Tips på blåspistol som funkar till våra tuber/flaskor

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Tips på blåspistol som funkar till våra tuber/flaskor

Inläggav ZuumoO 23 jun 2019, 23:59

Tanken har slagit mig att fixa en blåspistol till min tub. Kärt barn har många namn =)

Kollade runt lite. En vanlig hederlig pistol man köper i butiken klarar runt 8-10 bar.
tanken va att fixa en microbore-slang och ett gäng kopplingar för att sedan häkta på en sån här pjäs för att sedan kunna blåsa rent saker tex i hemmet eller i garaget.

Men jag vill gärna inte att det finns säkerhetsrisker. Vet ni om det finns vad jag söker därute? Måste man koppla ihop grejer själv?

går ju alltid att köra slangen som sitter på fyllkittet och blåsa rent. men det känns mindre praktiskt i mina ögon.

Vad hade ni gjort? Bomba gärna med tips och idéer.

Snälla Bullen. Hjälp mig!

Bilder på vad jag menar. Exempelbilder från jula och biltema.


För att följa länken så måste du registera dig.





För att följa länken så måste du registera dig.

ZuumoO
 
Inlägg: 83
Blev medlem: 23 jan 2011, 02:44
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg

Re: Tips på blåspistol som funkar till våra tuber/flaskor

Inläggav dorro 24 jun 2019, 08:59

Onödigt att slösa med högtrycksluft och dessutom kostar en regulator några hundra..
Köp en sån här eller liknande.
För att följa länken så måste du registera dig.

dorro
 
Inlägg: 200
Blev medlem: 27 feb 2009, 19:27
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 23 gånger i 21 inlägg

Re: Tips på blåspistol som funkar till våra tuber/flaskor

Inläggav Luftpangarn 24 jun 2019, 09:31

Jag har en sådan där bärbar Stanley kompressor. Jag använder den mest som bärbar luftbehålllare för att fylla däck. Ungefär som de där löstagbara däckfyllnings tankarna bensinmackarna hade förr. Ganska samma kapacitet också, om jag kommer ihåg rätt. Behövs det, får jag gå ett varv till med kompressorn till elurtaget.

Hur länge man klarar sig på en "laddning" för renblåsning, har jag aldrig testat.

Vad gäller smidighet, undrar jag om det är någon skillnad?

Livslängden på lågpriskompressorer är litet lotteri. Tror det skiljer mellan enskilda exemplar. Reparera dem lönar sig knappast, om det ens går. Att byta tryckkontakt på en tidigare annan modell, visade sig omöjligt. Grejerna verkar närmast vara hoplimmade, så godset gick av!

Köp en Stanley bärbar och prova! :)
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)


Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster

  • Sponsorer