problem med träffsäkerhet med gamo black bull .22

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

problem med träffsäkerhet med gamo black bull .22

Inläggav victorbask 24 jul 2014, 10:39

Hejsan. Har nyss inhandlat ett stycke gamo black bull .22. Med detta har jag dock haft problem med inskjutning. Fick med ett gamo 4-32 wr som annars verkar okej. Kan problemet bero på vilka kulor som används? Har prövat med gamo PBA impact och gamo pro magnum. Båda sorterna har hittills gått väldigt snett om man får säga så, endast ca 2/10 går dit man siktar. Kanske någon mera insatt har svar på detta :) Tack på förhand.
victorbask
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:28
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: problem med träffsäkerhet med gamo black bull .22

Inläggav Enfemtifyra 24 jul 2014, 11:50

Ja, cal .22 e väl fortfarande okej iaf upp till 20m i 10j..
och lite får man anpassa sig efter hårdvaran.


Du skriver inte på vilket avstånd du skjuter, och optiken har jag ingen koll på, men jag utgår från att du använder något form av skjutstöd.

Kvalitetsammo av typ jsb är nog att föredra, min favorit helt klart.

Tror det finns en eller flera trådar om samma bössa, kan finnas matnyttig info där.

Ha d kalas, skjuta av några rundor i skuggan e alltid supernajs :)
Enfemtifyra
 
Inlägg: 138
Blev medlem: 17 jul 2014, 00:48
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 6 gånger i 6 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: Steyr Lg 110 FT

Re: problem med träffsäkerhet med gamo black bull .22

Inläggav victorbask 24 jul 2014, 13:05

Har nyss klämt av en 50 skott på 30 meter, tror största felet låg i att kikaren inte riktit satt fast, nämligen en spännskruv i bakre fästet som ja inte hade lagt märke till först :D nu går den inom ca 5 cm radie på 30 meter ;) ska även skaffa nån variant av jsb å prova dom också :)
victorbask
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:28
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: problem med träffsäkerhet med gamo black bull .22

Inläggav shogo 31 jul 2014, 15:41

Jag har också ett nytt Gamo Black Bull Mach 1 .22 (med gasfjäder), jag trodde först att geväret var helt kasst, men då jag inte hade erfarenhet av skytte tidigare så har jag nu fått till den speciella tekniken för luftfjädervapen något.
Jag bytte siktet från ett Gamo 6x40 med fast parallax till ett hawke sport 3-9x50, känns lite bättre och idag så lyckades jag på 15m (rookie avstånd) med JSB RS skjuta en 5-skotts serie med gruppens cc-mått på ca 17mm (om man nu kan säga så), så jag hoppas på att kunna utöka avstånd till 25m och målet är att kunna skjuta en grupp med 5 skott på max 25mm, så skulle jag vara kanonnöjd.
Senast redigerad av shogo 31 jul 2014, 15:54, redigerad totalt 1 gång.
shogo
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 01 jul 2014, 07:08
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: problem med träffsäkerhet med gamo black bull .22

Inläggav Silwer 03 aug 2014, 01:45

Jo rekylerande luftvapen som det ju ändå är trots gasram kräver alltid mer övning än andra luftvapen utom möjligen pistoler förstås.

Att lära sig hålla ganska löst och följa med vapnet inte försöka hindra det mm, lite olika med var bössa av typen.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm


Återgå till Gamo

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster

  • Sponsorer