Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Daniel, Johanna, Nitro, atte69
Silwer skrev:Kom igen och förklara varför detta skulle var allmänt?
Buttler skrev:Tack igen Börne!
Nu har jag inte det geväret ännu, det beräknas komma på måndag.. när man tittar i första filmen så ser man att det är en fjäderguide Installerad redan men det verkar inte finnas någon topphatt till fjädern. Har sett att på olika tuningskitt som finns så ingår det en topphatt. Kan man köpa bara en topphatt och sätta dit på befintlig fjäder? Och hur mycket påverkar den i så fall när det gäller att få bort Twangen?
Buttler skrev:Jag misstänker att de ska tryckas in i pistongen så de dämpar slaget från fjädern?
Marsi skrev:Man sätter in brickor framför också som man ska smörja, misstänker att de ska vara glidlagring som låter fädern vrida lite på sig.
På min HW hade fjöderndarna grova repor som kändes som att de kunde greppa/ repa, så jag polerade dem så att i inga kanter stack upp. Vet inte om det hjälper, men man passar ju på och ser över allt när man har det nedplockat.
Buttler skrev:Tack Börne!
Spelar det någon roll vilket material brickorna är tillverkade av? Eller funkar det med vanliga metallbrickor med fett emellan de?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst