Köpa Weihrauch utanför sverige

I denna kategori talas det om luftvapen i form av fjäder & gasfjäder drivna luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav thinzun 22 apr 2019, 00:12

Tänkte köpa ett hw utanför sverige, blir det billigare och vilka har provat sig på det?
Skulle va tacksam för alla input angående hur det gick, skicka gärna länkar.
thinzun
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 10 jan 2019, 07:09
Ort: Västervik
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav börne 22 apr 2019, 00:20

För att följa länken så måste du registera dig.

AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Följande användare vill tacka börne för detta inlägg
thinzun (22 apr 2019, 21:13), Upj (16 jun 2019, 17:42)

Re: Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav Archon 22 apr 2019, 06:05

Jag köpte en luftpistol från För att följa länken så måste du registera dig.

och det gick bra. Tar lite tid innan varan kommer, men den kommer. Du får dock tänka på att bössan bara kommer att ha max 7,5 joule, som är den lagliga licensfria gränsen i Tyskland. Dessutom måste du bifoga något som på tyska heter Altersnachweis i din beställning, dvs någon form av personbevis som intygar att du har åldern inne för att få handla luftvapen. Detta tänkte jag inte på när jag beställde, vilket gjorde att jag fick vänta onödigt länge. Så du får scanna in en bild på körkortet, passet, ID-kortet eller vad du nu har och skicka till dem (eller ta ett kort på ovan nämnda objekt med mobilen och skicka).
Senast redigerad av Archon 22 apr 2019, 06:11, redigerad totalt 1 gång.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Följande användare vill tacka Archon för detta inlägg
thinzun (22 apr 2019, 21:13)

Re: Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav Air 22 apr 2019, 09:42

Har handlat mycket från ovanstående tips Sportwaffen Schneider lite mindre de
senaste åren.Har inget att klaga på men kan ibland ta lite tid men det kommer.
Billigare kanske inte mycket nu vissa modeller är mycket dyrare i Sverige det finns
andra fördelar.Själv vill jag inte att en Svensk handlare pular i någon 10J modifiering
det ska vara orört från fabrik tack.Utbudet är större på modeller Sportwaffen har även
egenbeställda modeller från HW exv 77/97 lang längre pipa med pipvikt.Sen passar jag
alltid på att beställa HW orginaldelar då får man det inget annat skit.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Följande användare vill tacka Air för detta inlägg
thinzun (22 apr 2019, 21:13)

Re: Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav Kincop 23 apr 2019, 07:04

För att följa länken så måste du registera dig.



Köpte min hw30s (10J) där inklusive kikare och fästen.
Gick hyffsat fort.
Betalade via PayPal som är ett litet skämt gällande "valutaavgifter".
Användarvisningsbild
Kincop
 
Inlägg: 190
Blev medlem: 08 jul 2018, 17:00
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 492 gång
Tackad: 14 gånger i 13 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FWB300SU

Följande användare vill tacka Kincop för detta inlägg
thinzun (23 apr 2019, 07:26)

Re: Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav Marsi 23 apr 2019, 08:58

Handlade nyligen. De justerar till svensk moms, så det blir lite dyrare än sidan visar.
Marsi
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 14 jun 2017, 19:03
Ort: Ödåkra
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 65 gånger i 44 inlägg
Skytteklubb: Tåstarp skytteförening
Luftvapen favorit: Air Arms EV2 mk4

Följande användare vill tacka Marsi för detta inlägg
thinzun (26 apr 2019, 23:40)

Re: Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav Silwer 29 apr 2019, 22:59

Varför gör de det? Inom EU har vi frihandel vilket gör att du betalar momsen i köplandet och inga tull eller momsavgifter tillkommer?

Kan du visa detta?
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav RookieBaloba 06 maj 2019, 13:52

Hej

Även jag tänkte beställa geväret frän Tyskland största nackdelen är att bössan bara kommer att ha max 7,5 joule. Kan man justera upp bössan till 10 Joule och hur görs det i så fall?

Anders
RookieBaloba
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 05 maj 2019, 08:53
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav thinzun 06 jun 2019, 10:23

Hej och tack för alla svar :)

Undrar nu hur dom packar försändelsen. På Sportwaffen Schneider som jag har mailat om lite fågor och verkar va en bra firma.

Gör dom som en viss firma i Sverige sätter plankor och tejp.Runt en redan dålig konstruerad kartong.

Eller lägger ner HW kartongen i en större kartong med emballage så den ska tåla mer hårdförd transport.
thinzun
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 10 jan 2019, 07:09
Ort: Västervik
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav Archon 06 jun 2019, 13:06

thinzun skrev:Hej och tack för alla svar :)

Undrar nu hur dom packar försändelsen. På Sportwaffen Schneider som jag har mailat om lite fågor och verkar va en bra firma.

Gör dom som en viss firma i Sverige sätter plankor och tejp.Runt en redan dålig konstruerad kartong.

Eller lägger ner HW kartongen i en större kartong med emballage så den ska tåla mer hårdförd transport.


Jag noterade när jag fick min försändelse från Sportwaffen Schneider att man använt en något primitiv lösning. Ingen frigolit, ingen bubbelplast eller annat som man normalt förväntar sig när man beställer ett paket. Man hade använt papper och strimlor från pappkartonger som fyllnadsmaterial. Men det funkade, det också.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Följande användare vill tacka Archon för detta inlägg
thinzun (06 jun 2019, 17:03)

Re: Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav soul 06 jun 2019, 16:41

RookieBaloba skrev:Hej

Även jag tänkte beställa geväret frän Tyskland största nackdelen är att bössan bara kommer att ha max 7,5 joule. Kan man justera upp bössan till 10 Joule och hur görs det i så fall?

Anders

Jag har köpt ett par bössor därifrån med exportfjäder, dvs jag byter fjäder själv. Det var hw30s bössor så de klarar precis 10 joule gränsen med exportfjädern. Köper man en kraftigare bössa så lär man kronografera och kapa fjädern tills bössan klarar sig inom lagens ramar.
hw30s 4,5mm
qb20 4,5mm
AA TX200HC 5,5mm
soul
 
Inlägg: 1509
Blev medlem: 17 sep 2008, 12:51
Ort: Avesta
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 63 gånger i 55 inlägg
Luftvapen favorit: HW30S

Följande användare vill tacka soul för detta inlägg
thinzun (06 jun 2019, 17:04)

Re: Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav thinzun 06 jun 2019, 17:07

Archon skrev:
thinzun skrev:Hej och tack för alla svar :)

Undrar nu hur dom packar försändelsen. På Sportwaffen Schneider som jag har mailat om lite fågor och verkar va en bra firma.

Gör dom som en viss firma i Sverige sätter plankor och tejp.Runt en redan dålig konstruerad kartong.

Eller lägger ner HW kartongen i en större kartong med emballage så den ska tåla mer hårdförd transport.


Jag noterade när jag fick min försändelse från Sportwaffen Schneider att man använt en något primitiv lösning. Ingen frigolit, ingen bubbelplast eller annat som man normalt förväntar sig när man beställer ett paket. Man hade använt papper och strimlor från pappkartonger som fyllnadsmaterial. Men det funkade, det också.


Låter bra :) dags att beställa nu. tack :)
thinzun
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 10 jan 2019, 07:09
Ort: Västervik
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav MrRotor 11 jun 2019, 08:59

thinzun skrev:Hej och tack för alla svar :)

Undrar nu hur dom packar försändelsen. På Sportwaffen Schneider som jag har mailat om lite fågor och verkar va en bra firma.

Gör dom som en viss firma i Sverige sätter plankor och tejp.Runt en redan dålig konstruerad kartong.

Eller lägger ner HW kartongen i en större kartong med emballage så den ska tåla mer hårdförd transport.


När jag beställde min HW97K så var Weirauchlådan paketerad i ytterligare en låda. Kändes bra. Effekten har jag själv petat upp till 10J. Men värt att veta att det kan vara en rejäl match att få isär blocket baktill på cylindern. :o

Hoppas du får hem något roligt! :arrow:
■ FX Crown GRS .22 [FAC] | Sightron S3 10-50x60
■ Weihrauch HW30S .177 [10J] | Hawke Airmax SF 6-24x50 Compact
■ Webley Eclipse .25 [19J] | Tasco 4x32
■ Artemis CP1-M .22
■ Webley Tempest .177
Användarvisningsbild
MrRotor
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 02 jun 2018, 23:34
Ort: Västerås
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 92 gånger i 25 inlägg
Skytteklubb: SLJSF

Följande användare vill tacka MrRotor för detta inlägg
thinzun (11 jun 2019, 17:30)

Re: Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav thinzun 11 jun 2019, 17:31

MrRotor skrev:
thinzun skrev:Hej och tack för alla svar :)

Undrar nu hur dom packar försändelsen. På Sportwaffen Schneider som jag har mailat om lite fågor och verkar va en bra firma.

Gör dom som en viss firma i Sverige sätter plankor och tejp.Runt en redan dålig konstruerad kartong.

Eller lägger ner HW kartongen i en större kartong med emballage så den ska tåla mer hårdförd transport.


När jag beställde min HW97K så var Weirauchlådan paketerad i ytterligare en låda. Kändes bra. Effekten har jag själv petat upp till 10J. Men värt att veta att det kan vara en rejäl match att få isär blocket baktill på cylindern. :o

Hoppas du får hem något roligt! :arrow:


Tack:)
thinzun
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 10 jan 2019, 07:09
Ort: Västervik
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav Silwer 14 jun 2019, 18:19

Dock fråga, fick ni verkligen betala svensk moms och inte tysk?

Frihandel inom EU betyder att man betalar det EU lands moms man köper från och inget här alls.

Att ändra till 10J är ju simpelt, byta fjäder enbart räcker även om man kan passa på att förfina lite ner, HW har inte Air Arms direkt ur lådan känsla men de kostar ju mindre med och UK är ju på väg ur EU
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav thinzun 14 jun 2019, 21:41

Bra fråga om momsen, har inte fått grejerna än.

Men jag svarar ändå, med det jag vet än så länge.

kontrollräknade allt jag beställt, och då blir det 19% moms som det står på deras sida.

Fick ett mail senare där det står att det är 25% skatt, med samma belopp som jag har satt in.

Så jag frågar desamma hur blir det i slutändan. får man betala 6% extra till Sverige genom en avgift efteråt?

Verkligen ett förvirrande ämne :-(
thinzun
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 10 jan 2019, 07:09
Ort: Västervik
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Följande användare vill tacka thinzun för detta inlägg
Wallace (27 sep 2020, 21:36)

Re: Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav Archon 14 jun 2019, 22:15

När man handlar online gäller tydligen andra regler. Företag inom EU som säljer över nätet till andra EU-länder får inte ta ut moms i sitt eget land. I stället ska momsen dras i leveranslandet. Alltså, beställer du en vara från ett annat EU-land och får den hemskickad till dig får du betala svensk moms.

För att följa länken så måste du registera dig.

Senast redigerad av Archon 14 jun 2019, 22:16, redigerad totalt 1 gång.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav Silwer 14 jun 2019, 23:24

Så var det inte förr, jag har köpt frpn Tyskland ok UK och bara fptt betala deras moms.

Det är ju skojeri och sötter fruhandel ur funktion, vad fan ska vi med EU medleskap til om det ändå bli 25% i det hör fallet, friheten är mao död och EU slut iaf för oss småfolk.

Tanken var ju att få handla i vilket kand sim helst, inget om att man mpste pka till landet.

Ör det Sverige som infört de hör dumheterna?

Skulle inte förvåna mig då går ju 25% till Sverige sim just nu behöver en jävka massa stålar.

Archon tack för infon, tvärsäkert framjobbad av Sverige då jag tvötårsökert vet att det inte var så förr, de har märkt att många köper online frpn andra länder, skam går på torra land tamme fan.

Nu har vi säkret högst moms för säg luftvaoen i EU, men du kan ge dig fan på att då får de betala vpr moms.


Imo är det olagligt och inte det som var ens rättugheter förr.

Vist Tyskland har 19% på det här men öndp, rött ska vara rött för alla ich inte nåt jävla insanlande till Sveriges misär idag.
Senast redigerad av Silwer 14 jun 2019, 23:30, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav Ultrabrite 16 jun 2019, 12:02

Angående momsen:
Om du handlar via Internet eller postorder från ett företag i ett annat EU-land gäller speciella skatteregler. Ett Internet- eller postorderföretag som säljer till kunder i Sverige ska vara momsregistrerat här om den sammanlagda årsomsättningen överskrider 320 000 kronor. Om beloppet inte överskrids redovisar säljaren moms i sitt eget land. I det fallet betalar du den momssatsen som tillämpas i säljarens hemland. Överskrids beloppet ska säljaren betala moms enligt svenska skattesatser, det vill säga 25 procent. Då måste du betala svensk moms.

Källa: För att följa länken så måste du registera dig.

Ultrabrite
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 25 maj 2015, 23:10
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Luftvapen favorit: Feinwerkbau 300

Re: Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav Archon 16 jun 2019, 12:17

Ultrabrite skrev:Angående momsen:
Om du handlar via Internet eller postorder från ett företag i ett annat EU-land gäller speciella skatteregler. Ett Internet- eller postorderföretag som säljer till kunder i Sverige ska vara momsregistrerat här om den sammanlagda årsomsättningen överskrider 320 000 kronor. Om beloppet inte överskrids redovisar säljaren moms i sitt eget land. I det fallet betalar du den momssatsen som tillämpas i säljarens hemland. Överskrids beloppet ska säljaren betala moms enligt svenska skattesatser, det vill säga 25 procent. Då måste du betala svensk moms.

Källa: För att följa länken så måste du registera dig.



Majoriteten av företagen inom EU som säljer internationellt över nätet torde överskrida den gränsen. Är de stora nog att kränga sina varor internationellt så kan man nog lugnt räkna med att de omsätter en hel del kosing.
Senast redigerad av Archon 16 jun 2019, 12:21, redigerad totalt 1 gång.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Köpa Weihrauch utanför sverige

Inläggav Silwer 16 jun 2019, 13:52

Ok, då lverskred inte BAR sim förr var möjluga att handla av, och Sportwaffen inte heller då jag aldrig fick svensk moms.

Jag tror det upptäckts att folk handlar från utlandet särskilt i ett sånt här land och då arbetade man fram regler för att tjäna på det.

Konstigt dock att luftvapenhandlare skulle överskrida 320k, ok sportwaffen säljer ju annat men mycket av det är förbjudet här, tex knall och stålreplikor tex.

Det jobjiga är ju att visserligen har de för mg varit långsamma men annars har allt funkar bra, svårt att hitta en ersättare.

Nu kanske vissa tänker 19% eller 25% skitsamma, jag tycker det är principen om frihandel som sätts ur spel för att man inte åkt till platsen och handlat.

Jag har spart mycket på de affärer jag gjort och det är väl där magen kniper på staten, hua nån som lyckas få kvar npgra röda ören, det här måste ses över.

Ni ska se att med UK borta faller det sonder allt mer och snart blir det som att köpa från säg USA.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm


Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: börne och 27 gäster

  • Sponsorer