Träningsvideos?

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Träningsvideos?

Inläggav Trixter 17 aug 2020, 10:02

Hej! Ny användare som börjat fundera på om jag kanske ska hålla på med skytte. Jag tänkte att jag börjar med luft för att kunna träna hemma i källaren och om jag tycker att det är kul och jag inte är helt oduglig så kommer jag nog försöka ta licens på krutpistol.
För detta ändamål införskaffades igår (efter mycket läsande/funderande) en BSA Challenger. Jag hade egentligen bestämt mig för en Gamo Compact men när jag fick reda på att BSA'n är en rebrandad sådan och den bara kostade 1.900:- (XXL) jämfört med Gamons 2.500:- så fick det bli en sådan.
Då jag är ny på detta så söker jag efter bra instruktionsfilmer som kan lära mig grunderna. Har dock inte hittat så mycket på youtube. De flesta filmer verkar vara amerikaner som visar hur du ska stå och hålla om du ska skjuta en inkräktare på tomten! :roll:
Sköt lite igår och utvecklingen går åt rätt håll. Det känns lite som med golf. Om man gör alla steg rätt så är det inte så svårt men det är jäkligt lätt att missa något.
Trixter
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 aug 2020, 06:41
Ort: Skinnskatteberg
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: HW75

Re: Träningsvideos?

Inläggav Henno3 17 aug 2020, 11:33

Köp boken ”Bemästra Pistolskyttet” av Ragnar Skanåker. Där står det du behöver veta.

Jag har tidigare hamnat på några Iranska och Indiska sidor när jag Googlat kring det du efterfrågar. Dom har väldigt pedagogiska och tydliga instruktionsfilmer kring mycket av det grundläggande kring luftpistolskytte som du efterfrågar.
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Re: Träningsvideos?

Inläggav Trixter 17 aug 2020, 15:45

Tack för tipset!
Hittade även denna idag:
För att följa länken så måste du registera dig.

Trixter
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 aug 2020, 06:41
Ort: Skinnskatteberg
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: HW75

Följande användare vill tacka Trixter för detta inlägg
Luftpangarn (19 aug 2020, 01:38)


Återgå till Luftpistoler

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

  • Sponsorer