Ranking lista

Här pratar vi om Fieldtarget i allmänhet

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Ranking lista

Inläggav Leopold 07 nov 2014, 23:05

Batistuta skrev:Fattar inte varför man hackar på Tomaz ärligt talat. Han är den bästa skytten vi har i Sverige för tillfälligt och han försöker vara med på så många tävlingar han kan och har gång på gång bevisat hur duktig han är. Lyssna och lär skulle jag vilja säga men samtidigt vet jag att ingen är allsmäktigt. Men respekt är något vi bör ge en så duktig skytt och hans åsikter.

Mina 5 öre!


Anser inte att det är att "hacka" på någon för att man framför en annan åsikt. Spelar ingen roll vad åsiktsinnehavaren har för skyttemeriter i bakfickan, det är argumenten som är föremål för granskning och kommentarer.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Följande användare vill tacka Leopold för detta inlägg
soren (07 nov 2014, 23:42), Pellegrini (08 nov 2014, 04:10), dano_swe (09 nov 2014, 10:21)

Re: Ranking lista

Inläggav martinw 07 nov 2014, 23:13

Jag tycker de tävlingar som är rankinggrundande ska sikta på ett förutbestämt troyervärde, lämpligen högt som på internationella tävlingar.
Annars blir ju systemet extremt orättvist om man åker på tävlingar som bara är värda hälften av andra tävlingar.
Om grenledare vill ha ett urval tävlingar som räknas eller om alla som varit bokade 1jan ska räknas spelar ingen roll för mig.
Sluta gnäll på de ansvariga, eller gnäll och var beredd att ta lite eget ansvar för ft.
Sälj dina luftbössor och skjut med dina krutvapen, det här är inget för dig.
martinw
 
Inlägg: 1111
Blev medlem: 11 jun 2008, 19:32
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 196 gånger i 121 inlägg
Skytteklubb: Örgryte Skytteklubb

Följande användare vill tacka martinw för detta inlägg
Tomaz (07 nov 2014, 23:44)

Re: Ranking lista

Inläggav skjutglad 07 nov 2014, 23:14

Det är rätt enkelt om man tänker efter.

Landslagsgrundande tävling.

Minst 45 mål
Troyer värde minst?

Så är problemet löst.
Minsta troyervärdet för en landslagsgrundande tävling får vara ?

Frågan är bara vad ? skall vara.

I min mening ju högre desto bättre.

Men som sagt det är ju ur landslags perspektiv inte trevlig tävling perspektiv.

OBS jag gillar bägge.
Du har egentligen aldrig förlorat förrän du ger upp.
skjutglad
 
Inlägg: 1046
Blev medlem: 20 dec 2010, 11:22
Ort: Förslöv
Tack utdelade: 534 gång
Tackad: 1274 gånger i 389 inlägg
Skytteklubb: Hemmeslöv JSK
Luftvapen favorit: Walther LG 300 XT

Följande användare vill tacka skjutglad för detta inlägg
Tomaz (07 nov 2014, 23:44)

Re: Ranking lista

Inläggav Leopold 07 nov 2014, 23:24

Jag ser inga motsägelser i hög svårighetsgrad och hög trivselfaktor. Debutanterna får poäng för plåtträff så de plockar nog poäng så de blir nöjda. 10J-klasserna kan behöva litet eftertanke eventuellt men generellt har svårare banor inte visat några nackdelar vad jag har uppfattat. Tror inte man behöver vara så bekymrad över det.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Följande användare vill tacka Leopold för detta inlägg
soren (07 nov 2014, 23:43)

Re: Ranking lista

Inläggav Tomaz 07 nov 2014, 23:40

Rent krasst är vi är nog i nuläget ändå ganska få skyttar som kommer att satsa VM nästa år, så jag tror iof inte det blir så svårt läge för en grenledare att välja ut landslaget..snarare kommer det nog tyvärr bli svårt att få ihop komplett lag med folk som är beredd på att göra en rejäl satsning och har tid och möjlighet, samt engagemang och pengar att göra det. Samt få förbundet att tro på oss och stötta oss så mycket som möjligt...

Jag lägger ner den här diskussionen för min del, gör vad ni vill.
Jag kommer att träna och tävla så mycket som möjlig precis som vanlig.
Field Target är roligare att utöva än att diskutera..

Men det ni egentligen kanske borde diskutera är, vem som kan ersätta Anders..finns det någon frivillig kandidat som vet vad uppdraget innebär..? Naturligtvis fel tråd för detta...
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Följande användare vill tacka Tomaz för detta inlägg
Nisse (26 nov 2014, 22:05)

Re: Ranking lista

Inläggav Leopold 07 nov 2014, 23:48

martinw skrev:Jag tycker de tävlingar som är rankinggrundande ska sikta på ett förutbestämt troyervärde, lämpligen högt som på internationella tävlingar.
Annars blir ju systemet extremt orättvist om man åker på tävlingar som bara är värda hälften av andra tävlingar.


Kan hålla med om det. En generell trend jag sett på senaste tävlingarna är att man försökt höja ribban och jag har inte sett några negativa konsekvenser av det som sagt.

Jag tycker denna debatt varit väldigt konstruktiv med många bra förslag som det tycks råda samstämmighet om :thumbupp:

1. Idén att köra med någon procentbaserad ranking tycks ha större nackdelar än att fortsätta med den Troyer-baserade rankingen, trots alla brister den kan uppvisa med tex vindförhållanden som är svåra att representera.

2. Förslaget att alla rankinggrundande tävlingar bör ha ett visst minsta Troyervärde (T representerande svårighetsgrad).

3. Att det är önskvärt att alla rankinggrundande tävlingar bör ha minst 45 mål.

4. Att representantgruppen måste utannonsera och förankra alla rankinggrundande tävlingar gentemot SvSF vid säsongens början så att alla tävlande kan planera för vilka tävlingar man vill lägga resurser att delta på.

Jag tror det blir en spännande förhandlingsfråga den närmaste tiden vilka klubbar som är pigga på att arrangera dessa rankinggrundande tävlingar inför nästa säsong.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Ranking lista

Inläggav soren 08 nov 2014, 00:11

Om vi bara skall ha mycket svåra banor,hur tror ni att vi får nya skyttar eller är det ointresant
soren
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 28 sep 2012, 18:50
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 313 gång
Tackad: 102 gånger i 43 inlägg
Luftvapen favorit: fx 400 Anschutz 8002

Följande användare vill tacka soren för detta inlägg
börne (08 nov 2014, 05:18)

Re: Ranking lista

Inläggav Leopold 08 nov 2014, 00:27

För just de rankinggrundande tävlingarna som vi diskuterat: det går att lägga banor som gör att de flesta kan få ihop poäng så de blir nöjda.

Har testats diverse modeller för det, tex i första tävlingen i Mörrum denna säsong var sektionerad i tre delar.
A. Lätt del
B. Medelsvår del
C. Svår del

Debutanterna sköt A (15 mål)
10J-skyttar sköt A & B (30 mål)
16J-skyttar sköt A, B & C (45 mål)
Fullfartsskyttar sköt B & C (30 mål)

Givet att man kan invända att en eller flera av bandelarna kunde varit svårare (eller lättare?) men det är inte en så tokig idé om man vill spänna över ett stort intervall av svårighetsgrader med samma måluppsättning. Långmålen över 40 m fanns på bandel C efter vad jag förstod.

Önskat Troyer-värde för 16J-klassen kan ganska enkelt planeras för genom att modifiera svårighetsgraderna för respektive del av banan, detta utan att man behöver göra banan omöjlig för nybörjare. Man kan tex ha ställningsmål för "lätta" mål som 16J/fullfartsskyttar ska skjuta, medan debutanter kan skjuta på samma mål i valfri skytteställning. Det är en planeringsfråga.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Följande användare vill tacka Leopold för detta inlägg
soren (08 nov 2014, 00:52), dano_swe (08 nov 2014, 09:33), David_M (09 nov 2014, 07:13)

Re: Ranking lista

Inläggav soren 08 nov 2014, 00:52

okej du har helt klart en bra ide där, så jag tror vi bör vidar utveckla det mycket bra tänkt
soren
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 28 sep 2012, 18:50
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 313 gång
Tackad: 102 gånger i 43 inlägg
Luftvapen favorit: fx 400 Anschutz 8002

Re: Ranking lista

Inläggav Frank69 08 nov 2014, 04:48

Hur vore det med följande förslag:

Varje förening som kan och vill anordna en FT tävling under 2015 blir tilldelad en rankinggrundad tävlingsmöjlighet av representantgruppen.
Även om man håller flera FT tävlingar så får man bara tilldelat en som är rankinggrundad.
Så blir inte möjligheterna för att samla poäng orättvist fördelade...
Det kan ju se ut så här:
Falun
Fuxerna
Laxå
Mörrum
Onsala
Stockholm
Vittsjö
Då får man 7 stycken rankinggrundande tävlingar...
Vill fler föreningar vara med så meddela detta innan säsongen börjar... (senast februari?)
Behöver föreningen ha hjälp med tävlingen så finns det säkert de som lånar ut kompetens och ev mål i andra föreningar...
Senast redigerad av Frank69 08 nov 2014, 06:05, redigerad totalt 1 gång.
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Ranking lista

Inläggav Silwer 09 nov 2014, 01:13

En bra sak man läser är att ersätta ledaren här, det tycker jag ni ka ta er tid kring att fundera ut VEM, en som har talets gåva och som vill detta.

Det har ju varit för mycket leklåda och ryggdunkande.

Lycka till 2015.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Ranking lista

Inläggav martinw 09 nov 2014, 07:38

Silwer skrev:En bra sak man läser är att ersätta ledaren här, det tycker jag ni ka ta er tid kring att fundera ut VEM, en som har talets gåva och som vill detta.

Det har ju varit för mycket leklåda och ryggdunkande.

Lycka till 2015.



Är du med på att den du kallar ledaren är en stor del av orsaken till att ft växt med 100% och att vi har en fungerande organisation nu?
Plus att vi långsamt lämnar leklådan.
Kanske dags att åka på en tävling så du slipper känslan av att ingen dunkar dig i ryggen?
Sälj dina luftbössor och skjut med dina krutvapen, det här är inget för dig.
martinw
 
Inlägg: 1111
Blev medlem: 11 jun 2008, 19:32
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 196 gånger i 121 inlägg
Skytteklubb: Örgryte Skytteklubb

Re: Ranking lista

Inläggav ogster 09 nov 2014, 08:37

martinw skrev:
Silwer skrev:En bra sak man läser är att ersätta ledaren här, det tycker jag ni ka ta er tid kring att fundera ut VEM, en som har talets gåva och som vill detta.

Det har ju varit för mycket leklåda och ryggdunkande.

Lycka till 2015.



Är du med på att den du kallar ledaren är en stor del av orsaken till att ft växt med 100% och att vi har en fungerande organisation nu?
Plus att vi långsamt lämnar leklådan.
Kanske dags att åka på en tävling så du slipper känslan av att ingen dunkar dig i ryggen?


Är det antal starter du jämför med när du påstår att ft växt med 100% ?
Du bör väl ändå nämna att detta även har ödelagt klubbar som innan hade en fungerande organisation med många medlemmar.
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Re: Ranking lista

Inläggav martinw 09 nov 2014, 09:04

Ogster: Det var ju inte direkt oväntat att några inte skulle gilla upplägget, så har det ju varit varje år hittills.
Däremot var det inte döden med stort d som vissa trodde med ssf.
Den finns mkt kvar att göra, men rullar långsamt framåt.

Att folk är jävligt elaka och småsinta på nätet är det jag tror gör att många som skulle kunna tillföra något i dagsläget backar lite. Är ett rätt stort problem i lilla luftvapensverige. Rätt unikt för luftvapen, har flera andra forumhobbies där man inte uppför sig så.
Sälj dina luftbössor och skjut med dina krutvapen, det här är inget för dig.
martinw
 
Inlägg: 1111
Blev medlem: 11 jun 2008, 19:32
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 196 gånger i 121 inlägg
Skytteklubb: Örgryte Skytteklubb

Följande användare vill tacka martinw för detta inlägg
börne (09 nov 2014, 09:08), Tomaz (09 nov 2014, 12:04), a_gunther (11 nov 2014, 21:16)

Re: Ranking lista

Inläggav soren 11 nov 2014, 16:37

Tomaz skrev:
dano_swe skrev:
Tomaz skrev:Anders har fått ta emot enormt mycket oförtjänt skit som grenledare, och jag har ingen aning om vem som kan tänka sig efterträda honom, flera tänkbara ersättare har tackat nej att kandidera, pga att man blir ständigt utsatt och ifrågasatt..


Hur mycket skit han har fått ta kan jag inte uttala mig om. Det jag ville trycka på var att Sören och Lars anser att Fuxernas tävling blivit godkänd som testtävling och tycker därför att det känns lite tråkigt i dagsläget. Rätta mig gärna om jag har fel.



Jag har ingen aning om turerna kring att Fuxernas tävling skulle räknas till en av de fem testtävlingarna eller inte, men har ärligt talat svårt att tro att det skulle påverka utgången för hur man väljer ut ett eventuellt VM lag..
Fuxernas bana var en lätt bana med bara 30 mål, inte så stora variationer mellan målen och inte så många mål över 40m..
Jag tycker personligen att banor för landslagstest ska vara svårare och mer utslagsgivande...
Fatta mig inte fel, det var en kanonfin tävling hos fuxerna och jag kommer gärna tillbaka oavsett om det har med ranking att göra eller inte. Fuxernas tävling blir inte mindre värd bara för att en grenledare väljer att inte räkna in tävlingen som ett landslagstest för några få skyttar som har ambitionen att åka till VM..


Roligt att du vill komma och testa fuxerna mer, och du är alltid välkommen . Vill bara göra ett liten fråga Fuxernas tävling hade 24 som t- värde alltså medel ändå var det bara 30 mål undra vads det blivit om vi haft 45.Nästa gång Tomas har vi 45
RM laxå hade 26 alltså medel, övriga tävlingar vet jag inte vad dom hade men tycker att skillnaden mellan Laxås och Fuxernas inte
var så stor om man ser till värdena
soren
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 28 sep 2012, 18:50
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 313 gång
Tackad: 102 gånger i 43 inlägg
Luftvapen favorit: fx 400 Anschutz 8002

Re: Ranking lista

Inläggav Tomaz 11 nov 2014, 21:48

soren skrev:
Roligt att du vill komma och testa fuxerna mer, och du är alltid välkommen . Vill bara göra ett liten fråga Fuxernas tävling hade 24 som t- värde alltså medel ändå var det bara 30 mål undra vads det blivit om vi haft 45.Nästa gång Tomas har vi 45
RM laxå hade 26 alltså medel, övriga tävlingar vet jag inte vad dom hade men tycker att skillnaden mellan Laxås och Fuxernas inte
var så stor om man ser till värdena


Det är framför allt avstånden som skiljer banläggningen om du nu vill jämföra RM-banan och fuxernas.
Fuxerna hade inte många långhåll och flera stationer hade väldigt lika avstånd mellan målen, dvs inte mycket rattande på kikaren, samt att det bara var 30 mål (inte lika lång uthållighet av koncentration krävs).
Detta sammantaget är det som i mitt tycke gjorde det till en lätt bana..Men som sagt banor byggs olika svåra beroende på syftet med tävlingen. En allroundbana som ska passa även för junior och nybörjare kan ju liksom inte vara supersvår, men vid tex ett mästerskap kanske man bör köra en svårare bana,

På RM var det totala troyervärdet 26,85 (dvs klassas som svår bana) och medelavståndet över hela banans 44 mål var 29.1 meter

Fuxernas bana beräknades till 23,67 (dvs klassas som medel bana), vet dock inte vad medelavståndet på banan blev..
Vet heller inte hur det räknades på troyervärdet på det korta knämål med för liten killzone (får inte vara 15mm på ställningsmål)

Här finns värdena för RM-banan att ladda ner om man vill studera avstånd osv..
För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: Ranking lista

Inläggav a_gunther 26 nov 2014, 18:45

Ranking listan är uppdaterad efter de fel som har påpekats mig.

Då jag avgår som grenledare så är det sista ändringen jag gör.

Sedan får någon annan sköta om listan.
Användarvisningsbild
a_gunther
 
Inlägg: 676
Blev medlem: 23 jun 2008, 20:10
Tack utdelade: 115 gång
Tackad: 227 gånger i 85 inlägg

Följande användare vill tacka a_gunther för detta inlägg
dano_swe (26 nov 2014, 18:55), poho (26 nov 2014, 21:48)

Re: Ranking lista

Inläggav dano_swe 26 nov 2014, 19:04

Tack. Bra där.

För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
dano_swe
 
Inlägg: 3297
Blev medlem: 31 okt 2009, 09:36
Ort: Gbg
Tack utdelade: 347 gång
Tackad: 719 gånger i 337 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LG 110 HP Hunting

Re: Ranking lista

Inläggav Silwer 26 nov 2014, 19:05

martinw skrev:
Silwer skrev:En bra sak man läser är att ersätta ledaren här, det tycker jag ni ka ta er tid kring att fundera ut VEM, en som har talets gåva och som vill detta.

Det har ju varit för mycket leklåda och ryggdunkande.

Lycka till 2015.



Är du med på att den du kallar ledaren är en stor del av orsaken till att ft växt med 100% och att vi har en fungerande organisation nu?
Plus att vi långsamt lämnar leklådan.
Kanske dags att åka på en tävling så du slipper känslan av att ingen dunkar dig i ryggen?


Möjligt, som du ofta framhåler så har sånna som jag inget att tillföra detta så jag lär inte påverka er, det var ett tyckande utifrån sett bara som jag knappast r ensam om.
Men som sagt det här är inte nåt jag rår över eller ska.
Ni startade ju nåt hrelt nytt i år så att dubbla antalet från inget, tja.
För det är ju inte sk vedbo FT du jämför mot, där var betydande fler aktiva.

Som sagt lycka till nästa år iaf.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Ranking lista

Inläggav martinw 26 nov 2014, 20:07

Du får själv räkna antalet aktiva silwer.
Vet inte vilket år du räknar mot, men med alla nya klubbar och dess medlemmar är vi rätt många som håller på med ft idag.
Sälj dina luftbössor och skjut med dina krutvapen, det här är inget för dig.
martinw
 
Inlägg: 1111
Blev medlem: 11 jun 2008, 19:32
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 196 gånger i 121 inlägg
Skytteklubb: Örgryte Skytteklubb

Re: Ranking lista

Inläggav Silwer 26 nov 2014, 20:14

Jag menade främst int.FT, men det totala antalet som håller på med nåt FT mässigt är förstås fler.

Och det är väl på rätt väg nu när många kan tänka sig ha licens på ett 16J luftvapen, nåt som ansågt totalt befängt bara för några år sen.

Sen hur exakt saker och ting ska drivas är ju en sak, som sagt det har ju gått kort tid och licensreglerna arbetar ju mot FT som sport här.

Då jag ju var anhängare an int.FT långt före detta så kan jag väl inte klaga precis att det existerar idag även om jag inte har nånting personligen att göra med saken.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Ranking lista

Inläggav martinw 26 nov 2014, 20:24

Kan du inte komma på en tävling?
Jag vet att du hade gillat det... :Hughug:
Sälj dina luftbössor och skjut med dina krutvapen, det här är inget för dig.
martinw
 
Inlägg: 1111
Blev medlem: 11 jun 2008, 19:32
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 196 gånger i 121 inlägg
Skytteklubb: Örgryte Skytteklubb

Re: Ranking lista

Inläggav Frank69 26 nov 2014, 20:42

a_gunther skrev:Då jag avgår som grenledare så är det sista ändringen jag gör.
Sedan får någon annan sköta om listan.


Tackar gunter för tid och engagemang som du har lagt på detta under tiden som du har haft detta uppdrag! :smt020 :arrow:
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Ranking lista

Inläggav Lasse 27 apr 2015, 20:48

Då har jag uppdaterat rankinglistan, snälla skjut mig inte om något är fel :-)

För att följa länken så måste du registera dig.

Ordförande i Bild
Användarvisningsbild
Lasse
 
Inlägg: 1537
Blev medlem: 26 dec 2007, 22:51
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 584 gång
Tackad: 919 gånger i 263 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Följande användare vill tacka Lasse för detta inlägg
David_M (27 apr 2015, 21:17), thorgus (28 apr 2015, 07:55), gubbe (28 apr 2015, 14:51)

Re: Ranking lista

Inläggav börne 27 apr 2015, 20:54

Mörrums tävling som hölls 27/4 förra året är inte med. Om den nu skulle va det, men den var väl också rankinggrundande vad jag minns.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

FöregåendeNästa

Återgå till Field Target

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster

  • Sponsorer