HW40 Ammo?

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

HW40 Ammo?

Inläggav Eraizer 09 sep 2018, 21:59

Köpte för bara några veckor sedan en Baikal 46m som jag är mer än nöjd med. En trevlig ”bieffekt” av detta är att min snart 11-åriga dotter följt med och skjutit lite med den (otroligt faktiskt att hon lyckats skjuta och träffa med den stora pjäsen) dock på lite kortare avstånd än tävlingsmässiga 10m, men iaf ca 7m. Men med stödhand så har hon faktiskt lyckats få in ett par fina träffar och nu är även hon biten av skyttet :) så jag tänkte införskaffa en HW40 så det blir lite lättare för henne att skjuta (ja jag kommer såklart hinna bränna iväg en hel del skott med den också ;) ) men jag tänkte höra med er om det finns nån rekommenderad ammo/pellets till HW40? Till baikalen kör jag med RWS R 10 match pistol. Enkelt om man kunde köra med samma mellan bägge pistolerna, men det kanske finns något annat att föredra till HW’n?

Trevlig kväll på er!

*Edit

Tyckte att jag sökte förut, men tydligen inte nog bra. Hittade en annan tråd om ammo för HW40.
Lås tråden om det behövs :)
Baikal 46m
HW45 Blackstar
HW40
Eraizer
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 16 aug 2018, 21:23
Ort: Vilhelmina
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: VPSK
Luftvapen favorit: Baikal 46m

Re: HW40 Ammo?

Inläggav Air 10 sep 2018, 08:44

Den är inte speciellt amo känslig deras pipor är mycket bra där.
Så prova med den du har hemma först den är av god kvalitet.
Skjuter i mina HW pistoler mycket RWS platta för tavelstans.
Att tänka på är att HW40 inte är direkt lätt att trycka ihop då är HW75
något bättre där.Även på allt övrigt med även om priset är högre.Båda
skjuter dock mycket bra.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: HW40 Ammo?

Inläggav Eraizer 10 sep 2018, 09:10

Tack för svar :) kunde inte hålla mig så det blev beställning inatt och jag körde på samma ammo. Blev lite förvånad när jag valde att betala via swisch hos hurricane och fick meddelande om att swischnummer skulle mailas till mig manuellt när saldo var kontrollerat, jag förväntade mig ett svar nu möjligtvis på förmiddagen, men svar och allt var klart strax innan kl 1 inatt. Kan man kalla kundservice!

Jag kommer ju alltid att vara med när tex dottern skjuter så jag tror inte laddning ska bli något större problem då jag själv får sköta det. Skulle jag tycka det blir tungt är det ju ett gyllene tillfälle att börja lyfta lite skrot :)

Nu får man se vad nästa beställning blir, men jag är grymt sugen på en fjäderpicka och jag har ju kollat en hel del på HW45 så det är inte omöjligt det blir ny beställning snart. Ruskigt kul de här :D
Baikal 46m
HW45 Blackstar
HW40
Eraizer
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 16 aug 2018, 21:23
Ort: Vilhelmina
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: VPSK
Luftvapen favorit: Baikal 46m

Re: HW40 Ammo?

Inläggav Air 10 sep 2018, 14:38

Hurricane är riktigt snabba på att skicka paket de packar bra med.
Man blir lätt biten av luftpistolskytte riktigt kul.Har ett par HW45or
med de är riktigt fina fjäderpistoler.Tänk på att ta med riktigt med
tålamod när man börjar skjuta dessa.När man väl får vanan att hålla
likadant varje gång då blir de mycket roliga.Kan vara fint med något
i större kaliber med de går mjukast där med.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: HW40 Ammo?

Inläggav ZuumoO 11 sep 2018, 01:31

Jag kör mycket JSB Exakt RS till min HW40. Det är något som gör att jag återkommer till RS. Det är en lättad 4.52 kula.
Jag får bäst grupperingar med den kulan. Nu ska man ha i åtanke att jag inte har provat alla sorter när det kommer till märken och modeller. Det är ju en hel vetenskap om man vill grotta ner sig ordentligt =) Men jag har nog provat 12-15 olika sorter.

Angående HW45 så är det en fjäderpicka och HW75 är pneumatisk. Ger en liten heads up bara för ibland spelar det roll för skytten.

Och slutligen. Kul att dottern gillar att smacka bly =) samt jag hoppas ni får roligt med eran nya HW40!
ZuumoO
 
Inlägg: 83
Blev medlem: 23 jan 2011, 02:44
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg


Återgå till Luftpistoler

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster

  • Sponsorer