budgetsikte

Här diskuterar vi om kikarsikten till luftvapen

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: budgetsikte

Inläggav gunner357 16 jan 2017, 20:48

Man blir lite le när man skriver som nybörjare i detta forum. Om man köpt en bössa och vill fråga om råd/hjälp om den. Men alla dessa tomtar som säger att det är skit man köpt byt för bövelen annars tas man inte på allvar. Kul och höra när man redan köpt en bössa. Jag kommer då inte starta en ny tråd i detta forum nå mer tack för ordet.

Alla kanske inte vill/kan köpa uber sniper super raket bössa. :smt037
Hatsan AT44 S-9 Lothar Walther Long Edition 6,35mm
Scope Zos 10-40X60. Faber 10L dykflaska och yong heng pump.
gunner357
 
Inlägg: 132
Blev medlem: 12 dec 2016, 22:17
Ort: Överallt
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Har varit medlem i SSSK
Luftvapen favorit: Haubits 77

Re: budgetsikte

Inläggav Leopold 16 jan 2017, 20:58

gunner357 skrev:Man blir lite le när man skriver som nybörjare i detta forum. Om man köpt en bössa och vill fråga om råd/hjälp om den. Men alla dessa tomtar som säger att det är skit man köpt byt för bövelen annars tas man inte på allvar. Kul och höra när man redan köpt en bössa. Jag kommer då inte starta en ny tråd i detta forum nå mer tack för ordet.


Känner inte igen din beskrivning av hur nykomlingar blir bemötta här på luftvapen.info. Tvärtom så tycker jag de allra flesta som engagerar sig i nykomlingens funderingar försöker att ge så bra råd man kan efter den erfarenhet man har. Att råden kan vara besk medicin i en del fall ja vad kan man säga om det? Inte direkt ovanligt att första bössan man köper visar sig vara olämplig för det som frågeställaren begär att den ska prestera och då är det väl bra att få reda på det så man kan byta mot något mera lämpligt.

Vänligen observera att denna tråd handlar om rekommendationer om sikten så försök återknyta till detta ämne.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: budgetsikte

Inläggav Lastlogon 16 jan 2017, 21:15

Dessa sikten är mycket bra och prisvärda.
För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



Har själv dessa sikten som jag är riktigt nöjd med
På min HW För att följa länken så måste du registera dig.



På min FX För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Lastlogon
 
Inlägg: 300
Blev medlem: 18 sep 2016, 08:27
Ort: Stockholm och Dalarna
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 13 gånger i 12 inlägg
Skytteklubb: Falubygdens Jaktskytteklubb
Luftvapen favorit: Nintendo NES

Re: budgetsikte

Inläggav gunner357 16 jan 2017, 21:27

Leopold skrev:
gunner357 skrev:Man blir lite le när man skriver som nybörjare i detta forum. Om man köpt en bössa och vill fråga om råd/hjälp om den. Men alla dessa tomtar som säger att det är skit man köpt byt för bövelen annars tas man inte på allvar. Kul och höra när man redan köpt en bössa. Jag kommer då inte starta en ny tråd i detta forum nå mer tack för ordet.


Känner inte igen din beskrivning av hur nykomlingar blir bemötta här på luftvapen.info. Tvärtom så tycker jag de allra flesta som engagerar sig i nykomlingens funderingar försöker att ge så bra råd man kan efter den erfarenhet man har. Att råden kan vara besk medicin i en del fall ja vad kan man säga om det? Inte direkt ovanligt att första bössan man köper visar sig vara olämplig för det som frågeställaren begär att den ska prestera och då är det väl bra att få reda på det så man kan byta mot något mera lämpligt.

Vänligen observera att denna tråd handlar om rekommendationer om sikten så försök återknyta till detta ämne.


Skulle nämnt att det gäller på sikte fronten med.
Hatsan AT44 S-9 Lothar Walther Long Edition 6,35mm
Scope Zos 10-40X60. Faber 10L dykflaska och yong heng pump.
gunner357
 
Inlägg: 132
Blev medlem: 12 dec 2016, 22:17
Ort: Överallt
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Har varit medlem i SSSK
Luftvapen favorit: Haubits 77

Re: budgetsikte

Inläggav ahayeah 16 jan 2017, 21:32

För att följa länken så måste du registera dig.



Så nu kan alla snyta sig och så lägger vi upp 3000:- sikten... nu vet vi ju inte på vilken bössa och vad den ska vara till men airmax serien verkar rätt nice utan att för den delen bli töntigt dyra.
ahayeah
 
Inlägg: 513
Blev medlem: 14 aug 2012, 21:37
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 16 gång
Tackad: 65 gånger i 52 inlägg
Luftvapen favorit: HW90

Följande användare vill tacka ahayeah för detta inlägg
gottamannen (25 apr 2017, 15:31)

Föregående

Återgå till Sikten

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster

  • Sponsorer