Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, gubbe, Daniel, Nitro
Thfc110 skrev:Jag har ett gammalt gevär (från far) men tänkt investera u ett nyare.
Kapten Kamin skrev:Thfc110 skrev:Jag har ett gammalt gevär (från far) men tänkt investera u ett nyare.
Många äldre luftbössor sparkar fortfarande röven av nya moderna gevär. Saker byggdes för att att funka och hålla förr. Vad är det för bössa du har?
Thfc110 skrev:Hej
Tack för svaren!
Kollade på geväret och tror det står Slavia 624 made in Czechoslovakia.
Tog bilder och laddade upp. Hoppas det är ok att ladda upp länken här För att följa länken så måste du registera dig.
Vet inget om det mer än min far säger det är nog över 30 år samt att farfar fick löda fast eller liknande något för att sedan så fast ett kikarsikte
Edit: får inte länken att fungera men om man kopierar och klistrar in kommer man rätt
Tack för svaren!
Kapten Kamin skrev:Thfc110 skrev:Hej
Tack för svaren!
Det är ingen bössa jag kan nåt om... Tror inte det är nåt under av precision, dom ser väldigt basic ut i konstruktionen.
Thfc110 skrev:Kapten Kamin skrev:Thfc110 skrev:Hej
Vilket är att föredra som man kan få på ett OK sikte på ? Säg 5000kr för gevär och sikte
Är det hw97k eller hw50s ? Samt går det att få en butik att fixa gevär + sikte så det är helt komplett eller åste man montera själv?
Tänkte på fäste för sikte
Thfc110 skrev:Vilket är att föredra som man kan få på ett OK sikte på ? Säg 5000kr för gevär och sikte
Ny på forumet och hoppas detta är rätt ställe att fråga.
Jag har ett gammalt gevär (från far) men tänkt investera u ett nyare.
Min budget är max 4000 kr och vore skönt om man kan få gevär + kikarsikte men inget måste.
Det måste vara licensfritt
Jag vill i framtiden ta jägarexamen så vill ha ett gevär som är stabilt och inte sprider skotten xD
Sett att många tycker om hw97k är det något för mig trots det är lite över budget
Har ni något tips ?
Archon skrev:förutfattade meningar
Thfc110 skrev:Jag vill på precision skjutning inför jägarexamen i framtiden. Har för mig det är på 60-80 meter
Thfc110 skrev:Förstår det inte är möjligt men skrev det för att visa vad jag sökte då jag inte kan alla termer xD
Vilket gevär är att föredra om man vill öva på precision på långt håll ?
Samt skall man välja .177 då det inte är så viktigt att kunna ändra till licens utan det är mer som en bonus
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: origo och 3 gäster