Bakre öppet sikte för ombyggd Crosman 2240?

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Bakre öppet sikte för ombyggd Crosman 2240?

Inläggav Siratsia 12 jan 2018, 18:16

Hej på er!
Just börjat bygga om en andra Crosman 2240 för lite precitionsskytte och vill såklart ha öppna sikten då.
Med den här trevliga BMN multi-shot breech lösningen har jag dilemet med en 11 mm dovtail baktill (utan tvärgående mini dovetail på breechen)... Jag kan säkert bygga något exotiskt eller 3D-printa en lösning, men vill gärna ha ett hyfsat gediget bakre sikte och tänkte dryfta med er om ni ha rnågra förslag?

För att följa länken så måste du registera dig.



De tär inte första gången jag hamnat i samma situation närman moddat runt lite och jag har sökt en hel del på nätet (tycker jag - eller så är jag dålig på att hitta) utan att finna något. Magasinet bygger en del, som bilden visar, men det är inte så mycket just över där siktet faktiskt går. Det är faktiskt så att originalsiktet för 2240 hade funkat - om man hade fått fast det där bak utan att fixera (fästet utgör sidledes justering på det enkla siktet, vilket inte heller är optimalt).

( Jag vet att de många kör rödpunktsikten och annat trevligt, men det vill jag inte det här ska handla om. Klart det är bättre för att träffa det man vill! Men jag över för öppna sikten med pistol och inget annat. =) )
____
Steyr LP50, Crosman 2240, HW45, Daisy 777, Walther LP 53 (flera generationer), HW97k, Hatsan BT 65 Elite, mfl.
(Samt diverse krutpistoler och jaktvapen av varierande märke och kaliber. Även svartkrutsrevolver.
Användarvisningsbild
Siratsia
 
Inlägg: 153
Blev medlem: 28 dec 2017, 18:04
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 26 gång
Tackad: 24 gånger i 20 inlägg
Skytteklubb: Ja
Luftvapen favorit: Flera olika =)

Re: Bakre öppet sikte för ombyggd Crosman 2240?

Inläggav Siratsia 12 jan 2018, 20:26

Hm... Fick ett snabbt tips:
Kanske så enket att det är denna jag ska ha:
För att följa länken så måste du registera dig.



Jag borde hittat den tidigare kan jag tycka, men ser ut att vara en perfekt lösning,
____
Steyr LP50, Crosman 2240, HW45, Daisy 777, Walther LP 53 (flera generationer), HW97k, Hatsan BT 65 Elite, mfl.
(Samt diverse krutpistoler och jaktvapen av varierande märke och kaliber. Även svartkrutsrevolver.
Användarvisningsbild
Siratsia
 
Inlägg: 153
Blev medlem: 28 dec 2017, 18:04
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 26 gång
Tackad: 24 gånger i 20 inlägg
Skytteklubb: Ja
Luftvapen favorit: Flera olika =)


Återgå till Luftpistoler

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Kanot och 16 gäster

  • Sponsorer