Dagens pistol tavla

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav Tomaz 18 okt 2011, 08:27

Leopold skrev:
Tomaz skrev:Pistolen är ju dock relativt lätt,
...

Crosman 2300T


Vad väger en dylik om man får fråga, och ungefär vilken avtrycksvikt har du?

Tycker såna detaljer är informativa och intressanta.


Den väger 1060g med full co2 patron. Jag har ingen apparat att mäta avtrycksvikten med, men när jag hänger ett nyckelband runt avtryckaren och krokar på vikter tills den avfyras, så kommer jag upp i 850g. Den har direkttrycke utan förtryck. Men trycket är inte original utan har lite customlösningar...
Förövrigt är visirlinjen 32cm lång och kornet upplever jag vara i smalaste laget.
Det är långt ifrån en tävlingspistol, men det är en trevlig hobbypistol att skjuta med. Dock är den inte så förlåtande, gör man fel så märks det direkt på tavlan med en 8:a eller 7:a......
Senast redigerad av Tomaz 18 okt 2011, 08:39, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav outcastkona 18 okt 2011, 08:38

det var ju ett kul sätt att prova på .. nu har jag provat med å det blev ca 320g enligt hushålls vågen, pistolen i sig väger 1193g. avståndet är 35,5cm mellan bakre å främre riktmärke (visirlinje) å detta på fwb 65:an
trycket är i lättaste laget har fått till många avfyrningar av misstag, går även att ställa i ett tyngre läge har doch inte utforskat det i någon stärre grad ännu då jag är ny på pistolen.
outcastkona
 
Inlägg: 991
Blev medlem: 19 jul 2011, 13:09
Ort: Nacka & Tjällmo
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 35 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: Nacka sportskytte förening
Luftvapen favorit: fwb 300S

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav Leopold 18 okt 2011, 10:47

Tomaz skrev:
Leopold skrev:
Tomaz skrev:Pistolen är ju dock relativt lätt,
...

Crosman 2300T


Vad väger en dylik om man får fråga, och ungefär vilken avtrycksvikt har du?

Tycker såna detaljer är informativa och intressanta.


Den väger 1060g med full co2 patron.
... 850g. Den har direkttrycke utan förtryck.
... Förövrigt är visirlinjen 32cm lång och kornet upplever jag vara i smalaste laget.
Det är långt ifrån en tävlingspistol, men det är en trevlig hobbypistol att skjuta med. Dock är den inte så förlåtande, gör man fel så märks det direkt på tavlan med en 8:a eller 7:a......


Pickan verkar inte dum alls, bra customiserat! Av hobby-pickor kan man jämföra med Zorakins mått, visirlinjen är bara 23 cm på den och påminner på så vis mer om .22 lr tävlingspistoler. Vikten är ungefär samma, avtryckskaraktär tror jag är rätt lika dvs litet "utmanande".

- - -

Tävlingsluftpistoler, för den som undrar, ska ha en lägsta avtrycksvikt på 500 gram och det är här man märker stor skillnad. Även visirlinjen brukar vara rätt mycket längre på tävlingspistoler, ex på fwb P44 är den ställbar mellan ca 36 - 39 cm. Även betydligt lägre byggd dvs man har en siktlinje som ligger precis över näven vilket ger bättre stabilitet. Vikten på en modern tävlingspicka typ P44 är rätt låg, ca 900 g.

- - -

På det hela taget upplever jag precis som du att en hobby-pistol är betydligt mindre förlåtande. Visst, man *kan* skjuta riktigt bra periodvis men de ofrånkomliga misstagen blir mer utslagsgivande och straffande. Så jag är imponerad av din långa monster-serie! Svårslaget minst sagt... men ska ligga i med Zoraki-träningen i vinter så får vi se!
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav outcastkona 18 okt 2011, 18:11

hoho :)

och så var det gjort fwb 65 an på klubben. vid ankomsten idag så fick jag reda på att dom fixat en bana för mig, ja jo jag är ensam med att skjuta pistol så det var snällt av dom, är inte helt överväldigad av resultatet men är överlag nöjd, är ju inte på topp idag då huvudvärken sitter i, jaja så här blev det. 45,40,42,42,44,47

För att följa länken så måste du registera dig.

outcastkona
 
Inlägg: 991
Blev medlem: 19 jul 2011, 13:09
Ort: Nacka & Tjällmo
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 35 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: Nacka sportskytte förening
Luftvapen favorit: fwb 300S

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav Leopold 18 okt 2011, 18:54

outcastkona skrev:hoho :)

och så var det gjort fwb 65 an på klubben. vid ankomsten idag så fick jag reda på att dom fixat en bana för mig, ja jo jag är ensam med att skjuta pistol så det var snällt av dom, är inte helt överväldigad av resultatet men är överlag nöjd, är ju inte på topp idag då huvudvärken sitter i, jaja så här blev det. 45,40,42,42,44,47

För att följa länken så måste du registera dig.



Bra pangat med 43.3 p i medel!

Snitsigt med elektroniska tavlor det ser man mer och mer nu. Dock inte från mig.

Konstant regn idag så ikväll satte jag igång med projekt skjutbana nere i källarvalven. Blir nog inget pangat idag men säkert klart imorrn.

Vill inte ha samma typ av kulfång som utomhus där jag laddat med grovt bandjärn bakom - som visserligen fångar upp ljud och energin utan rikoschetter men producerar blystoft och förångat bly som är dumt att belasta inomhusluften med. Lösningen blir istället att svänga förbi Jula och hämta upp litet kitt för VVS-installationer och proppa i kulfången, plus ett par trevliga spotlights som lyser upp tillvaron framme i målområdet! Blir nog riktigt mysigt detta.

Men som sagt det blir nog "pass" idag från min sida :(
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav outcastkona 19 okt 2011, 09:02

fwb 65
h&n P
8,5m
en hand

en tio hålare för din skull leopold



För att följa länken så måste du registera dig.

outcastkona
 
Inlägg: 991
Blev medlem: 19 jul 2011, 13:09
Ort: Nacka & Tjällmo
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 35 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: Nacka sportskytte förening
Luftvapen favorit: fwb 300S

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav outcastkona 19 okt 2011, 09:04

fwb 65 & zoraki 2x5
8,5m
en hand


För att följa länken så måste du registera dig.




För att följa länken så måste du registera dig.



förstår inte ont i höger axel var å varannan dag, snart e man utsliten suck
outcastkona
 
Inlägg: 991
Blev medlem: 19 jul 2011, 13:09
Ort: Nacka & Tjällmo
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 35 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: Nacka sportskytte förening
Luftvapen favorit: fwb 300S

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav outcastkona 19 okt 2011, 09:06

jag gillar dom vanliga tavlorna bättre men vad gör man,, kör dom hemma såklart :)
outcastkona
 
Inlägg: 991
Blev medlem: 19 jul 2011, 13:09
Ort: Nacka & Tjällmo
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 35 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: Nacka sportskytte förening
Luftvapen favorit: fwb 300S

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav Gamo45 19 okt 2011, 16:42

Har du testat att skjuta med vänster?
Användarvisningsbild
Gamo45
 
Inlägg: 139
Blev medlem: 10 sep 2011, 12:28
Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg
Luftvapen favorit: Morini CM162 MI

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav outcastkona 19 okt 2011, 17:03

klart att det går med men jag träffar inte tavlan hihi
outcastkona
 
Inlägg: 991
Blev medlem: 19 jul 2011, 13:09
Ort: Nacka & Tjällmo
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 35 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: Nacka sportskytte förening
Luftvapen favorit: fwb 300S

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav Frank69 19 okt 2011, 17:44

Ja, det är ju tillräckligt svårt att skjuta med höger...
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav Leopold 19 okt 2011, 22:21

Blev en del tavlor idag med pistol men dessvärre en av dessa dagar när inget riktigt funkar: dålig uthållighet, ger tidiga darrningar och tveksamt avtryck som måste krystas fram.

Uppvärmningen hemma med Zorakin så blev det en 20-serie på 86 + 86 poäng, dvs exakt 43 i snitt per femskotts-delserie. Inte alltför illa kanske men hade hoppats på litet bättre flyt. Aja, bättre på klubben sen på kvällen tänkte jag.

Men icke. Det blev det en fin förstaserie men lustigt nog gick det dåligt sen på ungefär samma sätt, slutade på 331 p på 40-skottsserien vilket gav drygt 41 p i snitt... med FWB P44 märk väl. Ok siktet kunde varit bättre ställt än jag lyckades fixa men det är ingen förklaring, det var illa skjutet helt enkelt.

Kanske var jag bara litet för trött idag så nya friska takter en annan dag!

outcastkona skrev:fwb 65

en tio hålare för din skull leopold

För att följa länken så måste du registera dig.



Tack ska du ha, du lyckades riktigt fint med ena delserien där! Sånt lyste med sin frånvaro för min del idag så de var gott att se.

Förresten din axel måste du lyssna på vad den försöker berätta för dig. Låt det inte bli värre utan ta tag i det direkt hos en sjukgymnast som kan ge dig bra träningstips.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav kvaark 20 okt 2011, 19:24

Klubbtävling idag på klubben, 8 serier om 5 skott total 368p. Snitt på 46p och bästa serierna var 3st 47:or.
För min del innebar det även nytt personbästa.
kvaark
 
Inlägg: 45
Blev medlem: 22 jul 2010, 17:52
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav Leopold 20 okt 2011, 19:56

kvaark skrev:Klubbtävling idag på klubben, 8 serier om 5 skott total 368p. Snitt på 46p och bästa serierna var 3st 47:or.
För min del innebar det även nytt personbästa.


Grattis! Så ska det se ut.

Här hemma i källaren hände märkliga ting ikväll som det kommer att ta tid för mig att reda ut.

Picka: Zoraki HP-01
Ammo: RWS Meisterkugeln Pistol
Avstånd: 10 m
Enhands stående utan stöd som vanligt.
10 skott.

Jag sköt en st tavla idag, denna:

För att följa länken så måste du registera dig.



Det blev den 90-poängare jag velat ha senaste veckan men gått totalt bet på innan.

Kolla märkligheterna:

1. Det var aldrig tänkt som en träningstavla alls. Syftet var enbart att kolla med kära hustrun om ljudet från skjutningen är acceptabelt i kåken vid olika pumpnivåer i Zorakin. Jag riktade pistolen i säker riktning vid alla skotten dvs mot kulfånget där jag hade en ren tavla påpassligt monterad.

2. Jag hade därför inte ens brytt mig om att ta på mig glasögonen som krävs för att jag ska se sikte och korn skarpt. Det var rätt kass skärpa på siktet men jag försökte såklart fokusera så gott det gick.

3. Som sagt, olika fart på kulan. 4 skott med 3 pump (ca 190 mps), 2 med 2 pump (ca 175 mps), 4 med 1 pump (ca 130 mps). Kollar man noga så kan man se vilka som är vilka med ledning av renheten i kulhålen, ska analysera detta mer noga sedan.

4. I stort sett inga darrningar alls. Klockren avfyrning varje gång, missar beror i stort sett enbart på fel i hur jag riktar.

Jag visste inte alls hur pass det blev, kunde inte se träffarna förrän jag gick fram till tavlan och hade inga som helst förhoppningar. Dagens överraskning minst sagt.

PS. En grej jag ev kan tänka mig har haft betydelse är att jag gått omkring ett par timmar med 1-kilos blymanchetter runt handlederna, typ aerobics-tjafs. Diskat, städat och pysslat litet. Lustigt hur man efter ett tag knappt märker att de är där. Första gången jag testat detta så det kanske blir fler tester med den modellen. Vid skjutningen hade jag såklart inte dessa blygrunkor på mig.
Senast redigerad av Leopold 20 okt 2011, 20:04, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav outcastkona 20 okt 2011, 20:04

grattis till nytt person bästa kvaark
å grattis till leopolds 90p

själv så var det nog hjärninfarkt i dag träffade knappt tavlan haha
outcastkona
 
Inlägg: 991
Blev medlem: 19 jul 2011, 13:09
Ort: Nacka & Tjällmo
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 35 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: Nacka sportskytte förening
Luftvapen favorit: fwb 300S

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav Leopold 20 okt 2011, 20:33

Nu är det 92 p per 10-skottare som gäller för min del, som nästa etappmål. Outcastkona, jo jag hade en sån där hopplös dag igår. Uppenbart går det upp och ner med skyttet och så är det bara.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav gubbe 20 okt 2011, 20:35

Leopold skrev:Det blev den 90-poängare

Jag är inte förvånad, du verkar verkligen vilja prestera vilket bevisas ytterligare när man läser om dina 1-kilos blymanchetter.
Grattis till 90 nu är det 92 som gäller. :thumbupp:
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav Leopold 20 okt 2011, 20:39

gubbe skrev:
Leopold skrev:Det blev den 90-poängare

Jag är inte förvånad, du verkar verkligen vilja prestera vilket bevisas ytterligare när man läser om dina 1-kilos blymanchetter.
Grattis till 90 nu är det 92 som gäller. :thumbupp:


Tack Gubbe! Jovars visst vill jag prestera men är det inte lustigt att de bästa prestationerna blir liksom bara en bieffekt. Som sagt, detta var inte en träningstavla utan bara hur kulorna råkade träffa i kulfånget under det lilla bullertestet vi körde.

Det gör att man börjar fundera. Djupt.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav Leopold 21 okt 2011, 23:41

Hittade en superfin handbok om pistolskytte, mycket läsvärd!

"Army Marksmanship Unit Pistol Training Guide": För att följa länken så måste du registera dig.



Många bra tips där, inte minst detta att inte komma med andan i halsen till klubbskjutningarna...
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav Mellbergarn 22 okt 2011, 16:27

Blev en stund över för skytte i dag (en vecka sen sist). Luftade Pardinin denna gången.
Stående 10m, tvåhandsfattning, HN Sport
För att följa länken så måste du registera dig.

Aktuellt luftvapeninnehav: Walther LP53, LPM1, LP3, LP2, LGV Spezial, LGV Spezial Custom, LGR
FWB 300 S Universal, FWB 65, FWB 100
Pardini K58, Air Match 600, HW 97 K 5,5
Mellbergarn
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 03 jun 2009, 20:29
Ort: Västkusten
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 4 gånger i 3 inlägg
Luftvapen favorit: HW 97K & Walther LP3

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav Leopold 22 okt 2011, 23:24

Dagens pistoltavla 2011.10.22
Pistol Zoraki HP01 .177
Ammo RWS Meisterkugeln pistol
Avstånd 10 m
!0 skott stående enhands utan stöd per tavla.

För att följa länken så måste du registera dig.



Kommentar
Kom hem vid åttatiden idag efter en 3-timmars bilresa tillbaks från dagens födelsedagskalas. Kände att det var dags att skjuta ett par tavlor nere i källaren.

Den här gången tänkte jag att det kunde vara bra att försöka gå litet metodiskt tillväga. Pangade två tavlor från samma skjutställning dvs samma fotställning. I målområdet har jag två tavlor bredvid varandra så det blir litet olika skjutvinkel och kroppsställning beroende på vilken tavla man siktar mot.

Första tavlan fick en riktigt fin samling, tavla två en litet sämre dvs den där jag har en skjutposition mer rakt ut till höger. Samma poäng, 44 i snitt per 5-skottsserie vilket är rätt ok.

Preliminära slutsatser är två (hypoteser som ska testas närmare):
- jag får förmodligen bäst resultat i den mer öppna skjutställningen i positionen för den första tavlan.
- jag har förmodligen stor nytta av att höja siktet en smula samt att justera åt höger i denna den förmodat bästa skjutpositionen, skulle gett en betydligt högre poäng i tavla 1.

- - - - -

Mellbergarn skrev:Blev en stund över för skytte i dag (en vecka sen sist). Luftade Pardinin denna gången.
Stående 10m, tvåhandsfattning, HN Sport
För att följa länken så måste du registera dig.



Ser riktigt fint ut, bara mata på och se reultaten komma! Riktigt fin pistol det där som du ska vårda ömt!
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav gubbe 22 okt 2011, 23:37

Leopold skrev:Pistol Zoraki HP01 .177

Kanske skulle köpa mig en Zoraki HP01 .177 :roll:
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav Leopold 22 okt 2011, 23:53

gubbe skrev:
Leopold skrev:Pistol Zoraki HP01 .177

Kanske skulle köpa mig en Zoraki HP01 .177 :roll:


Den är inte dum alls tycker jag. Ser jag till hur jag själv skjuter så verkar det nästan som att jag skjuter bättre med denna rätt enkla hobby-pistol som jag börjar känna rätt väl vid det här laget - jämfört med mina halvroliga resultat med ultra-avancerade FWB P44 lånepicka på klubben.

Sen vet man ju aldrig vad som kan hända om man blir van vid denna ultra-avancerade tävlingspicka, det får väl framtiden utvisa.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav Tomaz 23 okt 2011, 10:49

Gaaaaahhhhhhhhhh.........!

Det finns knappt något mellanläge för mig när jag skjuter med denna pistol.
Gör jag rätt blir det en tia, men gör jag liiiite fel, så sticker skottet iväg så enormt långt ut...

Alltså Crosman 2300T, fristående med en hand från 10m, JSB S100 4,51mm..

Sköt först en provtavla och tänkte sedan skjuta en omgång med 4x10 skott.
Började så här.....
Blev kraftigt irriterad på denna 91 poängare...med en 8:a och två 7:or...... :Sneak:

För att följa länken så måste du registera dig.



Samlade mig sedan och började fint med tre stycken 9:or och två 10:or.........men i det 6:e skottet fick jag en 5:a.....! :shock: :shock: :shock:

Pistolen var nu otroligt nära att flyga ut genom fönstret och jag hade så mycket ilska i kroppen att jag inte tyckte det var någon ide att skjuta mer idag.. :x

De dåliga skotten var förståss mitt eget fel egentligen, men jag skyller på pistolen istället..........jävla pistol..!!!
Saknar nu min FWB 100 mer än någonsin........varför sålde jag den??? :shock:
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: Dagens pistol tavla

Inläggav Leopold 24 okt 2011, 13:36

Bra pangat trots allt, Tomaz... med en FWB 100 hade det nog blivit 10:or hela bunten. Faktiskt kollat litet på FWB 103, smidigt att slippa pumpar & dykartuber osv. En sån pistol skulle man nog fortfarande kunna tävla med i många sammanhang om man har lust.

Ok, sköt litet igår men det gick väldigt ojämnt. Varför inte illustrera problemen?

Zoraki, Meisterkugeln pistol, 1 pump, 10 meter enhands stående som vanligt:

För att följa länken så måste du registera dig.



Kommentar
Skruvat litet på siktet och drog en testtavla. Gick ok till en början, första sju skotten inom 9:an varav tre 10:or. Sedan inträffade det där klassiska: "oj det kan ju bli riktigt bra det här nu får jag skärpa till mig". Och man står där och siktar och kramar men inget skott kommer, börjar få syrebrist och darrningarna kommer som ett brev på posten. Tar ner, tar om, upp igen, tar upp förtrycket och *Pang* där kom ett halvt "vådaskott" pga jag bara var en hårsmån från avfyrning förra försöket. Sedan var rytmen förstörd och den serien körd och resten av skotten blev skit mer eller mindre.

Inte första gången det händer med denna pistol tyvärr, man bör hellre offra skottet och ladda om för att få avtrycket i normalt läge igen. Har till och med varit med om att pistolen avfyrat sig själv under en sådan omtagning (riktiga vådaskott ner i marken) så det är ytterst viktigt att man har koll på hur pistolen riktas hela tiden i ofarlig riktning. Bra träning för vapendisciplin är det iofs... och för psyket :)
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster

  • Sponsorer