Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, gubbe, Daniel, Nitro
Knotvillage skrev:7.5 är väll V4 och 0.5g ammo. Kör du med Exact på korta avstånd hamnar du nog där.
bebbe skrev:Kan det vara så att den har en annan fjäder eller är det någonting annat som gör att den skjuter runt 9J?
Nitro skrev:bebbe skrev:Kan det vara så att den har en annan fjäder eller är det någonting annat som gör att den skjuter runt 9J?
Mina FWB ligger stabilt på 204-206 med JSB RS trots att den ena bössan nog gått runt 25-30000 skott och den andra 15-20000 typ.
Knotvillage skrev:Kolla annars PG2 samt testa Exact. Ska köra lite RS i min imorgon och se hur dom går. Vinden hinner ju sätta lite spår på 35m men skjuter inte när det blåser orkan. Skiljer 11ms mot Exact men 20ms på 80an gav stor effekt. Tror dock 40an gick bättre med RS.
bebbe skrev:[Är ju bra om den om det går kan skjute med lite tyngre kulor. Antar att vi då får bättre koll vid lite vind.
Knotvillage skrev:Tyst, säge inget Börne. Han har gett förkortningsförbud.
Vortec ProGuide 2.
Knotvillage skrev:Märkte idag att hastighet kan vara viktigare än tyngd. För låg hastighet så börjar kulan gå hit och dit.
börne skrev:Knotvillage skrev:Tyst, säge inget Börne. Han har gett förkortningsförbud.
Vortec ProGuide 2.
Förkortningsförbud är det såklart inte tal om men som du nu ser så är alla inte vana vid namnen på saker & ting!
Vortek PG2 är väl dock inget som finns till gamla FWB300S.
bebbe skrev:Kommer ett Hawke Airmax hålla ok?
bebbe skrev:Så bra. Man lär sig hela tiden!
Skall bli kul att prova skjuta med lite snabbare kulor än min Wildcat.
Ang det med siktet. Hur elak är en FWB300S mot ett kikarsikte?
Kommer ett Hawke Airmax hålla ok?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Knotvillage skrev:Ok. Jag fattade som att den var ny från en handlare, ny ny, inte ny beggad.
bebbe skrev:Ok, verkar som att siktet är bland dom bättre till denna bössan? Billigt och med bevisligen helt ok funktion.
Blir till att testa det på geväret så får vi se
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster