Hatsan 55

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Hatsan 55

Inläggav marhol 13 jun 2008, 21:58

Nä nu har jag tröttnat på den där jävla turkbössan!! Blocket.se får det bli för den tror jag. Det började med att det inte gick att trycka i kulan i pipan vilket i och för sej var ganska enkelt att fixa med en försänkare, men det ska väll inte jag göra det ska väll tillverkaren göra
Sedan så lossnar skruvarna som håller ihop hela pangmekaniken med den där jävla brädlappen som man håller i när man siktar, och hur lätt är det att träffa då tror ni? jag menar hela pangmekaniken rör ju på sej när man trycker av. Jag har provat med locktite men vad hjälpte det... inte ett skit.
Dessutom så har den där hylsan med en utvändig och en invändig gänga som håller fast hela avtryckarpaketet mot cylindern plus att man drar fast kolven i den (bra förklaring)...hur som helst den har blivit sne och spruckit.
Det beror nog på att skruvarna lossnar hela tiden tror jag.
pippackningen ser redan ut att ha varit med i flera år torr, spröd och sprucken är den och då ska ni veta att jag inte har haft bössan i mer än 3 dygn och inte skjutit mer än 1 ask med skott.

Nåväl jag har i alla fall beställt ett renoveringskitt till mitt gamla Gamo Expo (kalla mej gärna bakåtsträvare om ni vill, det skiter jag i) det har betydligt högre kvalite en turkbössan.
Gamot har jag haft i snart 25 år och skjutit ett oräkneligt antal burkar skott med det men jag har inte rört en skruv på`t men nu är det dags att byta fjäder och packningar.
Jag beställde renoveringskit av en mycket trevlig herre på vildmarkcity som för övrigt sa att fjädern som ingår i renoveringskitet är en "fullpower fjäder" som ska ge ca 300 mps. Vad vet jag? Kan bara hoppas att det stämmer.
Men jag kommer nog att köpa mej ett nytt gevär av högre kvalitet än turkbössan så fort jag blir av med fanskapet!

Fick jag ett måndagsex eller kanske till och med ett bakfylleex från hatsan eller är dom inte bättre än så???
Vad tror ni?
Användarvisningsbild
marhol
 
Inlägg: 1593
Blev medlem: 01 jun 2008, 11:07
Ort: Västkusten
Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 55 gånger i 46 inlägg
Skytteklubb: Uddevalla SKG

Inläggav Larsson 13 jun 2008, 22:17

Hehe, Silwer kommer gladeligen instämma...

Har du några funderingar angående nästa bössa än?
Clean gloves hide dirty hands.
Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW
Användarvisningsbild
Larsson
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 06 mar 2008, 18:43
Ort: Gävle
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 18 gånger i 15 inlägg

Inläggav marhol 13 jun 2008, 22:48

Med all respekt så skiter jag i vad silwer tycker annars hade jag inte fixat gamot men jag förstår att han gottar sej åt min otur.

Nej jag har inte funderat på nästa bössa bara den inte börjar på "hat" och slutar på "san".

Har du några förslag på en hyfsad allroundbössa?
Jag har en viss dragning till gamo men dom blir ju alltid sågade av någon anledning som jag inte känner till.
Jag har ju bara bra erfarenheter av det...

Silwer du får GJÄRNA skratta åt mej men jag kommer att skratta högst när jag prickar burkar med Expot :smt079
Användarvisningsbild
marhol
 
Inlägg: 1593
Blev medlem: 01 jun 2008, 11:07
Ort: Västkusten
Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 55 gånger i 46 inlägg
Skytteklubb: Uddevalla SKG

Inläggav Superbee 13 jun 2008, 23:16

Jag måste nog ringa ned till hatsan och fråga hur de tillverkar skruvar som inte locktite biter på....För några sådana har jag aldrig stött på. Bara dålig locktite... Iofs så ska det ju vara locktitat o klart från fabrik!

I övrigt tycker jag att det är synd att bössan pajjar, varför reklamerar du inte skiten om den är så dålig?

I Sverige har man 3 års reklamationsrätt sedan 1 Januari 2004
Du säger ju själv att du haft den i 3 dygn, det är väl bara o skicka tillbaks helvetet??!

Hoppas fan inte min kommande 125a är lika pissig! :shock:
Användarvisningsbild
Superbee
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 25 mar 2008, 18:22
Ort: Finland
Tack utdelade: 67 gång
Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: N/a
Luftvapen favorit: Air Arms TX200HC

Inläggav marhol 13 jun 2008, 23:44

Hoppas inte för mycket bara...

Visst biter locktiten på skruvarna men eftersom skruvarna drars mot trä som i sin tur ger med sej var gång man bryter pipan och skjuter.
Tillslut har trät gett med sej så mycket att det blir ett litet glapp mellan trät och skruvarna som i sin tur gör att man bryter i skruvarna och det är då som locktiten släpper. Det är i alla fall min teoti om det hela.

Saxat från butiken som jag köpte bössan från:

REKLAMATIONER
Hos oss får ni alltid en ny vara i retur om ni mot förmodan fått en icke-fungerande produkt. En sådan felaktig vara ska reklameras omgående. Skicka aldrig varor i retur förrän du talat med oss. Du får då information om hur felaktiga varor ska returneras och vi ersätter dig med en ny vara. OBS! Reklamerade varor ska i första hand skickas med Posten och med adresslappen "Postorder kundretur". Den finns att köpa på Postens serviceställen.

Så som jag tolkar det så skulle jag få en lika dan som jag redan har och det kan ju kvitta.
Användarvisningsbild
marhol
 
Inlägg: 1593
Blev medlem: 01 jun 2008, 11:07
Ort: Västkusten
Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 55 gånger i 46 inlägg
Skytteklubb: Uddevalla SKG

Inläggav Superbee 14 jun 2008, 08:15

Ok då förstår jag hur du menar med att den skruvar ur sig, skitkonstruktion helt enkelt.

Nejdu, jag tycker att du ska stå på dig, skicka tillbaks skiten, du ska ringa dem som sålde den till dig och kräva att de skickar dig en returfraktsedel!

Sen när du får en ny som krånglar igen, ja då skickar du tillbaks skiten igen!

Du har rätt att under vissa omständigheter häva köpet, t.ex. "om felet är av väsentlig betydelse", mer om detta hittar du i §16-31 Konsumentköplagen

Lycka till!
Användarvisningsbild
Superbee
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 25 mar 2008, 18:22
Ort: Finland
Tack utdelade: 67 gång
Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: N/a
Luftvapen favorit: Air Arms TX200HC


Återgå till Hatsan

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster

  • Sponsorer