100x Torpedo

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

100x Torpedo

Inläggav lelleg 01 jul 2013, 15:38

Hejsan ni som gillar Hatsan. Själv har jag bara dåliga erfarenheter, med ett undantag. I Januari köpte jag mitt första Hatsan ett 100x i valnöt tänkte byta fjäder och och gå i genom den under vintern. Det dröjde inte länge innan det var dags att köpa ett hatsan 125 sniper för det var det enda som dög enligt många. Så torpedon vart liggandes medan jag lade ner 1000tals kr på 125an. Det var gasfjäder och allt möjligt. När våren kom måste jag ut och prova, jag har aldrig skjutet med sämre gevär jag prova allt bytte sikte och pistongpackning kolla kröning pipinfästning allt. Jag fick sälja skiten med förlust. Då var det ljushuvud som sa att köp ett hatsan psp dom är det inget fel på värdsledande enligt honom och billiga, sagt och gjort en bt 65 som jag gjorde en ny kolv till och la ner en massa jobb på. Den skjuter lika illa som 125an visserliget träffar jag ju tavlan men 5-6 cm skillnad varje skott. Nu säljer jag hela skiten billigt till någon sa jag till frugan. Men du har ju det där geväret du köpte i vintras sa hon då testa det. Det gjorde jag och det ångrar jag inte Har en bana på 30m och har ingen kikare på denna, Första tavlan fick jag 10 träffar av 10. visserligen lite spridda men efter lite mickel med inställningar och stöd träffa 2 st 9 1 8a och 2st 7 på lika många skott. Det jobbiga var att gå fram till tavlan varje gång, man ser knappt tavlan ju. Jag krona den efter ca 20 skott och vart lite häpen med Defiant o give 16g 242,5 och med Air arms 16g gav den 237mps. Nu kommer jag köpa ett vettigt sikte med parallax till den här och behålla. Jag är fortfarande skeptisk till hatsan men det visar i alla fall att kanske ett av 10 bössor håller måttet.
lelleg
 
Inlägg: 335
Blev medlem: 24 jan 2013, 15:47
Ort: Mjölby
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: 100x Torpedo

Inläggav diffanatics 02 jul 2013, 07:17

Har haft en 100x Torpedo cal.177 i flera år nu och den går i mitt tycke och smak riktigt fint trots att min framlaborerade fjöderkombination fortfarande sitter i sedan slutet på oktober 2010. Riktigt kul med en 177:a som biter till lite lite i axeln en ggn och inte skakar som en galning. Har kört med ett och samma sikte hela tiden, ett BSA Sweet 22 från xxl med ett par dämpande fästen från Hawke Sport. Om jag inte är helt ute och far så tror jag att fästerna gick på mer än siktet :)

Hatsan måste ha lyckats med den fjäderbössan.

viewtopic.php?f=96&t=6529

Har även en 125: cal.25......... SKITPLASTPINNE!!!! Kanske försöker modda om den stocken till 44:an eller nåt sånt. Är garanterat den dyraste stocken jag köpt, för resten går fan inte att använda.

Skulle va kul att krona den nu när jag fått ordning på instrumentet sedan förra försöken.
Användarvisningsbild
diffanatics
 
Inlägg: 21
Blev medlem: 20 sep 2010, 06:48
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Diana mod.27

Re: 100x Torpedo

Inläggav diffanatics 02 jul 2013, 07:43

För att följa länken så måste du registera dig.



Hittade en bild från 7:e nov -10 på bästa tavlan på 25m då jag sköt in BSA siktet ordentligt.

Med Crowmagnum i loppet så sitter det samlat. Enligt mitt tycke det bästa blyet för en Torpedo 177:a
Användarvisningsbild
diffanatics
 
Inlägg: 21
Blev medlem: 20 sep 2010, 06:48
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Diana mod.27

Re: 100x Torpedo

Inläggav lelleg 02 jul 2013, 11:06

Kul att det inte bara är min som går bra. Det kanske är så att det inte är så dåligt gevär. Konstigt att dom aldrig förekommer här på forumet, det pratas bara om 125a med gas.
lelleg
 
Inlägg: 335
Blev medlem: 24 jan 2013, 15:47
Ort: Mjölby
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: 100x Torpedo

Inläggav diffanatics 02 jul 2013, 16:46

Ett tappert försök att se vad den gav efter att stått lite i skymundan för annat.
Blir lite tavla i morgon om vädret tillåter.

För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
diffanatics
 
Inlägg: 21
Blev medlem: 20 sep 2010, 06:48
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Diana mod.27


Återgå till Hatsan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

  • Sponsorer