Hatsan 60s TR 5.5mm

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Hatsan 60s TR 5.5mm

Inläggav Hammer and tong 10 aug 2015, 20:41

Hedis62 skrev:I Fp ligger den ju på 245 m/s, men men då blir väl precisionen ladugårdsdörr på 10m.

För att följa länken så måste du registera dig.


Jag har precis kommit hem från att skjuta med Hatsan 60 s i fullfart på 30 meter och kan säga att den bössan kan man jaga mygg med så varför ska det klankas ner på Hatsan hela tiden ..bara löjligt.
Okey hela Hatsan 60 s är inte 100% men mycket enkelt blir den det bara att byta ut plastiga bakkappan till något bekvämare så är den modellen fulländad.
Hammer and tong
 
Inlägg: 231
Blev medlem: 02 mar 2015, 08:04
Ort: Mälardalen
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg
Luftvapen favorit: BSA Meteor Super, Hatsan 60S

Re: Hatsan 60s TR 5.5mm

Inläggav Sundan 10 aug 2015, 20:55

Nice, du råkar inte ha sparat en tavla som man kan få se?
Sundan
 
Inlägg: 678
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:23
Ort: Östergötland
Tack utdelade: 30 gång
Tackad: 34 gånger i 32 inlägg

Re: Hatsan 60s TR 5.5mm

Inläggav Hammer and tong 11 aug 2015, 05:53

Sundan skrev:Nice, du råkar inte ha sparat en tavla som man kan få se?

Löjligt
Hammer and tong
 
Inlägg: 231
Blev medlem: 02 mar 2015, 08:04
Ort: Mälardalen
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg
Luftvapen favorit: BSA Meteor Super, Hatsan 60S

Re: Hatsan 60s TR 5.5mm

Inläggav Sundan 11 aug 2015, 08:42

?
Vad är löjligt?
Jag var inte ironisk eller ute efter att motbevisa dig.
Skulle tvärtom tycka att det vore kul med fler välskjutande alternativ att välja på.
Sundan
 
Inlägg: 678
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:23
Ort: Östergötland
Tack utdelade: 30 gång
Tackad: 34 gånger i 32 inlägg

Re: Hatsan 60s TR 5.5mm

Inläggav Colaburken 11 aug 2015, 10:52

Hammer and tong skrev:
Sundan skrev:Nice, du råkar inte ha sparat en tavla som man kan få se?

Löjligt

Ja med det löjliga inlägg från dig bevisar att dina ord är tomma
Colaburken
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 13 jan 2014, 17:13
Ort: Gävle
Tack utdelade: 25 gång
Tackad: 24 gånger i 20 inlägg
Luftvapen favorit: Fwb 300s

Re: Hatsan 60s TR 5.5mm

Inläggav Sundan 11 aug 2015, 15:00

Leta efter ett inlägg där jag säger att Hatsan ÄR dåligt,det enda du kommer att hitta är ett inlägg där jag skriver att det finns många trådar om problem med Hatsan till en kille som var ny på forumet o hade problem med sin bössa.

Jag har själv en jula bössa och en norica, ingen av dessa lär ju vara bättre än nån hatsan.

Jag har ingen själv o har aldrig testat nån men har sett tester från tex pyramyd air där dom går rätt bra, men då är dom ju åxå i fullfart, en del av problemen vi har med magnum bössor lär ju uppstå när vi stryper dom till 10j.
Sundan
 
Inlägg: 678
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:23
Ort: Östergötland
Tack utdelade: 30 gång
Tackad: 34 gånger i 32 inlägg

Re: Hatsan 60s TR 5.5mm

Inläggav GRiDLoK 11 aug 2015, 15:28

Jag har två stycken, en 125 och 95, som jag är kanonnöjd med. De är tunade av Tommy, frid vare hans minne. MEN, för pengarna jag betalt för dem, så är de toppenbössor. Tyvärr är Hatsan på tok för dyra här i Sverige.

Många som köper de bössorna, har inte orkat lära sig hantera dem, skjuter en halv burk, stor spridning, säljer skiten :D

Orkar man bara lära sig att hålla bössan på rätt sätt, avtryckarteknik, etc, faktum är att mina Hatsan är nog bättre än vad jag skjuter :D

Sen finns det en hel del kassa Hatsan, men de två exemplaren jag har köpt billigt, funkar fint!
FX Streamline tactical .177
FX Typhoon Custom .25
Hatsan: AT44 LW Long .22, 125 .25, 95 .22
Beeman C1 .22 Pre-92
Custom made .35 Bullpup
Dianor, BSA...
Användarvisningsbild
GRiDLoK
 
Inlägg: 723
Blev medlem: 15 jul 2010, 22:44
Ort: Halmstad
Tack utdelade: 17 gång
Tackad: 39 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: ingen förtillfället
Luftvapen favorit: Beeman C1, liten och rapp!

Re: Hatsan 60s TR 5.5mm

Inläggav Hammer and tong 11 aug 2015, 19:15

En sak är säker alla bössor har sina egna favorit ammo och vi provade med 10 tal olika och det ammo som gick bäst var återigen Milbro Select
Hammer and tong
 
Inlägg: 231
Blev medlem: 02 mar 2015, 08:04
Ort: Mälardalen
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg
Luftvapen favorit: BSA Meteor Super, Hatsan 60S

Re: Hatsan 60s TR 5.5mm

Inläggav Hammer and tong 11 aug 2015, 19:18

Vad bevisar en bild på en måltavlan med hål i ? ...den kan ju vara skjuten på 1cm avstånd.
Hammer and tong
 
Inlägg: 231
Blev medlem: 02 mar 2015, 08:04
Ort: Mälardalen
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg
Luftvapen favorit: BSA Meteor Super, Hatsan 60S

Re: Hatsan 60s TR 5.5mm

Inläggav Sundan 11 aug 2015, 19:34

Milbro är väl en sån sort som är lite grövre ? Tror jag fick rådet att testa den ammon av Hurricane när jag rådfrågade om ammo till min norica, som har ett ganska stort laddläge,en del vanliga sorter ramlade till o med ur när man skulle stänga bössan.

Nä det "bevisar" väl ingenting med en tavla, men det finns väl ingen poäng att visa en tavla från 1m heller,precis som det inte finns nån vits att säga att man skjuter hål i hål på 30m heller om man inte gör det. Förresten kan man väl sno en bild på en tavla nån annan skjutit om man vill med ,men jag antar ju att den som visar upp faktiskt har skjutit den själv, och på avståndet den säger.

Jag tycker bara att det är kul o se hur bra andra skjuter, och med vilka prylar dom skjuter så bra med, själv är jag ingen vidare skytt i fristående men med stöd går det lite lättare att minimera mina misstag o se vad bössan/ammon klarar.
Sundan
 
Inlägg: 678
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:23
Ort: Östergötland
Tack utdelade: 30 gång
Tackad: 34 gånger i 32 inlägg

Re: Hatsan 60s TR 5.5mm

Inläggav börne 11 aug 2015, 19:41

Sundan skrev:men jag antar ju att den som visar upp faktiskt har skjutit den själv, och på avståndet den säger.

Ja... annars lär man ju va bra korkad, man lurar ju bara sig själv, ska man sen upp till bevis i skarp läge kan det bli lite lätt pinsamt :lol:

Hur kul är det sen att få beröm för nåt man bara hittat på, visserligen finns det väl även den typen av människor :roll:
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Hatsan 60s TR 5.5mm

Inläggav Hammer and tong 15 okt 2015, 12:11

En fundering bara ...om någon frågar ex om tips hur man byter fjäder i bössa är väl inget olagligt eller ?.
Och att lämna ut en manual på hur man går till väga är väl inte olagligt eller ?.
Att berätta per skrift på forumet om hur man byter fjäder eller mer exakt "trimmar" bössan till fullfart är väl inte olagligt eller ?.
Att inneha fullfarts saker på hyllan är ändå inte olagligt eller ?.
Blir väl olagligt när man monterat "trim" och då inte ha licens eller ? ..och det är väl ändå den som gjort det och trimmat utan licens som blir skyldig och inte detta bords medlemmar som tycks många gånger agera licens polis ..visst jättebra om ni informerar om vad som gäller i lag ifall någon ändå trimmar för alla vet inte att det blir olaga vapeninnehav med uppskruvad luftbössa.
Vad jag menar är mer varför bryr sig en del så in i bomben om någon frågar om "hur få fullfart på bössa" ni skulle kunna vara mer mjuka och inte skrika ut er vrede som här ex att denne "ska skaffa licens och sedan återkomma" det är väl ändå inte din uppgift att agera licenspolis ..du kunde ha snällt informerat om vad som gäller i lag och att fps är inte allt och det som räknas är joul, mm, mm, mm och därefter kunde du faktiskt ha hjälp denne person för det är ju inte ditt ansvar om han trimmar bössa för han gör det ändå genom att skaffa info på annat håll ....det som nu händer är att forumet kanske mister en medlem som faktiskt har brinnande intresse latent som håller på att vakna och växa fram och vem vet vad denne person har för övriga kunskaper som medlemmar kunde dragit nytta av. ....ja jag är förvånad.
Hammer and tong
 
Inlägg: 231
Blev medlem: 02 mar 2015, 08:04
Ort: Mälardalen
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg
Luftvapen favorit: BSA Meteor Super, Hatsan 60S

Re: Hatsan 60s TR 5.5mm

Inläggav Leopold 15 okt 2015, 13:52

Hammer and tong.

Det är givetvis tråkigt att en del nykomlingar kan känna sig besvikna om de inte får de svar de hade önskat sig, eller att de tar illa vid sig av frågor om licens osv. Men de allra flesta av medlemmarna är intresserade av att hjälpa nykomlingarna att utveckla sitt luftvapen- och luftskytteintresse, inte att aktivt medverka till att nykomlingen riskerar att bli fälld för vapenbrott. Verkar nykomlingen inte känna till vapenlagen så kan det kännas naturligt att börja i den änden, nästa fråga kan bli om hur man skulle kunna öka bössans precision och skjutbarhet om det är det som frågeställaren egentligen är ute efter, osv. Så har skett i denna tråd från i somras, innan den plötsligt gled in på hur bra själva bössmodellen är för några dagar sedan.

Visst är det var och ens ansvar vad de gör med informationen man hittar eller får men det är lika mycket var och ens ansvar att svara som man tycker är lämpligt. Självklart ska man alltid sträva efter ett vänligt bemötande på forumet, gäller mot nya såväl som gamla medlemmar. Överlag tycker jag vi har det även om det kanske kan upplevas en smula bryskt och kärnfullt ibland.

Eftersom trådskaparen tycks ha fått svar på sina frågor så låser jag tråden.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Föregående

Återgå till Hatsan

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster

  • Sponsorer