WALTHER SIKTE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Här diskuterar vi om kikarsikten till luftvapen

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

WALTHER SIKTE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav proton 28 dec 2018, 14:24

funderat på denna kikares svåra beg försäljning minst ett par år nu , haft annons efter annons ute då jag tänkte sälja denna kikare för att köpa ett betydligt dyrare optik

det är en helt ok kikare för pengarna !! , för hobby skytte duger det väldigt bra mot annat skrot man testat .

nackdel tyngden , då det är en stor kikare med höga fästen , och att skärpan inte är riktigt klar på högsta förstoring , men den går att använda korta perioder om så hög förstoring behövs , i bland .

fördelar är att den går att klicka utan problem , möjlighet att nolla tornen och att det är en robust kikare i grunden

intresset finns hos folk , då många frågar i pm , men alltid resulterar i avbruten affär ? :roll:

vad är det som gör denna tvekan ? , kikaren är helt ok för sin prisklass . .

att jag vill sälja , beror på att jag har två av dessa och tänker helt klart behålla den ena ,
nyfiken på ett falkon eller niko i samma utförande

synpunkter på detta lilla problem önskas :thumbupp:

Med vänlig hälsning proton :)
Senast redigerad av proton 28 dec 2018, 16:40, redigerad totalt 1 gång.
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: WALTHER KIKARE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav börne 28 dec 2018, 14:34

Vet inte vilken det är du vill sälja men då jag är FT skytt så är det ju högförstorande som är intressanta & det finns en Walther 8-32x56 FT som ju är riktigt trist, har visserligen bara kollat i ett exemplar & det var några år sedan men jävlar vad mjölkigt det var! Inte alls värt sina pengar enligt mig.

Måste vara detta jag testade... För att följa länken så måste du registera dig.



Allt beror ju på vad man begär, men Walthers optik är ju inte direkt kända för att vara bra så blir ju svårare att sälja än andra sikte med bättre rykte!
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: WALTHER KIKARE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav proton 28 dec 2018, 14:42

kikaren är ljuskännslig , ja , men det märks bara på absolut högsta förstoring
och det använder jag inte så ofta :) kikaren funkar som det ska och det följer klickningarna
betydligt bättre än billigare kikare

tja jag får väl behålla den om ingen vill ta över ägandet ? :-) förvånad bara att intresset finns
men att folk ratar , tror inte ni vet riktigt hur denna kikare levererar trots små brister i konstruktionen

priset avgör ofta kvalliten , enda hittills så är den bästa kikaren för pengarna ZOS , en för billig kikare för vad den levererar
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: WALTHER KIKARE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav börne 28 dec 2018, 15:01

proton skrev:tror inte ni vet riktigt hur denna kikare levererar trots små brister i konstruktionen

Du frågade vad vi tycker & nu var mitt svar tydligen fel då jag inte vet vad den levererar. Jag har som sagt provat ett exemplar av den kikaren jag länkar till när jag började med FT & skulle köpa större kikare. En i klubben hade ett till salu & jag skulle inte ens gett 500kr för den då jag inte alls kunde tänka mig den då den var så pass mjölkig på stor förstoring, så jag avstod! Man köper ju för det mesta en högförstorande kikare för att använda just stor förstoring!

Såg du hade just den jag länkade till salu nu när jag kollade i köp & sälj, men står inte vad du vill ha för den, hur mycket begär du? Är ju rätt avgörande!
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: WALTHER KIKARE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav proton 28 dec 2018, 15:21

nej ditt svar va inte fel :wink:
kikaren har brister och fördelar
och priset beror på vad som följer med i affären

ett byte till annan kikare kan också vara aktuellt :) då jag är nyfiken av mej och
uppskattar erfarenheter jag själv tagit del av

så inga svar i tråden är fel , intressant hur folk tänker och resonerar om just denna kikare

och jag tror fördommar styr folks val , mycket :)
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: WALTHER KIKARE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav Chris 28 dec 2018, 15:41

Tycker också ingen vidare om detta Walther-sikte. Har haft 2 ex hemma men båda gick tillbaka pga mjölkigheten (inte bara på stor förstoring).
Priset är ju iofs inte skyhögt (ca 170€ i yskland, 1999kr i Sverige) men blev absolut besviken.
köpte sen ett jämförbart budget-sikte (Vector optics) som presterade mycket bättre samt väger ca 300gr mindre.
Så begagnadpriset kanske borde ligger rund 800kr imo (nypriset också :-) )
It don't mean a thing if it ain't got a spring
för många luftgevär helt enkelt ;)
Användarvisningsbild
Chris
 
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 sep 2017, 07:42
Ort: Målerås
Tack utdelade: 220 gång
Tackad: 240 gånger i 174 inlägg

Re: WALTHER KIKARE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav proton 28 dec 2018, 15:52

Chris skrev:Tycker också ingen vidare om detta Walther-sikte. Har haft 2 ex hemma men båda gick tillbaka pga mjölkigheten (inte bara på stor förstoring).
Priset är ju iofs inte skyhögt (ca 170€ i yskland, 1999kr i Sverige) men blev absolut besviken.
köpte sen ett jämförbart budget-sikte (Vector optics) som presterade mycket bättre samt väger ca 300gr mindre.
Så begagnadpriset kanske borde ligger rund 800kr imo (nypriset också :-) )


ja skambuda är gratis , lycka till med ditt inköp :wink:

jag tror folk här är för extrema i sina krav , men jag har sett affärer göras här på betydligt kassare optik än denna Walter :-)

så förstår i bland inte människors tänk , märke , rykte och att man har det senaste styr
människors val , när de ska plinka på 10 meter i sommarstugan 2ggr om året .

synd och därför jag startade tråden
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: WALTHER KIKARE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav Chris 28 dec 2018, 15:59

vadå skambud? det är ca hälften av nypriset.... och flera år gammalt.
It don't mean a thing if it ain't got a spring
för många luftgevär helt enkelt ;)
Användarvisningsbild
Chris
 
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 sep 2017, 07:42
Ort: Målerås
Tack utdelade: 220 gång
Tackad: 240 gånger i 174 inlägg

Re: WALTHER KIKARE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav proton 28 dec 2018, 16:02

Chris skrev:vadå skambud? det är ca hälften av nypriset.... och flera år gammalt.


tja du får tycka hur du vill , jag säljer inte detta för nå 800kr , då blir det kvar garanterat :)

jag har hellre ett för mycket Walter optik hemma än 800kr i bakfickan :wink:
siktet sprider mer glädje än priset

har du något intressant byte kan det vara intressant , ett lite mindre sikte tex :)

pengar är inte allt .
Senast redigerad av proton 28 dec 2018, 16:06, redigerad totalt 2 gånger.
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: WALTHER KIKARE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav Chris 28 dec 2018, 16:03

proton skrev:
Chris skrev:vadå skambud? det är ca hälften av nypriset.... och flera år gammalt.


tja du får tycka hur du vill , jag säljer inte detta för nå 800kr , då blir det kvar garanterat :)


visst tycker jag vad jag vill.... och jag vill inte ens ha det för 800 ;)
It don't mean a thing if it ain't got a spring
för många luftgevär helt enkelt ;)
Användarvisningsbild
Chris
 
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 sep 2017, 07:42
Ort: Målerås
Tack utdelade: 220 gång
Tackad: 240 gånger i 174 inlägg

Re: WALTHER KIKARE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav proton 28 dec 2018, 16:07

Chris skrev:
proton skrev:
Chris skrev:vadå skambud? det är ca hälften av nypriset.... och flera år gammalt.


tja du får tycka hur du vill , jag säljer inte detta för nå 800kr , då blir det kvar garanterat :)


visst tycker jag vad jag vill.... och jag vill inte ens ha det för 800 ;)


det är det som är intressant att höra :roll:
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: WALTHER KIKARE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav proton 28 dec 2018, 16:10

någon här som har ett tipps vart detta sikte kan säljas eller bytas lättare ? :roll:
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: WALTHER KIKARE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav Chris 28 dec 2018, 16:17

Det var faktiskt inget bud av mig.... bara min åsikt vad den i mina ögon har för ett begagnadvärde.
På den ena sidan undrar du varför det är svårt att sälja och att du försöker det redan i flera år om jag uppfattade det rätt... öppnade ett tråd för att höra vad andra tycker.... att du inte verkar vara nöjd med svaren du fick här är ju trokigt men så nöjd som du är med siktet är det ju bara bra om du får behålla det :thumbupp:
It don't mean a thing if it ain't got a spring
för många luftgevär helt enkelt ;)
Användarvisningsbild
Chris
 
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 sep 2017, 07:42
Ort: Målerås
Tack utdelade: 220 gång
Tackad: 240 gånger i 174 inlägg

Re: WALTHER SIKTE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav Silwer 28 dec 2018, 16:59

Vill du höra sanningen?

De där har dåligt rykte, ojämn kvalitet och var allmänt överprissatta som nya, de är då inga Walther mer än logan tyvärr.

DEt är tänkt för säg FT liknade sammanhang men fungerar inte bra för det, det var svårt att hitta nåt bra bland alla kinatillverkade kikare, särskilt med de ambitionerna och zoom mm.

Värdelöst är det väl inte, och just ditt ex kan ju blivit bättre än andra.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: WALTHER SIKTE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav proton 28 dec 2018, 17:09

Silwer skrev:Vill du höra sanningen?

De där har dåligt rykte, ojämn kvalitet och var allmänt överprissatta som nya, de är då inga Walther mer än logan tyvärr.

DEt är tänkt för säg FT liknade sammanhang men fungerar inte bra för det, det var svårt att hitta nåt bra bland alla kinatillverkade kikare, särskilt med de ambitionerna och zoom mm.

Värdelöst är det väl inte, och just ditt ex kan ju blivit bättre än andra.


har två av de , det ena blir kvar för gott , det andra tänkte jag sälja eller byta om någon är intresserad , men båda blir nog kvar :-) .
är inte så dåligt som ni många tror :wink:

tungt och stort är det , så det passar inte alla bössor , är lite för klumpigt på bössan det
sitter på nu , så alla sikten har sina egenskaper :)
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: WALTHER SIKTE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav Silwer 28 dec 2018, 17:25

Det är ju olika vad man tycker är bra och som sagt, just de här skulle jag isf vilja testa varje exemplar innan köp helt enekelt då vissa varit rent usla.

Nypriset hos säg Caboom var för högt imo, jag har ett ZOS jag med men bara 24X 60mm så inget för FT.

Är man nöjd så är man ju, finns inte mycket att säga mot, visst vad man är van med sen förr påverkar såklart.

Sen måste man ju inte köra 32X på det heller, ofta klarnar de ju upp lite när mna dra ner förstoringen då de lätt blir väldigt mjölkiga, det beror ju på att kineserna bar tvingat in höga siffror men med dåliga glas för det, det kostar ju en jämrans massa att ha fin optik.
Varje glas ska väl egentligen var av särskilt glas dels, och sen ytbehandlade på båda sidor för var glas för ljusgenomsläppet, och så har vi prismat som ska var melagt på ytan med fina lager för reflektion, där kan kinatillverkare dra till med kanske bara aluminiumytan tex.

Allt kommer kosta, men tex FT kikare kan ju bortse från perfekt färgåtergivning och rikta in sig främst på kort focusdjup för att läsa avståndet med det.

Ofta har en vanlig allroundskytt mer glädje av ett allroundsikte där de sluppit det här extrema, och där man inte måste veva på ett hjul som en dåre mest hela tiden för plinking.
Så samma pengar på en 40mm glugg med säg 12ggr förstoriung är inte dumt, det bara ser väl inte lika tufft ut.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: WALTHER SIKTE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav proton 28 dec 2018, 17:45

har även två stycken zos 10-40x50 , är rätt kräsen på höga förstoringar , och vill ligga högt för att se myggans snabel :) och vart diabolen träffar .

ska avslöja lite om dessa Walter sikten , första jag köpte kom i Walter låda , blev riktigt nöjd med det och funkar helt ok för priset det kostade , sikte nummer två jag köpte på samma ställe kom i en annan låda , färgglad och hade spanskt utseende , dock så har detta sikte ett något tjockare hårkors än det första jag handlade , och det tycker jag är en liten nackdel :| siktena funkar bra och klicka och är helt ok i klarhet upp till 28-30 gångers förstoring , sedan tappar de lite i klarhet , motljus är rätt känsligt i de , men för kvällsskytte , bänk med solen i ryggen så kan man gå upp till max förstoring utan problem , man träffar där man siktar liksom :)

jämför man med billigare sikten så föredrar jag Walter alla dagar , förutom mot zos , de är grymma i förhållande till vad de kostar .

att jag vill sälja det ena Walter siktet beror mest på att jag vill ha på ett smäckrare sikte på den bössan , för Walter är ett rätt stort och tungt sikte .

jag har ett smäckrare leapers på en annan bössa , men plockar jag det så vill jag ersätta det med ett Falcon eller niko :-) ni vet hur det är :-)

nej att rykten att Walter är sopor håller jag inte med om , siktet har sina för och nackdelar , men funkar , det är ett rätt billigt sikte trots allt .

är bara förvånad att så många visar intresse , men ingen köper ? :roll:
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: WALTHER SIKTE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav Silwer 28 dec 2018, 17:57

Detta är bar en logo, de riktiga Walther tillverkas idag av Umarex vilket iofs inte alltid käns bra heller, jag vet inte om detta var lagligt men det kan tänka sig att walther sabbbade sitt varumärke med sånt här ett tag.

Walther ej att blanda ihop med Walther Lothar fö, var en ansedd vapentillverkare.

Det finns ännu vapen för tävling som knappast görs i Kina, och så har vi LGU/LGV.

Jag vill bar förklarar att detta inte är några tysktillverkade kikare ens efterkontrollerade av Walther, jag har alltid varit tveksam till dem, och de rödpunktsikten med Waltherlogon på med tex.

Kunde lika gärna stått "Muppet" på dem känner jag.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: WALTHER SIKTE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav proton 28 dec 2018, 18:03

Silwer skrev:Detta är bar en logo, de riktiga Walther tillverkas idag av Umarex vilket iofs inte alltid käns bra heller, jag vet inte om detta var lagligt men det kan tänka sig att walther sabbbade sitt varumärke med sånt här ett tag.

Walther ej att blanda ihop med Walther Lothar fö, var en ansedd vapentillverkare.

Det finns ännu vapen för tävling som knappast görs i Kina, och så har vi LGU/LGV.

Jag vill bar förklarar att detta inte är några tysktillverkade kikare ens efterkontrollerade av Walther, jag har alltid varit tveksam till dem, och de rödpunktsikten med Waltherlogon på med tex.

Kunde lika gärna stått "Muppet" på dem känner jag.


jo detta är kina sikte som så många andra märken , bara loggan som är Walter :-) , inget rödpunkt på detta och det föredrar jag
går inte att jämföra med gamla jaktsikten pekarberlin /Walter ,mm
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: WALTHER SIKTE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav Silwer 28 dec 2018, 18:04

nä jag menar att det finns rödpunktsikten som också har Waltherlogan, men de är identiska med säg RD30 och vad de nu annars heter omärkta.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: WALTHER SIKTE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav proton 28 dec 2018, 18:08

Silwer skrev:nä jag menar att det finns rödpunktsikten som också har Waltherlogan, men de är identiska med säg RD30 och vad de nu annars heter omärkta.


jo vi får leva med KINA tillverkning på de flesta sikten i dag , gäller bara att hitta på de bra
har köpt andra och de har gått rakt ner i soptunnan efter några dagar :-)
dessa har jag dock haft ett bra tag och de fungerar .
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: WALTHER SIKTE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav Silwer 28 dec 2018, 18:14

Jo det förstår jag, mne en bra slutkontroll hade ju hjälpt en del.

Kina tillverkar själva bar kopior och elände som sprutar ur en strut när det gäller sånt här tyvärr.

Jag hade inte saknat dem om de helt la ner.
Senast redigerad av Silwer 28 dec 2018, 18:15, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: WALTHER SIKTE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav proton 28 dec 2018, 18:17

Silwer skrev:Jo det förstår jag, mne en bra slutkontroll hade ju hjälpt en del.


helt klart , men köpte på de från seriös butik och garanti , funkat bra men vet inte hur gamla de är ?
ska kolla i helgen om jag har nått kvitto kvar :roll: blev nyfiken på ålder på de nu ? :-)

välvårdade är de och de har bara suttit monterade på PCP
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: WALTHER SIKTE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav börne 28 dec 2018, 18:50

proton skrev:är inte så dåligt som ni många tror :wink:

Hoppas du inte inkluderar mig då... jag tror inte då jag har testat :?

Givetvis skillnader på dessa Kina tillverkade sikte, dina ex är väl bättre än det jag testade helt enkelt. Men du frågade varför det var svårsålt... Ojämn kvalitet har Silwer varit inne på vilket jag håller med om!
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: WALTHER SIKTE , VARFÖR SÅ SVÅRT ATT SÄLJA ?

Inläggav proton 28 dec 2018, 19:06

börne skrev:
proton skrev:är inte så dåligt som ni många tror :wink:

Hoppas du inte inkluderar mig då... jag tror inte då jag har testat :?

Givetvis skillnader på dessa Kina tillverkade sikte, dina ex är väl bättre än det jag testade helt enkelt. Men du frågade varför det var svårsålt... Ojämn kvalitet har Silwer varit inne på vilket jag håller med om!


ja bäst vore väl om någon intresserad kom och provade siktet IRL innan köp , förstår att folk tvekar om de hört rykten om ojämn kvallitet :|
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Nästa

Återgå till Sikten

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster

  • Sponsorer