Min första co2 pistol

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Min första co2 pistol

Inläggav Mortensen 06 dec 2016, 20:13

Hej, jag och min flickvän testa för ett tag sedan skjuta lite pistol via en sån upplevelse box.
Vi ryckte båda att det var kul, och då fick jag idéen nu att skaffa en skaplig luftpistol och se om det är det är ett roligt komplement. Pistolen ska bli en julklapp till flickvännen, och valet föll på en co2.
Fjäder pistoler kan ju va jobbiga att spänna, och luftpumpar och grejer känns meckigt.

Eftersom det är till en tjej så är ju både form och funktion viktigt, och hennes favoritfärg är guld.
Jag klicka precis hem en sån här, är det någon som har nått att säga om den modellen?


För att följa länken så måste du registera dig.


Mvh
Mortensen
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 05 dec 2016, 03:09
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Min första co2 pistol

Inläggav Silwer 06 dec 2016, 20:21

De här replikalika co2 pistolerna är ganska lika i funktion, ofta blir det just bara att man köper den som man gillar för hur den ser ut och käns i kvalitet.

Mao köp den som passar bara.
Senast redigerad av Silwer 06 dec 2016, 20:22, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Min första co2 pistol

Inläggav Mortensen 06 dec 2016, 20:34

Silwer skrev:De här replikalika co2 pistolerna är ganska lika i funktion, ofta blir det just bara att man köper den som man gillar för hur den ser ut och käns i kvalitet.

Mao köp den som passar bara.


Jag la en beställning på den guldiga i metall, verkar va lite kraft i den iallafall om man jämför med många andra modeller.
Mortensen
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 05 dec 2016, 03:09
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Min första co2 pistol

Inläggav R.Capac 06 dec 2016, 20:37

Håller med. Känsla och stil kan ha betydelse i detta fall.
Jag köpte denna som ser ut en gammal soft airgun jag har och går helt obemärkt förbi :). Ditt förslag var mycket snyggare!
För att följa länken så måste du registera dig.


För att följa länken så måste du registera dig.

Weihrauch HW97KT Stl
Hawke Airmax 3-9x40 AMX
Hawke Match Mounts 1" Medium 2-pc
---------------------------------------------
El Gamo 300 (Min första, välanvänd)
Excellent C II K (Pappas första, jättevälanvänd)
Användarvisningsbild
R.Capac
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 06 jun 2016, 18:47
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch HW97KT

Re: Min första co2 pistol

Inläggav PALLE_H 06 dec 2016, 21:03

Mortensen skrev:Hej, jag och min flickvän testa för ett tag sedan skjuta lite pistol via en sån upplevelse box.
Vi ryckte båda att det var kul, och då fick jag idéen nu att skaffa en skaplig luftpistol och se om det är det är ett roligt komplement. Pistolen ska bli en julklapp till flickvännen, och valet föll på en co2.
Fjäder pistoler kan ju va jobbiga att spänna, och luftpumpar och grejer känns meckigt.

Eftersom det är till en tjej så är ju både form och funktion viktigt, och hennes favoritfärg är guld.
Jag klicka precis hem en sån här, är det någon som har nått att säga om den modellen?


För att följa länken så måste du registera dig.


Mvh


De skriver att den ligger på 5J vilket de inte gör, snarare runt 3.5J.

Sen kan jag nämn att den inte är i guld utan sandfärgad så du inte blir besviken.
FWB 300S Match#FWB 300S Universal
Crosman 1077 #1377 # 760 Pumpm#2240 hipack
Qb-20 <4.5> Norconia P1 <4.5>Daisy880
HW97 Th .20#HW30s 4.5#HW45 (4.5&5.5)
Hatsan Supertact 5,5&4,5#hHatsan AT-P2 5.5
Umarex Morph 3X
Användarvisningsbild
PALLE_H
 
Inlägg: 1695
Blev medlem: 19 mar 2012, 17:18
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 61 gång
Tackad: 35 gånger i 33 inlägg
Luftvapen favorit: Just nu FWB 300s Match

Re: Min första co2 pistol

Inläggav Mortensen 06 dec 2016, 21:06

R.Capac skrev:Håller med. Känsla och stil kan ha betydelse i detta fall.
Jag köpte denna som ser ut en gammal soft airgun jag har och går helt obemärkt förbi :). Ditt förslag var mycket snyggare!
För att följa länken så måste du registera dig.


För att följa länken så måste du registera dig.



Jag tittade på den oxå, men har förstått att räfflad pipa är att föredra.. Sen va där bättre hastighet i den andra oxå. Dock verkar ditt förslag va prisvärt, den va ju sänkt rätt bra i pris. Mvh
Mortensen
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 05 dec 2016, 03:09
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Min första co2 pistol

Inläggav Silwer 06 dec 2016, 21:23

Ja räfflad pipa är klart bättre även om det ju inte är nån tävlingspistol.

De brukar ge ungefär lika mycket effekt då de har korta pipor.

De räcker till det man kan tänka sig ha dem för där helt enkelt lite plinking och tavelskytte på 10-20m kanske.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Min första co2 pistol

Inläggav Mortensen 06 dec 2016, 22:39

Silwer skrev:Ja räfflad pipa är klart bättre även om det ju inte är nån tävlingspistol.

De brukar ge ungefär lika mycket effekt då de har korta pipor.

De räcker till det man kan tänka sig ha dem för där helt enkelt lite plinking och tavelskytte på 10-20m kanske.


Ja lite prickskytte på tavla och burkar i trädgården är tanken
10-15 m, tror inte jag ser tavlorna på längre avstånd än så hehe..
Får hoppas hon blir nöjd, tror hon kommer tycka om att kunna dra av några skott i följd utan att ladda om hela tiden. Jag däremot har sneglat lite på en HW 45 black star.. Får bli en sån oxå till våren tror jag, om intresset finns kvar. Den andra kommer nog iof inte användas innan heller, lite kallt o stå ute nu. Anledningen att jag köper nu är för det är alltid svårt att hitta på julklappar. :roll:
Mortensen
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 05 dec 2016, 03:09
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Min första co2 pistol

Inläggav Archon 07 dec 2016, 10:10

Verkar vara en riktigt trevlig pistol. Skulle nog själv valt en helt svart modell, dock. Har själv en Sig Sauer P226 X-Five, men det är en airsoft-pistol. Grattis till ett fint val.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Följande användare vill tacka Archon för detta inlägg
Mortensen (07 dec 2016, 12:12)

Re: Min första co2 pistol

Inläggav Mortensen 07 dec 2016, 12:52

Archon skrev:Verkar vara en riktigt trevlig pistol. Skulle nog själv valt en helt svart modell, dock. Har själv en Sig Sauer P226 X-Five, men det är en airsoft-pistol. Grattis till ett fint val.


De roliga är att där ringe en kille innan och ville dubbelkolla min beställning, mina tavlor passade inte kulfånget som jag beställt. Så han fråga om det var meningen, vilket det naturligtvis inte var.. Då passade jag på oxå att byta till den svarta istället. Var lite snabb när jag beställde och fick för mig att den andra gick i en mer guldaktik nyans. Har kollat lite video på den och där ser man sen riktiga färgen bättre än på bilderna. Mvh
Mortensen
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 05 dec 2016, 03:09
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Min första co2 pistol

Inläggav Targetman 31 jan 2017, 20:04

Hej!
Jag köpte Sig Sauer P250 ASP CO2 ,177. Bild finns i mitt fotogalleri. Den har ungefär samma specifikationer som P226 med räfflad pipa och magasin på 2 x 8 diabolokulor. Jag blev förvånad när jag fäste vapnet o provsköt på 10 m. Träffbilden på ett magasin med "Qiang Yuan" 0,53 g ,177 var <2cm. Ganska bra för en billig pistol. Jag ska lära barnbarnen hur man hanterar vapen o är ganska imponerad av byggkvalitén. Jag säger bara grattis till ett bra köp och experimentera gärna med olika diabolokulor!!
Targetman :smt031
Targetman
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 29 jan 2017, 06:45
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Min första co2 pistol

Inläggav Grove3055 26 jun 2017, 08:02

Targetman skrev:Hej!
Jag köpte Sig Sauer P250 ASP CO2 ,177. Bild finns i mitt fotogalleri. Den har ungefär samma specifikationer som P226 med räfflad pipa och magasin på 2 x 8 diabolokulor. Jag blev förvånad när jag fäste vapnet o provsköt på 10 m. Träffbilden på ett magasin med "Qiang Yuan" 0,53 g ,177 var <2cm. Ganska bra för en billig pistol. Jag ska lära barnbarnen hur man hanterar vapen o är ganska imponerad av byggkvalitén. Jag säger bara grattis till ett bra köp och experimentera gärna med olika diabolokulor!!
Targetman :smt031

Hej. Jag har köpt en sig sauer 250 p250. Den får till vänster å lite höjt hela tiden. Är det fel på den ? Eller går
Det ställa in siktet i fram ? Med vänlig hälsning, jocke


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Grove3055
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 03 okt 2016, 09:25
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: Fwb 601. Fwb 103

Re: Min första co2 pistol

Inläggav nygrenw 28 jul 2017, 19:07

Bra med Sig Sauer som första pistol. Jag har denna och älskar den!
nygrenw
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 28 jul 2017, 19:01
Ort: Hägersten
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Mälarhöjdens pistolskytteklubb
Luftvapen favorit: SIG SAUER MCX ASP 4,5


Återgå till Luftpistoler

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster

  • Sponsorer