Zoraki HP-1

Här skriver vi endast Recensioner om diverse luftvapen och kommenterar dessa.

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Zoraki HP-1

Inläggav RobertSt 18 aug 2012, 19:11

Leopold skrev:Jag skulle inte acceptera denna brist på en krutpistol oavsett typ (pga säkerhetsskäl) och inte på en tävlingsluftpistol av skälet att man ofta gör omtag vid tävlingsskytte, går inte att slösa bort ett enda skott.

Men på en plinker som man kan skjuta så makalöst bra med som med Zorakin så kan jag acceptera det. Problemet uppträder ju bara när man gör omtag och det är egentligen aldrig aktuellt annat än när man skjuter precision a la seriöst matchskytte och det är inte pistolen avsedd för "in the first place".

Vet man om svagheten i detta fall så kan man kompensera för det, känner mig nöjd med det.

Helt otroligt att du/ni tycker det. Omtag gör man ju i var och varannan serie! FELKONSTRUKTION enligt mig! Helt klart!
RobertSt
 

Re: Zoraki HP-1

Inläggav Leopold 18 aug 2012, 19:21

Det är väl inte så otroligt RobertSt. Jag är fullt på det klara med att detta inte är en matchpistol, tycker inte det är hela världen att man får anpassa sig litet efter vad pickan klarar. Och märk väl, man kan skjuta riktigt bra med denna pistol vilket gör att jag förlåter den för vissa designmissar.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Zoraki HP-1

Inläggav RobertSt 18 aug 2012, 22:37

Leopold skrev:Det är väl inte så otroligt RobertSt. Jag är fullt på det klara med att detta inte är en matchpistol, tycker inte det är hela världen att man får anpassa sig litet efter vad pickan klarar. Och märk väl, man kan skjuta riktigt bra med denna pistol vilket gör att jag förlåter den för vissa designmissar.

'designmissar'? Är DET vad ni kallar det? Otroligt, ett 10 joule-vapen som kan avfyra sig själv efter en nedtagning?
Isåfall måste jag nog kalla er för idioter! Tyvärr... Mitt säkerhetstänk går nog lite längre än så!
Synd, men nu måste jag nog fundera på om det här är ett seriöst forum eller ej. Ok, vi snackar inte om krutpuffror här, men HALLÅ? Är inte 10 joule något man skall bry sig om??? Tydligen inte... Tyvärr! Om det är sant det som har skrivits här. Ge er!
RobertSt
 

Re: Zoraki HP-1

Inläggav erik81 18 aug 2012, 22:39

^^
Att kalla folk idioter är både otrevligt och onödigt.
Användarvisningsbild
erik81
 
Inlägg: 1056
Blev medlem: 24 sep 2010, 14:37
Ort: Jämtland
Tack utdelade: 12 gång
Tackad: 24 gånger i 22 inlägg
Luftvapen favorit: AA S200 .177

Re: Zoraki HP-1

Inläggav Leopold 18 aug 2012, 23:19

Ta det lugnt RobertSt. Jag begriper mycket väl säkerhetsaspekterna och pistoler i synnerhet ska man inte tumma på.

Tycker du detta är ett oseriöst forum pga vad just lilla jag sagt om Zorakin, visst det får du tycka men jag anser det är en smula överilat.

Läs noga vad jag skrivit. Jag står för varenda stavelse.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Zoraki HP-1

Inläggav Etienne 19 aug 2012, 00:34

Om det nu gör någon skillnad, men problemet förekommer ju på andra billiga avtryckare också.
Se bland annat info om det här, när man byter till GTX/GRT-avtryckare på en exempelvis en Gamo: För att följa länken så måste du registera dig.

(Sida 3, långt ner)

I övrigt så tycker jag att det är lite lurigt att säga exakt hur pålitlig konstruktionen måste vara för att det ska vara "godkänt".

Hur ska man se på andra brister? Exempelvis att man i väldigt många fall (vilket också nämn i länken ovan), med inte alltför mycket våld, faktiskt kan dra en avtryckare "förbi" säkringen. Eller kanske att ett vapen inte kan säkras öht? Eller vapen som, beroende på avtryckarinställning, går av när man pumpar dem? Fjädervapen som tuggar av bitar av folks fingrar vid haveri, osv...
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Zoraki HP-1

Inläggav RobertSt 19 aug 2012, 10:29

Det är ju också en poäng, att vapen går att dra förbi säkringen. Att ett vapen saknar säkring är väl inte bra, men det visar ju vapnets specifikation upp klart.
I samtliga relevanta fall anser jag att varningar skall stå i instruktionsboken. Åtminstone.
Detta med Z avtryckarproblem hävdar jag, med en dåres envishet, är en konstruktionsmiss. Varje seriös skytt gör då och nu ett omtag, att vapnet tom. kan självavfyra är helt klart, dels en säkerhetsrisk, dels kan ju en skicklig skytt använda denna svaghet i en tävling till att få ett betydligt lägre avfyraravtryck än lovligt. Inte bra, inte bra alls!
Bra är däremot att detta kom upp! Det bör vara en varningssignal till alla som funderar på att införskaffa ett sådant vapen. Nästa steg blir att ta upp detta med tillverkaren, vilket jag givetvis kommer att göra. Fortsättning följer.
(skit i att jag kallade er/någon för idioter, det var nog lite oövertänkt)
RobertSt
 

Re: Zoraki HP-1

Inläggav Leopold 19 aug 2012, 11:05

Nej det är en säkerhetsrisk helt klart och det är bra om du bråkar med tillverkaren Atak Arms om detta RobertSt. Svagheten kan dock inte nyttjas till att få några fördelar, ska man skjuta precision så måste avtrycket funka exakt likadant hela tiden och det är därför jag skjuter bort skottet vid omtag med den pistolen. Går ju inte att göra vid tävling men jag tävlar inte med Zorakin och det tror jag knappast någon annan gör heller (skillnaden är för stor mot tävlingsluftpistoler). På det sättet kan jag kringgå problemet i konstruktionen helt och det är därför jag inte bryr mig så mycket mer än att göra folk uppmärksamma på detta.

Zorakin är en udda fågel, det är och förblir en plinker-pistol *men* den har precision som en matchpistol vilket är det som gjort att denna svaghet i avtrycksmekanismen uppenbarar sig... om man försöker använda den som en matchpistol.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Zoraki HP-1

Inläggav Itasha 23 aug 2012, 13:35

Det lutar mycket åt att det blir en sådan här trevlig picka. Några frågor:

1. 4,5 mm eller 5,5 mm?
Jag vet att det inte finns något absolut svar, men för just den här pistolen och helst ifrån de som har eller har haft den? Finns en diskussion här om det hela, men det finns ju folk från båda läger även om det lutar emot 4,5 mm. I ren fakta, vad är de främsta fördelarna gentemot nackdelarna för de olika kalibrarna? MPS är förstås en faktor, även hur rak kulbanan blir. Och vid dessa två har ju 4,5 mm fördelen. Men det måste väl finnas någon fördel med 5,5 mm också? Om man skaffar en Zoraki med lång pipa, rättfärdigar det 5,5 mm mer? 5,5 mm verkar ju fungera fint för Crosman 2240 för övrigt.

2. Olika versioner?
Noterade här att det finns flera versioner. Bör alla idag vara den senaste versionen, eller finns det gott om gammal stock kvar hos återförsäljarna?

3. Vilka bulgariska sidor är lämpliga att importera ifrån?
Kanske inte rätt ställe att fråga, men hittar inte väldigt mycket information här på forumet om det. Pricel.net har jag sett att någon nämnt och även arms.bg. Har även hittat air-rifles.eu. Någon som har erfarenhet från dessa?
Användarvisningsbild
Itasha
 
Inlägg: 133
Blev medlem: 22 aug 2012, 01:47
Ort: Skövde
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Re: Zoraki HP-1

Inläggav bjosse 23 aug 2012, 15:15

Köpte själv en Zoraki HP-1 (.177) på Hobbex micro-rea. Räcker egentligen med ett pump i trädgården, lite blåst kanske två. Den går bättre än det som är bakom kolven om man använder rätt ammo åtminstone i mitt fall. H&N Finale Match klockren upp till de 18 meter jag har i trädgården.

Något annat: Sena fredag och lördagkvällar verkar det blandas både foruminlägg och annat. Kul läsning, men inte alltid helt respektingivande :cheeRs: Men så länge tonen är trevlig, så är det just - trevligt :wink: Inte annars :thumbner:
Save the Earth! It´s the only planet I know that have both airguns and beer!

Bild Bild
Användarvisningsbild
bjosse
 
Inlägg: 2249
Blev medlem: 25 nov 2010, 19:33
Ort: Bjärred
Tack utdelade: 75 gång
Tackad: 173 gånger i 128 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp, VSKF, MSG, MLSG
Luftvapen favorit: BSA Mercury

Re: Zoraki HP-1

Inläggav Itasha 23 aug 2012, 18:05

Några förslag på sikten? Har ingen aning om vad som är bra och vad som passar.

Vore ju trevligt att få det med när man ändå är i farten. Ammunition kikade jag också efter, har hört att Crosman skall vara bra. Vad använder ni med denna pistolen med bäst resultat?

Något annat man bör tänka på när man beställer? Olja för smörning fick man med om jag minns rätt.
Senast redigerad av Itasha 25 aug 2012, 23:06, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Itasha
 
Inlägg: 133
Blev medlem: 22 aug 2012, 01:47
Ort: Skövde
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Re: Zoraki HP-1

Inläggav Etienne 23 aug 2012, 18:29

Om du ska använda dig av ett kikarsikte (som du länkade till) så vill du sannolikt ha ett särskilt pistolsikte, alltså ett sikte som inte har hutlöst mycket förstorning, är förhållandevis litet, och som framförallt har ett anpassat ögonavstånd för den sortens skytte.

Köper du ett gevärssikte så får du krypa upp och ha ansiktet några enstaka centimeter från pistolen, vilket givetvis blir helknäppt.
Räkna med att du behöver cirka 40-50 cm ögonavstånd för att fixa det.

Annars kan du ju kolla på rödpunktsikten om du gillar det. De flesta modeller av rödpunktsikten tillåter att du har ögat på valfritt avstånd utan att du får någon "sugrörseffekt" i siktet.

Lasersikten är ju också ett alternativ!

Sist men inte minst så har du ju faktiskt de öppna riktmedlen på pistolen. Det är inte fy skam att bara köra på dessa heller!
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Följande användare vill tacka Etienne för detta inlägg
Itasha (23 aug 2012, 18:39)

Re: Zoraki HP-1

Inläggav Itasha 23 aug 2012, 18:38

Vet faktiskt inte vad jag föredrar, då jag testat ingetdera. Ett riktigt kikarsikte känns ju som det mer självklara dock, om inte annat för nöjet av att få en nära vy av sitt mål. Av lasersikte och rödpunktssikten tror jag att jag föredrar rödpunkt. Kommer förstås använda de öppna riktmedlen också, men vore kul att ha sikte med.

Har fått inspiration av dina Zoraki-tillbehör så jag hade tänkt beställa ett likadant stöd från Dealextreme. Såg även siktet du länkade till på Ebay, men när jag ändå gör mig besväret att beställa från Bulgarien så tänkte jag slänge med ett sikte därifrån.

Är skenorna desamma på alla pistolssikten, eller har Zorakins skentyp något namn?
Användarvisningsbild
Itasha
 
Inlägg: 133
Blev medlem: 22 aug 2012, 01:47
Ort: Skövde
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Re: Zoraki HP-1

Inläggav Etienne 23 aug 2012, 18:53

Ett kikarsikte kommer i typ 9/10 fall helt utan några fästen för att montera dem. Ett vapen kan ha massor av olika skenor, även om just ~11mm "Dovetail" samt ~20 mm "Weaver/picatinny" helt klart är de två vanligaste. Zorakin har det sistnämnda, men på ovansidan finns bara en tvärgående "slot" (ingen alls på tidiga modeller), vilket gör att man antingen måste fila på fästet eller på vapnet för att få en del fästen att passa. En del kan man dock montera dit direkt.

Annars måste jag bara säga att när det kommer till pistoler så är det absolut vanligaste att man kör med öppna riktmedel.

Men precis som du säger så kan det ju vara kul att ha något optiskt riktmedel att växla till, för nöjes skull.

När det kommer till sånt är det vanligast med rödpunktsikten (här när det nog mer frekvent att fästet faktiskt ingår/sitter fast på i siktet).

Kikarsikten förekommer givetvis, men det är lite mera ovanligt och då brukar det handla om små sikten med upp till 2x förstorning.

Det jag kör med är ett stork 6x pistolsikte som, i sammanhanget, relativt ovanligt.... Det gör iofs inte att det hela blir mindre kul för det :-)
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Zoraki HP-1

Inläggav Etienne 23 aug 2012, 18:55

Men, om du behöver köpa separata fästen (för mindre sikten som inte kräver superhögt montage) så rekommenderar jag de som jag nämner här:
viewtopic.php?p=102352#p102352
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Zoraki HP-1

Inläggav Itasha 23 aug 2012, 19:42

Det luriga om man köper ett rödpunktssikte och får med skenor att veta om de passar eller inte.

Är det någon fördel med greendots?
Senast redigerad av Itasha 25 aug 2012, 23:07, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Itasha
 
Inlägg: 133
Blev medlem: 22 aug 2012, 01:47
Ort: Skövde
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Re: Zoraki HP-1

Inläggav Etienne 23 aug 2012, 22:17

Du kommer att få problem med alla dessa varianter. Alla måste "filas" på för att passa på Zorakins skena.

Som jag sa tidigare så har ju Zorakins weaverskena bara en enda tvärgående urfasning, och den är längst fram på spåret.

Siktet som sitter med två lösa ringar (som förvisso är för weaverskena) kommer att kräva att du filar skruven under en av ringarna för att den ska få plats. Har du inget emot att fila så är det ju OK, se bara till att höjden på ringarna räcker till!

Den här brukar annars vara en poppis budgetmodell med helt OK parallaxegenskaper:
För att följa länken så måste du registera dig.



Annars så brukar den här vara kul som et lättviktsalternativ, men med lite sämre parallaxegenskaper:
För att följa länken så måste du registera dig.



Men det finns massor av alternativ. Kolla på DX m.fl. om du vill komma undan billig, men med längre leveranstid.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Följande användare vill tacka Etienne för detta inlägg
Itasha (23 aug 2012, 22:57)

Re: Zoraki HP-1

Inläggav Itasha 23 aug 2012, 22:33

Tack för hjälpen! Förstår att det blir lite tjatigt, men är som sagt helt ny på detta även om jag inte är helt oteknisk. En standard med mått som alla tillverkare listar säger mig mycket, men att bara veta att det är en s.k. weaverskena och sen kolla på butiker som inte skriver något om vad det är för skena gör ju att man inte hänger med alls utan det blir rena gissningarna.

Slipper dock helst att fila till sakerna det första jag gör, vill först komma igång med prickskyttandet som är huvudmomentet. Eftersom jag ändå ska beställa För att följa länken så måste du registera dig.

stödet, som du också använder, så passar det ju bra att beställa siktet från DX också. Passar stödet till din Zoraki utan modifieringar förresten?

Blir nog För att följa länken så måste du registera dig.

rödpunktssiktet som du rekommenderade i alla fall, har inget emot den extra vikten och det ser bra ut. Passar det utan filning?

Måttet i namnet, d.vs. 1x33 mm, vad är det storleken för? Själva optiken? T.ex. För att följa länken så måste du registera dig.

har 1x45mm. Är ju ifrån Walther också och har väldigt många goda recensioner. Kommer den passa utan filning?
Senast redigerad av Itasha 23 aug 2012, 22:57, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Itasha
 
Inlägg: 133
Blev medlem: 22 aug 2012, 01:47
Ort: Skövde
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Re: Zoraki HP-1

Inläggav chuck finley 23 aug 2012, 22:43

Angående montage av rödpunkt sikte så har jag monterat med ett lågt weaver fäste och det fungerar utmärkt att endast använda ett fäste på denna pistol :wink:
chuck finley
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 07 jan 2012, 19:54
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Zoraki HP-1

Inläggav Etienne 23 aug 2012, 23:48

Itasha skrev:Blir nog För att följa länken så måste du registera dig.

rödpunktssiktet som du rekommenderade i alla fall, har inget emot den extra vikten och det ser bra ut. Passar det utan filning?

Ja, den passar utan filning. Om du tittar på bilden tagen på undersidan av siktet så ser du att den bakre skruven är upphöjd. Det gör att den inte behöver någon "slot" att gå igenom när den fäster mot skenan.

Itasha skrev:Måttet i namnet, d.vs. 1x33 mm, vad är det storleken för? Själva optiken? T.ex. För att följa länken så måste du registera dig.

har 1x45mm. Är ju ifrån Walther också och har väldigt många goda recensioner. Kommer den passa utan filning?

Förstorningen följt av Linsdiametern.
Men det där stora Walther-märka siktet har jag testat. I alla fall mitt exempelar var riktigt ruttet och hade en väldigt "smetig" prick med dåliga parallaxegenskaper. Bland detta och den mindre variaten rekommenderar jag faktiskt den mindre, baserat på min erfarenet i alla fall. Men man ska veta med dessa kinagrejer att två mycket snarlika produkter kan ha väldigt olika egenskaper (gäller även ovanstående, givetvis). Men jag ser i vilket fall som helst ingen anledning att släpa runt på en så stor pjäs.

chuck finley skrev:Angående montage av rödpunkt sikte så har jag monterat med ett lågt weaver fäste och det fungerar utmärkt att endast använda ett fäste på denna pistol :wink:

Ja just det, man kommer ju undan med det om det är ett litet kompakt sikte som fäster i ringar, särskilt om man ser till att välja en någorlunda "bred" ring.
Å andra sidan så är det ju inte hela världen att lägga ut en och en halv hundralapp på platinum rings med borttagbar tvärgående pinne heller, om det nu gör att det hela sitter extra bra...
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Zoraki HP-1

Inläggav Itasha 25 aug 2012, 12:50

Kanske struntar i att beställa Long-varianten och tar en Light istället tillsammans med den långa pipan löst, så man kan välja när man vill ha det ena eller andra. Det är väl bara att köpa en sådan här pipa till också och byta ganska så enkelt?

Är ju bara 10€ extra för att få två pipor. Är väl inget annat som skiljer de olika varianterna åt?

Sitter och funderar på vilken ammunition som passar för pistolen. Kikade på Daniels test och han verkar föredrar H&N Final Match men även JSB 4.52. Vad använder ni andra vanligtvis? Tycker för övrigt det är konstigt att det inte finns någon ammoguide över de olika typerna med rundnos, plattnos etc. på forumet.
Senast redigerad av Itasha 25 aug 2012, 23:07, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Itasha
 
Inlägg: 133
Blev medlem: 22 aug 2012, 01:47
Ort: Skövde
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Re: Zoraki HP-1

Inläggav Etienne 25 aug 2012, 13:25

Pipan sitter med en bygel och två skruvar. Jag har inte bytt min, men jag ser inte att det borde vara några svårigheter.

10 EUR? 35 kostar den väl?

Men Ultra-Zorakin är avsedd att pumpas upp till 4 gånger, och light-Zorakin upp till 3 gånger. Så pipan är inte den enda skillnaden.

Men du förstår väl att du i princip inte kan uppgradera prestandan på Light-Zorakin överhuvudtaget för att göra den licenspliktig? En annan snubbe på forumet testade en hemmagjord längre pipa, och de hastigheter han fick upp gav lite över 11 joule på det.

Itasha skrev:Tycker för övrigt det är konstigt att det inte finns någon ammoguide över de olika typerna med rundnos, plattnos etc. på forumet.

Det nämns om dessa, men köp lite olika askar, gör ett test, och skriv en recension med massor av info på ett och samma ställe. Det uppskattar nog alla. :thumbupp:
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Zoraki HP-1

Inläggav Itasha 25 aug 2012, 13:35

Menade att den sammanlagda kostnaden blir 10€ i skillnad, eftersom Light är billigare än Long/Ultra.
Det där med pumpningen, borde inte det bara vara en inställning på utsläppsventilen? Har svårt att se att Ultra skulle ha en större lufttank?

Och som sagt, det går att ställa ner övertrycksventilen så den uppfyller kraven på under 10J.

Gör gärna ett test av olika typer, fast problemet är väl att jag skjuter så dåligt än så länge så det testet skulle nog inte vara så mycket att referera till mer än möjligtvis olika penetrationer. :mrgreen:
Vad är de allmänna åsikterna om ammon? Flatnos är för fina hål i tavlan, spetsnos är för nybörjare som tycker det är fräckt och rundnos har bäst egenskaper för precision och energiöverföring?
Användarvisningsbild
Itasha
 
Inlägg: 133
Blev medlem: 22 aug 2012, 01:47
Ort: Skövde
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Re: Zoraki HP-1

Inläggav Etienne 25 aug 2012, 20:52

Ja, det är gissningsvis bara ventilen som skiljer dessa, och möjligtvis någon annan liten avvikelse i konstruktion. Men bara den längre pipan i sig kommer att öka vapnets prestanda.

Men tänk på att även en lös pipa (i alla fall till ett licenspliktigt vapen) också är licenspliktig i sig, och kan således bli beslagtagen av tullen om du importerar utan varken importtillstånd eller licens.

Läsvärt: viewtopic.php?p=137409
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Zoraki HP-1

Inläggav n3r0s 09 okt 2012, 18:22

Fiskar upp den här tråden och undrar någon vet om det finns AXELSSTÖD till Zorakin. Det hade varit jättetrevligt att köra den lite som en bullpup.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Användarvisningsbild
n3r0s
 
Inlägg: 123
Blev medlem: 08 sep 2012, 17:25
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Luftvapen favorit: Zoraki HP-01

FöregåendeNästa

Återgå till Recensioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

  • Sponsorer