Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Inläggav Luftpangarn 15 jan 2022, 14:25

Den här killen förklarar och visar extremt bra, hur man kan hantera ett bygelrepetergevär. Det roliga är, att han liksom tydligen använder detta i verkligheten, från tex fyrhjuling! Den här killen blir därför faktiskt ännu coolare än John Wayne!

För att följa länken så måste du registera dig.



Jag vet i alla fall vad jag skall öva i sommar! :wink:
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Inläggav Stinsen 15 jan 2022, 22:08

Bygelrepetrar är ju för jäkla härliga att skjuta!
Jag ser att du har en Umarex begelrepeter, är du nöjd med den?
Stinsen
 
Inlägg: 230
Blev medlem: 17 maj 2021, 21:51
Ort: Sydsverige
Tack utdelade: 158 gång
Tackad: 72 gånger i 46 inlägg
Luftvapen favorit: Hw98

Följande användare vill tacka Stinsen för detta inlägg
Siggen (12 apr 2022, 12:25)

Re: Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Inläggav Luftpangarn 16 jan 2022, 09:30

Jag har haft sjuukt kul hela sommaren med den. Den har lockat mig så mycket, att alla andra gevär stått kvar i garderoben. :Thumbupp:

Det riktigt trevliga är att den sprider 100% tillförlitligt - alltså inga flyers. Det gör att man kan skjuta helt seriöst. Man måste bara välja rätt storlek på mål. Spridningen är 10mm/10m. Konstigt nog är spridningen någon millimeter mindre med BB rundkulor, än med diaboler. :shock: (Jag skjuter bara kopparmantlade blykulor, "Smart BB's", bara för att skona pipan. För denna bössa skulle jag bli extremt ledsen, om den gav upp.

(Jag anser att rätt storlek på mål är ca 2,5-3ggr den tillförlitliga spridningen, litet beroende på vem / vilka som skall skjuta. Så en konserv- / läskburk med 70mm diameter, är lagom på 25m, tycker jag.)

Siktet går inte att justera i sidled, men min bössa skjuter spikrakt, så det har inte varit något problem.

MEN - det är skitkul att bössan slänger ut "tomhylsorna". Det är bara det att man skall tänka på, att hylsorna skall plockas upp igen.

Jag lägger ut två hopsydda filtar under mig, så hylsorna inte försvinner på marken. Men förr eller senare sker det i alla fall.

Om man inte lockas av att plocka upp hylsor, är Walther bygelrepeter ett bättre val. Den bössan har dessutom riktigt, riktigt bra precision!

Plastkolven på Legends Cowboy Repetern, stör anmärkningsvärt nog inte heller. Den är superbra gjord. Knappt att det går att se, fast man har den i handen! Men om man vill, finns träkolvar att köpa.

Mekaniken och känslan är så nice, att man kan sitta i soffan och bara leka! :Thumbupp:
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Inläggav vettedax 16 jan 2022, 09:45

Väldigt OT nu...för två år sedan fick jag nöjet prova en riktig cal30.30 ..ägaren hade licens på den å jag tror han jagade rådjur med den...liten kort bössa som man ser på westernfilmer..men fan va det small om den...å jag sköt inte så bra med den heller...men lite kul ju.
vettedax
 
Inlägg: 2240
Blev medlem: 10 apr 2019, 14:29
Ort: onsala
Tack utdelade: 24 gång
Tackad: 252 gånger i 210 inlägg
Luftvapen favorit: fx 2000 HW 98 Diana 100

Re: Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Inläggav chaosborn 16 jan 2022, 10:32

vettedax skrev:Väldigt OT nu...för två år sedan fick jag nöjet prova en riktig cal30.30 ..ägaren hade licens på den å jag tror han jagade rådjur med den...liten kort bössa som man ser på westernfilmer..men fan va det small om den...å jag sköt inte så bra med den heller...men lite kul ju.



Coolt, har mest bara sett 22.lr med bygel.
Hade varit kul att ha en.
Omae wa mo shindeiru
Användarvisningsbild
chaosborn
 
Inlägg: 836
Blev medlem: 26 aug 2014, 03:05
Ort: Karlskrona
Tack utdelade: 25 gång
Tackad: 77 gånger i 68 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at p1

Re: Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Inläggav vettedax 16 jan 2022, 10:50

Tänkte samma för många år sedan men 22an är tråkig att ladda...tror man fyllde på längst ut på pipan...den 30-30 vi prova trykte man in patronen på sidan..tror det gick i tio stycken eller nått.
Senast redigerad av vettedax 17 jan 2022, 09:33, redigerad totalt 1 gång.
vettedax
 
Inlägg: 2240
Blev medlem: 10 apr 2019, 14:29
Ort: onsala
Tack utdelade: 24 gång
Tackad: 252 gånger i 210 inlägg
Luftvapen favorit: fx 2000 HW 98 Diana 100

Re: Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Inläggav dorro 16 jan 2022, 11:14

vettedax skrev:Tänkte samma för många år sedan men 22an är tråkig att ladda...tror man fyllde på längst ut på pipan...den 30-30 vi prova trykte man in patronen på sidan..tror det gick i tio stycken eller nått. fick med mig en patron som minne.
För att följa länken så måste du registera dig.


Bara så du vet begår du lagbrott om du innehar ammunition till vapen du inte har licens för...
Och vill du känna på en riktig smäll, testa en Marlin 45-70.
dorro
 
Inlägg: 200
Blev medlem: 27 feb 2009, 19:27
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 23 gånger i 21 inlägg

Re: Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Inläggav Luftpangarn 16 jan 2022, 12:01

vettedax skrev:Väldigt OT nu...för två år sedan fick jag nöjet prova en riktig cal30.30 ..ägaren hade licens på den å jag tror han jagade rådjur med den...liten kort bössa som man ser på westernfilmer..men fan va det small om den...å jag sköt inte så bra med den heller...men lite kul ju.


Det är tydligen ett ganska populärt jaktvapen i USA, bla just för rådjur.

Jag har hållit i ett gäng bygelrepetrar, för jag funderade allvarligt på att köpa en under mitt år i USA. Fast de var 22LR, vill jag minnas att de laddades på sidan - kommer jag ihåg fel?

Trist nog aldrig skjutit någon. Men jag bestämde mig för att det var för mycket pengar att bränna på ett år. Så det blev i stället en svartkruts Colt Navy som tröstpris. :lol:

Denna Umarex bygelrepeter är ganska bra tröstpris också! :thumbupp: Och som vanligt, är det ju praktiskt att inte behöva åka till någon skjutbana.
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Inläggav Stinsen 16 jan 2022, 18:19

Luftpangarn skrev:Jag har haft sjuukt kul hela sommaren med den. Den har lockat mig så mycket, att alla andra gevär stått kvar i garderoben. :Thumbupp:

Det riktigt trevliga är att den sprider 100% tillförlitligt - alltså inga flyers. Det gör att man kan skjuta helt seriöst. Man måste bara välja rätt storlek på mål. Spridningen är 10mm/10m. Konstigt nog är spridningen någon millimeter mindre med BB rundkulor, än med diaboler. :shock: (Jag skjuter bara kopparmantlade blykulor, "Smart BB's", bara för att skona pipan. För denna bössa skulle jag bli extremt ledsen, om den gav upp.

(Jag anser att rätt storlek på mål är ca 2,5-3ggr den tillförlitliga spridningen, litet beroende på vem / vilka som skall skjuta. Så en konserv- / läskburk med 70mm diameter, är lagom på 25m, tycker jag.)

Siktet går inte att justera i sidled, men min bössa skjuter spikrakt, så det har inte varit något problem.

MEN - det är skitkul att bössan slänger ut "tomhylsorna". Det är bara det att man skall tänka på, att hylsorna skall plockas upp igen.

Jag lägger ut två hopsydda filtar under mig, så hylsorna inte försvinner på marken. Men förr eller senare sker det i alla fall.

Om man inte lockas av att plocka upp hylsor, är Walther bygelrepeter ett bättre val. Den bössan har dessutom riktigt, riktigt bra precision!

Plastkolven på Legends Cowboy Repetern, stör anmärkningsvärt nog inte heller. Den är superbra gjord. Knappt att det går att se, fast man har den i handen! Men om man vill, finns träkolvar att köpa.

Mekaniken och känslan är så nice, att man kan sitta i soffan och bara leka! :Thumbupp:



Den verkar ju onekligen rolig! Att den ändå skjuter såpass tillförlitligt är ju kul. 10mm är ju rätt bra för en bb gun och tillräckligt för att man inte ska tröttna.
Det enda som jag tycker verkar lite jobbigt är att samla upp alls tomhylsor efter sig.

Sliter det verkligen på pipan med stål bb's?

Har du haft walthers bygelrepeter med? Umarex dito ser enligt mig lite bättre ut utan den stora plastbakkappan.

Jag har skjutit en del med en .22 magnum bygelrepeter och det är svårt att sluta skjuta. Med en sån här kan man ju hålla på hela dagen utan att bli ruinerad :-)
Senast redigerad av Stinsen 16 jan 2022, 19:50, redigerad totalt 1 gång.
Stinsen
 
Inlägg: 230
Blev medlem: 17 maj 2021, 21:51
Ort: Sydsverige
Tack utdelade: 158 gång
Tackad: 72 gånger i 46 inlägg
Luftvapen favorit: Hw98

Re: Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Inläggav zpiff 16 jan 2022, 19:37

Henry brukar laddas genom att man skruvar av toppen på magasinstuben och häller i ammon, en Winchester genom att trycka in ammon i magasinsporten på sidan.

De jag har skjutit med krut och bygelrepeter är att de sparkar mer än man tror, frånsett de i .22.
Kral Puncher PRO .177
HW 97 TH .177
Air Arms S200 .177
Air Arms SE90 .22 Pre -92
Diana 24 .177
QB 78 .177
Hatsan striker s .25
FWB 65 .177
Crosman 2240 .22
Crosman Backpacker .22
Artemis PP700W
Användarvisningsbild
zpiff
 
Inlägg: 663
Blev medlem: 11 dec 2008, 20:28
Ort: Eskilstuna
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 73 gånger i 66 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: FWB, Diana och Crosman

Re: Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Inläggav Luftpangarn 17 jan 2022, 05:11

Stinsen, du undrar om stål BB kulor sliter på pipan. Efter att ha sett denna video vid 11:56
För att följa länken så måste du registera dig.


blir man mörkrädd. Vad värre är, killen har råkat ut för samma sak 2ggr på sin Colt SAA, dvs att stålkulorna skjuter en jättebula på pipan.

De flesta BB vapen har såvitt jag förstår, mässingspipor. Det är nog förståeligt, för det ger avsevärt lägre friktion, än en stålpipa skulle ge. (Ju mer lika material, desto större friktion.) Men kombinationen med stålkulor, känns inte bra. En förkopprad blykula är vansinnigt mycket mjukare än en stålkula, för att uttrycka sig milt.

Jag har ingen aning om vilket material pipan i bygelrepetern har. Men jag skulle i och för sig inte heller bli förvånad, om den faktiskt för ovanlighetens skull, är av stål. Men jag har ingen lust att chansa.

Umarex själva säger att det är deras hitills bästa BB-vapen, vad gäller precision. (Umarex verkar ha något slags ambitioner vad gäller precision på sina vapen. Inte konsekvent dock.)

Hitills billigaste stället att köpa hylsorna, är i Tyskland För att följa länken så måste du registera dig.


6:95 Euro / 6st hylsor blir sådär 11kr/hylsa, mot i Sverige 299 /10st = 29kr/ hylsa! En himla skillnad, om någon hylsa försvinner i gräset! (CO2 kapslarna köper jag hos Versanhaus Schneider för ca 3kr/st. Kopparpläterade "smart BB's" får man 750st för ung. priset av 500st diaboler. Så dyrt skytte är det verkligen inte!)

Nej, jag har inte ägt någon Walther (ett Umarex varumärke), men har lusläst och sett alla recensioner. Alla är rörande eniga om dess precision. De som skrivit här i forumet, har ju också varit lyriska. Jag misstänker att det precis som på Walther Rotex och Dominator, samt på min Hämmerli / Umarex 850 / Airmax M2, sitter en LW pipa på bössan.

Jag valde Umarex BB versionen, bla just pga den störande stora plastbakkappan på Walther modellen. Extra tråkigt, då den ju har riktig trästock. Men som sagt var, det finns trästockar att komplettera Umarex "Cowboy Rifle" bygelrepetern med. Kostar sådär dryga tusenlappen. (För Taiwanleverantören tillkommer dock moms.) Men intresset för det, svalnade när jag väl hade bössan i handen, då den helt enkelt är så sabla bra gjord.

Dock finns ett extra skäl för mig att inte välja Walthermodellen, då den som helt enkelt är alldeles för lik mitt Umarex / hämmerli 850 / M2, med samma magasinstyp och liknande skyttekänsla. Men på de senare gevären finns dessutom andra möjligheter, som att det har skena för kikarsikten, samt att med litet fix, går även Umarexmodellen att köra som kombinerat tryckreglerad (!) PCP och CO2. (Adapter säljer bla Hurricane.)

Jag komfram till, att Umarex bygelrepetern köper man just för dess speciellt maxade "leka cowboy på film-bössa". Inte för precisionsskytte på tavla. Det finns visserligen folk som monterar kikarsikten. krångligt, med bla modifiering). Men då tycker jag man är fel ute. Bössan är en mycker exakt kopia av 1892/1894 modellen (kommer inte ihåg vilket), fast som den tillverkas idag, med extra manuell säkring bakom pipan. (Den smarta bygelsäkringen fungerar också.) Lär ha varit extremt ovanligt med kikarsikte på den tiden, plus att jag är särskilt förtjust i "buck horn" typen av öppet sikte, som sitter på. Gäller även Walthermodellen. (Siktestypen är avsedd att snabbt hitta mål - särskilt rörliga.) Möjligen kan jag tänka mig någon variant av tidstypisk diopter, vilket en eller anna gjort. Original Winchester tex.

Jag köpte förkromade varianten, och finishen lämnar ingenting att önska!
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Följande användare vill tacka Luftpangarn för detta inlägg
Stinsen (18 jan 2022, 07:10)

Re: Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Inläggav Tempest 17 jan 2022, 07:20

De flesta BB-vapen har inte mässingspipa, det gäller bara airsoft, och killen i filmen hade problem med matningen, cylindern var inte låst vid avfyrning, 4 klick istället för 3. Jag har haft många BB-vapen under många år och har aldrig fått ett enda djupare märke i en pipa som skjuter stålkulor. Kulorna tar i princip inte i pipans insida pga att pipan tillåter att gas omsluter kulorna på väg ut ur pipan. Detta problem med förstörda pipor drabbar bara Umarex SAA revolvrar.
Tempest
 
Inlägg: 566
Blev medlem: 30 maj 2013, 15:37
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 64 gång
Tackad: 120 gånger i 105 inlägg

Re: Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Inläggav Luftpangarn 17 jan 2022, 09:29

OK, det enda andra BB vapen jag äger, en KWC Sig Sauer P226S, har också mässingspipa.

Däremot hade jag en "äkta" Sig Sauer P320, med räfflad pipa, avsedd både för stål BB - fiffiga magneter i magasinet, för att underlätta laddning - och diaboler. Den hade pipa av material som jag tolkade som stål, eller i vart fall inte mässing.

Jag misstänker också, att grundproblemet för den spanska killen, är att revolvern på något konstigt sätt indexerat fel.

Men oavsett, så är förkopprade blykulor mjukare. Så jag har ingen lust att skjuta stålkulor - särskilt som de dessutom kroniskt ger rikoschetter.
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Inläggav Douglasnirre 20 jan 2022, 13:29

jag har en winchester 9422M på jaktlicens i kaliber 22 wmr.
hur kul som helst att plinka med.
JFX
Douglasnirre
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 19 okt 2017, 06:08
Ort: JFX Strängnäs
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: Fwb 300

Följande användare vill tacka Douglasnirre för detta inlägg
Luftpangarn (21 jan 2022, 04:18)

Re: Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Inläggav vettedax 20 jan 2022, 13:39

Douglasnirre skrev:jag har en winchester 9422M på jaktlicens i kaliber 22 wmr.
hur kul som helst att plinka med.

hur laddar du den.
vettedax
 
Inlägg: 2240
Blev medlem: 10 apr 2019, 14:29
Ort: onsala
Tack utdelade: 24 gång
Tackad: 252 gånger i 210 inlägg
Luftvapen favorit: fx 2000 HW 98 Diana 100

Re: Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Inläggav börne 20 jan 2022, 17:31

vettedax skrev:
Douglasnirre skrev:jag har en winchester 9422M på jaktlicens i kaliber 22 wmr.
hur kul som helst att plinka med.

hur laddar du den.

Dom har rörmagasin som du ser under pipan.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Inläggav vettedax 20 jan 2022, 17:43

börne skrev:
vettedax skrev:
Douglasnirre skrev:jag har en winchester 9422M på jaktlicens i kaliber 22 wmr.
hur kul som helst att plinka med.

hur laddar du den.

Dom har rörmagasin som du ser under pipan.

Nja...jag menade mer var han stoppar in patronerna.....tror inte man gör det på sidan som originalet.
vettedax
 
Inlägg: 2240
Blev medlem: 10 apr 2019, 14:29
Ort: onsala
Tack utdelade: 24 gång
Tackad: 252 gånger i 210 inlägg
Luftvapen favorit: fx 2000 HW 98 Diana 100

Re: Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Inläggav börne 20 jan 2022, 17:53

vettedax skrev:Nja...jag menade mer var han stoppar in patronerna.....tror inte man gör det på sidan som originalet.

Du laddar genom en öppning i röret.

Syns här... För att följa länken så måste du registera dig.

AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Inläggav Stinsen 20 jan 2022, 21:58

Luftpangarn skrev:
Nej, jag har inte ägt någon Walther (ett Umarex varumärke), men har lusläst och sett alla recensioner. Alla är rörande eniga om dess precision. De som skrivit här i forumet, har ju också varit lyriska. Jag misstänker att det precis som på Walther Rotex och Dominator, samt på min Hämmerli / Umarex 850 / Airmax M2, sitter en LW pipa på bössan.

Jag valde Umarex BB versionen, bla just pga den störande stora plastbakkappan på Walther modellen. Extra tråkigt, då den ju har riktig trästock. Men som sagt var, det finns trästockar att komplettera Umarex "Cowboy Rifle" bygelrepetern med. Kostar sådär dryga tusenlappen. (För Taiwanleverantören tillkommer dock moms.) Men intresset för det, svalnade när jag väl hade bössan i handen, då den helt enkelt är så sabla bra gjord.

Dock finns ett extra skäl för mig att inte välja Walthermodellen, då den som helt enkelt är alldeles för lik mitt Umarex / hämmerli 850 / M2, med samma magasinstyp och liknande skyttekänsla. Men på de senare gevären finns dessutom andra möjligheter, som att det har skena för kikarsikten, samt att med litet fix, går även Umarexmodellen att köra som kombinerat tryckreglerad (!) PCP och CO2. (Adapter säljer bla Hurricane.)


Det där med hylsorna känns verkligen som ett tveeggat svärd.
Go känsla att ladda och skjuta med, men lite jobbigt att plocka upp och se till så att de håller sig rena.
Diabol varianten verkar ju skjuta riktigt bra, vilket talar till dess fördel.
Svårt val att välja mellan dessa två...
Stinsen
 
Inlägg: 230
Blev medlem: 17 maj 2021, 21:51
Ort: Sydsverige
Tack utdelade: 158 gång
Tackad: 72 gånger i 46 inlägg
Luftvapen favorit: Hw98

Följande användare vill tacka Stinsen för detta inlägg
Luftpangarn (21 jan 2022, 04:24)

Re: Har du en bygelrepeter? Lär dessa tricks! Kanonvideo!

Inläggav Douglasnirre 21 jan 2022, 15:34

ja man drar ur ett mässingsrör sen pillar man i 10 patroner i röret.
sen pressar man tillbaka det fjäderbelastade mässingsröret
JFX
Douglasnirre
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 19 okt 2017, 06:08
Ort: JFX Strängnäs
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: Fwb 300


Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster

  • Sponsorer