Hej, första inlägget här men har läst en hel del på forumet innan, har förstått att Hatsan inte ligger högst upp på allas listor
Har en ny Sniper 125 (5,5) och gett mig på att försöka montera licensfjädern.
Vill då direkt klargöra att jag kommer att söka licens om montaget lyckas och kan testa hastigheten i kronografen.
Har jägarexamen och ett flertal andra vapen som jag inte vill riskera.
Problemet, kan helt enkelt inte få den att haka upp, från början trodde jag att det var något fel med trycket men efter ca 25 gångers demonterande och återmonterande har jag nu lärt mig hur detta funkar, och varje gång jag slänger i originalfjädern hakar den ju upp klockrent.
Gjorde då som alla tipsar om, kapade 5-6 varv på licensfjädern men fortfarande hakar den inte upp. Tillbaka med originalfjädern och vips hakar den upp.
Bifogar en bild (det är inte mitt
trycke på bilden, googlade fram en likadan, och den är ju "laddad" på bilden vilket jag förstått att den inte ska vara vid montage)
För att följa länken så måste du registera dig.Siffra 1 på pistongen ska trycka på punkt 2?
Det blir då ett tryck på punkt 3 som gör att punkt 4 hakar upp?
När pistongen sen rör sig tillbaka hakar punkt 5 fast i punkt 6 och den är laddad?
Jag kan leva med att fortsätta kapa fjädern ända tills det funkar, alternativt köra med originalfjädern.
Men det jag verkligen är nyfiken på, vad är det med den starkare fjädern som gör att den inte
kan haka fast? Jag menar pistongen ska väl åka exakt lika långt bakåt varje gång man bryter pipan oavsett fjäder?
/Vetgirig amatör