UK bössor cal.25 i äldre utförande ;-)

I denna kategori talas det om luftvapen i form av fjäder & gasfjäder drivna luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

UK bössor cal.25 i äldre utförande ;-)

Inläggav Oden 29 jun 2012, 20:14

Jag gör ju ingen hemlighet av att jag gillar de "äldre" fjäderbössorna. Undrar nu om det finns någon som vet om det finns fler än dessa i cal .25?
För att följa länken så måste du registera dig.


Jag kanske inte är ute efter just Pre vapen,men iaf de som var U.K built på riktigt med FJÄDER och absolut inget nytt "Junk"
Användarvisningsbild
Oden
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 18 mar 2009, 19:45
Ort: Bodafors
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 68 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: Fjäder I Alla Väder

Re: UK bössor cal.25 i äldre utförande ;-)

Inläggav Silwer 29 jun 2012, 21:08

Patrioten också men det visst du ju redan.

AA har inte haft nån, Theoben vet jag inte hur det är med pre 92 vapen för, kanske, men de kan troligen räknas på en hand här i landet ändå oavsett i pre-92.

BSA har du ju täckt upp allt pre där, antar att varianter på Supersporten från senare år finns som .25 de med.

Man får ju reservera sig för modeller som inet såldes här eller som är mycket ovanliga möjligen.

Trevliga men egentligen saknar du den som verkligen kunde utnytja .25 på allvar effektmässigt de där går ofta bättre som .22 om inet annat för ammon men .25 är trevligt som jaktkaliber så de har väl den delen även o mde är sämre precisionsvapen än .22orna.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: UK bössor cal.25 i äldre utförande ;-)

Inläggav Oden 29 jun 2012, 21:17

Men fanns Patrioten 92? Synd att A.A inte fanns som .25 de hade ju annars mycket trevliga bössor.F.Ö är det en Ex88 i Cal.22 på väg hem, ingen .25 iofs men iaf ett vad jag kallar en "Riktigt" bössa. :arrow:
Användarvisningsbild
Oden
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 18 mar 2009, 19:45
Ort: Bodafors
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 68 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: Fjäder I Alla Väder

Re: UK bössor cal.25 i äldre utförande ;-)

Inläggav Silwer 29 jun 2012, 22:02

Hm den kanske kom senare, isf har du alla jag känner till iaf.

EX88 ok AA fösrsök på att göra en FT mässig bössa av sin sidospännare de sista rycken ihop med SE90(som nog var tänkt mer som elegant jaktbössa typ) inan de försvann 91 sen och totalt ersattes sent det året av TX200 för att nyapa åt HW77 som var måttstocken då.

Vär att bevara och då folk här inte känner til ldem så ka nman ju få vettigt pris med och LW pipa så inget Trackerlarv med ammon.

Imo bättre än Trackern men det kommer inte folk begripa iaf haha indoktrinering, ok min se90 har troligen titanfjäder så den är väldigt rå i gången, kanske kan man få fram nånting mer likst exportfjädern nån dag.

De högst ovanliga modellerna verkar ingen ha köpt av dem alls(Kmasin, Camague tex.), maila AA med id nummret så får du info om den och sånt, de gör det fritt ännu iaf.

Min var tillverkad mars 91 så det var en av de sista, .177 med otroligt nog då den var såld till Husquarna vapen Sverige och alltså svensksåld, undrar om den blev en hyllvärmare eller nåt den kanske, för reglerna var ju inte till favör för .177or då de måste strypas till 199mps så alla valde .22 i princip här i landet.

Blir en kvalitessamling det där, lycka till kul att nån håller de här med och inte bara det senaste.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: UK bössor cal.25 i äldre utförande ;-)

Inläggav Oden 30 jun 2012, 11:38

Silwer skrev:Blir en kvalitessamling det där, lycka till kul att nån håller de här med och inte bara det senaste.

Nä nya bössor har jag inte råd med så det blir att hålla på med det gammal möget :wink:
Användarvisningsbild
Oden
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 18 mar 2009, 19:45
Ort: Bodafors
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 68 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: Fjäder I Alla Väder


Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 19 gäster

  • Sponsorer