Det kom ett paket

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Det kom ett paket

Inläggav Axis 22 apr 2017, 11:01

Fick den i går, skjuti bara 30 skott hittills tror jag.
Känns bra.
BSA kikarsikte från XXL 4x30
Kanske skulle haft ett 4x40 i stället. Jag har öppet köp och kan testa lite till.
Träffar inte perfekt än, men lite att justera med siktet och dessutom är HW kända för att vara väl infettade så de går bättre efter ett tag.
Skall ta bort kornet, behöver hitta en snygg pipvikt.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.

/Mvh Thomas
Axis
 
Inlägg: 112
Blev medlem: 16 apr 2017, 15:14
Ort: Kungälv
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Det kom ett paket

Inläggav Sundan 22 apr 2017, 12:24

Fin bössa !

Det krävs lite träning för att skjuta bra med fjäder vilket kan göra inskjutning svår,eftersom man inte bara kan sätta bössan i ett skjutstöd heller.
Rekylen gör att bössan hoppar om man håller för hårt eller lägger den mot något,så tricket är att hålla den men väldigt löst så den rör sig likadant varje gång.

Sen kommer nästa steg vilket är att hitta rätt kula för din pipa,en del har tur o har pipor som skjuter ungefär lika bra med den mesta kvalitetsammon, en del skjuter bara bra med en viss batch av en viss sort,men det hänger ju lite på vad man ska ha bössan till, skjuta burkar på 10m då kan du nog använda nästan allt,vill man öva skyttet o krympa sina träffbilder ja då kan det ta lite tid att hitta rätt.

Vilka sorter köpte du nu att börja med ?
Senast redigerad av Sundan 22 apr 2017, 12:31, redigerad totalt 1 gång.
Sundan
 
Inlägg: 678
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:23
Ort: Östergötland
Tack utdelade: 30 gång
Tackad: 34 gånger i 32 inlägg

Re: Det kom ett paket

Inläggav Axis 22 apr 2017, 12:28

Jag skjuter med nått jag haft sedan länge i en hylla
Nordica match står det. 1000 pack från Hobbex. .
/Mvh Thomas
Axis
 
Inlägg: 112
Blev medlem: 16 apr 2017, 15:14
Ort: Kungälv
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Det kom ett paket

Inläggav Jimmy85 22 apr 2017, 12:31

I min hw95 så sköt h&n field target,RWS superdom o jsb jumbo 5.52 bäst. Även crosman premiere sköt bra.
Ingenting är omöjligt,det omöjliga tar bara lite längre tid.
Användarvisningsbild
Jimmy85
 
Inlägg: 1524
Blev medlem: 21 jan 2011, 03:06
Ort: Södra sverige
Tack utdelade: 72 gång
Tackad: 50 gånger i 44 inlägg
Luftvapen favorit: Feinwerkbau

Re: Det kom ett paket

Inläggav Sundan 22 apr 2017, 12:40

Då kan du antagligen krympa din träffbild med nån centimeter bara genom att byta ammunition.

Min skjuter bra med Jsb och H&N,men jag har haft otur med H&N till 4.5, jag har köpt på olika ställen men fått samma batch från 2014 och dessa är lite ojämna,är som att det är 4.51 och 4.52 blandat i samma burk. De som laddar normalt i loppet träffar i samma hål sen kommer den en som är mindre ,man känner det när man laddar att det inte är nåt motstånd o dessa träffar inte likadant.
Sundan
 
Inlägg: 678
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:23
Ort: Östergötland
Tack utdelade: 30 gång
Tackad: 34 gånger i 32 inlägg

Re: Det kom ett paket

Inläggav Axis 22 apr 2017, 13:05

Vilka jsb då?
Finns ju match, exakt, heavy m.m
/Mvh Thomas
Axis
 
Inlägg: 112
Blev medlem: 16 apr 2017, 15:14
Ort: Kungälv
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Det kom ett paket

Inläggav Kapten Kamin 22 apr 2017, 14:56

Plattnosarna (match) är perfekt om du vill stansa tavlor på 10 meter. Det blir runda fina hål.
Vill du skjuta på länger håll är det rundnosarna (exact) som gäller. Vilken vikt och modell din bössa gillar är bara att prova. Köp en burk av varje..RS, Express, och vanlig Exact 4.52.
Du kan nörda ner dig ordentligt och testa olika storlekar 4.50-4.53 också...finns dom som testar alla... :o (jag)

Undvik spetskulor och "jaktammo..."
Användarvisningsbild
Kapten Kamin
 
Inlägg: 3138
Blev medlem: 24 jun 2015, 17:14
Ort: Forshaga
Tack utdelade: 1166 gång
Tackad: 1926 gånger i 676 inlägg
Skytteklubb: Forshaga Jakt Sportskytte
Luftvapen favorit: HW30S

Re: Det kom ett paket

Inläggav Sundan 22 apr 2017, 14:57

För mig, så har "vanliga" Exact gått bäst i 4.5, men för att vara ärlig så har jag burkar exact 4.52 som inte går så bra åxå, så det hänger lite på vilken batch man råkar få.

Jag har fått 4.52 som är mindre än andra så jag får ett lodrätt streck när jag skjuter, dvs dom tätar inte riktigt så farten varierar,sedan har jag andra som laddar trögt i jämförelse osv. En av de bästa batcherna jag testat i min pipa är 4.53, men dessa är något mindre än de flesta 4.52, men inte så små att jag får fenomenet ovan och dessa skjuter riktigt bra.

Om jag skulle börja från noll nu,så skulle jag nog beställa 3-4 burkar av exact, men skriva/ringa till den man beställer ifrån o be att få burkar ur olika batcher.

Obs, jag överdriver problemet lite grann, de flesta jag köpt är väldigt lika, men jag har köpt så många att jag även fått några som varierar,och tyvärr hände det en av gångerna jag köpte många burkar på en gång så därför är jag mer försiktig nu.

Jag rekommenderar även att du testar Air arms 4.52, gjorda av Jsb men med lite hårdare kontroll så några av de som tävlingskjuter på forumet väljer dessa just för att de är lite jämnare och har färre skadade kjolar per burk,dock är de nästan dubbelt så dyra.
Sundan
 
Inlägg: 678
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:23
Ort: Östergötland
Tack utdelade: 30 gång
Tackad: 34 gånger i 32 inlägg

Re: Det kom ett paket

Inläggav Axis 22 apr 2017, 15:23

Man hade nästan velat att man kunde köpa ett kitt med 100 av varje i steg på någon hundradel och testa, hade varit något!
/Mvh Thomas
Axis
 
Inlägg: 112
Blev medlem: 16 apr 2017, 15:14
Ort: Kungälv
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Det kom ett paket

Inläggav Sundan 22 apr 2017, 15:24

Axis skrev:Man hade nästan velat att man kunde köpa ett kitt med 100 av varje i steg på någon hundradel och testa, hade varit något!


Både Jsb och h&n har testpaket.
Sundan
 
Inlägg: 678
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:23
Ort: Östergötland
Tack utdelade: 30 gång
Tackad: 34 gånger i 32 inlägg

Följande användare vill tacka Sundan för detta inlägg
Axis (22 apr 2017, 22:58)


Återgå till Weihrauch

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster

  • Sponsorer