Säsongspremiär

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Säsongspremiär

Inläggav Johndeere 26 mar 2023, 14:38

Blev så sugen på att skjuta luftgevär, tog skotern och åkte ut till min skjutbana i skogen. Lite kallt om händerna men det var det värt :)
För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.

Johndeere
 
Inlägg: 32
Blev medlem: 20 apr 2020, 12:31
Tack utdelade: 17 gång
Tackad: 14 gånger i 6 inlägg

Följande användare vill tacka Johndeere för detta inlägg
XY1 (26 mar 2023, 15:00), gubbe (26 mar 2023, 16:31), Chris (26 mar 2023, 20:09), Luftpangarn (27 mar 2023, 03:26), Batistuta (27 mar 2023, 14:39), atte69 (28 mar 2023, 18:19), Zapej0 (29 mar 2023, 17:29)

Re: Säsongspremiär

Inläggav Chris 26 mar 2023, 22:25

lite trögt här i forumet med respons men jag tycker det där är fantastiskt med en fin skjutplats i skogen som du har .... och att man kan åka dit med en skoter är ännu mer kul.
att bo ensam har inte bara nakdelar som man kan se ;)
Senast redigerad av Chris 26 mar 2023, 22:37, redigerad totalt 2 gånger.
It don't mean a thing if it ain't got a spring
för många luftgevär helt enkelt ;)
Användarvisningsbild
Chris
 
Inlägg: 1413
Blev medlem: 16 sep 2017, 07:42
Ort: Målerås
Tack utdelade: 220 gång
Tackad: 240 gånger i 174 inlägg

Följande användare vill tacka Chris för detta inlägg
Luftpangarn (27 mar 2023, 03:27)

Re: Säsongspremiär

Inläggav Luftpangarn 27 mar 2023, 03:53

Johndeere skrev:Blev så sugen på att skjuta luftgevär, tog skotern och åkte ut till min skjutbana i skogen. Lite kallt om händerna men det var det värt :)


Det där har du ju ordnat toppenfint! :Thumbupp: Och även de tider på året då nederbörden kommer i flytande form, kan det ju vara mysigt att sitta och skjuta, bara man har tak över huvudet! :) Men ett soligt snölandskap har ju alldeles egna kvaliteter! Särskilt så här års, behöver det ju inte vara svinkallt om fingrarna heller.

Kanske ett skidskyttemål vore något, så du kan återställa på avstånd?

Själv skjuter jag oftast vid ett rejält bastant "rastplatsbord" på stranden. Men det har just svagheten att det saknar tak. Och det regnar oftare än man vill minnas - det blev jag varse under de många år jag körde cabriolet. Det slog aldrig fel - så fort jag chansade på att parkera en tag under dagen med sufletten nerfälld, dök det upp något sommarregn. Helt otroligt, kändes det som. :-)

Jag har haft litet olika parasollösningar, men jag borde behandla väven med något regnsskydd. Bygga ett riktigt tak som du gjort, kan jag inte göra, för de två borden är alla grannars gemensamma. Det finns ett tredje, där jag funderat på något slags lösning med tarp. Men det måste vara någorlunda snyggt, om inte (sommar-)grannarna skall titta snett.

Oktober-Mars ligger stranden i konstant skugga, så då är det inte något ställe man har lust att sitta en vacker solig vinterdag. Det skulle alltså inte kunna bli sådär lockande bilder som du visar! :)

Och jag håller med Chris, livet på landet har otroliga kvaliteter och möjligheter. Men visst är det speciellt att man mest har rådjur, rävar och älgar som grannar större delen av året. Senaste sex åren har jag dock fått sällskap på ön av ett ungt par, som vågade chansa och köpa hus här på ön, för även om priserna är vrickade jämfört resten av Sverige, så är de samtidigt en bråkdel av vad de är på fastlandet kring Stockholm. Och livskvaliteterna i vardagen är ju enorma, även om det kan kännas rätt kämpigt att bryta is med båten och pulsa i snön på vintern. (Vintebryggorna ligger så att jag måste gå genom skogen över ett rejält berg dit, om is och snö inte tillåter att man kör fyrhjuling.)

Han har föresten börjat hålla får också, så det har blivit litet nya sorters grannar. :-) Annars jobbar han "med nå't med data" som någon uttryckte det, så nuförtiden ger det ju goda möjligheter att allt som ofta kunna jobba på distans.
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2020
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 257 gånger i 200 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)


Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster

  • Sponsorer