Beretta CX4 Storm Commando 2

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 04 apr 2012, 18:18

Fågel, fisk eller mittimellan?

Ja det är just vad man kan fråga sig här, det är inte helt en pistol, fast den bygger på en, det är inte ett gevär heller och ingen SMG, ingen militär i världen har använt den någonsin.(dock några polisdistrikt i USA som backup semikarbin)

Den är byggd för att roa amerikaner främst(Beretta menar dock att dn är för home defens, men då börjar jänkare prata stoppingpower, de ndödar för dåligt tycker det, minst en AR15 måste man ha vid sängen), billig smidig kort semikarbin i pistolkalibrar 9mm, .40 och .45.

Sen har den en brorsa till som tillverkas i Tyskland av Umarex(samma namn dock), den för oss som inte får leka med såan krutvapen hur som helst, så det blir co2 drivet i stället dock med exakt samma skal, tom hylsutkastningsluckan är kvar.

Bild
Lådan man får den i är samma som krutbössan har.
Den runda lappen tyckte jag var hysteriskt kul det är bra att man får veta att det är high power on the inside och ingen ananstans, det stå även att den där skas tas bort innan användning, amerikanska vibbar :-)

Commando 2 tillägget är helt enkelt en variant med ett Walther PS44 rödpunkt och frontmontaget för typ handtag, bipod, lampor och annat.

En commando 1 finns som är asful likadan men "jordbrun" i plastfärgen, ser mer ut som rännskitebrun imo, den har dock tacticalsiktet man kan få med ett 4x32 för långt ögonavstånd, det siktet ville jag inte ha då det inte är nåt att ha om man skulle sälja bössan och isf spara siktet.

Även det här siktet har långt ögonavstånd då det är en kopia på ett sikte som används av militär bla, det är för att SMGs tex och även denna ju har fasta riktmedel man inte kan ta bort ens och sen fästet för sikten mellan dessa.

Det är ett litet kors som lyser i det iaf, verkade fånigt först men funkar bra tycker jag, ej irriterande, så det kan man ha på vad man har lust med till skilnad från kikaren de erbjuder.

Vapnet laddas med 30 skottsmagasin med riktiga diaboler och är också fullblowback, dvs avtryckaren avlossar bara hammaren, allt annat inklusive magget roteras av blowbacken.
(ja de går att ta bort en stålpigg så är den fullauto, men ej rekomendabelt då co2 inte är stabilt i ett sånt läge).

För mig och lekvapen så var det viktiga just att slippa stålkulor och slätborrat som sprutar kulor överallt inklusive tillbaka, och inget fins nästan på marknaden tyvärr, för jag ville inte ha 10-12skottsmagasin, trams, jag ville ha mer och diaboler och då blir valen få.

Men det kostade märkte jag i Sverige där det ens fanns nåt att köpa, så ville jag ju ha några extramagasin med såklart.

Tyskland blev självklart som val då 2000 inte kan struntas i på en sån här leksak, det är enorma pengar då, under 4000 för mig i Sverige om du kan plocka ihop den 6000 utan vidare.

Bild

Ett magasin ligger under den på bilden.

Den väger en hel del, minst som en Verminator och man tar i för lite när man lyfter på den, plasten är tjock och alltså det är absolut som om den vore det riktiga vapnet på det sättet, dock snacket om äkta känslan är ju inte sann riktigt, det är ju ingen rekyl, blowbacken låter en hel del iofs men men

Den är något längre än Verminatorn men annorlunda i proportationerna.

Vinter ute så jag har bara testat lite och gjorde omedelbart en dumhet, jag laddade magasinet för dåligt, jag bara pillade i diabolerna med tummen, men de måste tryckas in en bit annars får man problem, hastigheten åkte jojo och jag var förbannad på skiten innan jag fattade problemet.(det medföljer en grej för det om man har klumpiga fingrar)

Gjorde om så funkad det bättre, väl hårt trycke för att var full blowback, svårbegripligt, men värre att slaget på trycket är för långt helt i onödan, allt i plast så jag vet inte vad man kan göra, originalet sägs var lika dåligt där.

Man skjuter iofs så fort man kan trycka utan problem, men nån form av tanke kunde lagts på detta.
Kanske är det plinkingvapenens kung just nu om man ska var laglig iaf, jag gissar det.

För nåt annat finns inte att säga, det här är inte för målskytte med hög precision eller nåt, utan lek.
Drivs tyvärr imo av co2 88 grammare inte så kul, de räcker säger de till nånstans runt 200 skott innan bössan börjar trassla.

Nåväl den är kul iaf om det var det man var ute efter och iaf tillräkligt "seriös" i uppbygnaden och så för att den inte ska kännas som en vattenpistol från Biltema vilket en del plinkers gör.

Då jag insett att licens är omöjligt så kanske jag kan få leka lite denna sommar iaf utan att kolla mig över axeln hela tiden.

Ok, jag inser att en recension av den här inte lär var så intressant här, men ja gtänkte att jag kan väl skriva nåt så får andra ta sina Royaler sen igen bara. :-)

Glömde jag nåt?
Senast redigerad av Silwer 05 apr 2012, 23:26, redigerad totalt 2 gånger.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Tomaz 04 apr 2012, 18:31

Det här HÄNDER bara inte...! :shock:

Silwer skaffar en kolsyrebössa...!

Jag trodde den enda kolsyran du använder, är den som följer med i burkarna med Norrlands Guld... :cheeRs:



Men allvarligt.....Grattis, roligt med något nytt... :Thumbupp:
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Steelkreeg 04 apr 2012, 18:46

Si på fean... :smt037 nu är det bara lite grunnande på hur man luftkonverterar 88grammarn :-)

Sen skall du ju ha laser och lampa och bipod och avståndsvisare det finns ju lite fästen undertill sen när Aina kommer som är van vid att jaga folk med ...... så äre bara att peppra ;P :smt037 .


Helt klart kul grej Grattis
Mvh Steelkreeg.

Feinwerkbau 300Sm.
Fx Royale 200 syntet Cal 25.
FX Cutlas valnöt Cal 22.
Bsa Stutzen Rb2 Cal 22.
Haenel 310 Cal 4,4
Crossman 2240 cal 22/177.
Tanfoglio Witness 1911 Co2.
Umarex T4E HDR cal 50.
Daisy Red Ryder
Användarvisningsbild
Steelkreeg
 
Inlägg: 116
Blev medlem: 19 feb 2008, 22:14
Ort: NordUppland
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: Feinwerkbau,BSA,Fx cutlas

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav AnThRaX 04 apr 2012, 18:49

Grattis till en rolig leksak!!!
Men jag tror ändå att du har lite fel med teorin angående helauto på cx4:an....har för mig att jag vände och vred på allt när jag plockade isär min första gången...tror faktiskt att det är helt omöjligt med den konstruktionen,men jag kan ha fel=)
Är det 7,5 Joules versionen som du har införskaffat dig?
Gladiator.22 Crosman 2250 Crosman 2250XT Hatsan AT44.25 Drozd Tyrex
Umarex colt 1911 Gamo Compact x2 PX4 CX4
AnThRaX
 
Inlägg: 84
Blev medlem: 10 jun 2008, 22:07
Ort: Säter
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Säters skytteförening
Luftvapen favorit: Fx Gladiatorn

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 04 apr 2012, 18:56

Nä, jag håller med, men vad fan ingen anna utväg fanns, inget är luftdrivet och samtidigt lagligt eller för den delen i min prisklass som var exakt 4000 för rubbet or nothing.

Jag funderar på om jag kan göra om en 88grammare så man kan fylla den kanske från en släckare, det borde gå.

Den är faktikst ganska kul med trots att det ju inte handlar om några enorma krafter här om man är van med annat, men alltså man får ta det för vad det är.

Synd att dte är vinter här ännu och mer snö på väg.:-(
Skulle velat satt några tavlor bara för att se hur illa det är, nu blev det bara på lite grejor och så för att se att jag kunde träffa nåt säg inom 25m.

För allvarligt i den här klassen finns det gott om rappel som faktikst inte klarar sådant.

Så affärer med tyskar som inte kan engelska och det funkade bra Sportwaffen ska ha all heder på det sättet, de ordnade det jag ville även om vi fick google translata saker.

De som tramsade till allt var självklart de som kan svenska oftast tror ja giaf POSTEN de klarad inte frakta bössan till mig utan lämpade av den 3.5 mil bort och vägrade sen utan betalning köra den till mig, så jag fick ta mig 7 mil för tat ta ut bössan när jag hade 500m till det lokala utlämningstället, de var helt fyrkantiga, allt var omöjligt osv, jag orkade inte höra på det ens, men tydligen var felet mitt trots rätt adress osv.

Jag tänker inte skriva CO2 rules! direkt, men det här kunde jag inte knäcka helt enkelt på annat vis.

Den låter inte så väldigt mycket heller tycker jag, men så är jag van med PCPer, faktikst var pipan längre än jag trodde, blowbacken är ljudlig så även med ev dämpare skull den låta en hel del.(läste om toktyskar som la typ 1000 spänn för att ha en hw dämpare på pipan haha)

Visst man kan ju ifrågasätta hur det står till när man lägger 4000 på nåt sånt här, men jag ville ha det jag ville ha helt enkelt och jag gick i genom allt jag kunde hitta.
Man kan dock fråga sig vem som köper en sån här i Sverige öht, de tycks iofs inet växa på träd men jag har ju sett några nämna den, men inge nhar velat skriva nåt utförligare om den, kanske för att man kämnmner sig larvig på ett sånt här forum med nåt sånt här.

Sen har jag fördelen att jag har nåt att jämföra med, jag vet vad som är vad, jag behöver inte skriva nån bågtext om att detta är det perfekta vapnet för allt bara för att jag är nykär i bössan vilket jag annars upplever många gör.

Men jag får skjuta lite så får jag kommentera mer vad jag inte gillar och gillar, initialt var jag flyförbannad då den gick så jävla ojämt, men hmm...det var ju mitt fel, bråttomklubben ville provskjuta utan att riktigt kolla hur man skulle göra.
Senast redigerad av Silwer 04 apr 2012, 19:25, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav gubbe 04 apr 2012, 19:00

Silwer skrev:men jag ville ha det jag ville ha helt enkelt


Gott Silwer. Hoppas du blir nöjd. :thumbupp:
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 04 apr 2012, 19:05

AnThRaX skrev:Grattis till en rolig leksak!!!
Men jag tror ändå att du har lite fel med teorin angående helauto på cx4:an....har för mig att jag vände och vred på allt när jag plockade isär min första gången...tror faktiskt att det är helt omöjligt med den konstruktionen,men jag kan ha fel=)
Är det 7,5 Joules versionen som du har införskaffat dig?


Öh ja öh...den är tysk denna och jag har ingen kalibrator eller vad de heter man mäter med :-)

Det sitter en pinne i metallkroppen man delar inutoi som låser fast hammaren, jag tro at tom mna rycker den så kommer dn skjuta fullauto, men ja gtrro inet det komer funka bar på en kolsyrebössa som ju blir kall och börjar slå ojämt, jag kan ha fel, det är en gissning bar efter vad jag kunde se på bilder och så, det är iaf inget jag kommer göra iofs.

Trycket ska jag försöka förkorta slaglängden på då det var vansinnigt 3cm kanske när man behöver 1cm, den ska ju bar släppa hammaren och inget mer.

Man kan undar varför det är så segt med då det ju som sagt inte utför nåt direkt, en del vapen roterar ju magget med avtryckaren med och då kan man ju förstå det.

Läste tyska siter som skriver mycket om den (de är galna där märkte jag med lägger massor på att ha en äkta ljuddämpare osv) de menar att den slits lite med användning och trycket blir bättre med en hel del tryckande helt enkelt.

Då inga justeringar finns eller metall kan man inte så att säga fila själv.

Undar om den kan göra 10J?, man tycker det, rent hypotetiskt skrivet då alltså :-)
Bricker på fjädern eller en annna fjäder så att tden fortfarande orkar repetera borde gå en bit, de är ju 7.5J me ndet är ju för at tdet är just tyska licensgränsen inget annat, pipan är lång nog och fjädern är inet hård direkt.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav AnThRaX 04 apr 2012, 19:15

Vet inte hur det är med din,men min hade en plastbussning mellan pipan och yttre hylsan som glappade,och när jag chimsade pipan så blev det mycket bättre träffbilder.Tror att man skulle kunna få till riktigt bra precision på cx4:an om man bara svarvade om en annan pipa och stoppade i!Tyckte först att det verkade rackligt med magasinet i början,men det har ALDRIG krånglat en endaste gång,vilket ofta händer med andra semi-historier som jag äger=)Kör även med adaptern som dom säljer för två 12 grammare,och det fungerar riktigt bra,även om det är precis att den går i=)
Gladiator.22 Crosman 2250 Crosman 2250XT Hatsan AT44.25 Drozd Tyrex
Umarex colt 1911 Gamo Compact x2 PX4 CX4
AnThRaX
 
Inlägg: 84
Blev medlem: 10 jun 2008, 22:07
Ort: Säter
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Säters skytteförening
Luftvapen favorit: Fx Gladiatorn

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 04 apr 2012, 19:18

Steelkreeg skrev:Si på fean... :smt037 nu är det bara lite grunnande på hur man luftkonverterar 88grammarn :-)

Sen skall du ju ha laser och lampa och bipod och avståndsvisare det finns ju lite fästen undertill sen när Aina kommer som är van vid att jaga folk med ...... så äre bara att peppra ;P :smt037 .


Helt klart kul grej Grattis

Luft är nog svårt då man måste regulerera denna till säg 60-70bar annars kommer man krossa blowbacken, men fyllning från co2släckare borde funka, säg att man hårdlöder en ventil på en gamal 88grammare helt enkelt att fylla genom.

Ja mitt fjantiga lasersikte ska jag fan skruva dit, alltid retar det nån :-)

Ja man kan fästa all möjlig smörja på den från de riktiga krutvapenn , dessa har en kombinerad bipod som man ka nfälal ihop till et thandtag so mstöd att hålla i(främst för den rekyl som nu krutmodellen ger).

En lampa måste jag ju ha sen med.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 04 apr 2012, 19:21

AnThRaX skrev:Vet inte hur det är med din,men min hade en plastbussning mellan pipan och yttre hylsan som glappade,och när jag chimsade pipan så blev det mycket bättre träffbilder.Tror att man skulle kunna få till riktigt bra precision på cx4:an om man bara svarvade om en annan pipa och stoppade i!Tyckte först att det verkade rackligt med magasinet i början,men det har ALDRIG krånglat en endaste gång,vilket ofta händer med andra semi-historier som jag äger=)Kör även med adaptern som dom säljer för två 12 grammare,och det fungerar riktigt bra,även om det är precis att den går i=)


Nä de tyska siterna som jag läst med translate nämner det där även om originalet i USA ,de klickar aldrig, aldrig nånsin, det är vad folk är mest nöjdast med.

Du får gärna ge mig tips, hur schimsade du pipan, la du nåt så pipan trycks hårdare mot mekaniken i den eller?

Adapter för 12gr? hur många skott då?

Ja pipan är ju räfflad men bra fjuttig så den är knappst från det övre lagret hos LW så att säga hehe, men jämfört med slåtborrat och stålkulor :-)
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav AnThRaX 04 apr 2012, 19:22

Jag provade att köra på luft från en vanlig regulerad paintball flaska med slang fram till en gammal 88grams flaska som jag satte en nippel på...och det fungerade hur bra som helst=)men det är ju inte särskilt snyggt direkt.
Gladiator.22 Crosman 2250 Crosman 2250XT Hatsan AT44.25 Drozd Tyrex
Umarex colt 1911 Gamo Compact x2 PX4 CX4
AnThRaX
 
Inlägg: 84
Blev medlem: 10 jun 2008, 22:07
Ort: Säter
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Säters skytteförening
Luftvapen favorit: Fx Gladiatorn

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav AnThRaX 04 apr 2012, 19:25

Jag pajar bladmått på löpande band här hemma=)fungerar bra till chimsning !!Skjuter man fort,vilket man så gott som nästan alltid gör med den,så räcker gasen till 2 magasin iaf..börjar väl avta på det tredje.
Gladiator.22 Crosman 2250 Crosman 2250XT Hatsan AT44.25 Drozd Tyrex
Umarex colt 1911 Gamo Compact x2 PX4 CX4
AnThRaX
 
Inlägg: 84
Blev medlem: 10 jun 2008, 22:07
Ort: Säter
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Säters skytteförening
Luftvapen favorit: Fx Gladiatorn

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 04 apr 2012, 19:27

Nä, det tänkte jag med på, och som du skriver jag vill att den ska var i ett stycke inga slangar eller tuber löst.

Nu pasade ja gpå at tköap lite 88or direkt så jag överlever väl ett tag men till slut kommer man kanske få tänka på den kostnaden.

Fattar inet riktigt hur du schimsar pipan bara, glapåpade debn in och ut för sig eller sidledes så jag ka nfå en uppfattning vad jag ska titta, för jag har läst om de tförr men inget om hur man kan lösa det vettigt.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Etienne 04 apr 2012, 19:34

Silwer skrev:De som tramsade till allt var självklart de som kan svenska oftast tror ja giaf POSTEN de klarad inte frakta bössan till mig utan lämpade av den 3.5 mil bort och vägrade sen utan betalning köra den till mig, så jag fick ta mig 7 mil för tat ta ut bössan när jag hade 500m till det lokala utlämningstället, de var helt fyrkantiga, allt var omöjligt osv, jag orkade inte höra på det ens, men tydligen var felet mitt trots rätt adress osv.


Jo, tack. Jag vet!
Problemet är att Posten anser att den pakettyp som Schneider skickar är ett "företagspaket", och således måste det åka till ett Företagscenter. Förr kunde man be dem paketet i fråga till närmaste utlämningsställe för privatpersoner, men inte längre...
De kör däremot ut paketet (eller snarare, Poståkeriet säger att de har kört ut det, men att man inte var hemma.......)

Det hela är lite lustigt, eftersom ett svenskt företagspaket automatiskt blir "nedgraderat" till ett vanligt Postpaket utan utkörning om det adresseras till privatpersoner. Man tycker ju att samma princip skulle kunna tillämpas här...

Angående hemleverans så måste jag säga att det är fantastiskt att det bara är Poståkeriet som aldrig lyckas leverera hempaket till mig. Oftas var jag inte hemme, tydligen, eller så fungerade inte ringklockan på dörren, osv... Konstigt nog så har UPS, DHL, PostenExpress, mfl. aldrig dessa bekymmer i ens nästan samma omfattning.
Inte ens får man en notifiering på dörren, som flera andra bolag lämnar efter sig för att i alla fall visa att de varit där (gissa varför).
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Etienne 04 apr 2012, 19:39

Förövrigt, angående laglighet så är den väl tekniskt sett inte det? (i alla fall inte utan licens tills det där aktuella lagförslaget eventuellt går igenom om ett par månader)
Den är väl semiautomatisk och presterar mer än 3 joule E4?
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 04 apr 2012, 19:46

Den är single action ja det stämmer.

E nkorkad sak idag är doubleactionvapnen som blir inblandade, varför de är inte äkta semis mer än en revolver är.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Etienne 04 apr 2012, 19:49

Silwer skrev:E nkorkad sak idag är doubleactionvapnen som blir inblandade, varför de är inte äkta semis mer än en revolver är.


Det var väl bland annat det som insågs. Det är en del av motiveringen till ändringsförslaget.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav grymme 04 apr 2012, 19:59

kulspruta
Senast redigerad av grymme 23 sep 2012, 23:02, redigerad totalt 1 gång.
grymme
 
Inlägg: 220
Blev medlem: 28 mar 2011, 23:25
Ort: dalarna
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 04 apr 2012, 20:13

hmm bilderna försvann och phobucket är upopfukkat, typiskt, kanske bar för mig får jag hoppas, annars ser det ju bedrövligt ut.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Larsson 05 apr 2012, 20:40

Här har jag skrivit och tjatat på dig i två veckor, frågat hur det går med leveransen av bössan, och så rasar min uppkoppling så jag missar Beretta-premiären.

Vad tror du om det som Anthrax skriver angående adapter för 12 grammare? Alltså nu har du ju ett lager med 88:or, men sen tänkte jag.

(Bilderna funkar för mig i alla fall)
Clean gloves hide dirty hands.
Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW
Användarvisningsbild
Larsson
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 06 mar 2008, 18:43
Ort: Gävle
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 18 gånger i 15 inlägg

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 05 apr 2012, 20:45

Jag hittar inet ens adapter tyvärr, annars skulel jag köpa den framöver, fatar inte vad den är till vad den heter eller nåt.

Vinter och kallt och nu kom,mer mr snö, CO2 och detta passar ej, är inte bössan seg nog ändå så ka njag lova att minusgrader ger en vibbar frpån tiden med paintballvapen på vintern, fö är känslan att skjuta med den ganska lik en gammal semi PB bössa något mindre slammer från blowbackgrejorna men ändå hyfsat ljudlig.

Många kalar den plastbössa osv, och ja det är sant skalet är av plast, dela skalet och där är allt av metall inuti, ett hus är inuti av aluminium med alla grejor, därav den rätt rejäla tyngden som först helt överrumplar en när man tar i den då den ser ut tat väga 1kg liksom.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Larsson 05 apr 2012, 20:59

Jo det där känner jag till. Dock brukade jag faktiskt vara ute i skogen och plinka med Desperadon även vintertid förr minns jag. Låg och pangade med liggunderlag och bipod i snön, haha. Men bäst gick det så klart på sommaren, särskilt om solen låg och stekte på CO2-patronerna.
Clean gloves hide dirty hands.
Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW
Användarvisningsbild
Larsson
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 06 mar 2008, 18:43
Ort: Gävle
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 18 gånger i 15 inlägg

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 05 apr 2012, 22:20

Jo, lite plusgrader blir fint så jag kan sätta några tavlor och se hur illa det är.

Tryckets stora fel var inte tryckesvikten som jag trode utan draglängden som är helt idiotisk, det är ju ett 2 stegstrycke ändå men alltså varför gör man ett steg ett som är jättelångt och så klart inga justeringar?

Man skjuter så fort man kan trycka och den tycks vad jag sett var mest stabil just då, att skjuta skott för skott är svårare pga idiottrycket.

Fördel dock, klickar icke, har du tryckt av så har du skjutit om det fanns nåt att skjuta, med PB vapen och en del annat man provat så har man fått eldavbrotlite då och då utan att fatta riktigt, denna tycks i den delen var förbannat "skottsäker".

Rödpunkten kansk folk tycker är larvig, men jag är "rädd" att bössan inte är bättre än vad det siktet är, att ha någar megasikten käns menlöst då den som den är bygd nu inte når en sån precision alls, det är inte lika bra som mitt gamla ADCO men väl så bar för de pengar jag betalade(ingick ju i de hundringar med Commando2 innebar över en standard) och som sagt 1200 spänn i Sverige, 30mm tub 7 lägen på ljustyrkan som är ett litet rött kors.

Diabol plus räfflad pipa borde ha gått att gjort snäppet bättre tycker jag.

Pipan är faktikst 44cm till min förvåning så kapacitet finns, men de skulle valt en "riktig" pipa, jag hade betalt de hundralapparna.

OBS jag räknar inte med nån hög precision, men jag ser dumma misstag som var onödiga när andra delar är så smarta på vapnet helt enkelt, ok den är inte så dyr tex. i USA så en gräns finns ju för vad de kunde göra.

Men då de valde att gå den längre vägen med väskan från Berretta, plasten osv från de nriktiga krutbössan (även om krutbössans skal givetvis är skuret så man kan ta isär vapnet direkt, de är ju inte lika invändigt), magasinet som är unikt i princip osv, varför snubbla på de sista trappstegen för?

Det blir aldrig som en riktig luftbössa givetvis men jag är bombsäker på att de tfinns mer att hämta helt enkelt, och jag snackar inte effekt även om det nog går att ta ur några J till av det med, utan just precision.

Mosade på lite telekataloger och skit idag det kalla vädret påverkar märkbart, inte alls så kul.

En jobbig sak till är att göra bössan säker, typ patron ur, man blir så osäker om man har en diabol i eller inte så man måste prova ändå, det är för månag manövrar, så jag drar i säkringen och har den så bara, helt fel förståss, men man ser ju inte in i vapnet.
Som tur är så kan man ju ha den just i lådan så man inte dummar till sig man får väl tänka "den är absolut laddad" helt enkelt.

Ändå har de bemödat sig med att man ska kuna göra den säker med vissa handgrepp, men jag litar inte på det, jag vågar inte trycka på avtryckaren efteråt, för jag ser ju inget, jag vet inte med säkerhet.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav gubbe 06 apr 2012, 07:42

Det är mycket underhållande att läsa vad du skriver Silwer.
Silwer skrev:draglängden som är helt idiotisk,
Silwer skrev:pga idiottrycket
Silwer skrev:förbannat "skottsäker".
Du skulle vara vapenskribent i någon tidning, men risken vore kanske att ingen skulle våga lämna in sitt vapen för en test :lol: . Hoppas fördelarna överväger ev brister och att vi får läsa mer om Beretta CX4 Storm Commando 2.
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 06 apr 2012, 21:22

Jo, men jag vill skriva mina intryck inet som en del om deras nyförälskelse som sen går över men då får man inte veta nåt utan då är det till salu.

Intresset frö det här vapnet här är givetvist mycket lågt, emn ok, jag får ha det som en tipstråd med om nån har några, som var finns den jäkla 12grams adaptern?

Sen förstår ja gatt jag inte kan ställa orimmliga krav på denna, allvarligt en del skriver fånigt strunt, ,men sorteringen här är "fun and plinking."

Så de som läser behöver inet gå under liksom för att jag ogillar en del grejor, det är ju inte en Steyr jag köpt, då bör jag kanske gå mer på djupet för att tycka nåt, en jag lovar att jag skulle kunna såga nåt på en sån med, det finns alltid nåt man inte riktigt gillar eller irrierar sig på.

Vi har ju grundproblemet med mig oc CO2 vapoen med så at säga, jag skulel ju aldrig mer köpa en kolsyrebössa var det ju :-)
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Nästa

Återgå till Umarex

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

  • Sponsorer