Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav gubbe 24 jun 2012, 19:34

Jojo3 skrev:Om ni ska skjuta en serie på 10 skott på en tavla och misslyckas totalt med det första skottet....har ni då nån gång bytt tavla och börjat om (fniss)?

Ni kvinnor är så härligt ärliga och prestigelösa, aldrig att en grabb/gubbe skulle ställa en sådan fråga. :Hughug:

Jag skjuter iofs 5x5 tavlor och nog har det hänt någon gång att jag bytt tavla om första gått åt skogen :oops:

Men jag tänker oftast så här istället, att jag är på tävling, och skulle man skjuta ett dåligt skott så får man glömma det och skjuta dessto bättre dom övriga. Lite mental träning helt enkelt, det behövs det också. :)
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10465
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3063 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav RobertSt 26 jun 2012, 19:52

Jojo3 skrev:[...]En liten fråga bara.....
Om ni ska skjuta en serie på 10 skott på en tavla och misslyckas totalt med det första skottet....har ni då nån gång bytt tavla och börjat om (fniss)? Jag har inte gjort det än men ibland är det nära...........

Mjae... Någon gång har jag satt en lapp över hålet på tavlan och sedan skjutit 5 nya hål... Men där går gränsen.
RobertSt
 

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav Johanna 26 jun 2012, 20:12

Ha, ha....jag visste det.... Ibland fuskar ni!
Igår blev det inte ett enda skott. Inget skjuthumör. Idag har jag nog pangat ett par hundra. Inget toppresultat men det känns som om bottenresultateten blir färre. Jag gillar dessa tavlor där man räknar poäng och tävlar lite. Pappa leder ju än men väääänta bara! Det jag har märkt är att alla 10-tavlor inte ser exakt lika ut. Det skiljer sig lite mellan olika märken hur stor "mitten" är mm. Vad ska man välja och var ska man köpa det som är mest korrekt och riktigt? Vill ju inte skjuta på de som inte ser ut som de ska.........
Puss!
"Jag kände att jag inte haft så bra skjut på flera år!"
Magdalena Forsberg
Användarvisningsbild
Johanna
 
Inlägg: 1862
Blev medlem: 03 jun 2012, 07:34
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1513 gång
Tackad: 2369 gånger i 419 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Diana 75

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav Leopold 26 jun 2012, 21:21

Jojo3 skrev:?..
En liten fråga bara.....
Om ni ska skjuta en serie på 10 skott på en tavla och misslyckas totalt med det första skottet....har ni då nån gång bytt tavla och börjat om (fniss)? Jag har inte gjort det än men ibland är det nära...........


Jag gjorde så i början men i längden funkar det inte. Nu ser jag det nästan som litet positivt att ha skjutit det dåliga skottet redan från början så kan man slappna av litet mer i fortsättningen. Plus detta som Gubbe säger, man får aldrig låta ett dåligt skott styra resten av resultatet. Lagt skott ligger om man tävlar :)

Angående tavlor Jojo, jag skjuter mest på de billiga tavlorna man hittar på Jula: 100 st för en femtiolapp. Visst, tiopricken är litet väl stor men vem fan bryr sig. En fördel med dessa billiga tavlor är att det blir fina rena runda välavgränsade träffar med rundnosar i 10 Joule, ser ut som om man stansat ut kulhålen även ut till 18 meter. Trevligt tycker jag, ser seriöst prydligt ut.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12785
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav Johanna 27 jun 2012, 08:33

Jag köpte tidigare en omgång billiga tavlor på Jula men de hade 12"ringar", hittade inga med 10 som jag vill ha. Jag hittar inte 10-ringar på deras hemsida heller. Sedan blir det med dessa för mig precis det du (och jag) inte vill ha, hål som inte alls ser stansade ut utan det river rejält. Jag använder rundnosar också...?

Jag har då köpt betydligt dyrare tavlor i den lokala vapenaffären och är nöjd med dessa.
De har 10 ringar och hålen blir fiiiina.....

Jag har blivit lite fixerad vid att använda just 10-ringar men får väl träna lite på 12-ringarna också....
Eller för mig är varje skjutning en liten tävling och då VILL jag ha 10 ringar och sträva efter att klå mig själv...
PUH! I-landsproblem delux!
"Jag kände att jag inte haft så bra skjut på flera år!"
Magdalena Forsberg
Användarvisningsbild
Johanna
 
Inlägg: 1862
Blev medlem: 03 jun 2012, 07:34
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1513 gång
Tackad: 2369 gånger i 419 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Diana 75

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav Leopold 27 jun 2012, 10:37

Jojo3 skrev:Jag köpte tidigare en omgång billiga tavlor på Jula men de hade 12"ringar", hittade inga med 10 som jag vill ha. Jag hittar inte 10-ringar på deras hemsida heller. Sedan blir det med dessa för mig precis det du (och jag) inte vill ha, hål som inte alls ser stansade ut utan det river rejält. Jag använder rundnosar också...?
...


Jag tror vi pratar om olika Jula-tavlor. Dom jag menar har hyfsad papperskvalitet är fempricks-tavlorna för 10 meter luftgevär, och att de "ser stansade ut" med rundnosar är väl att ta i men det blir i alla fall väldigt bra runda tydliga hål. Med plattnosar blir det såklart ännu bättre.

När jag skjuter mot 10-ringstavla så brukar jag använda den internationella luftpistoltavlan, den är egentligen 17 x 17 cm så i standardformatet 14 x 14 cm får man inte med de yttersta ringarna. Det svarta området blir då litet större än på Julas 12-ringade så det blir roligare att räkna poäng :mrgreen:

Julas 12-ringare är en konstig tavla av riktigt hemsk pappkvalitet som river upp stora revor så det köper jag bara i absoluta nödfall. Internationella luftpistoltavlan brukar vara i riktig tavelkvalitet, ofta kan man hitta den i jaktbutiker eller så finns de såklart att beställa på nätet.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12785
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav Johanna 27 jun 2012, 10:53

Då vet jag!

Jag har inte gett mig på femprickstavlorna än men har redan köppt även sånna från Jula. Det blir väl dags så småningom. Just nu håller jag mig till de lite dyrare tavlorna då det gäller 10-ringarna, Julas går inte alltid att se vad resultatet är. Det blir roligare med skyttet om man har saker som fungerar, även då tavlorna.
Tack för klargörandet!

Blåsigt idag....och friidrott på TV.....får skjuta nån serie mellan varven ändå!
"Jag kände att jag inte haft så bra skjut på flera år!"
Magdalena Forsberg
Användarvisningsbild
Johanna
 
Inlägg: 1862
Blev medlem: 03 jun 2012, 07:34
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1513 gång
Tackad: 2369 gånger i 419 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Diana 75

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav Air 27 jun 2012, 16:59

..........
Senast redigerad av Air 28 jun 2012, 19:08, redigerad totalt 1 gång.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav Johanna 28 jun 2012, 17:01

Idag blev det lite skjutande och skruvande på siktet på eftermiddagen. Fortfarande är det fruktansvärt kul och jag testar lite hur jag ska stå och hålla, allt efter tips från diverse människor. Det känns som om jag börjar hitta rätt och att det som krävs nu är nötning, nötning och så lite nötning...

Mitt val av bössa känns klockrent!
HW30 är bäst, slutdiskuterat!

Tyvärr kommer helgen att ha få timmar över till skytte. Kyrkmarknad i Öjebyn, Piteå Summer Games (titta på brorsdotter och elever) och annat som tar tid.... Kanske jag struntar i allt detta och bara stannar hemma och pangar på?! Nja, men då jag gjort i ordning så att det bara är att gå ut på bron och skjuta så ska jag nog hinna med några serier i alla fall.....

Hur tacklar ni "skjutabstinensen" då ni absolut inte har tid?

Dagens bästa tavla och personligt rekord med 1p. Fortfarande öppet sikte och samma förutsättningar som tidigare, möjligen lite mindre vind. Nu ligger vi lika, jag å pappa....men snart så!

För att följa länken så måste du registera dig.

"Jag kände att jag inte haft så bra skjut på flera år!"
Magdalena Forsberg
Användarvisningsbild
Johanna
 
Inlägg: 1862
Blev medlem: 03 jun 2012, 07:34
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1513 gång
Tackad: 2369 gånger i 419 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Diana 75

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav Leopold 28 jun 2012, 18:59

Skitbra jojo!

Mitt bästa tips med den bössan är att "förladda" avtrycket med kraft så att när du väl bestämmer dig för att trycka av har en så minimal rörelse som möjligt och påverkar inriktningen minimalt.

Rekord-avtrycket som du har är mycket exakt men det kräver att man lär sig hantera exaktheten i det intervall det är exakt... om du förstår vad jag menar :)
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12785
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav Johanna 28 jun 2012, 19:59

Jag kramar avtryckaren med en kvinnas hand.....varsamt!
Jag ska träna mer för att hitta och känna exaktheten i exaktheten!

Måste visa 2 bilder från träningstavlor.....de passade inte i "dagens träningstavla"-tråden....

Denna låg kvar över natten på bron. Det är inte jag som har pepprat den (jo först, men bara med 10 skott) utan någon fågel som tyckte om den. Kanske en varning.....skjuter du fåglar så passa dig!

För att följa länken så måste du registera dig.



Nästa föreställer mitt brinnande intresse för att skjuta!
Försökte elda upp några tavlor och det var inte ett papper som brann bra. Därför hann jag ta fram kameran och föreviga ögonblicket. Det var inte den sämsta tavlan men jag sparar bara den bästa för dagen.

För att följa länken så måste du registera dig.



:Hughug:
"Jag kände att jag inte haft så bra skjut på flera år!"
Magdalena Forsberg
Användarvisningsbild
Johanna
 
Inlägg: 1862
Blev medlem: 03 jun 2012, 07:34
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1513 gång
Tackad: 2369 gånger i 419 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Diana 75

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav Leopold 28 jun 2012, 20:14

Bara panga på, ha kul! Intressant variant att ha fåglar till att picka mer hål i tavlorna... och eld är alltid befriande och vackert på sitt sätt.

Den dag du känner för att skaffa ett kikarsikte med fäste så ska du veta att det inte behöver bli särskilt dyrt för att hitta riktigt ok grejor. En lusentapp ca är vad jag lagt på det, väldigt nöjd med utfallet.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12785
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav norris 28 jun 2012, 20:17

ser bra ut jojo3 hoppas vi ses på skjutbanan i sommar,snygg bild på den brinnande tavlan
norris
 
Inlägg: 572
Blev medlem: 10 okt 2010, 20:21
Ort: Piteå
Tack utdelade: 14 gång
Tackad: 33 gånger i 20 inlägg
Skytteklubb: Piteå LuftVapen Klubb
Luftvapen favorit: Walther Lever Action

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav snagget 30 jun 2012, 17:39

Jojo3 skrev:En liten fråga bara.....
Om ni ska skjuta en serie på 10 skott på en tavla och misslyckas totalt med det första skottet....har ni då nån gång bytt tavla och börjat om (fniss)? Jag har inte gjort det än men ibland är det nära...........
Måste först säga att det var trevligt med en kvinna på forumet, det är ju ovanligt i mansdominerade forum, i den militära världen har den kvinnliga andelen ökat kraftigt så det är heller inget ovanligt på skjutbanan.

På din fråga är det oftast så att tavlorna sitter där dom sitter tills alla har skjutit klart och vid tränings skytte är det ju just träning och då spelar det inte någon direkt roll om det blir en avstickare och vid tävling är det bara att bita ihop och skjuta klart även om det är oerhört surt att missa ett avgörande skott!
Öl och Bensin är billigt, allt annat är dyrt!
Användarvisningsbild
snagget
 
Inlägg: 159
Blev medlem: 01 jul 2011, 10:55
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: Will

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav Johanna 05 jul 2012, 14:15

Idag har jag pangat lite..... :-)

Då det går nån dag mellan varven hinner jag nästan bli lite nervös för skjutandet. Jag missar säkert hela tavlan. Prestigeångesten ökar då jag ser på tavlorna som lägggs upp, trots att jag fått förklarat för mig att många där skjuter med stöd och kikarsikte...

Jag tycker att den totala svärmen börjar samla sig lite, dundermissarna blir färre. Ändå tycker jag också att fullträffarna uteblir. Det verkar vara rent omöjligt att få skotten i mitten, även om många (absolut inte alla...) numera hamnar innanför det svarta!

Nötning blandat med njutning, är det detta som gäller :wink: :Hughug: ?

Har bara skjutit 4 tavlor idag (än) och lägger upp alla!
10m, stående, öppet riktmedel, strålande sol, i det närmaste myggfritt, inte så mycket vind, cola zero, gott humör!

Första tavlan:
För att följa länken så måste du registera dig.



Andra tavlan:
För att följa länken så måste du registera dig.



Tredje tavlan:
För att följa länken så måste du registera dig.



Fjärde tavlan:
För att följa länken så måste du registera dig.



Nu då?
Ut å panga/plinka/skjuta/träna.....
"Jag kände att jag inte haft så bra skjut på flera år!"
Magdalena Forsberg
Användarvisningsbild
Johanna
 
Inlägg: 1862
Blev medlem: 03 jun 2012, 07:34
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1513 gång
Tackad: 2369 gånger i 419 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Diana 75

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav Leopold 05 jul 2012, 14:45

Härligt att se så bra resultat allaredan med nya bössan! Du kommer att se en ökad jämnhet och färre missar för var dag.

Man lär sig saker hela tiden och det är bara att nöta på, små och stora saker. En ganska stor grej lärde jag mig tex igår, efter drygt ett års skjutande med min hw30: att man verkligen måste se till att slappna av och inte använda fler muskler än nödvändigt. Jo det visste jag väl men helt plötsligt kom jag på mig med att jag alltid spänner höger skinkmuskel helt i onödan och att det blev jämnare resultat om jag slutar vara en sån "tight-ass" :mrgreen:

Kämpa på!
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12785
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav Ulf 05 jul 2012, 14:49

Lysande Jojo3 :thumbupp:

Tavlorna 3 & 4 är rejält bra 8) Är dom skjuta med "Arvika-fingersättning" till skillnad från tavlorna 1 & 2 ? (det däringa hemliga greppet på förstocken du minns jag berättade om)
Bild

www.plvk.se
----------------------------------------------------------


Anhängare till Elitserielaget -=Det Svarta Hotet=-
Användarvisningsbild
Ulf
 
Inlägg: 3884
Blev medlem: 31 dec 2007, 11:41
Ort: Piteå
Tack utdelade: 463 gång
Tackad: 299 gånger i 200 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Vortek-drivna luftgevär

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav Johanna 05 jul 2012, 15:06

Jag knogar på i solskenet!

Leopold:
Något "tight ass" behöver jag inte oroa mig för att drabbas av..... :-) . Men jag ska tänka på musklerna även om jag har nog med att tänka på att inte hålla andan när jag skjuter.

Ulf:
Jag har inte använt det "hemliga" :wink: greppet vid någon av dessa tavlor. Det är så mycket annat att tänka på då skjutandet inte riktigt flyter så naturligt än. "Armen i vinkeln" fungerar i alla fall bra för mig (utan snaps).

Har skjutit två till tavlor nu, ungefär som tavla 1 & 2!

Nu....MER!
"Jag kände att jag inte haft så bra skjut på flera år!"
Magdalena Forsberg
Användarvisningsbild
Johanna
 
Inlägg: 1862
Blev medlem: 03 jun 2012, 07:34
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1513 gång
Tackad: 2369 gånger i 419 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Diana 75

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav Johanna 08 jul 2012, 17:56

Två dagars skjuttorka...
Vad det beror på vet jag inte men det har bara "inte blivit"! Jag har snart slut på mina "Bra" tavlor och måste använda Julas reservtavlor. Jag ska beställa nya tavlor men det har inte blivit av....

Det enda jag har skjutit med är kameran. Då passade jag på att fotogtafera min HW30 tillsammans med min älgstudsare. Det skiljer inte så mycket. Jag har låtit kapa kolven på studsaren ett par cm och ser att det skulle behövas på luftisen åxå :? ...? Å sen har jag ju kikarsikte på studsaren.... :o Avtryckaren sitter lite närmare.... :cry: Mycket som skulle kunna fixas till....om jag hade pengar och kunskap! ÄSCH!

För att följa länken så måste du registera dig.



Det var trevligt att plocka fram älgstudsaren även om den säkert har det bra i vapenskåpet tillsammans med två andra studsare och två hagelgevär. En liten längtan till höstens jakt började ändå smyga sig på..... 8)

Men nu är det SOMMAR och den får gärna gå långsamt!!
Jag får nöja mig med min gulliga HW30 ett tag till och det gör jag mer än gärna!

Trevlig kväll :Hughug: !
"Jag kände att jag inte haft så bra skjut på flera år!"
Magdalena Forsberg
Användarvisningsbild
Johanna
 
Inlägg: 1862
Blev medlem: 03 jun 2012, 07:34
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1513 gång
Tackad: 2369 gånger i 419 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Diana 75

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav RobertSt 08 jul 2012, 23:20

Kanske dags för en kikare på HWn?
RobertSt
 

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav Leopold 09 jul 2012, 01:17

Tycker det är intressant att den lilla sköna hw30 påminner så mycket om ett typiskt jaktvapen, i vikt, dimensioner och balans.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12785
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav Johanna 09 jul 2012, 22:07

Idag åkte jag för att panga i grupp med PLVK. Jag har dragit mig lite för det av olika anledningar. På vägen dit bytte jag ut Magnus Uggla skivan i bilstereon mot Metallica. Lite coolare att lyssna på ”Enter Sandman” än ”Jag dansar aldrig nykter” när man kommer dit. Nu märkte ingen alls mitt musikval men ändå :oops: .

Hejade lite på människorna på plats och de som anlände. Iakttog hur man ställde i ordning och fotograferade och så....

För att följa länken så måste du registera dig.



Tog fram mina byssor. Hade även med mig mammas Diana 27 som inte kom med på bild.

För att följa länken så måste du registera dig.



Mammas Diana 27 blev ordentligt undersökt och vad den slutgiltiga domen om dess spridning av skott och eventuella åtgärder blir återstår att se. Jag sköt en del, lite här och där, testade olika sikten som skruvades fast på min HW30 och fotograferade en hel del.

Skyttegubbar...ähum....ursäkta....grabbar/killar....

För att följa länken så måste du registera dig.



Konstiga vapen en del hade....

För att följa länken så måste du registera dig.



Ulfs....röv :smt021 !

För att följa länken så måste du registera dig.



Ior, en kompis som följer med mig lite här och var. Han är berest och har varit i mer än 30 olika länder!

För att följa länken så måste du registera dig.



Myggorna kom men den stora anstormningen väntade tills vi precis lastade in våra saker i bilarna. Myggmedel behövde inte användas...även om några redan smort in sig i förebyggande syfte!

För att följa länken så måste du registera dig.



Slutsats:
Mycket roligt att träffa och skjuta tillsammans med så trevliga och välutrustade skyttar :mrgreen: !
Vilken hjälp man får, med vad det än må vara. Jag kommer att återkomma fler gånger.....
:Hughug: :Hughug: :Hughug:
"Jag kände att jag inte haft så bra skjut på flera år!"
Magdalena Forsberg
Användarvisningsbild
Johanna
 
Inlägg: 1862
Blev medlem: 03 jun 2012, 07:34
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1513 gång
Tackad: 2369 gånger i 419 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Diana 75

Följande användare vill tacka Johanna för detta inlägg
päran (10 jul 2012, 02:51)

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav husis 10 jul 2012, 07:38

Visst är det roligt och träffa alla luftvapentokar live :) Jag var ju på min första skytteträff med likasinnade för fjorton dagar sedan. Det var absolut inte den sista. Viljan att berätta saker och hjälpa till är enormt stor, det värmer att träffa sådana människor. I dagens samhälle är kravlös hjälpsamhet en utdöende företeelse.
"En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket." Nalle Puh

FX Cyklone .22 ; FX Royal 400 .22 ; FX Biathlon 4,5 ; HW 97 K .20
Användarvisningsbild
husis
 
Inlägg: 843
Blev medlem: 24 aug 2010, 20:04
Ort: Blekinge
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 65 gånger i 48 inlägg
Skytteklubb: MSG, Olofström
Luftvapen favorit: FX och HW

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav Johanna 21 jul 2012, 21:09

Hejsan!

Idag har jag varit på min första tävling. Det gick inte så bra men jag är nöjd med att bara våga vara med. Jag har trots allt bara haft min luftis i ungefär 1,5 månad. Det var främst på långt håll som det blev knasigt och jag har nästan uteslutande skjutit/tränat på 10m tidigare. Men som jag skrev i "glad-tråden" så var det fantastiskt kul att bara vara med. Gemenskapen och allt svammel runt omkring får mig att bli sugen på mer....:mrgreen: ! Sen var en del av min koncentration fokuserad på att fotografera (=bortförklaring)! Ja, ja....jag kommer i alla fall att träna mer och kanske tävla mer åxå.

Men, grabbar....varför vill inte fler girls vara med?

:Hughug:

Jojo......3
"Jag kände att jag inte haft så bra skjut på flera år!"
Magdalena Forsberg
Användarvisningsbild
Johanna
 
Inlägg: 1862
Blev medlem: 03 jun 2012, 07:34
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1513 gång
Tackad: 2369 gånger i 419 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Diana 75

Re: Luftgevärsskytte ur en kvinnlig synvinkel!

Inläggav thorgus 21 jul 2012, 22:28

Jojo3 skrev:Men, grabbar....varför vill inte fler girls vara med?


Har jag också funderat över eftersom detta borde vara, vid sidan om hästhoppning, den mest jämställda sporten.
Om man inte vet vart man är på väg, hur vet man då när man har kommit fram ?

Bild
thorgus
 
Inlägg: 2119
Blev medlem: 26 feb 2011, 11:20
Tack utdelade: 364 gång
Tackad: 522 gånger i 236 inlägg
Skytteklubb: Onsala

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster

  • Sponsorer