Björnstorp sport skytte klubb

Här pratas det om diverse skytteklubbar och föreningar

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav Görgen 26 maj 2011, 20:29

Martin, jag var med Jazz när en person ( vem personen ifråga är,är oväsentligt) sa till Jazz att nån från Onsala hade ringt till han och frågat om han visste vem den här Jazz är och om han har licenser för sina bössor. Så detta är ingenting som Jazz hittar på.
FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)
Bild
Användarvisningsbild
Görgen
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 17 aug 2010, 09:09
Ort: Hästveda
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg
Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav Dan B 26 maj 2011, 20:34

Nä nä det är inte alls ovesäntligt vem det är.
Vill ni vara vänliga och tala om vem det är.
Ni kan göra det vi PM till Martin om ni vill.
Dan B
 
Inlägg: 495
Blev medlem: 07 aug 2008, 20:18
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 14 gång
Tackad: 9 gånger i 9 inlägg
Skytteklubb: Örgryte Skytteförening
Luftvapen favorit: Air Arms Pro Target

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav ogster 26 maj 2011, 20:35

Nått man ska tänka på är att nytt folk som kommer hit ofta går in och kollar trådar som denna för att se ifall det kanske finns någon klubb i närheten av där dom bor, tycker ni då att detta har utvecklats till en bra tråd eller att denna den kanske skrämmer bort folk?

Jag personligen tycker många trådar som gäller just tävlingar, regler å klubbar har urartat på sista tiden och detta är knappast bra reklam för FT i Sverige. Meningen är ju att vi ska dra mer folk till oss än att skrämma bort dom....... :thumbner:

Nu hoppas jag att det kommer editeras i dessa trådar av olika användare så att vi kan vända detta till någon bra, annars gör jag själv det under helgen :x
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav Martin 26 maj 2011, 20:41

Görgen skrev:Martin, jag var med Jazz när en person ( vem personen ifråga är,är oväsentligt) sa till Jazz att nån från Onsala hade ringt till han och frågat om han visste vem den här Jazz är och om han har licenser för sina bössor. Så detta är ingenting som Jazz hittar på.

OK, du kanske ser det så, jag gör det inte i.o.m att ni drar in oss som klubb i detta?!

Men som Jazz skriver, han skiter i oss, och jag bryr mig som sagt inte om vad ni gör. Lämna oss i fred så lämnar vi er ifred, jag har inget otalt med er, men ni är fan på oss hela tiden! Jag var väldigt positiv till att ni drog igång klubbverksamhet därnere, det skrev jag till Jazz för länge sedan, men nu törs man väl inte korsa Hallandsåsen för då blir man väl nedgrävd i nån myr.

Jag vill bara skjuta och ha roligt, träffa folk osv. Varför måste det vara ett jäkla tjafs hela tiden.

Nu hann fler svara. Ja, ogster, jag håller med dig.

Trådarna och forumen är ju till för att locka till oss nya skyttar, allt jävla tjafs lär ju istället skrämma bort dom.
Bild
http://www.onsalaskytte.se/
http://www3.idrottonline.se/onsalaluftgevarsklubb-skyttesport
Användarvisningsbild
Martin
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:34
Ort: Onsala
Tack utdelade: 190 gång
Tackad: 604 gånger i 247 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FWB 300s, HW30/80/97, FX Elite

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav Jazz 26 maj 2011, 20:50

Var vänlig och avskeda era låtsas poliser då.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav Görgen 26 maj 2011, 21:00

Martin skrev:
Görgen skrev:Martin, jag var med Jazz när en person ( vem personen ifråga är,är oväsentligt) sa till Jazz att nån från Onsala hade ringt till han och frågat om han visste vem den här Jazz är och om han har licenser för sina bössor. Så detta är ingenting som Jazz hittar på.

OK, du kanske ser det så, jag gör det inte i.o.m att ni drar in oss som klubb i detta?!

Men som Jazz skriver, han skiter i oss, och jag bryr mig som sagt inte om vad ni gör. Lämna oss i fred så lämnar vi er ifred, jag har inget otalt med er, men ni är fan på oss hela tiden! Jag var väldigt positiv till att ni drog igång klubbverksamhet därnere, det skrev jag till Jazz för länge sedan, men nu törs man väl inte korsa Hallandsåsen för då blir man väl nedgrävd i nån myr.

Jag vill bara skjuta och ha roligt, träffa folk osv. Varför måste det vara ett jäkla tjafs hela tiden.

Nu hann fler svara. Ja, ogster, jag håller med dig.

Trådarna och forumen är ju till för att locka till oss nya skyttar, allt jävla tjafs lär ju istället skrämma bort dom.


Jag kan inte se någon anledning att dra in fler personer i detta. Att sen Jazz blir irriterad när han får höra att hans licenser ifrågasätts ( vilket jag tror du med hade blivit om du hade hört att någon ifrågasätter din rätt till dina vapen) och att du sen skriver att du har svårt att tro på vad han säger är ju inte så konstigt. Det var därför jag skrev att jag var med och hörde det för att du skulle förstå att det inte är något han hittat på.
FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)
Bild
Användarvisningsbild
Görgen
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 17 aug 2010, 09:09
Ort: Hästveda
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg
Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav jodre 26 maj 2011, 21:12

Oavsett, :Thumbupp: för trådinitiativet även om det blev en diskussion om något helt annat.
Alla som jobbar för luftskyttets utbredning har min största respekt oavsett om det gäller att starta upp en helt ny
renodlad luftvapenförening eller om man jobbar utifrån en befintlig förening och utökar dess verksamhet.
jodre
 
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 okt 2008, 15:00
Ort: Södermanland
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 21 gånger i 17 inlägg

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav Mika.G 26 maj 2011, 21:17

Vad är det för fel på er, bråkar om skit saker! tycker det är konstigt att du Jazz reagerar
som du gör, har man inget att dölja så borde man skratta åt det hela.


/MG
Mika.G
 
Inlägg: 1255
Blev medlem: 02 jan 2008, 15:31
Ort: Dalarna
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 30 gånger i 26 inlägg

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav grymme 26 maj 2011, 21:59

skytte !!
Senast redigerad av grymme 19 sep 2012, 23:04, redigerad totalt 1 gång.
grymme
 
Inlägg: 220
Blev medlem: 28 mar 2011, 23:25
Ort: dalarna
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav Jazz 26 maj 2011, 22:05

Är det konstigt att jag blir arg när de påstår att jag inte har några Licenser.
Vad är det om inte kvalificerat skit snack. Ok, vem vill nu se mina Licenser. Är det Blogg Benny klubben, Mika G eller är det någon annan. Ni kan ju komma ner här och vilja titta på dem.
Nä i höstas gjorde jag något som inte många gör. Vissa vapen plockade jag ner och andra sålde jag ut för att de inte var tillräckligt bra för att ha på licens. Så nu har jag fulltäckande Licenser. Men jag har gjort detta men det innebär inte att jag kan sätta mig till doms över andra som inte har några papper.
Senast redigerad av Jazz 26 maj 2011, 22:17, redigerad totalt 1 gång.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav Martin 26 maj 2011, 23:03

Jazz skrev:Var vänlig och avskeda era låtsas poliser då.
Vi har inte anställt några.

Görgen skrev:Jag kan inte se någon anledning att dra in fler personer i detta. Att sen Jazz blir irriterad när han får höra att hans licenser ifrågasätts ( vilket jag tror du med hade blivit om du hade hört att någon ifrågasätter din rätt till dina vapen) och att du sen skriver att du har svårt att tro på vad han säger är ju inte så konstigt. Det var därför jag skrev att jag var med och hörde det för att du skulle förstå att det inte är något han hittat på.
Det hade jag nog förmodligen blivit, och jag sade aldrig att det inte var någon som frågat om licenser eller att han skulle ha hittat på det, bara att jag hade svårt att tro att det var någon från Onsala.

Jazz skrev:Är det konstigt att jag blir arg när de påstår att jag inte har några Licenser. Vad är det om inte kvalificerat skit snack.

Det är ju här skon klämmer...du säger att det är någon från Onsala, alltså pekar du ut oss...varför tror du jag blir förbannad?

Tills du säger vem som sagt det, samt vem den så kallade "någon från Onsala" är, så anser jag att detta bara är rykten, skulle t.o.m kunna kalla dom illvilliga sådana. Ni om nån borde ju förstå, ni anser er vara felaktigt utpekade för att inte ha licenser...nu pekar ni ut oss som klubb för att sprida rykten om er. Hur rimmar det?

Jag har aldrig sagt ett ont ord om er klubb, jag har bara välkomnat att det blir fler klubbar i landet, va fan får man för det? Spott och spe och anklagelser om att vara ute efter att förstöra för andra :thumbner:
Bild
http://www.onsalaskytte.se/
http://www3.idrottonline.se/onsalaluftgevarsklubb-skyttesport
Användarvisningsbild
Martin
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:34
Ort: Onsala
Tack utdelade: 190 gång
Tackad: 604 gånger i 247 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FWB 300s, HW30/80/97, FX Elite

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav Jazz 27 maj 2011, 00:05

Jag skulle tro att du vet vem från klubben som är ett spånhuvud.
Sedan har både jag och andra märkt en aggresiv atityd från er klubb mot sk oliktänkande. Har ni någon gån funderat över om ni har rätt?
Denna attityden har kommet detta året, varför?
Nej detta får vara för mig. Kör man skitbilen så får man skit på sig. Det enda man kan göra är att tvätta sig och gå vidare.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav RoLig 27 maj 2011, 00:12

ogster skrev:Nått man ska tänka på är att nytt folk som kommer hit ofta går in och kollar trådar som denna för att se ifall det kanske finns någon klubb i närheten av där dom bor, tycker ni då att detta har utvecklats till en bra tråd eller att denna den kanske skrämmer bort folk?

Jag personligen tycker många trådar som gäller just tävlingar, regler å klubbar har urartat på sista tiden och detta är knappast bra reklam för FT i Sverige. Meningen är ju att vi ska dra mer folk till oss än att skrämma bort dom....... :thumbner:

Nu hoppas jag att det kommer editeras i dessa trådar av olika användare så att vi kan vända detta till någon bra, annars gör jag själv det under helgen :x


Ta er en funderare på vad ogster skriver.....vilken bild ni vill ge av eran klubb. Fundera också på om det ni skriver gynnar luftvapensporten.
RoLig
 
Inlägg: 1184
Blev medlem: 19 jul 2008, 15:14
Tack utdelade: 80 gång
Tackad: 42 gånger i 29 inlägg

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav Görgen 27 maj 2011, 00:52

Visst är det tråkigt att det blir så här, men när nån ringer upp en person och säger sig tillhöra en viss klubb och frågar om en viss medlem på forumet verkligen har licens på sina vapen ( som personen får reda på ) istället för att skicka ett PM till personen ifråga (vilket hade varit mer ärligt) och få ett personligt svar, så finns ju alltid risken att såna här diskussioner uppstår.
FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)
Bild
Användarvisningsbild
Görgen
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 17 aug 2010, 09:09
Ort: Hästveda
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg
Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav Leopold 27 maj 2011, 01:27

I vilka sammanhang brukar man få visa upp licenser på sina vapen, normalt sett?

Knappast troligt vid tävlingar, jag kan tex delta i tävlingar i .22LR Pistol med lånade vapen jag inte har licens på. No problemo.

Enda alternativet skulle vara när farbror blå är ute på spaning i jakt på folk som ev har licenspliktiga luftbössor och innehar/brukar dessa utan licens.

Men att bli uppringd och bli tillfrågad om vilka licenser man har för sina bössor... låter väldigt skumt tycker jag. Kan inte verifieras via telefon "in the first place" så jag skulle nog dragit öronen åt mig och lagt på luren.

Kan uppenbarligen inte vara polisen som ringer och frågar, de har knappast tid att ägna sig åt meningslösa dumheter som detta. Så det måste vara någon konstig knäppskalle som ringer vore min slutsats.

Om vederbörande utger sig för att vara Jultomten eller från klubb X är helt irrelevant, det är ren bullshit och ska behandlas som dylik. Enligt min mening.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav ogster 27 maj 2011, 08:53

Man kan inte hålla en klubb ansvarig för vad en enskild medlem gör utan att ha klubben bakom sig.
Onsala å några av deras medlemmar har fått väldigt omotiverade påhopp på sig den här säsongen (dock mer på ett annat forum) så jag förstår om ni har taggarna utåt.

Vi är alla här för att vi gillar luftvapen så låt nu inte nån pajjas komma in å förstöra nöjjet för oss seriösa...
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav Dan B 27 maj 2011, 10:09

Tack ogster.
Vi blev beskylda för att ha gjort något som jag anser är fel och inte har rätt att göra.
Eftersom vi inte vet vem den så kallade medlemen är som har gjort det så vill jag/vi veta vem det är.
När Martin inte fick svar på vem det är så uppstår en viss irritation.

Är det konstigt.
Dan B
 
Inlägg: 495
Blev medlem: 07 aug 2008, 20:18
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 14 gång
Tackad: 9 gånger i 9 inlägg
Skytteklubb: Örgryte Skytteförening
Luftvapen favorit: Air Arms Pro Target

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav Görgen 27 maj 2011, 10:41

Dan B skrev:Tack ogster.
Vi blev beskylda för att ha gjort något som jag anser är fel och inte har rätt att göra.
Eftersom vi inte vet vem den så kallade medlemen är som har gjort det så vill jag/vi veta vem det är.
När Martin inte fick svar på vem det är så uppstår en viss irritation.

Är det konstigt.


Han som sa detta till Jazz, sa att den som ringde sa att han tillhörde Onsala (så jag fick uppfattningen att uppringaren inte sa sitt namn). Nu kan det vara så att det är någon som har gjort det utan klubbens medgivande eller någon som vill jäklas med Onsala. Jag var själv med om något liknande när jag var med i en svartkrutsskytte klubb där en medlem ställde till det inom klubben samt gick runt och snackade osanning i klubbens namn vilket slutade med att jag och några andra gick ur. Så varför inte lämnar det här ämnet nu och acceptera att sånt här tyvärr händer ibland.
Senast redigerad av Görgen 27 maj 2011, 12:03, redigerad totalt 1 gång.
FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)
Bild
Användarvisningsbild
Görgen
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 17 aug 2010, 09:09
Ort: Hästveda
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg
Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav Martin 27 maj 2011, 11:22

Görgen skrev: Så varför inte lämnar det här ämnet nu och acceptera att sånt här tyvärr händer ibland.

:Thumbupp: Bra!

Skitskytte på er och ha en trevlig helg :-)
Bild
http://www.onsalaskytte.se/
http://www3.idrottonline.se/onsalaluftgevarsklubb-skyttesport
Användarvisningsbild
Martin
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:34
Ort: Onsala
Tack utdelade: 190 gång
Tackad: 604 gånger i 247 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FWB 300s, HW30/80/97, FX Elite

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav Dan B 27 maj 2011, 12:26

:thumbupp:
Dan B
 
Inlägg: 495
Blev medlem: 07 aug 2008, 20:18
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 14 gång
Tackad: 9 gånger i 9 inlägg
Skytteklubb: Örgryte Skytteförening
Luftvapen favorit: Air Arms Pro Target

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav gubbe 27 maj 2011, 22:14

Görgen skrev: Så varför inte lämnar det här ämnet nu och acceptera att sånt här tyvärr händer ibland.
Nu är du inne på helt rätt spår Görgen. Bättre att gå ut och träna luftskytte så kanske vi kan ge varann en match i framtiden på en tävling arrangerad av Björnstorp sport skytte klubb. :cheeRs:
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav Görgen 28 maj 2011, 06:14

gubbe skrev:
Görgen skrev: Så varför inte lämnar det här ämnet nu och acceptera att sånt här tyvärr händer ibland.
Nu är du inne på helt rätt spår Görgen. Bättre att gå ut och träna luftskytte så kanske vi kan ge varann en match i framtiden på en tävling arrangerad av Björnstorp sport skytte klubb. :cheeRs:


Vilken gren tänker du på, fält skytte eller spik/ståltråds skytte så jag vet vad jag behöver träna extra på. :-)
:smt038
FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)
Bild
Användarvisningsbild
Görgen
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 17 aug 2010, 09:09
Ort: Hästveda
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg
Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav gubbe 28 maj 2011, 09:06

Görgen skrev:så jag vet vad jag behöver träna extra på.
Ser ut som ni redan är ganska vältränade :) . Men en 30 st måls FT bana hade väl inte varit fel. :thumbupp:
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav Beorick 22 jan 2012, 09:14

Vill gärna gå med i eran skytteklubb, det finns ju ingen här i småland. :(
Klubben här i Västervik stansar bara tavlor på 10m och det känns ju sådär i långa loppet, när man vill skjuta på längre håll med lite mera effekt än 10j.

/Nicklas

AT-44 -10 5,5
Beorick
 
Inlägg: 53
Blev medlem: 23 jan 2011, 08:22
Ort: Västervik
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: AT-44 5,5

Re: Björnstorp sport skytte klubb

Inläggav Frank69 22 jan 2012, 09:52

Finns ju Vittsjö också ifall du vill spara en del mils körning...
en del är med i bägge föreningar...
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

FöregåendeNästa

Återgå till Skytteklubbar och föreningar

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster

  • Sponsorer