Kombinera Artemis CP1 och CP2

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Kombinera Artemis CP1 och CP2

Inläggav Dagge 17 okt 2017, 23:44

Hej, jag är ny i den här svängen så ta mina funderingar för vad det är. Det började med att jag i somras rotade fram en gammal kinesisk bössa som jag hade som grabb. Och det var kul. Så kul att jag snart surfade ut på nätet och beställde en Hatsan 125 Sniper. Den var också kul. Så kul att jag ganska snart köpte en Crosman 2240. Förbaskat kul. Och så blev det en Artemis CP2... Och det är där jag är nu:

Jag har alltså en CP2 som jag gillar. Kollat in deras CP1 nu också... Och om jag förstår rätt så är CP1 en pistol med fart och styrka i regionen 138m/s och 10J. Ungefär jämbördig med 2240 på den punkten. Och CP1 har samma specifikation men det är väl då med långa pipan monterad så alltså lite svagare i pistolmodell. Av någon anledning är jag lite tveksam till CP1. Jag skulle vilja ha en CP2 i pistolutförande med samma fart och kraft (som CP1 och 2240) och funderar på om delarna i en CP1 passar i CP2. I så fall skulle jag kunna beställa reservdelar för en CP1 och montera i min CP2.

Saken är den att CP2 känns väldigt behaglig i min hand medan CP1 känns lite klumpig av någon anledning. De är ju en lite annan kolv.

Det kanske helt enkelt går att köpa en CP1 och montera CP2-ans kolv
/tjing
Dagge
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 17 okt 2017, 23:10
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 2 gånger i 1 inlägg
Luftvapen favorit: Hm, ny på detta så jag vet ej.

Återgå till Luftpistoler

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster

  • Sponsorer