Modifiera avtryckare till något "2 stegs-aktigt"?

Här snackas det om Tuning, Service och Reparationer

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Modifiera avtryckare till något "2 stegs-aktigt"?

Inläggav Siratsia 18 aug 2018, 16:31

Skulle vilja modifiera en trigger på ett luftgevär. Jag har bland annat ett Browning X-Blade Hunter med en trigger som är lång, relativt tung och ”pang” kommer skottet. Ganska värdelös trigger enligt mig men dock konsekvent tryck och känns inte ”gritty” på något vis så har viss potential. Ja ja...

Det jag skulle vilja göra är att modifiera den som så att man åtminstone kände något strax innan skottet går av. Ett litet klick. Ett nytt motstånd; även om det blir tyngre (tänker man kunde fixera en extra sprintfjäder, etc, som avtryckaren tar i på slutet kanske för att i alla fall känna något innan avfyrningen, även om det blir trögare i andra steget).

Kan både föreställa mig att man gör ingreppet i avtryckarhuset, vid dess sida eller till och med något utvändigt jox? Tex borra hål i avtryckaren, sätta i en fjäder/pistong som slår i avtryckarbygel?

Finns det någon här som gjort en sådan mod av något slag eller har annat förslag?
____
Steyr LP50, Crosman 2240, HW45, Daisy 777, Walther LP 53 (flera generationer), HW97k, Hatsan BT 65 Elite, mfl.
(Samt diverse krutpistoler och jaktvapen av varierande märke och kaliber. Även svartkrutsrevolver.
Användarvisningsbild
Siratsia
 
Inlägg: 153
Blev medlem: 28 dec 2017, 18:04
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 26 gång
Tackad: 24 gånger i 20 inlägg
Skytteklubb: Ja
Luftvapen favorit: Flera olika =)

Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster

  • Sponsorer