gånger i 140 inlägg

Re: Klubbstugor

Inläggav buggsson 01 jun 2012, 06:29

Daniel skrev:Hej Buggson tack för förslaget.

Det enda kritiska jag kan se är att om bara medlemmar i dessa klubbstugor kan läsa meddelandena så kan det bli svårt att upplysa nya medlemmar om att klubben finns och skapa ett intresse för eventuella nya medlemmar.


Det var ju helt fel av mig. Det skall kunna läsas av alla, men bara medlemmer skall kunna göra inlägg. Tanken är väl att det skall fungera som "lokaldelen" för intresserade inom ett visst geografiskt område, med info om händelser av mer lokalt intresse. Som jag nämnt så hade ett Hi-Fi forum jag hängde på förut en sådan avdelning och mitt intryck var att det är mkt uppskattat. Och ja, det kan hända att klubbar har egna småforum, men det är ju inte alltid samma sak som t.ex. Luftvapen.info. Jag har det hellre samlat på ett och samma ställe. Detta är mina tankar om det hela.
Bild
buggsson
 
Inlägg: 840
Blev medlem: 28 dec 2011, 16:33
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 41 gånger i 31 inlägg

Re: Klubbstugor

Inläggav Jazz 01 jun 2012, 07:13

Vi i Vittsjö har eget forum med annan adress men vi har kommet överens att vara här för tillfället på grund av att det hela tiden kommer nya medlemmar. Så alla inlägg som vi kör i Vittsjö tråden är egentligen bara reklam. Vi har bett Ordf om ursäkt för vi inte använder hans eminenta hemsida och forum men för tillfället är det viktigare att skaffa nya medlemmar till klubben. Vi har två ställen där vi får nya kunder. Det ena är Hurricane det andra är detta forum.
Tack till Daniell.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Klubbstugor

Inläggav Pellegrini 01 jun 2012, 11:01

Tror att "öppna klubbstugor" här på forumet är ganska nyttiga. Har fått kontakt med 2 pers, den senaste nu idag, som undrat över skyttet i Björnstorp.. Hade ju varit lite svårare om dom inte kunnat ta kontakt " på ett lätt sätt" genom tråden. Tror att detta forumet gör enormt mycket för intresset för luftsmällande i Sverige! :cheeRs:
Själv började det med en gurgling på " luftgevär" - om jag inte missminner mig.. :mrgreen: i höstas, och nu e önskelistan lång , och börsen tom :smt037 Tack Daniel! :wink: :cheeRs:
Pellegrini
 
Inlägg: 2106
Blev medlem: 22 sep 2011, 16:12
Tack utdelade: 699 gång
Tackad: 430 gånger i 140 inlägg

Re: Klubbstugor

Inläggav Larsson 01 jun 2012, 13:49

Jag har för mig att jag postade i den här tråden? Blev inlägget/inläggen borttagna? Censur?
Clean gloves hide dirty hands.
Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW
Användarvisningsbild
Larsson
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 06 mar 2008, 18:43
Ort: Gävle
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 18 gånger i 15 inlägg

Re: Klubbstugor

Inläggav Pellegrini 01 jun 2012, 14:53

Larsson skrev:Jag har för mig att jag postade i den här tråden? Blev inlägget/inläggen borttagna? Censur?

Vill dra mig till minnes att tråden blev delad i " klubbstugor" / "köp&sälj"..ang annonsernas synbarhet, du kanske hamnade i andra halvan på "snöret " :lol:
:smt035
Pellegrini
 
Inlägg: 2106
Blev medlem: 22 sep 2011, 16:12
Tack utdelade: 699 gång
Tackad: 430 gånger i 140 inlägg


Återgå till Förslagslåda

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster

  • Sponsorer