Fx bobcat/royale inställningar

Här snackas det om Tuning, Service och Reparationer

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Fx bobcat/royale inställningar

Inläggav tjollevolle 10 apr 2019, 16:16

Tjenare, efter så många år har drömmen gått i uppfyllelse och jag har införskaffat mig en Fx bobcat .25. Bössan är på licens och har precis fått hem den, och det jag undrar är hur ni andra har era bobcat /royale inställda hammarviktsvis och regulatorvis för den där laserprecisionen? Just nu är hammarvikten maxad och regulatorn står på 140 bar, vad har ni för optimala siffror på era? Vilka kulor går absolut bäst i era bössor? Köpte ett par askar JSB exact king 25.39 grain som skjuter helt okej men den presterar inte riktigt grupperna på 50 meter jag hade hoppats än. Misstänker att det har med regulator och hammarvikten att göra
tjollevolle
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 24 dec 2015, 12:54
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: FX Wildcat & Mac1 Hunter

Re: Fx bobcat/royale inställningar

Inläggav ZaphodB 07 aug 2019, 09:52

tjollevolle skrev:Tjenare, efter så många år har drömmen gått i uppfyllelse och jag har införskaffat mig en Fx bobcat .25. Bössan är på licens och har precis fått hem den, och det jag undrar är hur ni andra har era bobcat /royale inställda hammarviktsvis och regulatorvis för den där laserprecisionen? Just nu är hammarvikten maxad och regulatorn står på 140 bar, vad har ni för optimala siffror på era? Vilka kulor går absolut bäst i era bössor? Köpte ett par askar JSB exact king 25.39 grain som skjuter helt okej men den presterar inte riktigt grupperna på 50 meter jag hade hoppats än. Misstänker att det har med regulator och hammarvikten att göra


Nu har jag bara en Bobcat MK1 i .22, och 10 Joule samt utan regulator.

Men jag skulle säga att en kronograf ger dig svaret, backa hammarfjäderspänningen tills du får samma hastighet på kulorna så har du nog hittat den bästa inställningen du kan ha, är den för hårt spänd så kanske du bara sliter på andra delar i onödan, även om du har regulator så är ventilen öppen onödigt länge....

Mvh, ZaphodB
FX Royale .22, FX Royale .25, FX Cyclone .22 , FX Whisper T12+ .22 MK I,
FX Ranchero .177 & .22, FX Bobcat .22 MK I, FX Independence .22, Sig X-Five .177 CO2
Crossman 2240 .22 (Custom), Weirauch HW45 .177 & .22, Raptor 4500 - 300 Bar Kompressor
Användarvisningsbild
ZaphodB
 
Inlägg: 2002
Blev medlem: 18 jan 2009, 08:46
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 120 gånger i 97 inlägg
Luftvapen favorit: FX Royale .22 / .25


Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster

  • Sponsorer