Julklapp till bonusgrabben

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Julklapp till bonusgrabben

Inläggav räven 16 dec 2018, 13:28

Vill köpa en kolsyrepistol i julklapp till bonussonen som är 13 år gammal. Han tycker om att följa med mig till skjutbanan när jag skjuter krut, och jag skulle vilja ge honom någonting som i första hand är -roligt- Att plinka med och som ger mersmak och glädje för skyttesporten, men som också har kvalitet och precision för att han ska kunna utvecklas som skytt i någon utsträckning.

Första tanken var en Gamo PR-776 revolver men jag vill gärna ha förslag på bra alternativ. Revolver eller pistol spelar ingen roll, men vapnet ska ha magasin, double action och vettig precision/kvalitet.

Tävlingspistoler med astronomiska prislappar är inte aktuellt, det får komma senare om han utvecklar ett verkligt intresse.

Vad har ni för tankar eller förslag?
räven
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 13 okt 2008, 14:39
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Julklapp till bonusgrabben

Inläggav Archon 16 dec 2018, 13:41

En revolver låter ju som en utmärkt present. Jag har själv en Crosman Vigilante kolsyrerevolver som jag är väldigt nöjd med. Den har både singel- och double action. Avtrycket i double action är väl inte det bästa. Den är ganska plastig, dessutom. Ett annat irritationsmoment är att man måste ta bort BÄGGE kolvsidorna när man ska sätta i en ny kolsyrepatron. Men kan man bortse från dessa brister är det en väldigt rolig picka. Ett annat alternativ skulle kunna vara Umarex Tornado. Den kan bara skjuta stålrundkulor dock, till skillnad från min Vigilante som kan skjuta både diabolo och rundkulor.

För att följa länken så måste du registera dig.



Sedan har vi ju denna Glock 19 med ett magasin som rymmer 16 stålrundkulor.

För att följa länken så måste du registera dig.

Senast redigerad av Archon 16 dec 2018, 13:46, redigerad totalt 1 gång.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Julklapp till bonusgrabben

Inläggav dreg 16 dec 2018, 13:51

Köp en begagnad matchpistol.
Fundera över om du verkligen ska ha Co2 som drivning och inte fjäder.
Jag skulle inte rekomendera något som skjuter rundkulor, precisionen är ofta kass på dessa vapen, och träffar man inte där man ska, eller ja ungefär där man ska, så tröttnar man snart.
Ett kvalitétsvapen ger alltid tillbaka större delen av köpeskillingen om nu grabben skulle tröttna.
mvh
Nihill nisi mors
dreg
 
Inlägg: 629
Blev medlem: 04 aug 2014, 18:18
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 75 gånger i 57 inlägg

Re: Julklapp till bonusgrabben

Inläggav Gordon 16 dec 2018, 14:49

Klubben har en begagnad Röhm, den skjuter hyfsat.. Långt ifrån vad en matchpistol gör men samtidigt överlägsen alla "leksakspistoler"... Det är lite fix med denna egentligen inget konstigt det är två små fjäder belastade kulor som ska hålla säkringen på plats som är borta. Den används aldrig så någonstans mellan 1500-2000kr skulle jag tänka mig att de släpper denna för men då tillkommer en pump. (PCP vapen). Här måste du hitta ett ergonomiskt grepp också för denna har det traditionella plastgreppet

Du kanske ska tänka om köp en pistol som han kan låna då handlar det mer om att ligga ute med pengarna...Jag rekommenderar en LP5:a eller en LP50:a, då har vi pistoler som enkelt klarar av att ge krut skyttarna rejält med smäll på fingrarna på 25meter. dessa pistoler är dessutom 5 skottare vilket gör att han skjuter på precis samma villkor som alla andra. Jag köpte min LP5:a i PCP utförande för 11000kr men du får pengarna tillbaks när den tiden kommer.

Helst ska det vara en LP50 compact men dessa går inte att få tag i begagnat och nya pratar vi om ca 20 000kr. LP50 compact har kortare pipa så den blir väldigt likt ett krutvapen.

Bor du i närheten av Katrineholm får du gärna prova denna men som sagt börjar bli lite tajt inför jul... Köper du något "skitvapen" kommer du ändå inte få med dig grabben och då har du inte vunnit något även om tanken var god..

Mvh // Gordon
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Julklapp till bonusgrabben

Inläggav börne 16 dec 2018, 15:14

Alla har ju inte 11000kr att "lägga ut så länge" :o

Viss skillnad på en kolsyreplinker som TS frågar om till ett 13 årigt barn & en matchpistol för över 10000kr! TS skriver ju också att han är INTE ute efter ett sådant vapen!

Tyvärr inga egna förslag då jag hellre skjuter gevär!

Men en co2 "burkdödarplinker" kan ju säkert ge glädje till en 13 åring även om precisionen inte är den bästa på dessa!
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Följande användare vill tacka börne för detta inlägg
]NTRUDER (18 dec 2018, 11:26)

Re: Julklapp till bonusgrabben

Inläggav Batistuta 16 dec 2018, 17:32

En 2240 är väl ett klockrent val. För att följa länken så måste du registera dig.

Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1653 gång
Tackad: 1428 gånger i 640 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97

Re: Julklapp till bonusgrabben

Inläggav proton 16 dec 2018, 17:48

eller en cp1 , 4,5 mm :)
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: Julklapp till bonusgrabben

Inläggav Archon 16 dec 2018, 18:20

Batistuta skrev:En 2240 är väl ett klockrent val. För att följa länken så måste du registera dig.



"Revolver eller pistol spelar ingen roll, men vapnet ska ha magasin, double action och vettig precision/kvalitet."

2240:an är såvitt jag vet en enkelskottare.

Stålrundkulevapen är såklart inga precisionsvapen, men duger till att skjuta burkar med från nära håll (upp till tio-15 meter).

Här är ytterligare några alternativ, med blowback:

För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



Och sist men inte minst, ett par roliga revolvrar:

För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.

Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Julklapp till bonusgrabben

Inläggav Archon 16 dec 2018, 18:28

börne skrev:Alla har ju inte 11000kr att "lägga ut så länge" :o

Viss skillnad på en kolsyreplinker som TS frågar om till ett 13 årigt barn & en matchpistol för över 10000kr! TS skriver ju också att han är INTE ute efter ett sådant vapen!

Tyvärr inga egna förslag då jag hellre skjuter gevär!


Men du har ju en Tanfoglio Witness 1911? Det är väl en rolig leksak?
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Julklapp till bonusgrabben

Inläggav börne 16 dec 2018, 18:37

Archon skrev:
börne skrev:Alla har ju inte 11000kr att "lägga ut så länge" :o

Viss skillnad på en kolsyreplinker som TS frågar om till ett 13 årigt barn & en matchpistol för över 10000kr! TS skriver ju också att han är INTE ute efter ett sådant vapen!

Tyvärr inga egna förslag då jag hellre skjuter gevär!


Men du har ju en Tanfoglio Witness 1911? Det är väl en rolig leksak?

Jo den är kul... men inte använd på något år, den bara ligger där!

Är inte den svår att få tag i nu, har för mig någon letade men gick inte att hitta i lager då i alla fall, men som sagt en burkdödar co2 pistol med blowback måste ju en 13 årig grabb älska :smt037
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Julklapp till bonusgrabben

Inläggav Gordon 16 dec 2018, 18:41

Archon, läs vad trådskaparen vill ha... Att skjuta ner en burk på 5-10m där man träffar varannan gång kan vara roligt men det är långt ifrån vad som går åt på skjutbanan. Det han efterfrågar är en billig pistol som kan prestera på en skjutbana. Svaret är kort och gott det finns ingen
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Julklapp till bonusgrabben

Inläggav dreg 16 dec 2018, 18:52

För att följa länken så måste du registera dig.

Nihill nisi mors
dreg
 
Inlägg: 629
Blev medlem: 04 aug 2014, 18:18
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 75 gånger i 57 inlägg

Re: Julklapp till bonusgrabben

Inläggav Luftpangarn 16 dec 2018, 19:39

räven, jag måste börja med att säga att jag tror det är en kanon julklapp till en 13-åring! :) Det fina med luftvapen, är ju att man närsomhelst kan ta fram ett sådant och skjuta. Man behöver inte åka till en skjutbana - ett garage / källare på vintern, eller tom som jag gör, skjuter från TV-soffan i vardagsrummet. Och jag tror ni båda kommer att skjuta tillsammans litet närsomhelst, när andan faller på! :)

Jag har själv en Artemis CP1 5.5mm. Om man är högerhänt, och köper en vänsterbolt, kan man ösa iväg skotten nästan lika snabbt som en double-action ur 9-skottsmagasinet. :wink: Det fina är, att förutom lättsamt "ösa iväg skotten plinkning", så har pistolen också sådan precision att man även kan skjuta tavlor. (Tex i sovrummet :lol: ) CP1 erbjuder en bra kombination av lattjo-lajban lek, och självutmanande prickskytte. Och budgetmässigt är det rimligt med 1'500kr;
För att följa länken så måste du registera dig.



Och den kommer nog följa med honom genom livet. Om inte annat, kommer den åka fram varje sommar, även när han är 30år. (Då kommer han tänka på dig varje gång. :) ) Och rätt vad det är, kommer han betämma sig för att ta upp skyttet igen, om han nu skulle ha "vilat" de där åren man är som allra galnast intresserad av kvinnor... :lol:

OBS! Köp rundnosade diaboler, de fungerar bäst i magasinet. Doch måste man inte avända magasinet, man får även med enskottsadapter. Varför jag inte begriper varför man skulle köpa en Crosman.

Vad gäller "ballhet", är den väl litet James Bond ?!? :-)

Själv har jag mycket stora händer -storlek 11, det är djävligt irriterande när jag skall köpa arbetshandskar :x Men kan han använda största normalstorleken, eller mindre, dvs 10, så fungerar kolven.
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Julklapp till bonusgrabben

Inläggav Archon 16 dec 2018, 19:41

Ser att ett av mina favorit airsoftvapen, Bersa BB9CC, numera även finns som stålrundkulepistol, både i en blowback och en icke blowback-version. Nu vet jag inte om detta vapen är någonting för trådskaparen. Precisionen är förmodligen sisådär. Men personligen uppskattar jag det kompakta formatet och ergonomin i vapnet. Den är väldigt skön att hålla i, men jag har inte heller så stora händer. Dessutom är priset väldigt bra med tanke på att det rör sig om en fullt licensierad pistol med autentiska märkningar. Extra magasin till vapnet är också billiga, strax över hundralappen.

För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



Lite fler roliga pistoler:

För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



Ärligt talat rätt usla som luftpistoler, men riktigt roliga replikor. Tillverkade i samma fabrik som krutvapnet de är imitationer av, med äkta vapenstål och inte leksaksbilmetall.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Julklapp till bonusgrabben

Inläggav Archon 16 dec 2018, 19:56

Gordon skrev:Archon, läs vad trådskaparen vill ha... Att skjuta ner en burk på 5-10m där man träffar varannan gång kan vara roligt men det är långt ifrån vad som går åt på skjutbanan. Det han efterfrågar är en billig pistol som kan prestera på en skjutbana. Svaret är kort och gott det finns ingen


Bäste Gordon, en normalskicklig skytt träffar en burk från 5-10 meter VARJE gång (ja, även med rundkulevapen), förutsatt att det inte är något allvarligt fel på vapnet. Eller skytten. Jag har ett par skräckexemplar med riktigt usel precision i min samling. Min Sig Sauer P320 ASP och min Umarex Legends Makarov PM Ultra.

Men jag håller med dig. Det är ju så att trådskaparen förefaller både vilja äta kakan och ha den kvar. Han måste välja om han vill ha en leksak som går att skjuta med eller något som skjuter med precision. Och man får i regel det man betalar för. Så är det bara. Men det finns ju även prisvärda mellanting, som exempelvis Artemis CP-1. Ljusår från tävlingsklass, men bättre än 'leksakspistolerna' som ofta är imitationer av riktiga krutvapen.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Följande användare vill tacka Archon för detta inlägg
]NTRUDER (18 dec 2018, 11:28)

Re: Julklapp till bonusgrabben

Inläggav Skyddsjägarn 16 dec 2018, 21:37

Enkelt de luft min yngsta dotter sköt med en Morini från Hässleholm i landslaget så kolsyra nä.
Skyddsjägarn
 
Inlägg: 339
Blev medlem: 04 jul 2017, 19:28
Ort: Höganäs
Tack utdelade: 342 gång
Tackad: 152 gånger i 71 inlägg
Skytteklubb: Hemmeslöv jsk
Luftvapen favorit: FX Maverick licens FWB P70

Re: Julklapp till bonusgrabben

Inläggav Gordon 16 dec 2018, 21:45

Jag ser att denna tråd berör, många som är med och tycker och tänker. Men en sak har Ni missat Bonusbarnets mamma kommer inte bli glad om det kommer hem en kopia av en 9mm Sig Sauer. Grabben är dock bara 13år...

Dreg har annars pekat på en väldigt bra enpetare... Tyvärr brukar även dessa hamna upp emot en 4000kr. Jaq avslutar härmed mitt engagemang i denna tråd :-)
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Julklapp till bonusgrabben

Inläggav Archon 17 dec 2018, 00:09

Jag ser att denna tråd berör, många som är med och tycker och tänker. Men en sak har Ni missat Bonusbarnets mamma kommer inte bli glad om det kommer hem en kopia av en 9mm Sig Sauer. Grabben är dock bara 13år...


Ja, så kan det ju förstås vara. När jag var liten var det absolut ingen som brydde sig när jag sprang ute och lekte med mina låtsaspistoler tillsammans med kompisarna. Hade detta skett i dagens samhälle hade väl någon ringt Nationella Insatsstyrkan. Det anmärkningsvärda är dock att jag fortfarande, flera årtionden senare, fortfarande gillar att leka med låtsaspistoler :lol:

räven, jag måste börja med att säga att jag tror det är en kanon julklapp till en 13-åring! :) Det fina med luftvapen, är ju att man närsomhelst kan ta fram ett sådant och skjuta. Man behöver inte åka till en skjutbana - ett garage / källare på vintern, eller tom som jag gör, skjuter från TV-soffan i vardagsrummet. Och jag tror ni båda kommer att skjuta tillsammans litet närsomhelst, när andan faller på! :)

Jag har själv en Artemis CP1 5.5mm. Om man är högerhänt, och köper en vänsterbolt, kan man ösa iväg skotten nästan lika snabbt som en double-action ur 9-skottsmagasinet. :wink: Det fina är, att förutom lättsamt "ösa iväg skotten plinkning", så har pistolen också sådan precision att man även kan skjuta tavlor. (Tex i sovrummet :lol: ) CP1 erbjuder en bra kombination av lattjo-lajban lek, och självutmanande prickskytte. Och budgetmässigt är det rimligt med 1'500kr;
För att följa länken så måste du registera dig.

... ?id=506907

Och den kommer nog följa med honom genom livet. Om inte annat, kommer den åka fram varje sommar, även när han är 30år. (Då kommer han tänka på dig varje gång. :) ) Och rätt vad det är, kommer han betämma sig för att ta upp skyttet igen, om han nu skulle ha "vilat" de där åren man är som allra galnast intresserad av kvinnor... :lol:

OBS! Köp rundnosade diaboler, de fungerar bäst i magasinet. Doch måste man inte avända magasinet, man får även med enskottsadapter. Varför jag inte begriper varför man skulle köpa en Crosman.

Vad gäller "ballhet", är den väl litet James Bond ?!? :-)

Själv har jag mycket stora händer -storlek 11, det är djävligt irriterande när jag skall köpa arbetshandskar :x Men kan han använda största normalstorleken, eller mindre, dvs 10, så fungerar kolven.


Jag har själv en CP-1:a (dock i ett lite annat utförande med en annan kolv) och med tanke på priset den betingar i handeln är det svårt att inte rekommendera den. Självfallet går den inte att jämföra med betydligt dyrare pistoler, men den ger onekligen mycket valuta för pengarna. En annan sak man vinner jämfört med en semiautomatisk leksakspistol/krutvapenimitation, förutom bättre precision, är ökad räckvidd. Mitt ex ger cirka 7-8 joule (beroende på ammunition) och det räcker ju ut till 25 meter, åtminstone. En semiautomatisk kolsyrepistol med blowback ger cirka 2,5 joule, utan blowback cirka en joule mer, i genomsnitt. Det räcker till typ 10 meter och i bästa fall kanske några ynka meter till.
Senast redigerad av Archon 17 dec 2018, 00:14, redigerad totalt 1 gång.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Julklapp till bonusgrabben

Inläggav soul 17 dec 2018, 00:34

Köp en HW40 till grabben, då slipper du krångla med kolsyra och får betydligt bättre precision = roligare att skjuta.
hw30s 4,5mm
qb20 4,5mm
AA TX200HC 5,5mm
soul
 
Inlägg: 1509
Blev medlem: 17 sep 2008, 12:51
Ort: Avesta
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 63 gånger i 55 inlägg
Luftvapen favorit: HW30S


Återgå till Luftpistoler

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster

  • Sponsorer