GRT Meteor Evo SILENTIUM

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: GRT Meteor Evo SILENTIUM

Inläggav Leopold 16 okt 2018, 16:48

Bandvagn202 skrev:Leopold, den olagliga irrtråden var inte mitt intresse, däremot huruvida fjäderbössor eller gas-ram påverkas mer utav temperaturskillnader och är känsligare för detta eller om jag bara haft kass ammunition. Nu har jag i alla fall varit förbi butiken så nu kan jag fälla en en preliminär dom strax i alla fall..


Jag förstår det, Bandvagn. Själv äger jag ingen gasfjäderbössa så jag vet inte hur temp kan spela in just för gasfjäderns funktion.

Däremot vet jag att temp spelar in på fjäderbössor rent allmänt (dvs traditionell pistong osv) på så vis att pistongpackningen kan krympa litet i kyla och ge mindre friktion (högre utgångshastighet) eller tappa tätningen om det blir riktigt kallt. Har tex en fjäderbössa som funkar fint ner till -10 C men neråt -15 C får jag "piston slam" pga att pistongpackningen krympt såpass att den inte tätar tillräckligt längre - pistongen brakar in i komptubens gavel med en smäll.

Tror du är rätt på det om du börjar experimentera med annan ammo, JSB är det många vapen som gillar så jag skulle börja leta där.
___
PS. Välkommen till forumet förresten!
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Föregående

Återgå till Bsa

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

  • Sponsorer