Qb36-1 aka Jula återingen.

I denna kategori talas det om luftvapen i form av fjäder & gasfjäder drivna luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Qb36-1 aka Jula återingen.

Inläggav Falistar 21 jun 2018, 20:27

Jag vet att det finns mängder av trådar om detta vapen. Så hav tålamod.

Jag älskar att köpa ett nytt vapen och skjuta in det, det är litet nöje jag har. Det blir dock ett ganska så dyrt nöje med kvalitets vapen.

jag började kika efter budget vapen och valde Qb36.

Fit and finish har redan sagts det mesta om, men den imponerar. Snyggt vapen rent av.
Inte minsta skrammel när man skakar hårt i vapnet.
Ljudmässigt, mkt distringt utan twang fjäderljud.
Avtrycket var väl det jag var mest tveksam över. Här har Industri Brand, gjort läxan för den version som finns på Jula just nu,
det är helt enkelt riktigt bra. Taktilt, bra släp och tydligt med tryckkänsla för när skott går av. Mycket överraskad.

Hur skjuter eländet?
Mycket bra, jag använder bara öppna sikten på en sån här bössa, det hittepå kikarsikte som följer med, kommer sannolikt försämra träffbilden.
Jag är halvblind som kommer med ålder, jag kan dock skjuta på en "höft" på samma vis som jag kan göra med både Hw 30 och HW95.

En liten not. jag undrar om detta verkligen ligger på eller under 10j, min magkänsla säger det ligger en skaplig bit över.
Falistar
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 20 jul 2015, 08:35
Ort: Örebro
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 5 gånger i 3 inlägg

Följande användare vill tacka Falistar för detta inlägg
bobkatt (21 jun 2018, 21:16), huldreh (21 jun 2018, 21:27), Batistuta (22 jun 2018, 12:35)

Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster

  • Sponsorer