Byta fjäder gamo expo-s

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav Silwer 03 jan 2014, 18:42

Eller det vanliga gnället typ.

Skitsamma om El Gamo kan ses som skit idag, eller om nån älskar Hstan idag 25 år senare.

El Gamo var lågprisgrejor då men de 'är förhållandevis sämre idag som Gamo utan tvekan.

Jag har rätt utförligt beskrivit mitt gamla Expo i tråden, tyckte nån det var överdrivet hylland eså läser de som Fan läser Bilbeln
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav Springer 03 jan 2014, 19:27

OK luftvapenmänniskor.
Varför ska vi behöva ha en debatt över vad som är "rätt" eller "fel" vad gäller våra val av märke eller typ av luftvapen?
Vem bestämmer vad som är rätt eller fel för alla luftvapenintresserade i världen?
Tänker man till någon sekund så inser man snabbt att svaret blir ingen då vi alla har olika sätt att hitta glädjen i våra luftvapen.
Jag har i nuläget inget intresse av att lägga 30-50 tusen i en PCP-rigg med tillhörande pump, buddy bottles m.m. men...jag dömer absolut inte de som gör det för att få de där sista poängen som krävs i elitskytte.
Jag dömer heller inte de som köper Hatsan, Gamo, SAG eller liknande (jag har ju ett SAG själv) då man i de flesta fall förstår att man inte investerat i ett luftvapen som kan hävda sig i precisionsskytte på elitnivå (om man inte lagt tid, energi och lite pengar på att förbättra bössan då) utan lägger ribban på en nivå som känns OK för det egna behovet.
Andra lägger helt annan prioritering i sitt luftvapenägande och samlar på vapen av en viss typ oavsett hur hög eller låg graden av precision är.
Kan vi inte bara komma överens om att alla har sin egen uppfattning om vad som skänker glädje med luftvapen och låta var och en vara glad över sitt val ?
En sockerbit på 20 meter är inget som imponerar på en 50 meters bänkskytt på elitnivå, han/hon har högre krav än så. Det är däremot helt OK för en hobbyskytt. Att lägga stora pengar på sina vapen med tillbehör är inte heller tokigt på något sätt, det är bara en fråga om vad man prioriterar (och har råd med). :)
What is the speed of dark?
Användarvisningsbild
Springer
 
Inlägg: 915
Blev medlem: 20 sep 2010, 03:20
Ort: Östersund
Tack utdelade: 63 gång
Tackad: 87 gånger i 70 inlägg
Luftvapen favorit: Fjäder

Följande användare vill tacka Springer för detta inlägg
gubbe (03 jan 2014, 19:28), Oden (03 jan 2014, 23:40), Callmenobody (04 jan 2014, 08:50), Zorki (12 jul 2020, 17:04)

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav rovaren 03 jan 2014, 19:50

Springer skrev:OK luftvapenmänniskor.
Varför ska vi behöva ha en debatt över vad som är "rätt" eller "fel" vad gäller våra val av märke eller typ av luftvapen?
Vem bestämmer vad som är rätt eller fel för alla luftvapenintresserade i världen?
Tänker man till någon sekund så inser man snabbt att svaret blir ingen då vi alla har olika sätt att hitta glädjen i våra luftvapen.
Jag har i nuläget inget intresse av att lägga 30-50 tusen i en PCP-rigg med tillhörande pump, buddy bottles m.m. men...jag dömer absolut inte de som gör det för att få de där sista poängen som krävs i elitskytte.
Jag dömer heller inte de som köper Hatsan, Gamo, SAG eller liknande (jag har ju ett SAG själv) då man i de flesta fall förstår att man inte investerat i ett luftvapen som kan hävda sig i precisionsskytte på elitnivå (om man inte lagt tid, energi och lite pengar på att förbättra bössan då) utan lägger ribban på en nivå som känns OK för det egna behovet.
Andra lägger helt annan prioritering i sitt luftvapenägande och samlar på vapen av en viss typ oavsett hur hög eller låg graden av precision är.
Kan vi inte bara komma överens om att alla har sin egen uppfattning om vad som skänker glädje med luftvapen och låta var och en vara glad över sitt val ?
En sockerbit på 20 meter är inget som imponerar på en 50 meters bänkskytt på elitnivå, han/hon har högre krav än så. Det är däremot helt OK för en hobbyskytt. Att lägga stora pengar på sina vapen med tillbehör är inte heller tokigt på något sätt, det är bara en fråga om vad man prioriterar (och har råd med). :)


tror nog att dom flesta vet detta du säger om att folk prioriterar olika ... men de va juh en fin tanke av dig allafall att säg till oss att folk kan juh faktiskt prioritera olika...

sen om vi undrar vad som är okej för oss som inte är en "elitnivås" skytt så kan vi juh bara fråga dig då för de verkar juh du veta. för mig som faktiskt har varit skytt på elitenivå dock på 70talet i UK, är mycket imponerad av att man kan med en (mycket!) kraftig fjäderdriven magnumbössa skjuta en socker bit på 20m i fullfart tycker jag e fantastiskt.

men springer jag ska lyda ditt råd och inte säga till en bänkskytt om de där med sockerbiten,man vill juh inte bli utskrattad
rovaren
 
Inlägg: 211
Blev medlem: 11 maj 2013, 01:10
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 11 gånger i 10 inlägg
Skytteklubb: Södra Gärds skytteförening
Luftvapen favorit: Webley tracker

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav Silwer 03 jan 2014, 20:19

Vi har egentligen elitnivå i Sverige för den här typen av vapen.

Sen att det finns bra skyyttar villiga tat tävla internationellt osv är väl en grund i det, mne det är ur bredden dessa kommer inte som de troir idag tvärtom.

Du kan visserligen köpa grejor för just en storsatsning, men det gör dig inte till nån elitskytt alls, det är bara personliga val du gjort, har du inte det som behövs kommer du iaf aldrig nå elitstatus så att säga.

DOCK anser jag att man kan äga de bästa av grejor ändå, man har inget att bevisa, det är ju man själv som ska må bra bara, jag tex ledsnar ur fort om nåt inte är som jag tänkt mig, tröttnar skiten står o samlar damm tills jag säljer.

Men det finns olika områden att fylla och därmed olika villkor man vill ha för de olika områdena, en FT pcp bössa på topp fyller inte allt man vill göra i alla lägen.

Sen har det ju tat göra med vad man vill försöka, vad man vill prova och se själv i stället för att köpaallt alla andra har hela tiden.
Är det omöjligt plötsligt?, inga egna tankar om vad du vill? ok så är nog 80% av alla givetvis de omformar sig själva efter vad de har, de vänjer sig vid "defekterna", och det är ju också ett sätt tat komma vidare men som jag är rätt usel på tex.

Uttrustning för 50k låter ju intressant vad skulle det föreställa var frågar jag isf?
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav Hedis62 03 jan 2014, 20:20

Dom flesta som köper en Hatsan är inte intresserade av precition utan av en Jä-la massa Power.
Det är ju bara att läsa i dom senaste trådarna.

http://www.luftvapen.info/viewtopic.php?f=96&t=12353
Weihrauch HW 95 cal 22 med Vortek Pg2
Hatsan 125 cal 22 med SAS och Quatro "Fullpower"
Hatsan 95 cal 22 med SAS Och Quatro "Fullpower".
Gamo Magnum cal 4,5
Diana 23 cal 4,5
Användarvisningsbild
Hedis62
 
Inlägg: 425
Blev medlem: 15 jan 2011, 17:41
Ort: Pauliström och Upplands-väsby.
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 16 gånger i 15 inlägg
Luftvapen favorit: HW 95

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav rovaren 03 jan 2014, 20:47

Hedis62 skrev:Dom flesta som köper en Hatsan är inte intresserade av precition utan av en Jä-la massa Power.
Det är ju bara att läsa i dom senaste trådarna.

http://www.luftvapen.info/viewtopic.php?f=96&t=12353



har juhst en sån med gasram i både 5.5 & 6.35 och du skjuter faktist en socker bit på 20m med en sån med intränad vana som sakt med den citerar " Jä-la massa Power." som där är i en 125 så e de för mig imponerande.
rovaren
 
Inlägg: 211
Blev medlem: 11 maj 2013, 01:10
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 11 gånger i 10 inlägg
Skytteklubb: Södra Gärds skytteförening
Luftvapen favorit: Webley tracker

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav Silwer 03 jan 2014, 20:56

Det där får andra fundera över, folk har olika värderingar.

Gasramen som fjädervapnens räddare i nöden är löjligt mest, felbygda grejor har de dock en klar förbättring på, i övrigt spola ner skiten nånstans.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav Springer 03 jan 2014, 21:08

Rovaren:
Läs mitt inlägg en gång till är du snäll och tänk till lite.
Såvida du inte är ute efter att hälla bensin på elden så fattar jag inte poängen med ditt inlägg. Eller menar du på fullt allvar att en Hatsan 125 är likvärdig med en Steyr vad gäller precision?
Som du kanske märker så blandar jag inte inte in skyttens kompetens någonstans i mitt inlägg då det inte avgörs i en forumtråd.

Silwer:
Jag tog ett extremt exempel för att få fram budskapet men om vi ska fastna i detaljer istället för meningen med inlägget så kan du lägga ihop priset på följande prylar och berätta hur långt ifrån det landade.
För att följa länken så måste du registera dig.


För att följa länken så måste du registera dig.


För att följa länken så måste du registera dig.


För att följa länken så måste du registera dig.


För att följa länken så måste du registera dig.

What is the speed of dark?
Användarvisningsbild
Springer
 
Inlägg: 915
Blev medlem: 20 sep 2010, 03:20
Ort: Östersund
Tack utdelade: 63 gång
Tackad: 87 gånger i 70 inlägg
Luftvapen favorit: Fjäder

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav rovaren 03 jan 2014, 21:26

hälla bensin på elden? snälla du.jag menar att du förklara juh för oss att så här är de os.v blir irriterad på sånt. sen jämnfört en 125 med något överhuvudtaget .. så läs du inlägget... du verkar ta illa upp här juh undrar vf?
rovaren
 
Inlägg: 211
Blev medlem: 11 maj 2013, 01:10
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 11 gånger i 10 inlägg
Skytteklubb: Södra Gärds skytteförening
Luftvapen favorit: Webley tracker

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav Silwer 03 jan 2014, 21:35

Vad är det vi ska se?

Vad är felet, att ni gör samam sak med stenåldersverktyg eller nåt?

Förklarra vad de avskyvärda med dyrare uttrustning är?

Vad menar du man ska bevisa för att man lagt sina skattade stålar på det?

öht vad har du att jämföra med?
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav Springer 03 jan 2014, 21:53

rovaren skrev:hälla bensin på elden? snälla du.jag menar att du förklara juh för oss att så här är de os.v blir irriterad på sånt. sen jämnfört en 125 med något överhuvudtaget .. så läs du inlägget... du verkar ta illa upp här juh undrar vf?

Jag förstår inte vad du är ute efter.
- Jag är inte den som börjar snacka om Hatsan 125 så varför försöker du lägga det på mig ? Backa till förra sidan istället så ser du vilka som drog igång den här diskussionen.
- Min poäng med mina inlägg är att vi INTE ska bråka så jäkla mycket om vilka val man gör gällande märke och typ av luftvapen, vad är poängen med dina inlägg ?
. Grattis till att du var tävlingsskytt för 30-40 år sedan, det var säkert kul. Vad har det med saken att göra när jag bara vill påpeka att folk har olika prioriteringar i sitt luftvapenskytte och att vi bör anstränga oss lite att respektera de valen bättre.
Jag lägger ner den här diskussionen med dig efter den här posten då du verkar vilja dra igång en typ av diskussion som tyvärr är alldeles för vanlig på engelska forum där trådens ämne går förlorat i en sörja av personangrepp.
Hoppas du får ett bra 2014.
What is the speed of dark?
Användarvisningsbild
Springer
 
Inlägg: 915
Blev medlem: 20 sep 2010, 03:20
Ort: Östersund
Tack utdelade: 63 gång
Tackad: 87 gånger i 70 inlägg
Luftvapen favorit: Fjäder

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav Springer 03 jan 2014, 21:57

Silwer skrev:Vad är det vi ska se?

Vad är felet, att ni gör samam sak med stenåldersverktyg eller nåt?

Förklarra vad de avskyvärda med dyrare uttrustning är?

Vad menar du man ska bevisa för att man lagt sina skattade stålar på det?

öht vad har du att jämföra med?

Silwer:
Jag måste ha skrivit väldigt, väldigt otydligt eller så har du haft för bråttom med läsandet.

Tvärtom så skriver jag ju att vi måste bli bättre på att respektera varandras val av luftvapen eftersom vi alla prioriterar olika.
Jag är helt inne på att vill man lägga en massa pengar på sina vapen så är det ju ett personligt val som man inte ska behöva försvara.
Samma sak om man väljer att köpa en Hatsan eller liknande, ett personligt val som man inte ska behöva försvara.
What is the speed of dark?
Användarvisningsbild
Springer
 
Inlägg: 915
Blev medlem: 20 sep 2010, 03:20
Ort: Östersund
Tack utdelade: 63 gång
Tackad: 87 gånger i 70 inlägg
Luftvapen favorit: Fjäder

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav Hedis62 03 jan 2014, 22:42

rovaren skrev:
Hedis62 skrev:Dom flesta som köper en Hatsan är inte intresserade av precition utan av en Jä-la massa Power.
Det är ju bara att läsa i dom senaste trådarna.

http://www.luftvapen.info/viewtopic.php?f=96&t=12353



har juhst en sån med gasram i både 5.5 & 6.35 och du skjuter faktist en socker bit på 20m med en sån med intränad vana som sakt med den citerar " Jä-la massa Power." som där är i en 125 så e de för mig imponerande.



Är ju iaf en jä-la tur att arms.bg inte säljer Hatsan till Sverige längre.
Ja du får tolka det hur du vill?!
Weihrauch HW 95 cal 22 med Vortek Pg2
Hatsan 125 cal 22 med SAS och Quatro "Fullpower"
Hatsan 95 cal 22 med SAS Och Quatro "Fullpower".
Gamo Magnum cal 4,5
Diana 23 cal 4,5
Användarvisningsbild
Hedis62
 
Inlägg: 425
Blev medlem: 15 jan 2011, 17:41
Ort: Pauliström och Upplands-väsby.
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 16 gånger i 15 inlägg
Luftvapen favorit: HW 95

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav rovaren 03 jan 2014, 22:46

Springer skrev:
rovaren skrev:hälla bensin på elden? snälla du.jag menar att du förklara juh för oss att så här är de os.v blir irriterad på sånt. sen jämnfört en 125 med något överhuvudtaget .. så läs du inlägget... du verkar ta illa upp här juh undrar vf?

Jag förstår inte vad du är ute efter.
- Jag är inte den som börjar snacka om Hatsan 125 så varför försöker du lägga det på mig ? Backa till förra sidan istället så ser du vilka som drog igång den här diskussionen.
- Min poäng med mina inlägg är att vi INTE ska bråka så jäkla mycket om vilka val man gör gällande märke och typ av luftvapen, vad är poängen med dina inlägg ?
. Grattis till att du var tävlingsskytt för 30-40 år sedan, det var säkert kul. Vad har det med saken att göra när jag bara vill påpeka att folk har olika prioriteringar i sitt luftvapenskytte och att vi bör anstränga oss lite att respektera de valen bättre.
Jag lägger ner den här diskussionen med dig efter den här posten då du verkar vilja dra igång en typ av diskussion som tyvärr är alldeles för vanlig på engelska forum där trådens ämne går förlorat i en sörja av personangrepp.
Hoppas du får ett bra 2014.



glatt 2014 på dig osså hoppas att ditt nyårs löfte va att skaffa lite bättre attityd än en snutig fjorton åring som har en fis på tvären.
rovaren
 
Inlägg: 211
Blev medlem: 11 maj 2013, 01:10
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 11 gånger i 10 inlägg
Skytteklubb: Södra Gärds skytteförening
Luftvapen favorit: Webley tracker

Re: Sv: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav Callmenobody 03 jan 2014, 23:25

Springer skrev:OK luftvapenmänniskor.
Varför ska vi behöva ha en debatt......

+1 på den.
Senast redigerad av Callmenobody 04 jan 2014, 08:53, redigerad totalt 1 gång.
Jag har inget trimmat eller olagligt, skriver jag om dämpare eller effekter >10J så har jag tillstånd till att ha det.
Användarvisningsbild
Callmenobody
 
Inlägg: 2232
Blev medlem: 09 aug 2011, 07:36
Ort: Halland
Tack utdelade: 53 gång
Tackad: 107 gånger i 88 inlägg
Luftvapen favorit: Farsans gamla Weihrauch

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav Springer 03 jan 2014, 23:50

Låt mig bara lägga in ett sista förtydligande i den här tråden samtidigt som jag ber trådskaparen om ursäkt för att det spårat ur så kapitalt.
Jag menar INTE att det är en dålig prestation att skjuta sockerbitar på 20 m med en Hatsan 125, tvärtom så är det helt OK vilket jag även skriver i första posten.
Det jag menar är att egenprecisisionen i en Hatsan 125 inte räcker till för bänkskytte vilket är helt OK eftersom ingen med någorlunda insikt köper den för det ändamålet heller.
Kanske en moderator ska lyfta ur inläggen som inte handlar om TS El Gamo och lägga dem i en annan tråd?
Jag har lite dåligt samvete för att ha bidragit till kapningen av ämnet.
What is the speed of dark?
Användarvisningsbild
Springer
 
Inlägg: 915
Blev medlem: 20 sep 2010, 03:20
Ort: Östersund
Tack utdelade: 63 gång
Tackad: 87 gånger i 70 inlägg
Luftvapen favorit: Fjäder

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav GunnarT 04 jan 2014, 12:20

Jsg tycker bara att ska man komma med kritik på en bössa så bör man helst själv ha hållit i den. Och helst i senaste uppgradering på den ... inte som en del gör som tycker Hatsan 125 är skit ... bara för att det en gång fanns en Hatsanmodell 125 som var skit..... Mycket har hänt med 125:an efter dåtiden.

Sedan mange20 .. förlåt att även jag blev OT :|
Om vi ändrar våra tankar kan vi ändra världen.
Användarvisningsbild
GunnarT
 
Inlägg: 2607
Blev medlem: 23 feb 2011, 20:51
Ort: Hässelby
Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 59 gånger i 50 inlägg
Luftvapen favorit: El Gamo David

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav Silwer 04 jan 2014, 22:35

En sak kan jag säga just i detta fall, Hatsan berättar at man har börjat med luftvapen på 2000tal, eller fått ett återfall då, det är det som det berättar för mig.

El Gamo 70-80tal nånstans om mna nu ägt det hela tiden.

Så är det, mycket mer finns inte at tillägga.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav sr 500 05 jan 2014, 07:29

Gamo har ju haft sitt skittrycke hela tiden, men Hatsan kom ju i alla fall på att dom vartvungna att göra något åt sitt gamla sunkiga plast trycke. Och quatro är absolut inga fel. Och nu ett nytt piplås på125orna.
sr 500
 
Inlägg: 479
Blev medlem: 06 jan 2012, 21:19
Ort: örebro
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 19 gånger i 19 inlägg
Luftvapen favorit: BAM50 kanske

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav Silwer 07 jan 2014, 08:16

Jo det går inte tat säga att Gamo rosar marknaden idag, och visst var tryckena på de riktigt gamla rätt dåliga med men som sagt det var ju ett tag sedan, på denna modell vilar upphaket nästan direkt på avtryckaren, vilker ju resulterar i rent löjliga problem som i mitt fall.

Det går ju heller inte att justera.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav eZy 22 jul 2014, 12:33

Halloj! Ny här och okunnig på luftvapen.. Har ett Gamo Expo efter min Morfar som det inte är nått tryck i med betoning på inte nått tryck i, kulan orkar inte genom pipan. Har haft isär det och hoppas att det inte är nått mer än att byta ut läderpackningen och fjädern. Ska jag gå på orginalmått på fjädern eller köpa nån sån där titanfjäder som är lite längre? Jag har hällre bra tryck än precision om det nu motverkar varandra.. Tar gärna emot tips på vart jag handlar bra och billigt, och framförallt rätt grejer.

Tack!
För att följa länken så måste du registera dig.

eZy
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 jul 2014, 12:10
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Gamo

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav T.Lundberg 22 jul 2014, 14:28

För att följa länken så måste du registera dig.

där finns det lite grejor till gamo expo
Tur att en ä sum en ä så en ente ble som en sulle
Användarvisningsbild
T.Lundberg
 
Inlägg: 919
Blev medlem: 07 jun 2013, 13:06
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 95 gånger i 79 inlägg
Skytteklubb: HSR.Outlaw
Luftvapen favorit: FWB300S,HW30S,LGV,Buccaneer SE

Följande användare vill tacka T.Lundberg för detta inlägg
eZy (23 jul 2014, 12:42)

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav eZy 25 jul 2014, 08:10

Tack!

Vad säger ni då, ska jag köra på en längre fjäder? Titan?
eZy
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 jul 2014, 12:10
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Gamo

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav sr 500 25 jul 2014, 08:38

Tommys vapen har det mesta till Gamo. Bra priser och kunnande.
sr 500
 
Inlägg: 479
Blev medlem: 06 jan 2012, 21:19
Ort: örebro
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 19 gånger i 19 inlägg
Luftvapen favorit: BAM50 kanske

Re: Byta fjäder gamo expo-s

Inläggav Nitro 25 jul 2014, 12:27

Grabbens kusin var över här med en Expo. Bössan gav nog inte mer än 2-3J. Så nya packningar och fjäderbyte ska väl göra susen. Prylarna kostade lite över 400:- på Hurricane.
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

FöregåendeNästa

Återgå till Gamo

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster

  • Sponsorer