Stilren (reklamfri) stock på 95:an

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Stilren (reklamfri) stock på 95:an

Inläggav Roffepuck 11 nov 2013, 12:59

Har stört mig på MOD95 SAS på stocken sedan köpet. Har klurat på hur jag skulle lösa det estetiska I-landsproblemet. Nu har jag gjort som följande. Gjorde en tunn mall i plåt, monterade en liten roterande fil på min Dremel. Drog sedan fast en djupkloss, för att inte förstöra något i onödan. Beroende på hur petig du är, får du givetvis gör som du vill med det.

Nu slipade jag helt enkelt ur en nedsänkt skåra som precis täcker MOD95 SAS, i form av (__________), om ni kan tänka er formen. Det är bara en lång jämn försänkning. Har nu bara att putsa den lite och sedan ska jag olja in hela stocken. Gillar resultatet som fasen och slipper ha den enda fula delen på kolven. Kan inte begripa att de valt att ha den där ffb, men nu är den iaf borta. :thumbupp:

Ska fixa bilder på processen, när kolven är klar och monterad :)
This is my rifle. There are many like it, but this one is mine. Hatsan 95 .22 Vortex, Hawke Sport HD IR 3-9x40 AO, ND30
Roffepuck
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 04 nov 2013, 19:51
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Stilren (reklamfri) stock på 95:an

Inläggav Mika.G 11 nov 2013, 13:21

Kul serframemot bilderna :) :thumbupp:

/MG
Mika.G
 
Inlägg: 1255
Blev medlem: 02 jan 2008, 15:31
Ort: Dalarna
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 30 gånger i 26 inlägg

Re: Stilren (reklamfri) stock på 95:an

Inläggav lelleg 11 nov 2013, 13:40

Vad ska du stansa in i stället (HW)? det är väl en Hatsan 95 i alla fall? Jag förstår inte, varför slipa bort tillverkarens logga?
lelleg
 
Inlägg: 335
Blev medlem: 24 jan 2013, 15:47
Ort: Mjölby
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Stilren (reklamfri) stock på 95:an

Inläggav lelleg 11 nov 2013, 13:57

Okey. Nu har jag kollat in en Hatsan 95 för jag förstod inte riktigt vad du menade,och jag håller med ,det finns nog bättre ställen att placera det märket. Trodde först att du inte ville ha reklam för tillverkaren på din bössa.
lelleg
 
Inlägg: 335
Blev medlem: 24 jan 2013, 15:47
Ort: Mjölby
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Stilren (reklamfri) stock på 95:an

Inläggav Roffepuck 11 nov 2013, 13:59

lelleg skrev:Vad ska du stansa in i stället (HW)? det är väl en Hatsan 95 i alla fall? Jag förstår inte, varför slipa bort tillverkarens logga?


Har du sett hur fult det är med MOD95 SAS, på en i övrigt underbart fin valnötskolv, så skulle du inte fråga. Nej, det kommer bara att vara en försänkning där och de som vet vilken modell det är, ser det på lite håll. De som håller i vapnet, ser att det är en Hatsan 95, iom att det står det på pipan.


För att följa länken så måste du registera dig.



Skulle aldrig i livet få för mig att stansa in HW, på min Hatsan. kiss>
This is my rifle. There are many like it, but this one is mine. Hatsan 95 .22 Vortex, Hawke Sport HD IR 3-9x40 AO, ND30
Roffepuck
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 04 nov 2013, 19:51
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Stilren (reklamfri) stock på 95:an

Inläggav lelleg 11 nov 2013, 14:10

Du svara lite för fort kompis. Jag hade redan skrivet mitt andra inlägg när du svara på mitt första. Jag har aldrig sett Hatsan göra så där, och jag har ägt flera utan dessa inristningar.
lelleg
 
Inlägg: 335
Blev medlem: 24 jan 2013, 15:47
Ort: Mjölby
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Stilren (reklamfri) stock på 95:an

Inläggav Roffepuck 18 nov 2013, 03:56

Nej, det gör det av någon outgrundlig anledning på denna fina kolv. På en äcklig plastkolv, får de göra vad de vill, men ge f-n i att förstöra en valnötskolv ;)

Var ju bara tvungen att ta bort det, då jag kräks på såna illdåd.
This is my rifle. There are many like it, but this one is mine. Hatsan 95 .22 Vortex, Hawke Sport HD IR 3-9x40 AO, ND30
Roffepuck
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 04 nov 2013, 19:51
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg


Återgå till Hatsan

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster

  • Sponsorer