Leveranser från England vs. Inrikes....

Här är det forumlekar som gäller

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Leveranser från England vs. Inrikes....

Inläggav ZaphodB 27 feb 2017, 07:48

Hur kan det komma sig att Postnord levererar till dörren redan 07:30 på morgonen då man ofta får hämta exakt liknande försändelser som är skickade inrikes hos postombud, någon mer än jag som är förbryllad över den stora skillnaden mellan försändelser som kommer med ex. Royal mail eller Parcelforce från England jämfört med inrikes?

Dom måste ha ett j*vligt bra avtal med Postnord, för jag valde bara vanligt spårbart brev/paket...

Mvh, ZaphodB
FX Royale .22, FX Royale .25, FX Cyclone .22 , FX Whisper T12+ .22 MK I,
FX Ranchero .177 & .22, FX Bobcat .22 MK I, FX Independence .22, Sig X-Five .177 CO2
Crossman 2240 .22 (Custom), Weirauch HW45 .177 & .22, Raptor 4500 - 300 Bar Kompressor
Användarvisningsbild
ZaphodB
 
Inlägg: 2002
Blev medlem: 18 jan 2009, 08:46
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 120 gånger i 97 inlägg
Luftvapen favorit: FX Royale .22 / .25

Re: Leveranser från England vs. Inrikes....

Inläggav _Axel_ 27 feb 2017, 08:58

Postnord är ett skitföretag som helst bara vill ha företagskunder (som allt annat i Sverige, där det är dyrt med personal och gles befolkning). På kontinenten så är det helt normalt att få sina paket utburna. Om ingen är hemma så lämnas det ofta till grannen. Eller om man bor i ett säkert område så lägger dom det framför dörren bara. Och det går dessutom fort att få sina paket. Jag beställer skit på Amazon ofta när jag är i BE, för jag hatar att mingla med fula puckade belgare på stan. (Min teori är att när det är helt normalt att vara småfull på öl kl 10 så blir befolkningen fulare och dummare med tiden, för dom verkar avla sig med vilka fruntimmer som helst)

Din slutsats är förmodligen helt rätt, dom har ett avtal som säger att paket ska köras ut, för det är så ett riktigt postföretag gör.

Sände ett paket med julgodis till mina brorsbarn i BE, det kunde inte delas ut pga att jag glömt gatuadressen på paket. Paketet kostade ca 400 kr att sända. Försökte få dem att fylla i rätt adress åt mig, men det gick inte att få personlig kontakt med någon på BPost. Till slut kom paketet hem till dit jag sände det ifrån, då vill Postnord ha 160kr för att jag skulle lösa ut det. Icke!! Så jag lät det ligga. I förra veckan fick jag mejl från nån postcentral där dom ville veta vart dom skall skicka paketet. Jag gav dem flickornas adress i BE såklart. Två och en halv månad trams för nått som kunde lösas enkelt. Post verkar vara extremt mekaniserat idag.
Användarvisningsbild
_Axel_
 
Inlägg: 516
Blev medlem: 31 jan 2008, 17:51
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 61 gånger i 53 inlägg

Re: Leveranser från England vs. Inrikes....

Inläggav Harbard 27 feb 2017, 09:30

När man handlar från utrikes så får man nästan alltid det hem till dörren först, skulle det inte gå så lämnas det in till närmaste ombud som skickar ut AVI. Varför det är så är en bra fråga faktiskt. Borde ju vara tvärtom...
"Framgång är världens enda domare över rätt och fel"
* HarSan BT65 .25 Tactical extreme edition 2015 feat remix 200Joules super deadly 600m Simo Häyhä no scope took out bird, sooo amaziing!
Användarvisningsbild
Harbard
 
Inlägg: 399
Blev medlem: 30 aug 2012, 04:31
Ort: Ronneby
Tack utdelade: 32 gång
Tackad: 28 gånger i 22 inlägg
Skytteklubb: Skogens fria skytteklubb
Luftvapen favorit: Hatsan ;)

Re: Leveranser från England vs. Inrikes....

Inläggav ZaphodB 27 feb 2017, 09:52

Harbard skrev:När man handlar från utrikes så får man nästan alltid det hem till dörren först, skulle det inte gå så lämnas det in till närmaste ombud som skickar ut AVI. Varför det är så är en bra fråga faktiskt. Borde ju vara tvärtom...


Ja jag hade beställt en liten manometer och några andra småprylar från Bestfittings i UK, och Postnord la det inte i postfacket utan travade upp 3 trappor och ringde på 07:30..... :mrgreen:

Skulle aldrig hända med en normal inrikesleverans.

Mvh, ZaphodB
FX Royale .22, FX Royale .25, FX Cyclone .22 , FX Whisper T12+ .22 MK I,
FX Ranchero .177 & .22, FX Bobcat .22 MK I, FX Independence .22, Sig X-Five .177 CO2
Crossman 2240 .22 (Custom), Weirauch HW45 .177 & .22, Raptor 4500 - 300 Bar Kompressor
Användarvisningsbild
ZaphodB
 
Inlägg: 2002
Blev medlem: 18 jan 2009, 08:46
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 120 gånger i 97 inlägg
Luftvapen favorit: FX Royale .22 / .25

Re: Leveranser från England vs. Inrikes....

Inläggav Wallace 27 feb 2017, 10:19

Beställde min TX från England. Blev förvånad när jag fick leverans till dörr, otroligt smidigt.

Inrikes, not so good!

Som exempel beställde jag en stor smart-TV på nätet, jösses vad Postnord krånglade.

Slutade med att jag fick ta tag i det hela och åka och hämta den själv på terminalen, en hantering som inte heller var lätt.
Senast redigerad av Wallace 27 feb 2017, 10:20, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Wallace
 
Inlägg: 221
Blev medlem: 03 sep 2011, 07:08
Ort: Hägersten / Telefonplan
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 12 gånger i 10 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms TX200

Re: Leveranser från England vs. Inrikes....

Inläggav Pryltokig 27 feb 2017, 11:20

Jag fick leverans från "tacticalscope.co.uk" för några veckor sedan och när jag spårade stod det att Postnord varit hemma hos mig 14.36 samma dag, men att ingen varit hemma. Detta var en ren lögn då grabben var hemma den aktuella tiden och jag har även en fast kamera på min uppfart som styrker detta. Givetvis kunde de heller inte lämna någon lapp i brevlådan eller dylikt utan jag fick en avisering i brevlådan dagen efter med den vanliga posten, om att jag kunde hämta ut paketet på "bensinmacken".

Det som stör mig är att Postnord över huvud taget säljer tjänsten "hemleverans" när de inte har för avsikt att fullfölja sin del, samt att jag förlorar 1-2 dagar beroende på att de "låtsas" försöka dela ut det på hemadressen, på tider då de vet att 95% är på jobbet noga undvikande att ringa mobilnumret på paketet. Hade det i stället gått direkt till utlämningsställe med sms-avisering hade jag vunnit två dagar och fraktkostnaden som jag ändå betalar borde kunna bli lägre, då jag aldrig efterfrågat hemleverans.

Ett annat exempel på långsam hantering är detta aktuella köp på Aliexpress. Från Kina till postens sorteringsterminal har det tagit 13 dagar och nu har det legat 11 dagar(!) i väntan på sortering. Även ett annat paket som ankom Sverige 18/2 väntar på sortering, så det är inget enskilt undantag. :thumbner:

För att följa länken så måste du registera dig.

- Den som har flest prylar när man dör vinner.
Användarvisningsbild
Pryltokig
 
Inlägg: 517
Blev medlem: 20 maj 2015, 22:10
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 65 gång
Tackad: 78 gånger i 56 inlägg
Luftvapen favorit: FX D-Tac, Bob- & Wildcat


Återgå till Forum lekar & Forum fun

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster

  • Sponsorer