Hatsan 125 sniper

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav Idoanimals 25 apr 2012, 00:25

Silwer skrev:Du menar att ett vapen bar är dess effekt?
Skjutbarhet då?

Jag har aldrig skjutit med en sån här Hatsan alls men med en Webley Patriot, den var inte helt lätt att tygla, dock var den ett rätt "dyrt" vapen men ok det är kanske omodernt med.

Då är en HW80 imo lättare att skjuta med och kontrollera, bättre trycke med kanske bland det bästa för fjädervapen med som skrivs c:a 30J.

Men Patrioten är ju hammaren så att säga det skulel kännas konstigt att strypa en sån.

Båda är magnumvapen men den ena har knytnäven i silkeshanske den andre matar på med knogjärnet.
Och jo de skiljer ju i effekt, men man ska ju träffa med för att utnytja det.

Jag ser inet luftvapen bar som en produkt av vad de maximalt kan prestera i effekt personligen, men det ger ju skrytvärde att blåsa hål i saker om inte annat och vad vet jag det kanske funkar med i längden.

Själv tycker jag tom min AA Pro-Elite (motsvarar en HW80) blir lite jobbig att skjuta långa stunder med utan avbrott, mest för att uppspänningen blr seg man måste spänna den rätt långt nämligen inan den hakar upp, detta förstås för att de ville ha en fjäder som inte är så kraftigt komprimerad även i viloläget.

nu är det en .22 och jag har inte ens skjutit några vettiga tavlor med den(siktet flög av hela tiden tidigare), ska försöka sätta några snart för att se hur den "presterar" c:a 30J där med trots .22 då de är något piggare än HW80n, suveränt trycke frö så mycket fjädervikt, man förundras, vissa kan inte bygga PCP vapen med vettiga trycken liksom trots att de hammarfjädrarna är löjligt klena.



Äh vadå skrytsaker, den kosta ju bara 2500:- och inget för 2500kr har skrytvärde oavs.
Gillar man och "blåsa hål" i saker och ser det som en skrytgrej så skulle iaf jag inte valt ett luftvapen om ja ville "showa". Med undantag dock imponerande Claw .50 cal, det är tufft, btw får man köpa det licensfritt ? det är ju en mycket vacker bössa som tåls och ha på väggen , inte inte alls speciellt dyr heller, klart inom räckhåll men ammon är väl halvdyr och ett par skott o sen stå som ett fån med en cykelpump, eller med dykartub (kanske skulle dra på mig hela dykarsettet när ja träder in i PCP familjen?, 50m skytte med cyklop o simfötter... nävars

Nästa köp blir Hatsan BT65 SB, döläcker. (förutsatt att 125an nu inte går totalt piss, eller sämre än RS2an)

(ja jag vet, jag kommer förmodligen inte ens träffa marken oavs med vilken bössa jag har, dock så har det alltid varit samma sak att ja köper på mig flera saker även om man bara behöver en.)

Nu ska jag inte yttra mig om bössors prestanda, har inte skjutit me hatsanen än ska görat imorrn.
Dock tycker jag (som tyvärr sätter storvikt i hur ett vapen tilltalar mig estetiskt/kvalitlé känsla) att HW80 ser ut som ja en i mängden bössor även om den är superbra, sen finns det såklart träbössor som jag absolut kan tänka mig eller ska köpa.

Om du filar och snider till träkolven lite och rundar av kanterna så har du ju fixat så att ordet "Stock" får en till innebörd när man tänker på hw80 träkolvar ! :evil:

Jag är ingen trähatare, men jag går inte heller runt med en nokia 3310 fortfarande såhär inpå året 2012
och det är inte så att ja sätter Hatsan 125an på pedistal, den ser bra ut för och vara fjäder, billig och fått bra recensioner på nätet iaf. (och har ett taktiskt utseende som ja föredra, även om ja dock inte häver mig in genom fönstret hemma iförd i special ops kläder och flashbangar familjen varjemorgon vid frukost.


lagt märke till många "hata hatsan inlägg" ifrån din sida
Lite som jag skulle stå och berätta hur lätt det är att cykla, men själv aldrig ha cyklat.,
och så har du aldrig skjutit med en men ändå är de förjävliga o går inte att tygla ect, kanske är så men har man inte själv skjutit med en så låter det bara bra jävla dumt och yttra sig, sen om du inte gillar komposit eller "swat" utseendet är en annan 5a :thumbupp: (bli inte sur nu, inte mening i låta som en bitter f*tta)

Dom kanske är skit, ja vet inte så jag säger inte mkt om dom. Men ja gilla formen känslan i vapnet, sen hur det skjuter det märks. Blir ändå gasfjäder i framöver när ja hittar nån som kan montera en o ställer in rätt tryck ect,
Hatsan Bt65Rb [b]Lothar Walter
Crosman 1077
Beeman RS2
SigSauer P2022 MetalSlide Edt[/b]
Idoanimals
 
Inlägg: 138
Blev medlem: 13 apr 2012, 20:02
Ort: Centrum
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Nsk
Luftvapen favorit: BT65 RB Lothar walter

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav Silwer 25 apr 2012, 01:13

Hatsans fjäderbössor är jag klart misstänksam mot och komer förmdligen alltid vara, de äldre varianterna av denna modell var hopplösa och man har sett för många av dem som skrot nästan.

DE mildare med nya trycket kanske har nån funktion.

Jag tycker visserligen ockå att HW80 ser trist ut, HW är inte mycket för design men jag kan inte välja enbart efter hur nåt ser ut när det heter Hatsan liksom, jag håller ganska hårt i Europeiska tillverkare särskilt då engelska.

Hatsans PCP vapen verkar vara bra bössor dock, jag vill inte ha nån men de verkar absolut vara värda att lägga pengar på den som inte har min filosofi

Jag är inte mot tactic alls, det kan vara kul på rätt grejor jag köpte en Beretta CX4 för ett tag sen som ju har en del av detta, en rätt dålig bössa rent precisionsmässigt men semiautomatisk, så jag äger inte bara nån form av toppvapen, det är mer så att jag kan inte få ut licenser och idag börjar det bli svårare att smyga runt obemärkt, folk är hysteriska, PCPer är dessutom jobbiga om man ska pumpa dem, så jag är inte så säker på att det blir någar fler såna för min del.

I fullfart låter de mer än nödvändigt mycket för min smak, visst jag har ljuddämpare men dessa är totalfröbjudna i Sverige.

Jag har 2 FX bössor båda plast en Vermiator och en Cyclone syntet.

Den sistnämnda tror jag att jag ska kränga då jag inte använder den alls längre.
Ibland kostar de alt som allt mer än de smakar tycker jag, särskilt utan så stora möjlighetr för skytte med dem, allt kringutrustning, allt som man inte lätt kan ta med sig så enkelt utan minst en bil.

Fjädervapen är kanske mer av en passion men jag har en del krav utifrån vad jag ser alltså, vad jag tycker, visst det kan för månag var en prisfråga självklart.

Men jag har gått en del av de stegen för länge sen redan, jag vill helst skaffa det jag kan tänka mig ha kvar och använda.

Det är inte min sak om nån väljer ett Hatsanfjädervapen, det man hoppas är ju att de ger det utbyte i mer än bara kraft för pengarna.

Rekylerande fjädervapen är det svåraste man kan välja att skjuta med, det kräver mycket träning för att var kul.

PCP gav mig aldrig den där WOW! känslan det talades om, de är lite själlösa jämfört med fjädervapnen imo.

Men de fyller ju sin funktion, särskilt för folk som säg jagar eller har sjutbanor att använda.

Jag går heller inte där åt max kraft hållet det bara suger luft och tja som du vet är det problem med vettig ammo.

De klenaste jag har är de jag tycker är roligast, jag har inte lust att hålla utkik så att jag inte tar ihjäl nån, jag vill helre ha någorlunda kontrollerade räckvidder, luftvapen för mig är inte big bore.

Det är väl bara att slå fart på 125an sen och skjuta lite tavlor och se hur den käns, det är nog nästan bäst att komma in utan förutfattade meningar eller andra vapen i ryggen tror jag iaf, för det är alltid svårt att vända "nedåt" igen när man väl provat nåt annat, mycket svårt.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav Idoanimals 25 apr 2012, 01:42

Det med PCP som ja kan tycka saknas är nog "rekyl", ser rätt löjligt ut "fjuff" inte en vibration men vilket logiskt måste leda till mkt bättre skytte.
Och iofs är det väl en fördel med en tystpicka med, och nog

men jag har inte ens ställt in siktet ordentligt på min så såpass varm i kläderma är ja med luftvapen, dock ska ja ha en Hatsan BT65 härnäst. MEN

Beställer en Crosman 1077 nu bara för skojs skull (och är väl rekylfria med?), kolsyra funkar helt ok när det är lite varmare. Dock givetvis förväntar ja mig inte att en 1200kr bössa ska vara i likhet med en för 5000

Men ang co2 så sprutar man ju inte iväg boll som man gjorde i paintball, det droppa bokstavligt talat om hela markören sen bytte man till luft då high end markörerna endast gick på luft, (solenoiderna pallar inte co2) hehe skulle fan provat på min Angel G7 med virtue Board (30bps+) och kört co2 ist, hade nog blivit islager på den pickan.

Men åter till ämnet så borde det bli tröttsamt om man å andrasidan aldrig träffar nåt.
Hatsan Bt65Rb [b]Lothar Walter
Crosman 1077
Beeman RS2
SigSauer P2022 MetalSlide Edt[/b]
Idoanimals
 
Inlägg: 138
Blev medlem: 13 apr 2012, 20:02
Ort: Centrum
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Nsk
Luftvapen favorit: BT65 RB Lothar walter

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav MartinGlad 25 apr 2012, 11:10

Kan någon förklara för mig vad den lilla ringen är för något? De stora är ju Piston-Packningen men den lilla skiten vad är det?
För att följa länken så måste du registera dig.

MartinGlad
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 mar 2012, 16:15
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms TX200

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav Hedis62 25 apr 2012, 11:59

MartinGlad skrev:Kan någon förklara för mig vad den lilla ringen är för något? De stora är ju Piston-Packningen men den lilla skiten vad är det?
För att följa länken så måste du registera dig.

pippackning
Weihrauch HW 95 cal 22 med Vortek Pg2
Hatsan 125 cal 22 med SAS och Quatro "Fullpower"
Hatsan 95 cal 22 med SAS Och Quatro "Fullpower".
Gamo Magnum cal 4,5
Diana 23 cal 4,5
Användarvisningsbild
Hedis62
 
Inlägg: 425
Blev medlem: 15 jan 2011, 17:41
Ort: Pauliström och Upplands-väsby.
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 16 gånger i 15 inlägg
Luftvapen favorit: HW 95

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav GunnarT 25 apr 2012, 13:28

Lite OT men ändå inte. Bara för att en bössa var dålig förut så behöver den inte vara det nu.
Quatrotrycket är riktigt bra tycker jag. Efter många skott så är trycket fortfarande okey.
Packningarna håller också. Visst det finns ju finare bössor än Hatsan men inte för det priset.
Sedan om man köper ex.v. en 125 Sniper så är ju cylindern demad för långt över 10j och med tunna fjädern i så är den inte alldeles lättskjuten men med träning så blir det bättre.

Ska man klaga på 125 bössorna så är det på ladarmen som har en tendens att kröka sig lite och då vill inte trycket haka i.
Jag ångrar INTE att jag köpte min Hatsan 125 om nu någon trodde det. 8)
Om vi ändrar våra tankar kan vi ändra världen.
Användarvisningsbild
GunnarT
 
Inlägg: 2607
Blev medlem: 23 feb 2011, 20:51
Ort: Hässelby
Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 59 gånger i 50 inlägg
Luftvapen favorit: El Gamo David

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav MartinGlad 25 apr 2012, 13:41

En ostrypt hatsan 125 borde endå klara av att skjuta ner en 33cl burk från 50 meter oavsett kaliber.
MartinGlad
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 mar 2012, 16:15
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms TX200

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav Hedis62 25 apr 2012, 14:44

MartinGlad skrev:En ostrypt hatsan 125 borde endå klara av att skjuta ner en 33cl burk från 50 meter oavsett kaliber.


Självkart gör dom det(om det inte är skit bakom spakarna).
Weihrauch HW 95 cal 22 med Vortek Pg2
Hatsan 125 cal 22 med SAS och Quatro "Fullpower"
Hatsan 95 cal 22 med SAS Och Quatro "Fullpower".
Gamo Magnum cal 4,5
Diana 23 cal 4,5
Användarvisningsbild
Hedis62
 
Inlägg: 425
Blev medlem: 15 jan 2011, 17:41
Ort: Pauliström och Upplands-väsby.
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 16 gånger i 15 inlägg
Luftvapen favorit: HW 95

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav Idoanimals 04 maj 2012, 00:15

Till silwers stora lycka så sålde ja pickan idag, 25skott senare. Inet för ja har nåt o klampa ner på om den, de få skott ja sköt me den :D
Men var för lång för gevärs fodralet ja har nu, och så lite otymplig så den fick gå till bättre behövande.
Hatsan Bt65Rb [b]Lothar Walter
Crosman 1077
Beeman RS2
SigSauer P2022 MetalSlide Edt[/b]
Idoanimals
 
Inlägg: 138
Blev medlem: 13 apr 2012, 20:02
Ort: Centrum
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Nsk
Luftvapen favorit: BT65 RB Lothar walter

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav MartinGlad 04 maj 2012, 16:08

Är det inte jättesvårt att få bort stocken ur Hatsan 125 Sniper? Min polare så att det var bland det jobbigaste han har gjort?????? Han sa att avtryckardelen var lätt men den övre delen var svår.
För att följa länken så måste du registera dig.

MartinGlad
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 mar 2012, 16:15
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms TX200

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav Hedis62 04 maj 2012, 16:35

MartinGlad skrev:Är det inte jättesvårt att få bort stocken ur Hatsan 125 Sniper? Min polare så att det var bland det jobbigaste han har gjort?????? Han sa att avtryckardelen var lätt men den övre delen var svår.
För att följa länken så måste du registera dig.



Ja det går ju betydligt lättare om du skruvar ur den andra skruven oxå(den på andra sidan) :roll:
Weihrauch HW 95 cal 22 med Vortek Pg2
Hatsan 125 cal 22 med SAS och Quatro "Fullpower"
Hatsan 95 cal 22 med SAS Och Quatro "Fullpower".
Gamo Magnum cal 4,5
Diana 23 cal 4,5
Användarvisningsbild
Hedis62
 
Inlägg: 425
Blev medlem: 15 jan 2011, 17:41
Ort: Pauliström och Upplands-väsby.
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 16 gånger i 15 inlägg
Luftvapen favorit: HW 95

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav MartinGlad 04 maj 2012, 16:35

Finns ingen skruv på andra sidan det finns bara det på den vanliga hatsan 125 men inte på Sniper versionen.

Finns det någon med sniper modellen som skulle kunna ge något tips? Det verkar ju vara helt stört detta.
MartinGlad
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 mar 2012, 16:15
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms TX200

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav Nitro 04 maj 2012, 16:59

Jag har delat den modellen några ggr. Skruven vid avtrycket ska av samt skruven där framme som sitter vågrätt.
Där sitter en liten typ låsskruv på ena sidan som du skruvar av och sen skruvar du av den grövre på andra sidan som också har fäste för en bärrem.
Det jobbiga med demonteringen är att avtrycket gärna vill falla i bitar när det avlägsnas. Så ta kort på avtrycket innan och tejpa fast sprintar och dyligt innan du tar av det från bössan så kan det nog gå bra.
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav MartinGlad 04 maj 2012, 17:32

Tack så mycket för tipset Nitro.
MartinGlad
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 mar 2012, 16:15
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms TX200

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav Larsson 04 maj 2012, 17:55

Idoanimals skrev:Till silwers stora lycka så sålde ja pickan idag, 25skott senare. Inet för ja har nåt o klampa ner på om den, de få skott ja sköt me den :D
Men var för lång för gevärs fodralet ja har nu, och så lite otymplig så den fick gå till bättre behövande.

Good riddance. 8)
Nu kommer jag låta irriterande nedlåtande här så jag får be om ursäkt i förväg, men det märks rätt tydligt på dina inlägg att du befinner dig i det där klassiska nybörjarstadiet där alla träbössor känns dassiga och medeltida, och alla kompositstockar lockar som fan då man fått för sig att de är så mycket coolare. Många av oss har varit där. :> Den första bössan jag ägde var någon tramsig Gamo Shadow med kompositstock och den skaffade jag av ungefär samma orsaker som du.
Alltså trä är inte ett utgånget eller omodernt stockämne på något vis, som du antyder med din mobiltelefonliknelse där, hehe. Både komposit och trä har sina för- och nackdelar, valet beror på användningsområde och smak så klart. Jag menar AK47:or är ju inte helt opopulära här i världen och de kör ju ofta med trästock och grepp osv. Jag gillar både trä och komposit och tycker båda har sin plats.
Clean gloves hide dirty hands.
Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW
Användarvisningsbild
Larsson
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 06 mar 2008, 18:43
Ort: Gävle
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 18 gånger i 15 inlägg

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav MartinGlad 05 maj 2012, 12:56

Får inte låss fjädern från vapnet, varför? Har ju tagit av hela avtryckaren etc.




För att följa länken så måste du registera dig.

MartinGlad
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 mar 2012, 16:15
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms TX200

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav pewpew 05 maj 2012, 12:59

Ändstycket är tight i tuben. Stick in ett dorn av nåt slag genom skåran för avtrycket och knacka ut plastpluggen.
Pangar på med AT44 och en Hatsan 125 ( :) )
Användarvisningsbild
pewpew
 
Inlägg: 63
Blev medlem: 28 mar 2012, 22:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: fn. AT44

Sv: hatsan 125 sniper

Inläggav erik81 05 maj 2012, 13:07

MartinGlad skrev:Får inte låss fjädern från vapnet, varför? Har ju tagit av hela avtryckaren etc.




För att följa länken så måste du registera dig.


Du kanske måste knacka ut bakstycket om det sitter fast trots att alla sprintrar är borta? Aldrig skruvat på en Hatsan, men det borde ju gå...
Användarvisningsbild
erik81
 
Inlägg: 1056
Blev medlem: 24 sep 2010, 14:37
Ort: Jämtland
Tack utdelade: 12 gång
Tackad: 24 gånger i 22 inlägg
Luftvapen favorit: AA S200 .177

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav MartinGlad 05 maj 2012, 13:18

Förstår inte riktigt vad du menar? Det finns typ ingen special skruv förutom sprintarna, eller?
MartinGlad
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 mar 2012, 16:15
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms TX200

Sv: hatsan 125 sniper

Inläggav erik81 05 maj 2012, 13:26

MartinGlad skrev:Förstår inte riktigt vad du menar? Det finns typ ingen special skruv förutom sprintarna, eller?

Ingen aning, våld är vad jag skulle ta till i alla fall. På din bild sett det ju ut som att allt som går att ta loss är lossat...

Kolla http://www.luftvapen.info/viewtopic.php?f=96&t=6548 också.
Användarvisningsbild
erik81
 
Inlägg: 1056
Blev medlem: 24 sep 2010, 14:37
Ort: Jämtland
Tack utdelade: 12 gång
Tackad: 24 gånger i 22 inlägg
Luftvapen favorit: AA S200 .177

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav MartinGlad 05 maj 2012, 13:31

Exakt, det är därför jag frågar om råd.
MartinGlad
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 mar 2012, 16:15
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms TX200

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav pewpew 05 maj 2012, 13:50

Allt som ska loss är loss, det är bara att knacka ur pluggen.
Pangar på med AT44 och en Hatsan 125 ( :) )
Användarvisningsbild
pewpew
 
Inlägg: 63
Blev medlem: 28 mar 2012, 22:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: fn. AT44

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav GunnarT 05 maj 2012, 14:53

Alltså den stora plastmojängen som sitter inskjutet i röret baktill ... ska knackas ut bakåt.
Den sitter trögt .............
Har man däremot en fullfartsfjäder i så kommer det ut med en j*vla fart. 8)
Om vi ändrar våra tankar kan vi ändra världen.
Användarvisningsbild
GunnarT
 
Inlägg: 2607
Blev medlem: 23 feb 2011, 20:51
Ort: Hässelby
Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 59 gånger i 50 inlägg
Luftvapen favorit: El Gamo David

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav MartinGlad 05 maj 2012, 15:06

Den fjädern som jag monterade ner var bara 30 cm lång
MartinGlad
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 mar 2012, 16:15
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms TX200

Re: hatsan 125 sniper

Inläggav GunnarT 05 maj 2012, 15:37

MartinGlad skrev:Den fjädern som jag monterade ner var bara 30 cm lång


Ok, så det var inte den fjädern de säljer som 30joule då? Det är rätt noga med rätt diameter på fjäder både utvändigt och invändigt, annars blir det glapp och slammer.
Fjädern bör också vara så lång att fjädern är lite spänd även i avskjutet läge. (förspänning)
:)
Om vi ändrar våra tankar kan vi ändra världen.
Användarvisningsbild
GunnarT
 
Inlägg: 2607
Blev medlem: 23 feb 2011, 20:51
Ort: Hässelby
Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 59 gånger i 50 inlägg
Luftvapen favorit: El Gamo David

FöregåendeNästa

Återgå till Hatsan

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster

  • Sponsorer