Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Siratsia skrev:3. Kan vara: Kolla så att kulorna sitter i ordentligt i magasinet. De får inte sticka ut famtill heller. Kulorna får inte vara för länga heller, för då sticker de ut framtill och förhindrar rotationen.
Tempest skrev:Använd inte Biltemas vapenolja till kolsyrevapen, den oljan kan vara skadlig för o-ringarna, smörjpatroner är dyra och kan smörja mer än som behövs. Jag lägger en droppe automatväxelolja på stiftet som punkterar kolsyrepatronen för att smörja ventilen, resten av mekanismen kan smörjas med samma olja, det är en olja som inte är skadlig för gummi så då är det ingen risk om det skulle hamna lite olja på ventilen. Kolsyra torkar ut o-ringarna i ventilen så att de krymper och slits ner om man inte smörjer regelbundet. En liter ATF- olja räcker hela livet, det finns en liten tub från Crosman som heter Pellgunoil som är jättedyr, men den har samma egenskaper och färg som ATF-olja så det är nog det det är egentligen.
lövblåsen skrev:Byt ut fjädrar i ventilen och till hammaren så ska du se du får.mer kräm samt slipa upp ventilen lite så den rymmer mer oav
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster