Air Arms Pro-Elite .22

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav GunnarT 24 aug 2011, 18:56

Grattis Silwer till magnumbössan. En fråga ... Hur lång är pipan? Ser ju inte så lång ut. :)
Om vi ändrar våra tankar kan vi ändra världen.
Användarvisningsbild
GunnarT
 
Inlägg: 2607
Blev medlem: 23 feb 2011, 20:51
Ort: Hässelby
Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 59 gånger i 50 inlägg
Luftvapen favorit: El Gamo David

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav Silwer 24 aug 2011, 19:24

42.5cm, men då är 5cm ett utrymme för bafflarna så den är väl 37.5 cm då.

Längen är ju inte så viktig på en fjäderbössa utom då för att kunna spänna upp en pipbrytare förstås.

Det är inte det värsta jag spänt upp men det är en del motstånd ja.

Nu dieslar den, men annars låter dn i princip inget vilket lurar en lite att tycka att den är svag, den är ju överdimensionerad med så den går liksom inte på gränsen av vad den klarar detta för att den skulle kunna vara skjutbar trots hyfsad effekt.

Min saknar en del effekt nu, men det går nog att sortera ut, mekaniskt sett är den i bra skick.

Jag ska skjuta in fjädern och sen försöak få den mätt, jag vill ha 30J, men jag vet de som ger mer så som de är helt enkelt då det inte fins trimdelar till dem eller nåt sånt.

Men 30J är ok helt enkelt, föregående ägare mätte strax över 27J på denna men då hade han inte satt 100 bulor med fjädern ens, tendensen med fjädervapen är att de bättrar sig med tiden inna de eroderas igen.

Så vem vet, annars byter jag packningen bara och ger det ett försök till.

Trots allt ska man tänka på att det är .22 LW pipa det här, någar .25or fanns aldrig, och man ska nog upp på det för att få ur högre effekter så att säga.

Ändå är det ju dugligt om man har 30J som inte lever om så jävligt tycker jag iaf.

Ja jag vet inet vad folk tycker är en magnum bössa, den här och en standarsd HW 80- ligger kanske i underkanten och en Patriot i toppen typ, men det handlar liksom inte om vad du kan klämma ur en HW97a eller en TX200a, de är inte magnumbössor.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav GunnarT 24 aug 2011, 19:36

Jo min pipa är 38cm nu efter kapning. Jag tycker den blev mera lättskjuten med kortare pipa.
Kanske tappade några m/s men man måste ha en bössa som träffar först och främst.
Utanpå pipan har jag lagt ett aluminiumrör som förlänger pipan 12 cm. Och det röret är kraftigt så man kan hålla längst ut och hämta kraft.

Jo min turk rök som f*n i början och luktade bränt men nu är den snäll.
Ska bli kul och höra om du blir nöjd med din bössa och om du får lite fart på den. :)
Om vi ändrar våra tankar kan vi ändra världen.
Användarvisningsbild
GunnarT
 
Inlägg: 2607
Blev medlem: 23 feb 2011, 20:51
Ort: Hässelby
Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 59 gånger i 50 inlägg
Luftvapen favorit: El Gamo David

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav Silwer 24 aug 2011, 19:42

Jo jag ska skjuta in den framöver och sätta lite diaboler genom pipajn allmänt då vapnet inet tycks vara direkt utslitet, den har nog överhuvudtaget inet gått så många usen skott som bössa.

Dock kapade UK ägaren fjädern som var i för att få den till 10J för export, vilket var synd.

Men alltså det ska vara en originalfjäder i nu med så den kanske tar sig.

Hur går din Hatsan i .22 då? jag vill minas at du grejat en del med den?
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav GunnarT 24 aug 2011, 20:34

Den går riktigt bra. Skramlar inte längre och skjuter jämnt. Har fjäder som är kapad några varv.
Den bössan ska hållas som en baby utan att trycka mot axeln.
Med Starka fjädern går den nästan genom en telefonkatalog 2/3 delar .... diabolen blir platt.. men jag kör ju lagligt .. :-)

Har rensat bort korn och bakre sikte .. man har ju kikare... Kul att ha men jag köper ingen mer Hatsan magnum. Funderar på en HW97 faktiskt ..... PCP blir det inte för jag skjuter inte så mycket :) Hemma pangar jag med 177 kinapuffen, Den hörs inte ..... 8)

(Jag skjuter ju pilbåge mest) :oops:
Om vi ändrar våra tankar kan vi ändra världen.
Användarvisningsbild
GunnarT
 
Inlägg: 2607
Blev medlem: 23 feb 2011, 20:51
Ort: Hässelby
Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 59 gånger i 50 inlägg
Luftvapen favorit: El Gamo David

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav Oden 27 aug 2011, 19:32

Silwer skrev:Oden du måste äl ha några fjäderpangare som funkar ok du med även om de kanske inte har anrika namn eller så?

Det här är min enda sk magnumbössa, jag har aldrig haft nån förr ens.

Inte för tat jag ringaktar svagare fjäderbössor, långt ifrån då jag däremot haft en hel del sånna och skjutit med ännu fler.

Men det är ju kul när nånting ger skaplig effekt men ändå inte är hopplöst att skjuta med och där drivkällan är med en ut så att säga, som det är nu så måset jag gå den här vägen då jag saknar en skjutplats och enbart har pump men ingen bil för nåt annat.

Jag kommer få åka en bra bit per 2hjuling, men då är det enklast så här och en ask diaboler och några inseksverktyg bara, ja och tavlor förstås.

Jodå Silwer det finns nog +40 fjäderbössor av alla de slag :) Håller helt med dig,för min del på med träskorna greppa en/flera burkar kulor och ut och skjut(har ju en 70m bana på trädgården)ingen tub lr pump här Fjäder i Alla Väder :thumbupp:
Användarvisningsbild
Oden
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 18 mar 2009, 19:45
Ort: Bodafors
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 68 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: Fjäder I Alla Väder

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav Silwer 27 aug 2011, 19:49

Jag sköt lite idag med, men den dieslar ännu helt enkelt.

Jag vet inte om jag liksom kan lita på om det är bössan som skjuter dåligt eller om det var jag som sköt dåligt.

Lite tråkigt då den börjar kännas ganska trevlig, utom bakkappan som jag avskyr, men det käns som högföräderi att sätat på en nana än original haha.

Nu har den nog gått nästan 100 diaboler iaf, men den käns som sagt ännu rå och så saknar jag hemst mycket en kronograf.

Den är lite lurig med då den ibygda dämpningen gör att den inte låter nåt, man upplever den mao svagare än vad den kanske är.

Men som sagt kan jag få den att ligga på 30J är jag nöjd, det här är ingen bössa med kraftig rekyl och jag känner att det är så jag vill ha det.

Men självklart är den ändå en aning greppkänslig, stocken är dock bra, men den gamla antika Eclipsen är ännu bättre tyvärr :-D

Alltså den är ju inte det utan det är jag som passar bättre ihop med den just nu, den har dock lägre effekt såklart med.

Siktet är ju inet högförstorande direkt så det är inte så lätt att skjuta tala över 30m heller, så jag ska försöka få den att funka ok där, och mig att funka med förstås.

Fjäder är lite himmel och helvete ibland, jag förstår att en del inte orkar skjuta in sig på ett fjädervapen, det är ett jäkla nötande, ett PCP är så mycket lättare att skjuta rätt bar med direkt även fast man är en medioker skytt.

Men alltså, måste allt vara så jäkla lätt jämt?:-)

Enorma effekter är heller inget jag söker, jag ser luftskytte som en hyfsat avslappnade grej, och utanför banor eler andra bombsäkra ställen skulle jag inet hålla på med en del av de bössor som finns idag.

Nu menar jag inte att jag skulle vilja ha 30J i pannan direkt, men det är ändå en hanterbar räckvidd här.

Fjäderbössan är kanske snart borta, ja iaf de med kvalitet, de billga kommer nog aldrig försvinna.

Men jag överger inte de här om jag så ska nöta med de gamla relikerna, då får det bli så.

Man börjar nog bli gammal eller nåt:-)
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav Dark Of Light 27 aug 2011, 21:05

Silwer skrev:Men alltså, måste allt vara så jäkla lätt jämt?:-)

Enorma effekter är heller inget jag söker, jag ser luftskytte som en hyfsat avslappnade grej, och utanför banor eler andra bombsäkra ställen skulle jag inet hålla på med en del av de bössor som finns idag.

Nu menar jag inte att jag skulle vilja ha 30J i pannan direkt, men det är ändå en hanterbar räckvidd här.

Fjäderbössan är kanske snart borta, ja iaf de med kvalitet, de billga kommer nog aldrig försvinna.

Men jag överger inte de här om jag så ska nöta med de gamla relikerna, då får det bli så.

Man börjar nog bli gammal eller nåt:-)


Håller med till 100. Fjäderbrakare är som analoga LP skivor... De har själ!
Finländarnas rykte om brutalitet är välgrundat. Deras operor håller på i tre till fyra dagar och de har inget ord för ”fluffig”.
Användarvisningsbild
Dark Of Light
 
Inlägg: 169
Blev medlem: 14 aug 2009, 19:39
Ort: Under marken... Nära dig.
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 18 gånger i 10 inlägg
Luftvapen favorit: Analoga luftvapen

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav Oden 27 aug 2011, 21:22

[quote="Dark Of Light
Håller med till 100. Fjäderbrakare är som analoga LP skivor... De har själ![/quote]
:Thumbupp: :cheeRs:
Användarvisningsbild
Oden
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 18 mar 2009, 19:45
Ort: Bodafors
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 68 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: Fjäder I Alla Väder

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav Silwer 30 aug 2011, 18:43

Jo, men skjuta idag, men så började det regna, det är verkligen höst här nu i mina trakter.

Den luktar blårök ibland men börjar skötqa sig bättre.

Dock är det väl ingen kanon direkt även om den är kraftigare än min Superstar i samma kaliber.
Men som sagt rätt låg och likariktad rekyl, inget twang eller sånt skumt.

Men kanske inet så konstigt med tanke på uppbygnaden, dock så är ju vikten hög i stället då, det är inte direkt en fantastisk bössa att stå och skjuta med i vinklar uppåt tex.

Märkte att det går som det går när man är så inaktiv, diabolförådet som pasar denna bössan sinar.

Det är liksom helt menlöst att börja skjuta med de andra .22 diabolerna jag har, får helt enkelt köpa hem en laddning JSB.

Nu har den nog gått 200 diaboler i min ägo iaf, dock tyvärr en del på för kort avstånd då jag varit lite för lat att ta mig till nånstans där jag har mer utrymme.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav gubbe 15 okt 2011, 21:02

Silwer skrev:Nu har den nog gått 200 diaboler i min ägo iaf, dock tyvärr en del på för kort avstånd då jag varit lite för lat att ta mig till nånstans där jag har mer utrymme.

Hur går det med skjutandet Silwer.
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav Silwer 15 okt 2011, 21:17

Det stannade helt, när den började kasta av siktet hela tiden så la jag av.

Jo jag vet ett onepice så är det klart, men jag funderar på om jag inte borde skaffa ett sikte med isf som är mer dedikerat till den, det som jag satte på var ju bara för att få skjuta lite och att det är lätt.

Det är max 4.5x förstoring på det och faktum är att det är för lite, 9x vore lagom eller nåt, frågan är vad som håller bara, jag har varit på en del billiga sikten men så hör man att de knäckts direkt av rekylerande fjädervapen.

Jag vill inte betala så mycket helt enkelt, men jag vill heller inte traggla med trasiga sikten.

Ett simpelt säg 3-9x 40mm sikte med AO vore lagom, men jag har följt andra som söker sikten till magnumbössor och förr eller senare får man höra att det är skräp helt enkelt, det verkar som att man måste chansa i den prisklassen(1500 spänn) helt enkelt.

Sen saknar jag kronograf ännu för övriga vapen, och skjutplats.

Men den här behåller jag ändå även om jag kanske måste avveckla PCP vapnen till slut pga at jag saknar nånstans att vara, jag är ensam numera som intresserad med och det gör ju en del, förr hade jag en anna som bode i närheten som var intresserad, det drog ju ut en mycket mer till att orka ta sig nånstans.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav gubbe 15 okt 2011, 21:27

Silwer skrev:det verkar som att man måste chansa i den prisklassen helt enkelt.

Ja så är det nog. När jag ringde till Tobbe och frågade vad han rekommenderade till en fjäderbössa (Trackern) tyckte han att jag skulle köpa ett Golden Image 3-9X32AO och det har fungerat perfekt. Nu är ju din bössa bra mycket kraftigare så det går kanske inte att jämföra.
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav Silwer 15 okt 2011, 21:39

Jo, man får kolla vad garantierna säger och skaffa ett helt enkelt.

Jo den är lute värre än en Tracker öven om den är mer kontrollerad, men hur än man bygger en sån här bössa så måste ju rekylen ta vägen nånstans, även om det står AA på den och den är bygd som en PS så rekylerar den så är det bara.

Och som sagt med vanliga ringar så glider siktet efter ett tag, och så har man tappat inställningarna, så jag blev frusterad, jag har aldrig behövt ta till ett onepice nångång så tyvärr har jag inget liggande heller.

ett 32mm skulle nog duga, jag tror att det kan var viktigt att inte sätta på ett för tungt sikte, även om den inte är en Patriot så kommer den slakta ett tungt sikte känner jag på mig.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav Silwer 29 feb 2012, 14:41

Ok, tack vare forumet(tävlingen ni mins) så har denna nu ett Sportmatch endelsfäste, så nu ska väl en kikare sitta kvar.
Jag har inte råd med ny kikare än, mne jag ska byta senare när jag fått det här att funka.



För att följa länken så måste du registera dig.

Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav Larsson 29 feb 2012, 17:45

Den här tråden hade jag missat. Fan vad kul att du fick tag på en så fin och ovanlig bössa Silwer.

Nu kanske jag låter lite vrickad, men jag har under åren mer och mer börjat sakna öppna riktmedel. Jag tycker liksom om känslan och har tröttnat lite på att glo genom diverse kikare, man känner sig nästan bortkopplad från bössan. Vet ni om det går att få tag på öppna riktmedel som man kunde slänga på en Pro-Sport? Det hade varit jäkligt kul.
Clean gloves hide dirty hands.
Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW
Användarvisningsbild
Larsson
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 06 mar 2008, 18:43
Ort: Gävle
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 18 gånger i 15 inlägg

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav ziimp 29 feb 2012, 18:34

Ett sikte jag har på en hatsan 125 a med fullfart är ett hawke 3-9 40 ao. Kostar strax under tusenlapp tror jag. har hållit trots extrem rekyl. Sitter fast med hawke onepiece fäste. Har haft detta sikte många år och har hållt trots hårda rekyler. Hade ett Walter liknande utan parallax i samma prisklass och det siktet skakade sönder relativt snabbt.
hatsan 125 cal 25 07
hatsan 55s cal 177 07
hatsan bt65 cal 25 12
kayoba cal 177 13
ziimp
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 06 jul 2009, 19:28
Ort: Deje, tjärn
Tack utdelade: 10 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan bt65 hitintills

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav Silwer 29 feb 2012, 18:57

Larsson skrev:Den här tråden hade jag missat. Fan vad kul att du fick tag på en så fin och ovanlig bössa Silwer.

Nu kanske jag låter lite vrickad, men jag har under åren mer och mer börjat sakna öppna riktmedel. Jag tycker liksom om känslan och har tröttnat lite på att glo genom diverse kikare, man känner sig nästan bortkopplad från bössan. Vet ni om det går att få tag på öppna riktmedel som man kunde slänga på en Pro-Sport? Det hade varit jäkligt kul.


Nej ingen aning, och so msagt även denna saknar fasta riktmedel original, enbart .177orna kunde fås i det utförandet.
Så min saknar alltså ev skruvhål eller nånting.

Och visst skjuta med öppna riktmedel är ju faktikst kul och det var ju det iaf jag fick hålla mig till i yngre dar, och fan man gjorde ju lätt av med en 500 burk Dogg Match ändå.

Så vrickad är du inte.

Men som sagt jag har ingen aning hur man utan att göra åverkan på shrouden skulle kunna sätta dit nåt som är möjligt att ta bort och så.

Jag har dock en del andar fjäderpangare jag kan skjuta mewd på det viset, jag ska laga min Eclipse nu och den sätter jag nog tillbaka dem på faktikst för nån variation.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav Larsson 29 feb 2012, 19:04

Ja du har ju flera stycken fjäderbössor så du har ju din variation redan där. Jag har dock själv inte tänkt utöka, utan försöker hålla mig till enbart Pro-Sporten från och med nu. Men det är ju lite synd att den saknar öppna riktmedel.
Självklart skulle det gå lätt att slänga på ett rödpunkt eller nåt bara, men det ser ju inte direkt så vackert ut på en PS...
Clean gloves hide dirty hands.
Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW
Användarvisningsbild
Larsson
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 06 mar 2008, 18:43
Ort: Gävle
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 18 gånger i 15 inlägg

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav Silwer 29 feb 2012, 19:28

Nä, du ser kikaren på den här som jag har nu, det ser inte elegant ut heller, men jag har inget annat som funkar just nu så det blir nåt som ser mer stilrent ut senare.

Men inget teleskop iaf.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav Larsson 29 feb 2012, 19:31

Ja du verkar ju ha samma lyxproblem som jag, d.v.s. att bössan är tung som den är och att man helst vill behålla den så naken som möjligt utan att göra det än värre genom att fästa något tungt ovanpå.
Clean gloves hide dirty hands.
Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW
Användarvisningsbild
Larsson
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 06 mar 2008, 18:43
Ort: Gävle
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 18 gånger i 15 inlägg

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav Silwer 29 feb 2012, 19:52

Jo den är faktikst ganska klumpig då den mer eller mindre ju är som en förstorad PS men med brytpipa i stället för spännarm.

Alal AA fjäderbössorna är ju ganska rejäla, vilket iofs kan vara till fördel i vissa lägen med, då mer vikt gör att man skjuter stabilre med fjädervapen, en del mycket lätta hyfsat kraftfulla fjäderbössor är otroligt svåra att tygla.

Memn jag tror på just denna så är det inte läge med stjärnkikare för tat det helt enkelt inte ser bra ut och vad fasen tror jag att jag ska skjutta på egentligen, det är inte precis en helt rekylfri bössa 9-12x maxförstoring är gott nog och en skapligt lätt kikare så den inte går sönder.

Första bössan jag haft som faktikst kastat av sig siktet trots kvalitets fästringar(SM de med).
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav Silwer 01 sep 2013, 23:07

Snittade 245mps över kronon idag med JSB Exact, dvs 31j.

Den har mao ökat nåt tiotal mps sen fjädern var ny.

Man skulle kunna ta ner effekten en aning för ökad presision, men denna vill jag ska vara i magnumbössemarkerna som ju börjar vid 30j.

Nu saknas ett sikte som jävlarinamma håller, 9x eller 12x kanske, har bara 4.5x nu och det funkar kanske för jakt men i övrigt är det rätt B, men håller för allt dock.

Nån som vet några billiga kinagrejor som är skapligt lätta och inte har iaf mer än 40mm glugg?
Denna är elak då rekylen är så inriktad på fram-bak enbart inget twangande eller nåt, och det tar en hel del på grejorna, utan sm onepiecet som sitter på åkte även det här lätta siktet av nästan direkt.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav Frank69 02 sep 2013, 10:51

Är lite avis även på denna bössan... fina som attan de där...
Dock ger den nog inte 31j som du skrev... ;)
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Air Arms Pro-Elite .22

Inläggav ogster 02 sep 2013, 11:45

Silwer skrev:Nu saknas ett sikte som jävlarinamma håller, 9x eller 12x kanske, har bara 4.5x nu och det funkar kanske för jakt men i övrigt är det rätt B, men håller för allt dock.

Nån som vet några billiga kinagrejor som är skapligt lätta och inte har iaf mer än 40mm glugg?
Denna är elak då rekylen är så inriktad på fram-bak enbart inget twangande eller nåt, och det tar en hel del på grejorna, utan sm onepiecet som sitter på åkte även det här lätta siktet av nästan direkt.


Jag har ett Bushnell Legend 5-15X40 Ao (True mildot) som du kan få köpa om det är intressant.
Det håller för allt, har 2st men bra användning för ena därav att den säljs.
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

FöregåendeNästa

Återgå till Air Arms

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster

  • Sponsorer