Fredags Fräckisen

Här är det forumlekar som gäller

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav Robzombie 01 apr 2016, 08:14

En ful och illaluktande kvinna går in i en affär med sina två fula, skrikande ungar. Hon vrålar åt dem att hålla käften och kunderna i affären stirrar generat. Butiksägaren går fram och försöker få tyst på henne.
– Hej, är dina barn tvillingar?
– Nej för fan, ditt hjärndöda rövhål! De är inte tvillingar! Till och med en blind apa skulle kunna se det, din förbannade idiot. Pojken är 4 år och flickan 9. Vad får dig att tro att de kan vara tvillingar?
– Jag har svårt att tro att nån skulle vilja knulla dig två gånger, din fula äckelkärring.
Robzombie
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 19 dec 2013, 01:25
Ort: Ulricehamn
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: weihrauch hw 95

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav Leffe357 01 apr 2016, 09:14

Britta och Sture låg och hånglade i baksätet på Stures raggarbil när Britta viskade:
- Kör upp ett finger!
Det gör Sture.
- Kör upp ett till!
Det gör Sture.
- Kör upp hela handen, Sture! stönar Britta.
Sture stoppar in hela handen.
- ÅH! Kör in en hand till!
- Är du säker?
- Ja! Bara tryck!
Sture kör upp båda händerna.
- KLAPPA! KLAPPA! ropar Britta.
- Det går inte... svarar Sture.
- Nä, jag vet, visst är jag trång?!
Användarvisningsbild
Leffe357
 
Inlägg: 239
Blev medlem: 13 dec 2013, 12:35
Ort: Altersbruk
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 21 gånger i 20 inlägg
Skytteklubb: PLVK, PPK

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav bjosse 01 apr 2016, 10:48

En norrlänning höjde sin öl och sa: ”Skål för att få spendera resten av mitt liv mellan min frus ben!”

För sin skål fick han pris av puben han var på för ”kvällens bästa skål”.

Han gick hem till sin fru, uppspelt över det han varit med om och berättade: ”Maria! Jag vann pris för kvällens bästa skål ikväll!”

”Jaså det gjorde du, och vad sa du i din skål då?” undrade frun.

”Skål för att få spendera resten av mitt liv i kyrkan bredvid min fru”, svarade norrlänningen.

”Så pass, det var ju väldigt trevligt!” svarade frun.

Nästa dag sprang frun ihop med en av norrlänningens kompisar från puben.

Mannen skrattade gott och sa: ”Hörde du att din man vann pris för kvällens bästa skål igår?”

”Javisst, han berättade det för mig och jag blev lite överraskad själv. Du förstår, han har bara varit där två gånger de senaste fyra åren… En gång somnade han och den andra gången fick jag dra honom i öronen för att få dit honom.”
Save the Earth! It´s the only planet I know that have both airguns and beer!

Bild Bild
Användarvisningsbild
bjosse
 
Inlägg: 2249
Blev medlem: 25 nov 2010, 19:33
Ort: Bjärred
Tack utdelade: 75 gång
Tackad: 173 gånger i 128 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp, VSKF, MSG, MLSG
Luftvapen favorit: BSA Mercury

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav Leffe357 01 apr 2016, 11:50

Inte så fräck men...

Bedragen. Utkastad.
Hon tillbringade första dagen med att packa sina tillhörigheter i kartonger och väskor.
Andra dagen kom flyttfirman och hämtade sakerna. Tredje dagen satte hon sig för sista gången ned vid deras vackra matsalsbord med levande ljus, satte på lite lugn bakgrundsmusik, och festade på ett halvkilo räkor, en burk kaviar och en flaska Chardonnay.
När hon ätit färdigt gick hon runt i varje rum och stoppade försiktigt in räkskal och droppade i kaviar inuti alla gardinstänger!!! Sen rengjorde hon köket och lämnade huset.
När maken återvände med sin nya flickvän var allt lycka och glädje de första dagarna. Sen började, sakta, huset att lukta.
De försökte allt, dammsög, torkade, tvättade golven, vädrade med fönstren vidöppna. Ventilationskanalerna kollades för att hitta eventuella döda gnagare, mattorna kemtvättades och luftrenare och doftblock hängdes upp överallt.
Anticimex kallades in och satte in gasbekämpningsmedel varvid det nu inte så lyckliga paret tvingades flytta ut några dagar. Till slut revs de dyra tapeterna av ull ut och ersattes.
Inget hjälpte.
Folk slutade komma på besök...
Hantverkare och reparatörer vägrade arbeta i huset. Hembiträdet slutade.
Slutligen stod de inte ut med stanken längre utan beslöt sig för att flytta.
En månad senare hade de inte fått huset sålt, trots att de halverat priset. Ryktet gick och till sist vägrade de lokala fastighetsmäklarna att svara på deras telefonsamtal. Till slut var de tvungna att ta ett stort banklån för att betala sitt nya hus.
Exhustrun ringde en dag mannen och frågade hur allt stod till. Han berättade hela historien om det ruttnande huset. Hon lyssnade artigt och sa att hon saknade sitt gamla hem förskräckligt mycket och skulle kunna tänka sig att köpa huset. I tron att hans exfru inte visste hur pass illa huset luktade gick han med på att sälja till henne för tiondelen av marknadspriset, på villkor att hon skrev på samma dag. Det gick hon med på. En vecka senare stod mannen och hans flickvän leende och såg flyttfirman komma och hämta allt för transport till den nya bostaden.
Inklusive gardinstängerna...
Användarvisningsbild
Leffe357
 
Inlägg: 239
Blev medlem: 13 dec 2013, 12:35
Ort: Altersbruk
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 21 gånger i 20 inlägg
Skytteklubb: PLVK, PPK

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav GunnarT 01 apr 2016, 15:18

Det är en helt vanlig veckodag. En tjej är ensam hemma och hennes man är på jobbet. Det ringer på dörren och hon går för att öppna.
Ute i trappuppgången står en man, kanske något år äldre än henne. Han ser lugn och trevlig ut absolut inte konstig eller avvikande ut på något sätt. Han säger inget så hon öppnar med ett:
- Ja...?
Han harklar sig och säger:
- Jo, jag kommer nu att ställa en fråga som kan verka väldigt konstig! Innan jag ställer den vill jag bara berätta att jag inte är ute efter att skada dig eller på något sätt vara dum. Det är en helt vanlig fråga! Jag tänker ställa den och sedan gå... Du behöver inte svara på den nu. Om du inte gör det nu så återkommer jag exakt klockan 17:00 i eftermiddag och ställer samma fråga igen. Då kommer jag att kräva ett svar!
Hon skruvar lite på sig och känner en stark olustkänsla men han ser verkligen inte hotfull ut. Snarare väldigt förvirrad så hon säger:
- Öhm... Jaha!?!
- Här kommer frågan! Har du en fitta?
Hon börjar flacka med blicken och ser då väldigt rädd ut vilket mannen uppmärksammar. Han säger då:
- Jag ser att du är blev rädd och orolig. Det vill jag verkligen inte att du ska vara! Jag ber så mycket om ursäkt! Jag kommer dock tillbaka klockan 17:00 och ställer frågan igen, sade han och gick sin väg.
Hon smällde igen dörren fortare än någonsin och skyndade sig till telefonen. Hon ringde sin man och berättade allt som hänt och naturligtvis att pervot skulle komma tillbaka klockan 17.
Mannen, som var av den litet tuffare skolan, lovade att skynda sig hem och till och med ta med en vän som även han var stor och stark.
Klockan blev så 17:00 och dörrklockan ljöd. Precis på slaget, precis som utlovat.
Maken och makens vän trängde sig nu in för att gömma sig bakom dörren och överrumpla det "perversa psykfallet" som terroriserat hans stackars värnlösa fru.
Hon kände sig stärkt och trygg att ha en så stabil uppbackning öppnade tryggt dörren. Där ute i trapphuset stod samme man som tidigare under dagen ställt den konstiga frågan. Han såg lika snäll och trevlig ut som tidigare och han sade:
- Hej! Minns du mig? Jag var förbi tidigare idag och ställde en fråga.
- Jo, jag kommer ihåg sade hon. Skulle du inte fråga något?
- Exakt! Nu kräver jag dock ett svar... Har du en fitta?
Hon kände sig oerhört trygg så hon svarade självsäkert:
- Jajamensan!!! Den äkta mannen var nu så arg att hans knogar vitnade och han var beredd att hoppa fram för att ta hand om puckot.
Han kom dock av sig av den okände mannens svar:
- Så bra! Hur vore det om du använde den någon gång så din man slipper vänsterprassla med min fru?!!!
Om vi ändrar våra tankar kan vi ändra världen.
Användarvisningsbild
GunnarT
 
Inlägg: 2607
Blev medlem: 23 feb 2011, 20:51
Ort: Hässelby
Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 59 gånger i 50 inlägg
Luftvapen favorit: El Gamo David

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav sigge63 01 apr 2016, 22:43

Robzombie skrev:De sju dvärgarna var och besökte påven. När de mötte påven så frågade Toker: - Finns det några dvärg nunnor i Vatikanen? - Nej, det finns det nog inte, svarade påven. De andra dvärgarna fnissade - Men finns det några dvärg nunnor i Italien? - Nej det finns det inte. De andra dvärgarna fnissade lite högre. - Men finns det några dvärg nunnor någon stanns i världen? - Nej det finns det nog inte. De andra dvärgarna skrattade högljutt och sa: - Toker har knullat en pingvin!


:smt016 :smt016
sigge63
 
Inlägg: 468
Blev medlem: 22 jan 2012, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 42 gånger i 31 inlägg
Skytteklubb: MSG
Luftvapen favorit: Diana 56TH

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav Robzombie 01 apr 2016, 22:59

En veterinär som kunde buktala besökte en bondgård och han tänkte att jag ska nog skoja lite med bonden idag. Sagt och gjort, när han undersökte kossan frågade han:- Vad gillar du bäst här på gården? - Jo dä ä välla när tjuren kommer te mej, svarade kossan. Bonden ryckte till och blev fundersam. När veterinären sedan kom fram till fåret så utspelade sig samma konversation. Fåret svarade:- Ja dä ä välla när baggen kommer te mej, svarade fåret. Nu ryckte bonden till rejält, för veterinären var på väg mot grisarna. Bonden sprang förbi och tog ett nacksving på grisa och sade:- Nu håller du käft, grisajävel, annars vrider jag nacken av dig!
Robzombie
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 19 dec 2013, 01:25
Ort: Ulricehamn
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: weihrauch hw 95

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav Robzombie 08 apr 2016, 10:59

En man går in på macken och köper kondomer och sedan går han ut högljutt skrattande.
Mackföreståndaren antar att mannen måste vara galen.
Dan efter kommer mannen in på macken igen och köper kondomer. När han går ut skrattar han besinningslöst.
Mackföreståndaren säger till sin medarbetare:
- Om den där typen kommer in igen vill jag att du följer efter honom och ser var han går.
Dan efter kommer mannen in på macken igen, köper mer kondomer och går iväg gapskrattande.
Mackföreståndaren skickar iväg sin medarbetare för att följa efter mannen med det märkliga beteendet.
En timme senare kommer medarbetaren tillbaka.
- Vart gick han? frågade mackföreståndaren.
- Hem till dig…
Robzombie
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 19 dec 2013, 01:25
Ort: Ulricehamn
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: weihrauch hw 95

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav Robzombie 08 apr 2016, 11:02

En konstutställning i Kiruna invigdes av vår kulturminister. Hon fattade tycke för en tavla med fyra nakna svarta män-Varav en av dem hade vit snopp. Hon frågade konstnären, en gammal finne:
-Varför har en av afrikanerna vit snopp?
Han svarade på bruten finlandssvenska:
– Di ä int afrikane. Di ä kruvarpetare och en ha vari hemma på lunsen.
Robzombie
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 19 dec 2013, 01:25
Ort: Ulricehamn
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: weihrauch hw 95

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav bjosse 08 apr 2016, 11:10

En kvinna satt i en bar och njöt av en drink efter jobbet med sina väninnor. Då kom en snygg, väldigt lång och extremt sexig man i medelåldern in och beställde en gin och tonic i baren.

Mannen var så anslående att kvinnan inte kunde ta sina ögon ifrån honom.

Efter en stund uppmärksammade mannen hennes stirrande och gick direkt fram till henne. Innan hon hann ursäkta sig för att hon var så oförskämd lutade sig mannen fram och viskade i hennes öra, ”Jag gör vad som helst, precis vad som helst som du vill att jag ska göra, spelar ingen roll hur sjukt, för 1000 kronor, på ett villkor.”

Helt förbluffad frågade kvinnan vad han hade för villkor. Mannen svarade i hennes öra, ”Du måste tala om för mig vad jag ska göra, med bara tre ord.”

Kvinnan övervägde erbjudandet en stund, drog fram sin plånbok ur innerfickan och räknade långsamt fram tio hundrakronorssedlar som hon sedan lade i mannens framsträckta hand.

Hon tittade honom i ögonen och sa långsamt och tydligt, ”Måla mitt hus.”
Save the Earth! It´s the only planet I know that have both airguns and beer!

Bild Bild
Användarvisningsbild
bjosse
 
Inlägg: 2249
Blev medlem: 25 nov 2010, 19:33
Ort: Bjärred
Tack utdelade: 75 gång
Tackad: 173 gånger i 128 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp, VSKF, MSG, MLSG
Luftvapen favorit: BSA Mercury

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav lövblåsen 08 apr 2016, 11:16

När "Hinken Anders" hade flyttat in på ålderdomshemmet så undrade personalen:
-Hur kommer det sig att du kallas för "Hink Anders"
Han sa:
-Joo, i min ungdom kunde jag hänga en hink vatten på snorren när jag hade stånd!!
Personalen blev imponerade..
-Oj oj!!
Men det klarar du väl inte nu?..
-Nä, sa "Hink Anders", knän håller inte..
De är motvinden som får draken att lyfta!
Användarvisningsbild
lövblåsen
 
Inlägg: 309
Blev medlem: 05 feb 2016, 15:42
Ort: Klippan
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 19 gånger i 18 inlägg

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav lövblåsen 08 apr 2016, 11:19

De va en tjej som smög in på herrarnas toalett, eftersom det var en jäkla kö på damernas.
Hon satte sig brebent över pissoaren och började kissa.
När hon var färdig drog hon av en riktig rökare så den riktigt skorrade i väggarna.
Killarna inne på toaletten, tittade med stora ögon på tjejen.
-Vaddå? Sa hon högt och tydligt.
-Ni skakar ju er när ni är klara, då kan väl jag för fan blåsa mig torr!!!
De är motvinden som får draken att lyfta!
Användarvisningsbild
lövblåsen
 
Inlägg: 309
Blev medlem: 05 feb 2016, 15:42
Ort: Klippan
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 19 gånger i 18 inlägg

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav Robzombie 08 apr 2016, 11:33

En man sitter på ett tåg mittemot en tjej som har på sig en tajt minikjol.
Plötsligt upptäcker han att hon inte har några trosor på sig....
- Tittar du på min mus, frågar hon ogenerat?
- Förlåt, säger mannen och rodnar.
- Det gör ingenting, jag är stolt över min mus. Den är väldigt begåvad. Kolla här, den kan ge dig en slängkyss.
Tjejen hissar upp sin kjol och mannen stirrar storögt medan hennes mus gör en slängkyss åt honom.
- Den kan vinka också, titta bara säger hon.
Mannens ögon håller på att trilla ut när han ser musen vinka åt honom.
- Varför kommer du inte hit och sätter dig bredvid mig säger tjejen.
Mannen sätter sig bredvid henne.
- Vill du sticka upp några fingrar där frågar hon?
- Det var som fan, säger mannen, menar du att den kan busvissla också???
Robzombie
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 19 dec 2013, 01:25
Ort: Ulricehamn
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: weihrauch hw 95

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav GunnarT 08 apr 2016, 12:29

En man i USA misstänkte att hans fru var otrogen. Han anlitade en detektiv, men eftersom mannen var snål anställde han den billigaste han kunde hitta. Det blev en liten kines med dåliga engelska kunskaper. Efter en vecka fick mannen sin första rapport, som löd:

He come to house. He and she leave house, I follow. He and she go to hotell, I climb up tree to see. He strip she, she strip he. She play with he, he play with she. I play with me. I fall down tree. No fee, Chan Lee.
Om vi ändrar våra tankar kan vi ändra världen.
Användarvisningsbild
GunnarT
 
Inlägg: 2607
Blev medlem: 23 feb 2011, 20:51
Ort: Hässelby
Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 59 gånger i 50 inlägg
Luftvapen favorit: El Gamo David

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav GunnarT 08 apr 2016, 23:35

Vackra ogifta Astrid vaknar av fågelsången utanför sitt fönster en strålande vacker sommarsöndagsmorgon. Lättjefullt sträcker hon på sig, låter täcket glida ner på golvet, hoppar beslutsamt ur sängen. Med ett ryck låter hon rullgardinen fara i höjden och öppnar fönstret mot trädgården och solljuset. Hon står så en stund betagen av morgonens skönhet. Men dagens bestyr kallar. Snart står kaffepannan på spisen. På väg till badrummet stannar hon vid papegojburen, avlägsnar det gröna nattskynket och hejar glatt på den morgonsura papegojan Albert som blinkar besvärat mot ljuset. Som hon står där och jollrar med papegojan ringer telefonen. Astrid rycker till, vem ringer månne denna tidiga timme? Hon springer till telefonen. Hon svarar. Ett leende sprider sig över det vackra ansiktet. Hennes pojkvän är hemma på permission och lovar vara hos henne om en liten stund. Nu blir det bråttom.
Raskt ilar hon in i kokvrån och slår av spisen. Drar sedan ner rullgardinen och lägger tillbaka skynket över papegojburen. Med klädsam rodnad på kinderna kryper hon åter ner i sängen förväntansfullt…
Då muttrar en vresig röst från fågelburens dunkel:
- De va en satans kort dag!
Om vi ändrar våra tankar kan vi ändra världen.
Användarvisningsbild
GunnarT
 
Inlägg: 2607
Blev medlem: 23 feb 2011, 20:51
Ort: Hässelby
Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 59 gånger i 50 inlägg
Luftvapen favorit: El Gamo David

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav GunnarT 15 apr 2016, 01:04

Det var midsommardans i Tylösand och en ung kille dansade tätt med en vacker blondin med gigantiska bomber. Rätt som det var plockade hon fram det vänstra bröstet och frågade:
- Ser det ut som jag har punktering på detta?
Killen tittar storögt på kvinnans bröst med saliven rinnande ner på hakan.
- Nä...
Då plockar hon fram det högra bröstet, och ställer samma fråga.
- Ser det ut som jag har punktering på detta då?
Killen dreglar, är alldeles från sig av lycka av det han förväntas höra från tjejen, när han knystar fram:
- Nääää, det är ingen punka på dessa två!
- Fint, säger tjejen, släpp då ner domkraften som du har mellan mina ben!
Om vi ändrar våra tankar kan vi ändra världen.
Användarvisningsbild
GunnarT
 
Inlägg: 2607
Blev medlem: 23 feb 2011, 20:51
Ort: Hässelby
Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 59 gånger i 50 inlägg
Luftvapen favorit: El Gamo David

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav Leffe357 15 apr 2016, 07:17

En bonde på den engelska landsbygden sa sig ha förklaringen till Galna kosjukan. Så BBC beslutar att skicka en kvinnlig reporter för att intervjua honom. Reporten åker ut till farmen som ligger i Stoke upon Trent. När hon kommer fram hittar hon bonden vid kornas inhängnad.
- Du säger att du vet vad Galna kosjukan kommer från? säger reportern.
- Tjuren, svarar bonden.
- Nu förstår jag inte, replikerar reportern.
- Tjuren betäcker korna 1 gång om året, svarar bonden.
- Vad har det med Galna kosjukan att göra?
- Vi mjölkar korna 4 gånger om dagen, svarar bonden.
- Nu förstår jag inte alls vad du menar! säger den kvinnliga reportern.
- Om jag sög på dina bröst 4 gånger om dagen, men bara satte på dig 1 gång om året skulle inte du också bli tokig då?
Användarvisningsbild
Leffe357
 
Inlägg: 239
Blev medlem: 13 dec 2013, 12:35
Ort: Altersbruk
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 21 gånger i 20 inlägg
Skytteklubb: PLVK, PPK

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav Robzombie 15 apr 2016, 08:02

Det var ett norskt par som trots intensiva försök inte lyckats få barn.
Dom var hos en massa olika läkare i Norge, men ingen kunde hitta något fysiskt fel som förklarade varför dom inte fick barn.
Till slut hörde dom talas om en expert i USA som hade hjälpt mängder av par, så dom reste till USA och besökte expertläkaren.
Han undersökte dom båda noggrannt men hittade inget fel. Till slut ville han att de skulle visa hur de brukade göra.
Ingen av paret kunde engelska men läkaren lyckades med gester visa vad han ville att de skulle göra. Så de klädde av sig och började älska framför läkaren.
Han avbröt dom snabbt och skrev något på en lapp som han gav dom.
Hemma i Norge igen så gick mannen till apoteket och bad att få en flaska Trytheotherhole.
- Det finns inget som heter så, sa apotekaren.
- Men vi har fått recept från den amerikanske läkaren, sa mannen.
- Får jag se, sa apotekaren.
Apotekaren tog receptet och sa sedan.
-Men ni läser fel, det står:
- Try the other hole...
Robzombie
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 19 dec 2013, 01:25
Ort: Ulricehamn
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: weihrauch hw 95

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav Robzombie 15 apr 2016, 08:10

En kvinna går till sin läkare och undersöker möjligheten att få sina blygdläppar opererade. De är nämligen alldeles för stora.
Hon ber också läkaren att hålla operationen hemlig, därför att hon tycker att den är generande och att hon vill att ingen ska få veta. Läkaren går med på detta. När hon vaknar upp efter operationen finner hon tre rosor vackert placerade på bordet bredvid sängen.
Hon känner sig förolämpad och ropar omgående på läkaren och säger:
- Jag trodde jag bad er att inte berätta för någon om operationen!?
- Oroa dig inte, säger läkaren. Jag har inte berättat det för någon. Den första rosen är från mig, därför att jag beundrar dig för att du har gått igenom detta helt ensam. Den andra rosen är från min sköterska. Hon assisterade mig under operationen och har dessutom gått igenom samma operation själv.
- Men den tredje rosen då? frågar hon.
- Jo, säger läkaren, den rosen kommer från en kille en trappa upp på brännskadeavdelningen. Han vill tacka dig för sina nya öron.
Robzombie
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 19 dec 2013, 01:25
Ort: Ulricehamn
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: weihrauch hw 95

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav Leffe357 15 apr 2016, 08:30

Lilla Sally kom hem från skolan med ett leende på läpparna och berättade för sin mamma:
- Olle visade snoppen för mig idag!
- Vad säger du, flicka?
- Mmm.. Den påminde om en jordnöt.
- Jaså? sa mamman, aningen lättad, var den så liten?
- Hihi, nej, sa Sally, men lika salt!
Användarvisningsbild
Leffe357
 
Inlägg: 239
Blev medlem: 13 dec 2013, 12:35
Ort: Altersbruk
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 21 gånger i 20 inlägg
Skytteklubb: PLVK, PPK

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav Leffe357 15 apr 2016, 08:37

Tre hundar sitter i väntrummet hos veterinären. Det är alldeles tyst då en av hundarna försöker lätta upp stämningen genom att fråga en annan hund:
- Varför är du här?
Den andra hunden svarar bestört:
- Min matte står inte ut med att jag käkar upp tidningen varje morgon, så nu tänker hon låta avliva mig.
Den första hunden beklagar djupt omständigheterna. Sedan vänder sig samma hund till den tredje hunden:
- Varför är du här?
- Min matte står inte ut med att jag dricker vatten ur toaletten, så nu ska jag avlivas.
Den första och andra hunden beklagar djupt den tredje hundens öde. Det blir åter tyst i lokalen. Den andra och tredje hunden känner att det är deras tur att ställa en fråga. Så de frågar den första hunden:
- Varför är du här?
- När min matte kom ut ur duschen tappade hon handduken och när hon böjde sig fram för att plocka upp den kunde jag inte kontrollera mig så jag överföll henne bakifrån och pressade pålen djupt in i Mumindalen!
De två andra hundarna stirrar förskräckt på den första:
- Oouuups! Då förstår vi att du ska avlivas... Den första hunden vänder sig och säger:
- Nej! Jag ska inte avlivas. Jag är här för att klippa klorna!
Användarvisningsbild
Leffe357
 
Inlägg: 239
Blev medlem: 13 dec 2013, 12:35
Ort: Altersbruk
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 21 gånger i 20 inlägg
Skytteklubb: PLVK, PPK

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav Leffe357 15 apr 2016, 08:44

Eva och Sven Holmlund, som inte lyckats få några egna barn, hade bestämt sig för att anlita en så kallad surrogatpappa för att bilda en liten familj. På morgonen den dagen surrogatpappan skulle komma på besök, kysste Sven sin Eva och sade:
- Jag sticker nu älskling, han kommer nog när som helst. En halvtimme senare kommer en babyfotograf till bostadsområdet för att försöka sälja sina tjänster med hjälp av dörrknackningsmetoden.
- God morgon fru Holmlund. Ni känner inte mig, men jag har kommit för att...
- Å! Ni behöver inte förklara och säg gärna Eva, svarar fru Holmlund, jag har väntat på Er halva förmiddagen.
- Verkligen? sa fotografen. Det var väl bra det, jag är ju specialist på bebisar.
- Det var just det som jag och min man har hoppats på, kom in och sitt.
- Hur kan vi nu komma igång? sa Eva lätt rodnande.
- Överlämna det problemet till mig, säger babyfotografen, jag brukar oftast först försöka med ett par omgångar i badkaret, sedan en på soffan och kanske ett par på sängen. Ibland kan det vara tid med en omgång på vardagsrumsmattan, där det blir lättare att rulla runt i pigga ställningar.
"Badkaret, vardagsrumsmattan? Inte konstigt att det gick dåligt för mig och Sven" tänkte Eva.
- Tja Eva.... Ingen kan väl garantera nåt perfekt varje gång. Men om vi provar flera olika ställningar och jag knäpper från sex eller sju olika vinklar är jag säker på att Ni kommer att bli nöjd med resultatet.
- Jag hoppas att det går ganska fort, säger Fru Holmlund hest.
- Viss tid måste man nog räkna med, i mitt yrke måste saker och ting få ta nödvändig tid. Jag skulle kunna skjuta några snabbisar på kanske fem minuter, men då skulle Ni nog inte bli så särskilt nöjd med resultatet.
- Skulle jag inte det...? svarar Fru Holmlund lätt frågande.
Fotografen öppnar sin portfölj och tar fram en mapp med barnbilder.
- De här fixade jag på taket av en Londonbuss, säger han med ett leende.
- Oh min Gud!! utropar fru Holmlund medan hon allt mer intensivt börjar tugga på en näsduk.
- Och de här tvillingarna blev verkligen lyckade trots att deras mor verkligen var svår att arbeta med.
Fotografen räckte över fler bilder till fru Holmlund.
- Var hon svår? frågade fru Holmlund.
- Ja, jag är rädd för det. Jag blev till slut tvungen att ta henne till Kungsträdgården för att få jobbet ordentligt utfört. Folk trängdes omkring oss i fyra eller fem led för att se ordentligt vad vi höll på med.
- I fyra eller fem led? viskade fru Holmlund medan hennes ögon nu blänkte av skräckblandad förvåning.
- Just det, sa fotografen, och i mer än tre timmar dessutom. Mamman gnällde och skrek hela tiden, så jag hade verkligen svårt att koncentrera mig på uppgiften. Mörkret närmade sig också, så jag blev tvungen att jäkta på mina skott, men till slut när några ekorrar började att nafsa i min utrustning blev jag tvungen att ge upp.
Fru Holmlund lutade sig framåt.
- Du menar att de verkligen tuggade på din .....utrustning?
- Ja precis så var det. Om Du är färdig nu så sätter jag upp mitt stativ så vi kommer igång på allvar.
- Stativ???
Eva börjar nu att se väldigt oroad ut.
- Ja, jag måste använda ett stativ att vila min Canon mot. Den är nämligen alldeles för stor att hålla i själv medan jag gör mig klar för aktion. Förstår du Fru Holmlund? ... Hallå, Fru Holmlund...!!??
Användarvisningsbild
Leffe357
 
Inlägg: 239
Blev medlem: 13 dec 2013, 12:35
Ort: Altersbruk
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 21 gånger i 20 inlägg
Skytteklubb: PLVK, PPK

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav Bara7 15 apr 2016, 09:07

Det är inte ens kväll men ni har återigen räddat min dag!!! Den sista var god.
Bara7
 
Inlägg: 1378
Blev medlem: 31 aug 2013, 09:41
Ort: Bara
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 93 gånger i 64 inlägg
Skytteklubb: Hemma
Luftvapen favorit: De me´luft i

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav Leffe357 15 apr 2016, 12:13

En finne går till doktorn.
- Doktorn, jak e så jävla trött jämt. Sener mej utmattad varje dak.
- Beskriv en dag så ska vi se vad vi kan göra, svarar doktorn.
- Vaknar klockan suu och nullar särringen. Äter frukost och nullar särringen. Åker till joppet och joppar. Åker hem på lunchrasten och nullar särringen. Joppar, åker hem, nullar särringen, äter mittak, nullar särringen, tittar tefe, lägger mig o nullar särringen tre gånger.
Doktorn småler och säger:
- Du kanske själv har nån ide om varför du är så trött på dagarna?
- Jak vet inte, doktorn. Tanse det kan pero på allt småronkande på joppet?
Användarvisningsbild
Leffe357
 
Inlägg: 239
Blev medlem: 13 dec 2013, 12:35
Ort: Altersbruk
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 21 gånger i 20 inlägg
Skytteklubb: PLVK, PPK

Re: Fredags Fräckisen

Inläggav GunnarT 22 apr 2016, 13:16

En gamling på 98 år gjorde sin årliga läkarundersökning. Läkaren frågade hur han kände sig:
- Jag har aldrig mått bättre! Min fästmö är 18 år och är gravid och väntar mitt barn. Sååå... vad säger doktorn?
- Låt mig berätta en historia för dig. Jag känner en jägare som aldrig missat ett tillfälle att jaga. Men en dag placerade han av misstag sitt paraply på ryggsäcken i stället för geväret. När han var i skogen stod plötsligt en björn framför honom. Han tog fram paraplyet från ryggsäcken, siktade på björnen och.... PANG!! Björnen föll ner och var död!
- Ha ha ha! Det är inte möjligt, sade den gamle. Det måste varit någon annan jägare som sköt björnen.
- Just precis! svarade läkaren.
Om vi ändrar våra tankar kan vi ändra världen.
Användarvisningsbild
GunnarT
 
Inlägg: 2607
Blev medlem: 23 feb 2011, 20:51
Ort: Hässelby
Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 59 gånger i 50 inlägg
Luftvapen favorit: El Gamo David

FöregåendeNästa

Återgå till Forum lekar & Forum fun

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster

  • Sponsorer