Slipa/fila grepp

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Slipa/fila grepp

Inläggav Trixter 17 aug 2020, 10:06

Hej!

Ny på detta med luftpistol. Skaffade en BSA Challenger igår och greppet känns bra men klämmer och skaver lite på vissa ställen. Slipade lite med slippapper igår och det blev genast bättre men jag behöver nog jobba lite till på den innan den sitter riktigt bra. Hur gör ni med greppet? Använder ni verktyg eller bara slippapper. Är det något att tänka på när man modifierar greppet? Alla tips tas emot med glädje och tacksamhet.
Trixter
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 aug 2020, 06:41
Ort: Skinnskatteberg
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: HW75

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Batistuta 17 aug 2020, 15:07

Trixter skrev:Hej!

Ny på detta med luftpistol. Skaffade en BSA Challenger igår och greppet känns bra men klämmer och skaver lite på vissa ställen. Slipade lite med slippapper igår och det blev genast bättre men jag behöver nog jobba lite till på den innan den sitter riktigt bra. Hur gör ni med greppet? Använder ni verktyg eller bara slippapper. Är det något att tänka på när man modifierar greppet? Alla tips tas emot med glädje och tacksamhet.

Kniv, sandpapper och biltemas tvåkomponents "lera"
Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1653 gång
Tackad: 1427 gånger i 639 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Megaklant 17 aug 2020, 16:23

När jag fick min 22a så gillade jag inte greppet så jag täljde och slipade tills jag var nöjd.
Därefter började 50rna dyka upp, den första var en inne 50.
Megaklant
 
Inlägg: 288
Blev medlem: 31 okt 2014, 20:51
Ort: MÖLNDAL
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 50 gånger i 38 inlägg
Luftvapen favorit: FEG LG 14

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav zpiff 17 aug 2020, 19:06

Gjort nya grepp till min 2240 av spillbitar jag fick från en på jobbet som removerat sin båt och visste att jag slöjdar knivar och andra småsaker. Så jag bygde dem helt från grunden. Samt är vänsterklypa... För mig och en annan vänsterklypa pekar vapnet rakt, håller en högerhänt i det, då får de vrida lite på handleden. Men det skiter jag i! :-D
Kral Puncher PRO .177
HW 97 TH .177
Air Arms S200 .177
Air Arms SE90 .22 Pre -92
Diana 24 .177
QB 78 .177
Hatsan striker s .25
FWB 65 .177
Crosman 2240 .22
Crosman Backpacker .22
Artemis PP700W
Användarvisningsbild
zpiff
 
Inlägg: 663
Blev medlem: 11 dec 2008, 20:28
Ort: Eskilstuna
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 73 gånger i 66 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: FWB, Diana och Crosman

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Silwer 18 aug 2020, 22:03

Först och främst köp en matchpistol, begagnad går bra.

Det är meningslöst annars.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Luftpangarn 18 aug 2020, 23:58

Vete sjutton om man måste ha matchpistol från början. Jag köpte en Artemis CP-1 först. Trots att siktena år ganska kass, eller i vart fall inte passar mig, var / är största problemet greppet / kolven. Bland annat, är "bottenplattan" 7-8mm för hög / liten för min hand.
Men sedan är riktigt format fingergrepp SJUUKT viktigt.

Sedan får inte trycket vara fullständigt helt uppåt väggarna. Måste man ta i, vrider man ju oundvikligen vapnet. Och en tryckpunkt man kan leva med, är förståss inte oviktig. Men det senare är ganska subjektivt. Men med bra grepp ligger dessa dsaker betydligt längre ner på priolistan, tycker jag. (Denna sommar skjuter jag en Colt SAA. Den har direkt fjompigt dåligt grepp. Och precisionen har ingenting med tavelskytte att göra. Men den har bra (ok) trycke, och är charmig.)

Bäst som jag funderade på bättre kolv till CP-1, dök det upp en pistol med riktigt grepp och bra justerbara sikten, för 2000 spänn. Kommer aldrig skiljas från den. (Den finns tyvärr inte som ny.)

Pistolskytte / enhandsskytte, är så svårt, att bästa prylen kan vänta, tills man får jämna resultat, tycker jag.

Sagt av någon som är allt annan än en riktig pistolskytt. :wink: :) (Fast jag har skjutit sönder en svartkrutsreplik av en slaglås Colt ;-D )

Batistutas råd är nog det bästa att ta fasta på. Slipa som du tror. Blir det fel, spackla upp igen. Dessutom blir du stolt över resultatet. (Oavsett utseende.)
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Silwer 20 aug 2020, 00:31

Just greppet är A och O därav matchpistol om skyttet avser tavelskytte.

Man måste ju kunna fila av handtaget, ev lägga på den tillvara leran man kan skaffa då det ju kan behövas fyllas ut ibland med.

Det är inte så att det är omöjligt att skjuta pistol utan en kolv man kan göra nåt med, men det hjälper då tusan inte till.
Likaså tillkommer visirlinje, gärna en låg sådan och trycket fullt justerbart så man känner att det är bekvämt.

Väldigt mycket har just att göra med det att göra, det känns för mig att hellre leta upp nåt begagnat än sänka pengar i nytt som nytt är varken eller.

Men enbart vid just tavelskytte första vilket ju inte gillas av alla.

Har man testat lite med vettiga grejor orkar man inte med nåt halvdant igen, och det måste inte kosta skjortan om inte endast nytt gäller, många beg matchpistoler är i väldigt gott skick får man säga, att de säg är från 70-90talet kan helt kvitta, då de ändå är bättre än nåt kinapuff som existerar.
Senast redigerad av Silwer 20 aug 2020, 00:34, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Trixter 20 aug 2020, 06:46

BSA Challenger är alltså en rebrandad Gamo Compact och har därför en "matchkolv". Dock behöver den lite jobb för att kännas bra i min hand. Jag har börjat med att ta bort saker som skaver eller gör ont. Jag vill dock inte ta bort för mycket i början då jag är nybörjare och håller på att finna mitt grepp.
Trixter
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 aug 2020, 06:41
Ort: Skinnskatteberg
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: HW75

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Silwer 20 aug 2020, 13:31

Det dåliga är avtrycket på den om inget förändras,jag hade en under ett tiotal år.

Och att inte kunna just justera trycket var skit, men ok det är en plastig pistol.

Hw40 är bättre men har sämre grepp i stället.

Men jag förstår man får ta vad man har, pistolen finns ned justerbart trycke som Aur Venturi v10 eller liknande namn faktiskt, har ofta undrat varför inte den ersatt den gamla Gamon.
De ser helt lika ut men skiljer invändigt delvis.

För att följa länken så måste du registera dig.



Skapligt lik va?
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Luftpangarn 21 aug 2020, 22:19

Jag tycker du är elak Silwer. Alla pickor har starka och svaga sidor.

Trixters picka verkar ha matchkolv. För mig var det det stora lyftet i pistolskytte, efter det uppenbara med riktmedel.

Jag vet numera, efter att ha umgåtts med en bra kolv, vad nästa steg vore. Nu tror jag inte jag kommer hamna i den pistolskyttekategorin, av flera orsaker. Men jag uppskattar VERKLIGEN en bra kolv. (Att man justera fan och hans moster på en 20-tusen plus picka, verkar cool. Men inte en vettig investering för mig.

Jag tror Trixter kommer ha mycket glädje av pickan. Och lära sig massor! :)
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Följande användare vill tacka Luftpangarn för detta inlägg
Trixter (24 aug 2020, 09:09)

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Tempest 21 aug 2020, 23:06

Compact/Challenger -avtrycket kan fixas lätt med antingen en lite längre skruv eller att mycket försiktigt borra ur där skruven bottnar, det gör stor skillnad, jag har gjort det på min egen pistol.
Tempest
 
Inlägg: 565
Blev medlem: 30 maj 2013, 15:37
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 64 gång
Tackad: 120 gånger i 105 inlägg

Följande användare vill tacka Tempest för detta inlägg
Luftpangarn (22 aug 2020, 00:11), Trixter (24 aug 2020, 09:09)

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Lillsven 22 aug 2020, 10:40

Det är löjligt att hålla på och hävda att man måste ha bättre grejor. Ni vet inte ens vad TS har för ambitioner. Hen undrar nu om kolvtillpassning.

Jag brukar använda dremel och gå fram försiktigt. Ta bort lite grann och skjut en vecka och ta därefter bort mer om du vill. Efterhand bygger du fram en perfekt kolv.
Lillsven
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 13 feb 2019, 23:50
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Följande användare vill tacka Lillsven för detta inlägg
Trixter (24 aug 2020, 09:09)

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Silwer 22 aug 2020, 13:54

Nu förstår jag inget, jag har ägt en Compact och vet vad det är, och ja de har trägrepp, det är trycket som är dåligt på den.
Det är plastdelar till del vilket gör det svårare att ordna med.

Inget tvång finns i tråden vara råd, ibland får man väl jobba på det man har det förstår jag med, men det är synd att Gamo aldrdrig har gjort nån uppdatering, pistolen har funnits sen 80talet.

Blir intresset större komer han troligen byta iaf, men det vet vi ju inget om.

Att ljuga ser jag ingen vits i för min del, men alla tycker inte likadant likadant såklart, har andra ägare possitiva känslor för den så skriver väl dessa det.

Min gick plastgrunden allt är skruvat på bak vid låsningen när man pumpar, omöjligt att limma eller smälta ihop det.

Men ny kostade nästan ingen, men jag får vi riva pistolen till i princip sista del och och skruva delarna på den nya basen, men det var inte så svårt som tur var.

Säljare menade att jag måste köpa en ny, men jag gav mig inte och reservdelar fanns ju till slut, stor skillnad på flera tusen och 150 spänn hehe.

Saken är att Gamo har velat ha rejält betalt för denna och ny var en aldrig värd priset, men begagnade är vanliga och jag gav femhundra och sålde den för sexhundra 10 år senare.
I övrigt finns ju sämre men det är synd att med priset de velat ha att de inte gjorde den bra i stället för halvdan, det är min bestämda åsikt då alltså köpt ny runt 2500 idag.
Senast redigerad av Silwer 22 aug 2020, 14:17, redigerad totalt 5 gånger.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Trixter 24 aug 2020, 09:15

Silwer skrev:Det dåliga är avtrycket på den om inget förändras,jag hade en under ett tiotal år.

Och att inte kunna just justera trycket var skit, men ok det är en plastig pistol.

Hw40 är bättre men har sämre grepp i stället.

Men jag förstår man får ta vad man har, pistolen finns ned justerbart trycke som Aur Venturi v10 eller liknande namn faktiskt, har ofta undrat varför inte den ersatt den gamla Gamon.
De ser helt lika ut men skiljer invändigt delvis.

För att följa länken så måste du registera dig.



Skapligt lik va?


Väldigt lustigt! Jag skrev ett svar på denna men det verkar ha försvunnit så jag gör väl om det. :)

Ja, det verkar onekligen som att Gamo Compact liksom en hel del andra pistoler är utsatt för rebranding. :P

Upptäckte dock en lite intressant grej när jag öppnade min och jämförde med den här videon:


På min BSA (eller om de ändra på alla Gamo-kopior) så är fjädern som utlöser själva skottet flyttad och förlängd. Hur det påverkar avtrycket vet jag dock inte då jag aldrig har skjutit en "riktig" Gamo Compact och min erfarenhet av andra luftpistoler är i princip obefintlig.

För att följa länken så måste du registera dig.

Trixter
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 aug 2020, 06:41
Ort: Skinnskatteberg
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: HW75

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Trixter 24 aug 2020, 09:19

Luftpangarn skrev:Jag tycker du är elak Silwer. Alla pickor har starka och svaga sidor.

Trixters picka verkar ha matchkolv. För mig var det det stora lyftet i pistolskytte, efter det uppenbara med riktmedel.

Jag vet numera, efter att ha umgåtts med en bra kolv, vad nästa steg vore. Nu tror jag inte jag kommer hamna i den pistolskyttekategorin, av flera orsaker. Men jag uppskattar VERKLIGEN en bra kolv. (Att man justera fan och hans moster på en 20-tusen plus picka, verkar cool. Men inte en vettig investering för mig.

Jag tror Trixter kommer ha mycket glädje av pickan. Och lära sig massor! :)


Tack! Ja, det är otroligt vad brant inlärningskurvan är så här i början. Både teoretiskt och praktiskt går jag fram med stormsteg. Skitkul!
Trixter
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 aug 2020, 06:41
Ort: Skinnskatteberg
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: HW75

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Trixter 24 aug 2020, 09:20

Tempest skrev:Compact/Challenger -avtrycket kan fixas lätt med antingen en lite längre skruv eller att mycket försiktigt borra ur där skruven bottnar, det gör stor skillnad, jag har gjort det på min egen pistol.


Tack för tipset! Jag såg någon kommentar på det och kollade på min och mycket riktigt så har inställningsskruven nästan ingen effekt alls. Jag ska absolut kolla om jag kan hitta en lämplig skruv i garaget och testa lite.
Trixter
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 aug 2020, 06:41
Ort: Skinnskatteberg
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: HW75

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Trixter 24 aug 2020, 09:22

Lillsven skrev:Det är löjligt att hålla på och hävda att man måste ha bättre grejor. Ni vet inte ens vad TS har för ambitioner. Hen undrar nu om kolvtillpassning.

Jag brukar använda dremel och gå fram försiktigt. Ta bort lite grann och skjut en vecka och ta därefter bort mer om du vill. Efterhand bygger du fram en perfekt kolv.


Det var exakt min tanke här faktiskt. Jag reagerade på att jag frågade om kolvtillpassning och hur den frågan vandrade iväg till helt andra frågor.
Tack för tipset. Min Dremel dog för ett par år sedan men det är nog kanske dags att införskaffa en ny. :)
Trixter
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 aug 2020, 06:41
Ort: Skinnskatteberg
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: HW75

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Silwer 24 aug 2020, 13:04

Det går absolut att fixa med kolven, lera som man lägger på ökar där det behövs denna är slipbart och kan brytas bort i värsta fall.

Vad som ev skiljer är inte lätt, jag har nu då isf hört om tre varianter den äldsta Gamo är relativt simpel men har det handtag de andra har, jag var främst besviken på trycket men det var bättre än inget så jag hade den rätt länge.

Jag grejade lite invändigt som sagt med min, men lyckades inte få nånting konstant bra tyvärr.
Mins att nån dock menade att längre skruv skulle gå, avtryckaren är ju iaf vridbar.

Jag tycker att helt nya är de för dyra bara, men begagnade är de väl nåt, det svåra är hw40 med bättre trycke men sämre handtag och vice versa.

Båda käns halvdana men folk tycker olika och jag vet som sagt inte om BSA namnet innebär nån ändring, Air Venturi v10 har ett justerbart trycke men är ju dyrare då med.

Det därav kommentaren om hellre matchpistol kom, 2500kr köper en sån begagnad, men är ju vara av vikt om man skulle köpt den ny.

Den ger jag tillräckligt med effekt för 10m med plattnosar, men vill ju ha runda fina stansningar.

Kan du få ner tryckesvikten eller göra den känsligare så är en hel del vunnet.
Senast redigerad av Silwer 24 aug 2020, 13:05, redigerad totalt 2 gånger.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Silwer 24 aug 2020, 13:10

Trixter skrev:
Lillsven skrev:Det är löjligt att hålla på och hävda att man måste ha bättre grejor. Ni vet inte ens vad TS har för ambitioner. Hen undrar nu om kolvtillpassning.

Jag brukar använda dremel och gå fram försiktigt. Ta bort lite grann och skjut en vecka och ta därefter bort mer om du vill. Efterhand bygger du fram en perfekt kolv.


Det var exakt min tanke här faktiskt. Jag reagerade på att jag frågade om kolvtillpassning och hur den frågan vandrade iväg till helt andra frågor.
Tack för tipset. Min Dremel dog för ett par år sedan men det är nog kanske dags att införskaffa en ny. :)


Tro mig det är bara löjligt om man inte förstår det, Mao man har ingen lust att lägga nåt på saken, då är det löjligt rakt igenom ja.

Annars om det är just vad man vill är det så stor skilnad att det är sjukt mycket även med gamla matchpistoler, så löjligt för vissa inte för andra.

Med det inte menar att du ska ge upp, det kanske är gott nog nu vad vet jag, om inte annat kan man byta i framtiden vid tillfälle.
Jag ville ge inte lägga 15000 på en match PCP eller ännu mer så jag är inte i topp på nåt sätt utan har en begagnad SSP Walther.
Senast redigerad av Silwer 24 aug 2020, 13:11, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Trixter 24 aug 2020, 14:06

Silwer skrev:
Trixter skrev:
Lillsven skrev:Det är löjligt att hålla på och hävda att man måste ha bättre grejor. Ni vet inte ens vad TS har för ambitioner. Hen undrar nu om kolvtillpassning.

Jag brukar använda dremel och gå fram försiktigt. Ta bort lite grann och skjut en vecka och ta därefter bort mer om du vill. Efterhand bygger du fram en perfekt kolv.


Det var exakt min tanke här faktiskt. Jag reagerade på att jag frågade om kolvtillpassning och hur den frågan vandrade iväg till helt andra frågor.
Tack för tipset. Min Dremel dog för ett par år sedan men det är nog kanske dags att införskaffa en ny. :)


Tro mig det är bara löjligt om man inte förstår det, Mao man har ingen lust att lägga nåt på saken, då är det löjligt rakt igenom ja.

Annars om det är just vad man vill är det så stor skilnad att det är sjukt mycket även med gamla matchpistoler, så löjligt för vissa inte för andra.

Med det inte menar att du ska ge upp, det kanske är gott nog nu vad vet jag, om inte annat kan man byta i framtiden vid tillfälle.
Jag ville ge inte lägga 15000 på en match PCP eller ännu mer så jag är inte i topp på nåt sätt utan har en begagnad SSP Walther.


Det jag menade var att jag tyckte att det var konstigt hur min fråga om hur jag lättast/bäst kunde fixa till mitt grepp helt plötsligt blev en diskussion om olika lämpliga pistoler och kvaliteten på trycket på Gamo Compact.
Det var lite samma i tråden jag skapade och frågade om stoleken på tavlans ringar i förhållande till 25-meterstavlan för krutpistolskytte. Helt plötsligt var det flera som påpekade att luftvapenträning inte var onödig??? Nej, självklart inte. Annars hade jag inte köpt en luftpistol. :-P
Trixter
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 aug 2020, 06:41
Ort: Skinnskatteberg
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: HW75

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Silwer 24 aug 2020, 15:02

Jag förstår, men om du tänker främst .22match så har du kanske gjort det svårt för dig.

Ringarna stämmer som sagt heller inte, men jag vet vad som sades om 7.5m

Och nej träning är aldrig onödig, det är väl att det är svårt att veta vad för nivå du utgår ifrån mest, vissa behöver inte någon hjälp mer än utfrågat andra är helt fel ute och ingen vet ambitioner och liknande.

Inget att bli arg över, ta det för vad det är och lycka till, jag har känt krutskytte som svär på skytte ned matchluftpistol som bra.

Dels mängd skytte prismässigt osv, men då vförstpr jag sambandet, och ska inte lägga mig i längre.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav ahayeah 24 aug 2020, 16:59

Trixter skrev:
Det jag menade var att jag tyckte att det var konstigt hur min fråga om hur jag lättast/bäst kunde fixa till mitt grepp helt plötsligt blev en diskussion om olika lämpliga pistoler och kvaliteten på trycket på Gamo Compact.
Det var lite samma i tråden jag skapade och frågade om stoleken på tavlans ringar i förhållande till 25-meterstavlan för krutpistolskytte. Helt plötsligt var det flera som påpekade att luftvapenträning inte var onödig??? Nej, självklart inte. Annars hade jag inte köpt en luftpistol. :-P


Det är ju en ganska mild urspårning. Vänta tills nån kidnappar tråden och vill börja snacka ånglok istället...
ahayeah
 
Inlägg: 513
Blev medlem: 14 aug 2012, 21:37
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 16 gång
Tackad: 65 gånger i 52 inlägg
Luftvapen favorit: HW90

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Trixter 25 aug 2020, 07:15

Vilket ånglok ÄR egentligen bäst? :-P
Trixter
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 aug 2020, 06:41
Ort: Skinnskatteberg
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: HW75

Re: Slipa/fila grepp

Inläggav Silwer 25 aug 2020, 18:23

Ja det vet de fan, om. Det känns viktigt kan troligen vissa berättat om det.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm


Återgå till Luftpistoler

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

  • Sponsorer