Bänkskyttetävling poängbedömning

Här skrivs det om bänkskytte med luftgevär.

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Görgen 06 apr 2012, 14:54

ogster skrev:
Görgen skrev:Jag förstår vad ni skriver men förstår ni vad jag skriver?


Nej det gör jag faktiskt inte, hade det varit prat om samma kaliber så hade jag förstått ditt resonemang men nu är ju inte på det viset.

Hur menar du att man ska kunna tävla med olika kalibrar på samma villkor?


Jag har ju redan skrivit om det i detta fallet med dom kalibrar som får användas. Skillnaden mellan dom är 1 mm från minsta 4.5mm till största 5.5mm på ett mål/ring som är 2 mm vilket innebär att en fullträff mitt på så försvinner ringen oberoende kaliber. Och försvinner inte hela ringen så är det heller ingen fullträff mitt i. Sen vet både du och Thomaz att olika kalibrar uppför sig på olika sätt, så att tävla med olika kalibrar samtidigt med olika hastighet på exakt samma villkor går bara inte, så det är inget jag ens tänkt på. Så hur man än vrider och vänder på det med eller utan tolk så är alltid träffen där skottet tar oberoende av vilken av dom tre godkända kalibrarna samt effekttag man väljer.
FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)
Bild
Användarvisningsbild
Görgen
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 17 aug 2010, 09:09
Ort: Hästveda
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg
Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Larsson 06 apr 2012, 14:59

Jag får erkänna att jag inte riktigt hänger med, men kan det vara så att Görgen inte ens pratar om tolkar och olika kalibrar, utan att han istället menar att en kantträff inte borde räknas? Att skottet ska träffa exakt mitt i?

...I så fall förstår jag dock inte varför han/ni ens blandar in kaliberval/tolkar i detta då det är en helt annan diskussion. Förmodligen är det så att jag missförstått hans argument trots allt.
Clean gloves hide dirty hands.
Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW
Användarvisningsbild
Larsson
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 06 mar 2008, 18:43
Ort: Gävle
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 18 gånger i 15 inlägg

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Johnny FX 06 apr 2012, 15:00

Tycker reglerna är solklara.
Det kommer bli riktigt kul att få testa nått annat än ft.
Men jag hoppas på.att få låna nått stöd för jag har inga egna
FWB 300
Johnny FX
 
Inlägg: 250
Blev medlem: 02 feb 2008, 23:38
Ort: Stockholm ,
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg
Skytteklubb: Måsens SK
Luftvapen favorit: Feinwerkbau 300

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Görgen 06 apr 2012, 15:10

Larsson skrev:Jag får erkänna att jag inte riktigt hänger med, men kan det vara så att Görgen inte ens pratar om tolkar och olika kalibrar, utan att han istället menar att en kantträff inte borde räknas? Att skottet ska träffa exakt mitt i?

...I så fall förstår jag dock inte varför han/ni ens blandar in kaliberval/tolkar i detta då det är en helt annan diskussion. Förmodligen är det så att jag missförstått hans argument trots allt.


Ja det är det jag menar. Att en fullträff är mitt i så ringen försvinner och i kanten av ringen är bara nästan mitt i. Och kan inte bli något annat än nästan mitt i, hur mycket tolkar eller andra mätprylar man än använder.
FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)
Bild
Användarvisningsbild
Görgen
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 17 aug 2010, 09:09
Ort: Hästveda
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg
Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Larsson 06 apr 2012, 15:23

Men i så fall har det inte med tolkar eller olika stora kalibrar att göra överhuvudtaget? Varför har då dessa ens blandats in i diskussionen? Det låter ju mer som om du ifrågasätter själva grunden i hur man räknar poäng? Det skulle man ju nästan kunna starta en ny tråd om. Detta är inte menat på ett drygt sätt, jag bara undrar. :>
Clean gloves hide dirty hands.
Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW
Användarvisningsbild
Larsson
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 06 mar 2008, 18:43
Ort: Gävle
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 18 gånger i 15 inlägg

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Tomaz 06 apr 2012, 15:45

Ja, jag blir inte klok av denna diskussion, skulle nog behöva en tolk... :lol:
Det kommer nog att bli bra det här med bänkskyttetävlingen till slut, men vi får det inte roligare än vad vi gör det till.
Det hela är ju egentligen inte mer komplicerat än att vi träffas, skjuter på bänkar och har kul som vanligt... :)

Bild
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Beangan 06 apr 2012, 15:48

Dom bänkarna lär inte vara sittbara när vi är klara ;)
Beangan
 
Inlägg: 3458
Blev medlem: 14 aug 2011, 04:51
Tack utdelade: 130 gång
Tackad: 389 gånger i 183 inlägg

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Görgen 06 apr 2012, 16:01

Larsson skrev:Men i så fall har det inte med tolkar eller olika stora kalibrar att göra överhuvudtaget? Varför har då dessa ens blandats in i diskussionen? Det låter ju mer som om du ifrågasätter själva grunden i hur man räknar poäng? Det skulle man ju nästan kunna starta en ny tråd om. Detta är inte menat på ett drygt sätt, jag bara undrar. :>


Detta med olika kalibrar och tolkar har du helt rätt i att dom i sak inte har med saken att göra. Men det är just det att dom använder en tolk till att få det till att en kant träff bli till en fullträff som jag hänger upp mig på, samt att jag tycker det är fel mot dom som lyckas skjuta perfekta fullträffar.
FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)
Bild
Användarvisningsbild
Görgen
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 17 aug 2010, 09:09
Ort: Hästveda
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg
Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Beangan 06 apr 2012, 16:06

Om du sätter dig och sätter en träff med 5.5mm som tar så den med minimala mått blir en 10a. Så kommer jag med mitt 4.5mm inte få 10 poäng om jag sätter min kula i exakt samma centrum som din kula. det är där hela grejen med tolken kommer in. Kulorna sitter på samma ställe, hade jag haft 5.5mm så hade det blivit 10 poäng.
Senast redigerad av Beangan 06 apr 2012, 16:07, redigerad totalt 1 gång.
Beangan
 
Inlägg: 3458
Blev medlem: 14 aug 2011, 04:51
Tack utdelade: 130 gång
Tackad: 389 gånger i 183 inlägg

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Görgen 06 apr 2012, 16:14

Beangan skrev:Om du sätter dig och sätter en träff med 5.5mm som tar så den med minimala mått blir en 10a. Så kommer jag med mitt 4.5mm inte få 10 poäng om jag sätter min kula i exakt samma centrum som din kula. det är där hela grejen med tolken kommer in. Kulorna sitter på samma ställe, hade jag haft 5.5mm så hade det blivit 10 poäng.


Men nu handlar det om ett mål som är 2mm stor ring, så om du träffar som du beskriver exakt i samma centrum med din 4.5mm som min 5.5mm kula så är ringen helt borta med båda kalibrarna. Det jag ifrågasätter är att med tolk så blir helt plötsligt en nia en full tia.
FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)
Bild
Användarvisningsbild
Görgen
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 17 aug 2010, 09:09
Ort: Hästveda
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg
Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Beangan 06 apr 2012, 16:16

Blir det ju inte, för om du sätter en 5.5mm kula så det precis tar bort den lilla 2mm ringen så gör inte en 4.5mm kula det
Beangan
 
Inlägg: 3458
Blev medlem: 14 aug 2011, 04:51
Tack utdelade: 130 gång
Tackad: 389 gånger i 183 inlägg

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Larsson 06 apr 2012, 16:21

Nu antar jag och gissar för fullt igen, men det låter som Görgen tycker det är okej med tolk i alla lägen förutom just när det kommer till bullseye, då ska alla kulor sitta precis i mitten annars räknas det inte. Kan det stämma?
Clean gloves hide dirty hands.
Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW
Användarvisningsbild
Larsson
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 06 mar 2008, 18:43
Ort: Gävle
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 18 gånger i 15 inlägg

INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav ogster 06 apr 2012, 16:32

Görgen skrev:
Beangan skrev:Om du sätter dig och sätter en träff med 5.5mm som tar så den med minimala mått blir en 10a. Så kommer jag med mitt 4.5mm inte få 10 poäng om jag sätter min kula i exakt samma centrum som din kula. det är där hela grejen med tolken kommer in. Kulorna sitter på samma ställe, hade jag haft 5.5mm så hade det blivit 10 poäng.


Men nu handlar det om ett mål som är 2mm stor ring, så om du träffar som du beskriver exakt i samma centrum med din 4.5mm som min 5.5mm kula så är ringen helt borta med båda kalibrarna. Det jag ifrågasätter är att med tolk så blir helt plötsligt en nia en full tia.


Nu förstår jag hur du tänker, läs igenom allas argument i denna tråd så kommer du nog inse att du har väldigt fel.

Absolut inget illa menat :)
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Görgen 06 apr 2012, 16:43

Beangan skrev:Blir det ju inte, för om du sätter en 5.5mm kula så det precis tar bort den lilla 2mm ringen så gör inte en 4.5mm kula det


Det är ju som jag skrev till Ogster att olika kalibrar uppför sig på olika sätt, så är inte hela ringen borta så är det ingen fullträff. Liten kaliber ställer helt enkelt högre krav på skytt och träff, och det får man ju acceptera om man väljer att skjuta med mindre kaliber än konkurrenterna.
FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)
Bild
Användarvisningsbild
Görgen
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 17 aug 2010, 09:09
Ort: Hästveda
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg
Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav niklas 06 apr 2012, 16:46

ok då lånar jag mikas drake
niklas
 
Inlägg: 621
Blev medlem: 21 okt 2010, 11:13
Ort: arvika
Tack utdelade: 32 gång
Tackad: 31 gånger i 27 inlägg
Skytteklubb: arvika jaktakytte klubb
Luftvapen favorit: fx elit

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Beangan 06 apr 2012, 16:49

Jag paxar Jazz 9a
Beangan
 
Inlägg: 3458
Blev medlem: 14 aug 2011, 04:51
Tack utdelade: 130 gång
Tackad: 389 gånger i 183 inlägg

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Görgen 06 apr 2012, 17:06

Larsson skrev:Nu antar jag och gissar för fullt igen, men det låter som Görgen tycker det är okej med tolk i alla lägen förutom just när det kommer till bullseye, då ska alla kulor sitta precis i mitten annars räknas det inte. Kan det stämma?


Både ja och nej. För mig är poängen för skottet, där skottet tar och ingen annanstans. Om jag träffar i fältet för 8 poäng precis i kanten eller tar lite i kanten för 9 poäng så är det för mig fortfarande en 8 men går halva eller mer av skottet över linjen till 9 poäng så är det en 9. Men just när det gäller 10an så är det mitt i, på vissa tavlor hela kulan i mitt ringen som är marginellt större än kulan eller som i detta fallet med fullt stöd på 25 meter och 2mm ring, hela ringen borta.
FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)
Bild
Användarvisningsbild
Görgen
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 17 aug 2010, 09:09
Ort: Hästveda
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg
Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Larsson 06 apr 2012, 17:11

Ok, men då låter det som sagt mer som om detta handlar om ett ifrågasättande av själva grunderna inom tävlingsskytte, hur man räknar poäng osv.
Clean gloves hide dirty hands.
Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW
Användarvisningsbild
Larsson
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 06 mar 2008, 18:43
Ort: Gävle
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 18 gånger i 15 inlägg

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Beangan 06 apr 2012, 17:14

Flytta allt till en egen tråd kanske?
Beangan
 
Inlägg: 3458
Blev medlem: 14 aug 2011, 04:51
Tack utdelade: 130 gång
Tackad: 389 gånger i 183 inlägg

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Görgen 06 apr 2012, 17:16

ogster skrev:
Görgen skrev:
Beangan skrev:Om du sätter dig och sätter en träff med 5.5mm som tar så den med minimala mått blir en 10a. Så kommer jag med mitt 4.5mm inte få 10 poäng om jag sätter min kula i exakt samma centrum som din kula. det är där hela grejen med tolken kommer in. Kulorna sitter på samma ställe, hade jag haft 5.5mm så hade det blivit 10 poäng.


Men nu handlar det om ett mål som är 2mm stor ring, så om du träffar som du beskriver exakt i samma centrum med din 4.5mm som min 5.5mm kula så är ringen helt borta med båda kalibrarna. Det jag ifrågasätter är att med tolk så blir helt plötsligt en nia en full tia.


Nu förstår jag hur du tänker, läs igenom allas argument i denna tråd så kommer du nog inse att du har väldigt fel.

Absolut inget illa menat :)


Vad är det som är så väldigt fel när jag skriver att en 9a eller en kant träff på 10an aldrig kan bli något annat än en 9a eller en kant träff på 10an, hur gärna ni än vill ha en nästan fullträff till att bli en fullträff/bullseye.
FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)
Bild
Användarvisningsbild
Görgen
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 17 aug 2010, 09:09
Ort: Hästveda
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg
Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Görgen 06 apr 2012, 17:29

Larsson skrev:Ok, men då låter det som sagt mer som om detta handlar om ett ifrågasättande av själva grunderna inom tävlingsskytte, hur man räknar poäng osv.


För mig handlar det inte om tävlingsskytte eller inte, utan om att en träff är där den är och inte där något mätinstrument säger att den egentligen ska vara.
FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)
Bild
Användarvisningsbild
Görgen
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 17 aug 2010, 09:09
Ort: Hästveda
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg
Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Tomaz 06 apr 2012, 17:36

Görgen skrev:Det är ju som jag skrev till Ogster att olika kalibrar uppför sig på olika sätt, så är inte hela ringen borta så är det ingen fullträff. Liten kaliber ställer helt enkelt högre krav på skytt och träff, och det får man ju acceptera om man väljer att skjuta med mindre kaliber än konkurrenterna.


Du har liksom målat in dig i ett hörn här om du inte ens kan acceptera att tävlingen bygger på att olika kalibrar ska kunna tävla mot varandra mot samma poängtavla på lika vilkor...

Med tolk, så blir alla skyttarnas kulhål i tavlorna exakt lika stora och det blir rättvis för alla. Det är ju inte så att 4,5 mm skyttarna har en fördel mot 5,5mm skyttarna, bara för att kulhålen tolkas upp till 5,5m...

Vid all poängräkning i skytte, så räcker det att tangera en högre valörs ring, för att det ska räknas till denna valör, man behöver inte ens bryta linjen.

Att du av någon märklig anledning väljer en egen variant av poängräkningssystem, med att typ halva kulhålet måste vara över på den högre valörens sida för att få räknas till denna, är ju helt upp till dig. Men vore det inte lättare för dig att att skippa sådana godtyckligheter och börja räkna poängen på riktigt sätt...?
Du skulle ju dessutom få högre poäng på dina tavlor. För det är just poäng det handlar om, inte träff eller miss... :)
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Larsson 06 apr 2012, 17:40

Jo alltså jag säger ju inte att jag tycker ditt resonemang är uselt Görgen. Själv är jag bara en plinkare och nöjesskytt, och om jag någon gång räknar poäng så avrundar jag alltid nedåt, då jag är lite pessimistisk och vill vara hård mot mig själv. Men nu handlar det ju om officiella regler, och då skulle jag givetvis respektera och ställa mig ödmjuk till dem om jag någonsin deltog i någon liknande tävling.
Clean gloves hide dirty hands.
Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW
Användarvisningsbild
Larsson
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 06 mar 2008, 18:43
Ort: Gävle
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 18 gånger i 15 inlägg

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav Görgen 06 apr 2012, 17:59

Tomaz skrev:
Görgen skrev:Det är ju som jag skrev till Ogster att olika kalibrar uppför sig på olika sätt, så är inte hela ringen borta så är det ingen fullträff. Liten kaliber ställer helt enkelt högre krav på skytt och träff, och det får man ju acceptera om man väljer att skjuta med mindre kaliber än konkurrenterna.


Du har liksom målat in dig i ett hörn här om du inte ens kan acceptera att tävlingen bygger på att olika kalibrar ska kunna tävla mot varandra mot samma poängtavla på lika vilkor...

Med tolk, så blir alla skyttarnas kulhål i tavlorna exakt lika stora och det blir rättvis för alla. Det är ju inte så att 4,5 mm skyttarna har en fördel mot 5,5mm skyttarna, bara för att kulhålen tolkas upp till 5,5m...

Vid all poängräkning i skytte, så räcker det att tangera en högre valörs ring, för att det ska räknas till denna valör, man behöver inte ens bryta linjen.

Att du av någon märklig anledning väljer en egen variant av poängräkningssystem, med att typ halva kulhålet måste vara över på den högre valörens sida för att få räknas till denna, är ju helt upp till dig. Men vore det inte lättare för dig att att skippa sådana godtyckligheter och börja räkna poängen på riktigt sätt...?
Du skulle ju dessutom få högre poäng på dina tavlor. För det är just poäng det handlar om, inte träff eller miss... :)


Om träff eller miss är av mindre betydelse förstår jag inte varför man huvudtaget ska tävla? Då får jag hoppas på att om jag skulle få lust och tävla någon gång att jag hittar en tävling där skottets placering är viktigare än att man får en extra poäng för att man råkar snudda linjen.
FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)
Bild
Användarvisningsbild
Görgen
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 17 aug 2010, 09:09
Ort: Hästveda
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg
Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.

Re: INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj

Inläggav outcastkona 06 apr 2012, 18:09

det är ingen som begärt att du ska vara med, valet är fritt, om inte systemet som vi andra tycker duger, duger åt dig så behöver du inte gnugga dom små grå, det är bara låta bli att anmäla sig.
Senast redigerad av outcastkona 06 apr 2012, 18:11, redigerad totalt 1 gång.
outcastkona
 
Inlägg: 991
Blev medlem: 19 jul 2011, 13:09
Ort: Nacka & Tjällmo
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 35 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: Nacka sportskytte förening
Luftvapen favorit: fwb 300S

FöregåendeNästa

Återgå till Bänkskytte

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster

  • Sponsorer