Kostnad att gå från 10J till fullfart?

Här snackas det om Tuning, Service och Reparationer

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Kostnad att gå från 10J till fullfart?

Inläggav Martin 21 maj 2019, 09:04

börne skrev:Från FX hemsida.

Cal 6,35 (.25) • Unavailable data
Cal 5,5 (.22) • 36 Joule • 27 ft/lbs
Cal 4,5 (.177) • 27 Joule • 20 ft/lbs

Märkligt? Har de gjort om Typhoon då? Den .22 jag hade för en massa herrans år sedan gav betydligt mer än 36J... :)
Bild
http://www.onsalaskytte.se/
http://www3.idrottonline.se/onsalaluftgevarsklubb-skyttesport
Användarvisningsbild
Martin
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:34
Ort: Onsala
Tack utdelade: 190 gång
Tackad: 604 gånger i 247 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FWB 300s, HW30/80/97, FX Elite

Följande användare vill tacka Martin för detta inlägg
Kincop (21 maj 2019, 09:14)

Re: Kostnad att gå från 10J till fullfart?

Inläggav börne 21 maj 2019, 09:36

Martin skrev:
börne skrev:Från FX hemsida.

Cal 6,35 (.25) • Unavailable data
Cal 5,5 (.22) • 36 Joule • 27 ft/lbs
Cal 4,5 (.177) • 27 Joule • 20 ft/lbs

Märkligt? Har de gjort om Typhoon då? Den .22 jag hade för en massa herrans år sedan gav betydligt mer än 36J... :)

Är ju i alla fall en annan stock på dom idag, om mer är ändrat vet jag inte!
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18752
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Kostnad att gå från 10J till fullfart?

Inläggav Silwer 25 maj 2019, 22:55

Varför vill man köra en Typhoon .22 i 45j?

Tufft?

Man kanske kan springa runt med dyktanken på ryggen iofs så man slipper fylla på hela tiden.

Eller så inser man att skita i sådär en 5-7 J spar mycket luft.

Bössan låter iofs krig ändå.

Blocket ändrades till ett härdigare mins jag, men ostrypningen är den berömda borra i blicket frpn undersidan däp pipan sitter ich så pipan med då och sen i med en annan hammarfjäder och hammarvikt förr kallad japankitt.

Visst ändrade de plaststocken till en mindre fyrkantig men den påverkar inget.

Fö vill man väl ha trä även på ett spnt här jordbruksredskap?
Senast redigerad av Silwer 25 maj 2019, 22:59, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Kostnad att gå från 10J till fullfart?

Inläggav Martin 27 maj 2019, 15:57

Silwer skrev:Varför vill man köra en Typhoon .22 i 45j?

Vill och vill, men då jag tävlade med det på den tiden så ville jag ha så rak kulbana som möjligt. På den tiden hade vi oftast endast 25 mål om jag minns rätt, så luften räckte till ett varv.

Nuförtiden skjuter jag mest 10J (FWB300) eller 27J HW80.....obegränsat med luft :-)
Bild
http://www.onsalaskytte.se/
http://www3.idrottonline.se/onsalaluftgevarsklubb-skyttesport
Användarvisningsbild
Martin
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:34
Ort: Onsala
Tack utdelade: 190 gång
Tackad: 604 gånger i 247 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FWB 300s, HW30/80/97, FX Elite

Föregående

Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster

  • Sponsorer