Glappande magasin till FX 500 Royal.

Här snackas det om Tuning, Service och Reparationer

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Glappande magasin till FX 500 Royal.

Inläggav Frankie 18 sep 2018, 10:51

Upptäckte plötsligt att plexiglaslocket till mitt 11 skotts FX magasin satt så löst att diabolerna ramlade ur?
Försökte åtgärda felet med att justera in den pyttelilla insex skruven i mitten på magasinet,men det blir antingen för hårt eller för löst?
Drar jag åt så pass att det inte gängar upp sig igen så matar inte magasinet fram diabolerna ? detta känns som lite B kvalitet.

En möjlig lösning är väl att smeta på lite Loctite på gängorna men sedan uteblir väl garantin. (på magasinet)
Tacksam för tips på lösningar.

Kollade lite mer ingående på magasinet och då upptäcker jag en ännu mindre insex på baksidan av magasinet som
ligger placerad i mitten för att möta den andra skruven på framsidan? kan ju knappast vara en mutter då den är mindre?
Frankie
 
Inlägg: 223
Blev medlem: 05 sep 2018, 13:22
Ort: Norrköping
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 7 gånger i 7 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr Lp-10, FX-Royal 500 L

Re: Glappande magasin till FX 500 Royal.

Inläggav Leopold 18 sep 2018, 11:04

Testa att dela magasinet, rengöra och smörja med silikonolja (inkl o-ringen), montera ihop och dra åt den lilla insex "lagom". Litet blå loctite är aldrig fel om det har en tendens att lossna.

Det sitter en fjäder i magget som du får kolla hur den är spänd vid demonteringen så det blir samma. På min har jag för mig att jag släppte litet på fjädern för att den skulle mata mjukare men det är säkert olika, man får prova sig fram.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Glappande magasin till FX 500 Royal.

Inläggav Leopold 05 okt 2018, 16:50

Frankie, du gav aldrig någon respons på svaret du fick.

Testade du att fixa problemet själv? Om inte, varför? Om du testade, hur blev resultatet och gav det upphov till fler frågor som du skulle kunna få svar på?

Magasin är verkligen inte "rocket science" och det finns åtskilliga som fått finlira litet med maggen för att få det att funka, finns massvis med kunskap och råd om detta bland användarna.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Glappande magasin till FX 500 Royal.

Inläggav Frankie 06 okt 2018, 13:27

Testade mitt nya FX Royale och jag hann väl med att skjuta två stycken magasin innan den lilla skadade o-ringen lossnade från maggat, så nu hänger magasinet löst i geväret?
o-ringen har delat på sig p.g.a att den var så utsliten och sönderhackad från FX Airguns.
så det är inte längre möjligt att peta den på plats.

Vet ej om det går att skaffa så små o-ringar hos typ Biltema, se bild från gårdagens LÅSTA inlägg då o-ringen fortfarande satt kvar på plexiglasskivan.
För att följa länken så måste du registera dig.

Frankie
 
Inlägg: 223
Blev medlem: 05 sep 2018, 13:22
Ort: Norrköping
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 7 gånger i 7 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr Lp-10, FX-Royal 500 L


Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster

  • Sponsorer