Privat import från Bulgarien....

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav Etienne 13 maj 2011, 10:15

vAx skrev:Jag har beställt en luftpistol från Pushka och efter jag frågade om ett tracking no så har det varit tyst... jag ska ge de några dagar till innan jag gnäller till på allvar.. jag kommer hålla er uppdaterade!


Jag råkade ut för samma sak faktiskt. Paketet kom dock fram tillslut (1 vecka).
När jag granskade emballaget så verkade det faktiskt inte finnas något trackingnummer på fraktsedeln från bulgarien. En annan budfirma såg ut att ha ha tagit över transporten vid gränsen, och klistrat på ett nytt kollinummer tvärs över den bulgariska fraktsideln, varpå norska posten sedan hade satt på en ytterligare fraktsedel bredvid denna. Paketet levererades tillslut av Bring/Citymail (som ägs av norska posten).
Det var en jäkla massa klisterlappar med streckkoder och info på emballaget kan jag ju säga...

Gissningsvis hade ett kollinummer inte gjort någon nytta ändå, eftersom olika transportfirmor lägger på sina ega etiketter efterhand.

Baserat på vad folk sagt här i tråden så kan det variera ganska kraftigt. Vissa får sina grejer levererade med Posten till utlämningsstllen, och vissa (jag själv, t.ex.) fick allt levererat med bud till dörren.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav Etienne 13 maj 2011, 10:28

snurr skrev:hmmmm funtar själv på att beställa en bössa från bulgarien blir ju nästan halva priset så det är ju klart intressant men så är man ju lite orolig att nått ska gå snett när man köper nått på så lång distans


Problemet med i alla fall gevär från bulgarien är att hitta något som håller sig under 10 Joule. Eftersom deras vapenlag etc. inte alls är lika begränsande som vår är det licenskrav på de flesta bulgariska gevär i sverige, vilket omöjliggör enkel import (i alla fall så enkelt att man bara fyller i sina uppgifter och beställer det man ska ha). Alternativer är ju vapensmuggling, men det är gissningsvis rätt otrevligt om man åker fast...

Förövrigt så kan jag ju rekommendera att beställa via Pushkas "andra sida", För att följa länken så måste du registera dig.

. Sortimentet är lite begränsat, men man kan betala med PayPal. Då har man lite mer skyddad av PayPal's "protection" för köpare.
Vill det sig riktigt illa så kan man i vissa fall få tillbaka sina pengar, om man blivit blåst. Det är inget jag använt mig av själv, men jag vet andra som varit glada för att den funktionen existerat!
Senast redigerad av Etienne 13 maj 2011, 10:32, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Följande användare vill tacka Etienne för detta inlägg
iSkytte (11 jun 2011, 07:45)

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav vAx 13 maj 2011, 17:13

packet skickades den 2011-05-05 enligt mail konversation med pushka, och jag beställde en Zoraki HP-01 som förövrigt man kan hitta på hobbex så rent lagligt borde det inte vara några problem.

Och att det tar tid ibland det är jag helt med på, men om man frågar om ett kolli id och de vägrar svara! så är det jag reagerar på och jag vill bara informera er om bara ifall det skulle skita sig totalt så ingen går i samma fälla!

Om det vore så att de inte skickat det med tracking möjlighet för att spara lite pengar så kan man ju säga det och allt hade varit lugnt. Det är just bristen på kommunikation som reser varnings flaggor men och andra sidan så kan han ju varit sjuk och inte kunnat svara men vad vet jag, i dagsläget så säger jag varken bu eller bää utan ta detta bara som fyi.

fotnot:
Enligt deras faq så skickar de med "DPD classic courier" och i så fall borde de vara spårbart och ett kolli id hade inte varit för svårt att skaka fram tycker man.
vAx
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 maj 2009, 08:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav Leopold 13 maj 2011, 17:30

Etienne skrev:
snurr skrev:hmmmm funtar själv på att beställa en bössa från bulgarien blir ju nästan halva priset så det är ju klart intressant men så är man ju lite orolig att nått ska gå snett när man köper nått på så lång distans


Problemet med i alla fall gevär från bulgarien är att hitta något som håller sig under 10 Joule. Eftersom deras vapenlag etc. inte alls är lika begränsande som vår är det licenskrav på de flesta bulgariska gevär i sverige, vilket omöjliggör enkel import (i alla fall så enkelt att man bara fyller i sina uppgifter och beställer det man ska ha). Alternativer är ju vapensmuggling, men det är gissningsvis rätt otrevligt om man åker fast...


Just med Zoraki HP 01 Light är det en fördel att de skickar med ett individuellt protokoll med varje picka som dokumenterar att den håller sig inom 10 Joule. Värt att notera att licensfrihetskravet handlar om 10 Joule på 4 meter från mynningen, så även om dessa chrono-mätningar kan tyckas litet väl höga som på min picka (uppåt 205 mps V0 med Crosman Pointed 7.9 grain) så har man papper på att de håller sig inom ramarna. Av samma anledning bör man tänka efter en gång extra innan man beställer Zoraki HP 01 Ultra med långa pipan: där får man sannolikt papper på att den absolut inte håller sig inom 10 J... snarare 14-16 J beroende på kaliber.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12781
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav Leopold 13 maj 2011, 17:54

vAx skrev:packet skickades den 2011-05-05 enligt mail konversation med pushka...



Ett råd är att du väntar tills torsdag nästa vecka innan du börjar oroa dig det minsta. Då har det gått 10 arbetsdagar och paketet borde ha kommit fram på den tiden.

Jag vet hur jobbigt det är att vänta på leveranser från utlandet, tro inget annat. Men de brukar komma fram.

Just nu sitter jag och är litet sur för att mitt AccuCover från UK som jag beställde i helgen ännu inte landat hos mig, man tycker det inte borde ta sån tid men så får man ha i åtanke att det är flera carriers som är inblandade, deras "schedules" kanske inte passar ihop helt perfekt utan att paketet blir liggande någon dag på en terminal, sedan kanske dessutom tullen vill ta sig en titt och då går det ett par arbetsdagar till. Man får beväpna sig med en portion tålamod helt enkelt.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12781
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav Etienne 14 maj 2011, 19:01

vAx skrev:Zoraki HP-01 som förövrigt man kan hitta på hobbex så rent lagligt borde det inte vara några problem.

Du kan hitta en Typhoon på Hobbex, men det betyder inte att du kan (åter) importera den från en valfri butik från utlandet i ~40 joule. Hobbex har ju givetvis en effektbegränsad version av vapnet...
Men i just falle med Zorakin du beställt så är det givetvis inga problem med 10J-begränsingen. Enligt manualen som följer med pistolen så står det att utgångshastigheten är 0,48 gram @190 m/s , vilket är OK som licensfritt i Sverige.

vAx skrev:Enligt deras faq så skickar de med "DPD classic courier" och i så fall borde de vara spårbart och ett kolli id hade inte varit för svårt att skaka fram tycker man.

Borde det? Vad säger att de inte byter kolli-ID efter vägen? Inte ens tyska och svenska posten kan ju samköra alla deras nummer, så jag ser inte varför man ska förutsätta det....
Att däremot inte svara är givetvis bara dåligt...
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav Bromslätt 14 maj 2011, 20:42

Har bara bra erfarenheter av Pushka. Inte krångligare än vanlig postorder.
Däremot så verkar firman vara bemannad 24/7 Det spelar ingen roll vilken veckodag eller vilken tid på dygnet man mailar så svarar de direkt.
Haenel Sport Modell 49a, (1959)
HW 30S
AA TX200 HC
Gamo 4-12x44 AO
NIKKO STIRLING 4,5-14x50 AO
Zoraki HP-01 med Walther Nano Point
Användarvisningsbild
Bromslätt
 
Inlägg: 371
Blev medlem: 31 aug 2010, 19:45
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg
Luftvapen favorit: AA 200TX HC

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav Leopold 14 maj 2011, 21:48

En grej jag tänker på också om jag beställer prylar från utlandet är en bedömning av hur pass sannolikt det är att det skulle vara fabrikationsfel på produkten. Jag förmodar det blir väldigt dyrt att skicka på garantireparation i tyskland eller bulgarien, så det vill nog till att man beställer grejer av hög kvalitet om man vill slippa bekymmer.

I det avseendet har jag fått uppfattningen att tex Zoraki håller en mycket hög kvalitet och inte minst genom det exemplar jag fick levererat. Absolut 100 procent klockren kvalitet rakt igenom.

Finns det någon som fått en Zoraki som varit defekt vid leverans?
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12781
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav vAx 18 maj 2011, 16:01

Uppdatering,

Det tog ett tag men jag har fått svar från pushka och även fått ett kolli id som man kan söka på från hemsida som tillhör net express europe (För att följa länken så måste du registera dig.

) dpd är det inte för då borde man söka efter kolli id'et från postens hemsida till ex. (funkar klockrent från För att följa länken så måste du registera dig.

för övrigt) tydligen ska net express europe ha något samarbete med bring men där går det inte att söka i alla fall inte på det id jag fick.

I vilket fall som helst så ser det ut som paketet har fastnat i Danmark den 10:e maj men den jag haft kontakt med på pushka skulle kolla med hans representant om vad som händer. Fortsättning följer!
vAx
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 maj 2009, 08:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav Jazz 18 maj 2011, 22:34

De flesta luftvapen är det aldrig problem med, sällan man behöver ringa tillverkaren. Jag köper en del utomlands och spårningen av paket funkar i princip aldrig när det kommet över gränsen till sverige.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav vAx 25 maj 2011, 17:24

Uppdatering,

Nu är den framme efter 20dagar, plockade upp den idag efter många om och men och samtal med bring/dhl.
För de som är intresserade så byts kolli id'et vid danmark när bring dk tar över och det måste man be om genom kundtjänst sen kan man söka på För att följa länken så måste du registera dig.

och i slut tampen har också dhl något med det hela att göra... i kort om ni beställer så kan man söka på följande sidor...

För att följa länken så måste du registera dig.

om man frågar efter ett kolli id från pushka.eu
sedan frågar man om ett nytt kolli id från bring danmark eller sverige som man kan söka efter på: För att följa länken så måste du registera dig.


Därefter så byts det till ett tiosiffrigt DHL nummer som man kan söka på här: För att följa länken så måste du registera dig.

även här kanske man måste fråga efter id'et från bring (kommer inte ihåg) men i vilket fall som helst så går det att spåra om man bara vill ;)

Måste bara säga att detta är inte pushkas fel utan mer av ett många kockar syndrom och alla inblandade var trevliga och hjälpsamma men det har varit frustrerande... skulle jag beställa igen, hmmm, vet inte.. det måste vara en jäkligt schysst deal i så fall.

Ha de gott så länge!
vAx
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 maj 2009, 08:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav Leopold 25 maj 2011, 22:12

Jag tror du hade litet otur där med att det tog så lång tid, och att du kände att du behövde jaga trackingnummer osv pga att det drog ut på tiden. Frustrerande och mycket jobb.

Efter min lilla erfarenhet av att beställa vapen och vapendelar både inom och utom EU så är det typiskt en vecka man får räkna med. Förra veckan fick jag en försändelse från staterna som tog bara fyra dagar så det kan vara riktigt överraskande snabbt ibland.

Det enda riktiga problem jag haft med postleveranser har varit inom Sverige, det tog en månad att reda ut vid ett tillfälle men "shit happens" och kan hända även här på hemmaplan uppenbarligen.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12781
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav Silwer 25 maj 2011, 22:32

Jag tycker inte man behöver sitta och be om ursäkt för att man väljer att importera själv, man importerar ju ev. problem med som man knappast kan få hjälp med av firman som säljer det om det är nåt jäkla U-land mer eller mindre.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav Etienne 26 maj 2011, 11:28

vAx skrev:Måste bara säga att detta är inte pushkas fel utan mer av ett många kockar syndrom och alla inblandade var trevliga och hjälpsamma men det har varit frustrerande... skulle jag beställa igen, hmmm, vet inte.. det måste vara en jäkligt schysst deal i så fall.

Ha de gott så länge!


Ja, som sagt. Det blir tokigt med trackingnummer när man beställer saker över gränser och flera olika system ska samköras.
Dock ser jag inte riktigt varför så många har behov av att kunna spåra paket hela tiden? Visst, det kan ju vara trevligt. Men innan jag skulle börja ringa runt till en massa företag och göra diverse efterforskningar, bara för att kunna spåra det utan annan orsak än att man bara vill se var det befinner sig för tillfället, så ska saker och ting ha gått ganska långt... Paketet kommer ju knappast fram fortare för det?
Att leveranser kan ta upp till 10-15 arbetsdagar är ju inte konstigt om det är stora paket som fraktas (dvs ej brev eller skrymmande brev, "parcels", etc.). Sedan beror det givetvis på var man bor i Sverige och hur väl överlämning mellan olika transportbolag synkroniseras. Olika länder kan dessutom ha extra helgdagar som vi inte ens har hört talas om i Sverige... Dessutom, ett postpaket kan ju ta upp till en vecka att komma fram om det skickas frön södra Sverige till norra Norrland, om man har lite extra otur. Har man tur tar det bara 2-3 dagar.

Spårningsnummer blir ju bara aktuellt när man misstänker att saker och ting har försvunnit, och enligt mig finns det ingen orsak att få panik inom en vecka, eller ens 3 veckor för den delen...
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav Daniel 26 maj 2011, 15:15

Måste bara säga att detta är inte pushkas fel utan mer av ett många kockar syndrom och alla inblandade var trevliga och hjälpsamma men det har varit frustrerande... skulle jag beställa igen, hmmm, vet inte.. det måste vara en jäkligt schysst deal i så fall.

Ha de gott så länge!


Betalar du mer för frakten kan dom säkerligen anlita ett dyrare fraktbolag. Vilket förmodlingen gör det lättare att "söka" på paketet och kommer fram till konsumenten fortare.
Men det kostar.
Don't walk in front of me, I may not follow; Don't walk behind me, I may not lead; Walk beside me, and just be my friend
Användarvisningsbild
Daniel
 
Inlägg: 5340
Blev medlem: 26 dec 2007, 21:05
Ort: Lögdeå
Tack utdelade: 176 gång
Tackad: 216 gånger i 164 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Theoben slr 98

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav x-bolt 29 aug 2011, 08:56

Efter att ha läst denna tråd och mycket annat också om Zorakin kunde jag inte motstå frestelsen längre utan lade en beställning hos Pushka (För att följa länken så måste du registera dig.

) sent igår kväll. 20 minuter senare fick jag ett mail från dem där de tackade för beställningen och meddelade att de skulle skicka den idag redan.

Ska bli spännande att se vad som kommer i brevlådan, har aldrig hållt i en sån här picka men den är ju grymt snygg, har bra prestanda och får goda omdömen som det verkar!

/Rickard
BSA Airsporter Mk7 .22, Webley Eclipse .25, TX200 HC MkIII .22, Zoraki HP-10 .22, HW 30 .22
x-bolt
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 12 aug 2011, 21:16
Ort: Finspång
Tack utdelade: 10 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg
Luftvapen favorit: TX200 HC

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav tuppen 30 aug 2011, 08:28

x-bolt skrev:Efter att ha läst denna tråd och mycket annat också om Zorakin kunde jag inte motstå frestelsen längre utan lade en beställning hos Pushka (För att följa länken så måste du registera dig.

) sent igår kväll. 20 minuter senare fick jag ett mail från dem där de tackade för beställningen och meddelade att de skulle skicka den idag redan.

Ska bli spännande att se vad som kommer i brevlådan, har aldrig hållt i en sån här picka men den är ju grymt snygg, har bra prestanda och får goda omdömen som det verkar!

/Rickard


Hur gick det? kom den fram...
tuppen
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 29 aug 2011, 12:21
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Följande användare vill tacka tuppen för detta inlägg
x-bolt (08 sep 2011, 19:22)

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav x-bolt 30 aug 2011, 08:38

Nej inte än, dom skulle skicka den igår sa dom och att försändelsen skulle lämna Bulgarien imorgon (onsdag). Jag räknar med att den kommer nån gång nästa vecka.

Vid beställningen fick jag två alternativ för frakt, det ena kostade 40 Euro och det andra 30... Snål som jag är valde jag det senare... :-) Får se hur det inverkar på leveranstiden.

/Rickard
Senast redigerad av x-bolt 30 aug 2011, 08:40, redigerad totalt 1 gång.
BSA Airsporter Mk7 .22, Webley Eclipse .25, TX200 HC MkIII .22, Zoraki HP-10 .22, HW 30 .22
x-bolt
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 12 aug 2011, 21:16
Ort: Finspång
Tack utdelade: 10 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg
Luftvapen favorit: TX200 HC

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav tuppen 30 aug 2011, 08:51

finns det innehållsdeklaration på paketen eller skickas dom helt anonymt?
om man nu beställer ett gevär som kräver licens, dimper det ner i brevlådan eller får man myndigheterna efter sig?
tuppen
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 29 aug 2011, 12:21
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav outcastkona 30 aug 2011, 22:12

om du vill bryta mot våra lagar så är det upp till dig, inget vi här på forumet kommer diskutera,
outcastkona
 
Inlägg: 991
Blev medlem: 19 jul 2011, 13:09
Ort: Nacka & Tjällmo
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 35 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: Nacka sportskytte förening
Luftvapen favorit: fwb 300S

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav Skogshuggarn 30 aug 2011, 22:17

outcastkona skrev: inget vi här på forumet kommer diskutera,


Äru säker på det ?
Användarvisningsbild
Skogshuggarn
 
Inlägg: 1769
Blev medlem: 28 apr 2009, 22:36
Ort: Skogen.
Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 60 gånger i 30 inlägg
Skytteklubb: Laxå Skytteförening
Luftvapen favorit: FwB 150

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav Etienne 30 aug 2011, 22:20

Vad jag minns så stod det inget specifikt på paktet. Om jag inte minns helt fel så finns det heller ingen skyldighet att inom EU ange exakt vad paketet innehåller, såvida man inte överstiger vissa varuvärden, eller skickar speciella grejer.

Men lagen ska givetvis följas, och om tullen tar en titt i paketet och hittar ett licensbelagt vapen som du försökt "smuggla" in i landet så tror jag inte du kommer att vara särskilt glad...

Och jo, tullen kollar paket ibland. Det är mer ovanligt än vanligt, men det händer lite då och då att man får ett paketet som är uppsprättat och ompackat med tulltejp....
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav outcastkona 30 aug 2011, 22:26

Skogshuggarn skrev:
outcastkona skrev: inget vi här på forumet kommer diskutera,


Äru säker på det ?


det är väll upp till var och en, men jag tycker inte att vi ska diskutera hur vida vi kan få in olagliga vapen i landet utan att det märks, då kommer nog även vår moderator bli lite kinkig.

sen så ser det inte så bra ut för foumets del, då det kan tolkas som att vi uppmuntrar till olaglig vapen import.
Senast redigerad av outcastkona 30 aug 2011, 22:28, redigerad totalt 1 gång.
outcastkona
 
Inlägg: 991
Blev medlem: 19 jul 2011, 13:09
Ort: Nacka & Tjällmo
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 35 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: Nacka sportskytte förening
Luftvapen favorit: fwb 300S

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav Skogshuggarn 30 aug 2011, 22:39

outcastkona skrev:
Skogshuggarn skrev:
outcastkona skrev: inget vi här på forumet kommer diskutera,


Äru säker på det ?


det är väll upp till var och en, men jag tycker inte att vi ska diskutera hur vida vi kan få in olagliga vapen i landet utan att det märks, då kommer nog även vår moderator bli lite kinkig.

sen så ser det inte så bra ut för foumets del, då det kan tolkas som att vi uppmuntrar till olaglig vapen import.


Tuppens formulering är intressant , lite lagom brottsprovokativ,,, :wink:

Tuppen är kanske ett uniformsprytt troll :)
Användarvisningsbild
Skogshuggarn
 
Inlägg: 1769
Blev medlem: 28 apr 2009, 22:36
Ort: Skogen.
Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 60 gånger i 30 inlägg
Skytteklubb: Laxå Skytteförening
Luftvapen favorit: FwB 150

Re: Privat import från Bulgarien....

Inläggav Silwer 30 aug 2011, 22:43

Det man inte vet mår man inte illa av.

Förr var forumen fula av folk som hade licensvapen utan licens, och tänk vi klarade oss ändå.

Det är väl mest att inte undervisa ev. tokdårar som gäller då de förekommer, andra kan man ju bara släppa til deras egna omdömme.

Som snubben som skulle byga om en 2240 som skyddsvapen då det trängde in folk i hans lägenhet hela tiden.
Alla dessa Hatsan 125 idioter utan förmåga tat läsa eller förstå nånting, osv.

Men normalt sett rör det mig inte i ryggen vad andra gör så länge de kan ta sitt straff om så är fallet.

Det här kan kanske verka konstigt för nån som bar köpte första bästa PCP och fick licens direkt ungefär.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

FöregåendeNästa

Återgå till Luftpistoler

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster

  • Sponsorer