Bänkskytte...

Här skrivs det om bänkskytte med luftgevär.

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Bänkskytte...

Inläggav buckshot2000 18 apr 2011, 22:54

Egentligen borde det väll inte vara meter utan YARDS om man endå skall anglofiera?
*Jag förstår inte att ironi fungerar dåligt på internet*
För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
buckshot2000
 
Inlägg: 2299
Blev medlem: 01 mar 2008, 00:53
Ort: Linköping
Tack utdelade: 10 gång
Tackad: 30 gånger i 26 inlägg
Skytteklubb: Laxå Skytteförening

Re: Bänkskytte...

Inläggav Knivsöder 19 apr 2011, 13:31

Silwer, avståndet är alltid 25 meter eller yard, oavsett gevärets E0.

Jag förstår idén med att ta de europeiska (ERABSF) och internationella (WRABF) reglerna och använda dem, men:

- jag tror att vi kommer att behöva åtminstone en nationell licensfri klass i Sverige bland annat på grund av svenska lagarna, men också på grund av den typ av målskyttegevär som är vanliga i Sverige, som FWB 300 S.
FWB 300 S har inte bara bra precision, de är också billiga. Ett gevär i bra skick med ett hyfsat kikarsikte behöver inte kosta multum.


- sen finns det kanske andra aspekter också, som avståndet.
Visst, 2 mm är litet på 25 meters avstånd, men jag skulle hellre skjuta på ett längre avstånd med vapen på exempelvis 16 joule eller mer.
Inte för att jag personligen skjuter hål i hål på 25 meter, men har jag en 16 joules bössa, så tycker jag det vore intressantare att skjuta på kanske 50 meter, eller kanske till och med på längre avstånd.


- en annan orsak är lite mer självisk! Kolla tabellen nedan som Tomaz har skrivit ihop.

upp till 6 ft lbs motsvarande 8,13J - maxvikt på bössa inkl sikte 4,762kg
upp till 12 ft lbs motsvarande 16,27J - maxvikt på bössan inkl sikte 4,762kg
upp till 15 ft lbs motsvarande 21J - maxvikt på bössa inkl sikte 6,803kg
upp till 20 ft lbs motsvarande 27,12J - maxvikt på bössa inkl sikte 6,803kg

Om vi har en, än så länge, gräns på 45 joule i Field Target, och 27 joule i Bänkskytte, så kan det bli problem att få en målskyttelicens på luftgevär som är kraftigare än det.
Field Target i Sverige, tror jag personligen, nog i framtiden kommer att behöva räta upp sig efter WFTF's max energi på 16,27 joule, men det är en annan femma som inte bör diskuteras i denna tråd.

I Sverige så kanske vi kan ha nationella bänkskytteregler som exempelvis:

- <8,13 J - maxvikt på bössa inkl sikte 4,76 kg - licensfria 10 meters bössor på max ~4 kg + sikte passar bra.
Exakt samma som WRABF's klass "1. Sporter Air Rifle Class".

- <10 J - maxvikt på bössa inkl sikte 5,7 kg - exempelvis licensfria FWB 300 S med kikarsikte slinker
in här.
Den här klassen tror jag är väsentlig i Sverige med sina lagar. Om "Svensson" skall kunna komma med och tävla med sin Julabössa, så är nog detta ett krav. Plus att de flesta licensfria luftgevär som vanligt folk har nog är kraftigare än 8,13 joule.

- <16,27 J - maxvikt på bössan inkl sikte 4,76 kg.
Exakt samma som WRABF's klass "2. Light Varmint Air Rifle Class".

- <50 J - maxvikt på bössa inkl sikte 6,8 kg, avstånd 50-100 meter.
Förutom E0 och avstånd till målet, exakt samma som "3. Heavy Varmint Air Rifle Class A".

- <100 J - maxvikt på bössa inkl sikte 6,8 kg, avstånd 100 meter eller mer.
Förutom E0 och avstånd till målet, exakt samma som "4. Heavy Varmint Air Rifle Class B".

De två sista klasserna så att själviska personer som jag kan söka licens på, och tävla med PCP vapen med mer än 27 joule :smt037


- grupperingsskytte eller ctc-skytte finns inte heller med i WRABF's regler.
Om det finns intresse för detta (min favorit), så måste vi använda egna regler. Bästa alternativet är nog då att ta WRABF's/nationella regler som mall, och helt enkelt räkna ctc i stället för X, dvs. poäng.


Tomaz, jag vill inte spammma ned din fina tråd. Skall vi flytta denna diskussion om reglerna för bänkskytte till en ny "Bänkskytte" tråd?

European Rimfire and Air Rifle Benchrest Shooting Federation - För att följa länken så måste du registera dig.


World Rimfire and Air Rifle Benchrest Federation - För att följa länken så måste du registera dig.


World Field Target Federation (WFTF) - För att följa länken så måste du registera dig.

___________________________________________
Hellre en stor stark fjäder än en liten tub med luft
Användarvisningsbild
Knivsöder
 
Inlägg: 384
Blev medlem: 02 sep 2009, 10:59
Tack utdelade: 14 gång
Tackad: 98 gånger i 46 inlägg
Skytteklubb: www.sljsf.se
Luftvapen favorit: Diana, FWB

Re: Bänkskytte...

Inläggav Tomaz 19 apr 2011, 16:50

Jag hävdar bestämt att vi inte ska konstruera egna regler för bänkskytte.
Se bara hur det gick för FT, som idag är mycket långt ifrån det som andra länder kallar FT.
45J, stora träffzoner och terrängbanor där man sällan kan få en vettig skjutställning...Inte så lyckat enligt mitt tycke och borde egentligen inte kallas field target, utan något annat.

Så låt oss omfamna dessa befintliga regler om vi får till en tävling i bänkskytte.
Känns även mycket roligare att kunna jämföra sina resultat internationellt utan egna kalle anka regler.

Finns ju hur många bössor som helst som man kan matcha med vikt och effektgränserna, de flesta PCP kan man ganska enkelt ställa effekten på och klara viktgränserna.
Det räcker ju dessutom att man tar med sig en bössa till bänkskyttetävlingen.
Man skjuter 3x25 skott, så det blir ju en hel del skytte med en och samma bössa.
Inte meningen man ska ha ett maraton-rejs och skjuta en omgång i varje klass med olika gevär.
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: Bänkskytte...

Inläggav jodre 19 apr 2011, 17:09

+1 på Thomaz även om jag skulle vilja se en klass där vanliga matchbössor kvalar in
om än med endast 6,5x förstoring men avstår den hellre eller skjuter dumdristigt med
för svag bössa i högre klass än att anpassa regler för licenser, då är det väl bättre att
skapa en helt egen sport för detta ändamål typ metallsiluette ed.

samt vad skall man använda för bössor som klarar uppemot 100J har max kaliber .22
samt även klarar 25 skott på en fyllning, alternativt har utbytbar tub?
jodre
 
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 okt 2008, 15:00
Ort: Södermanland
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 21 gånger i 17 inlägg

Re: Bänkskytte...

Inläggav buckshot2000 19 apr 2011, 17:15

Självklart finns det ett egenvärde i att det är exakt samma regler överallt.
*Jag förstår inte att ironi fungerar dåligt på internet*
För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
buckshot2000
 
Inlägg: 2299
Blev medlem: 01 mar 2008, 00:53
Ort: Linköping
Tack utdelade: 10 gång
Tackad: 30 gånger i 26 inlägg
Skytteklubb: Laxå Skytteförening

Re: Bänkskytte...

Inläggav Knivsöder 19 apr 2011, 21:05

Tomaz skrev:Jag hävdar bestämt att vi inte ska konstruera egna regler för bänkskytte.
Se bara hur det gick för FT, som idag är mycket långt ifrån det som andra länder kallar FT.
45J, stora träffzoner och terrängbanor där man sällan kan få en vettig skjutställning...Inte så lyckat enligt mitt tycke och borde egentligen inte kallas field target, utan något annat.

Så låt oss omfamna dessa befintliga regler om vi får till en tävling i bänkskytte.
Känns även mycket roligare att kunna jämföra sina resultat internationellt utan egna kalle anka regler.

Finns ju hur många bössor som helst som man kan matcha med vikt och effektgränserna, de flesta PCP kan man ganska enkelt ställa effekten på och klara viktgränserna.
Det räcker ju dessutom att man tar med sig en bössa till bänkskyttetävlingen.
Man skjuter 3x25 skott, så det blir ju en hel del skytte med en och samma bössa.
Inte meningen man ska ha ett maraton-rejs och skjuta en omgång i varje klass med olika gevär.

Tomaz, jag har full förståelse för ditt och andras argument att följa WRABF's regler rakt av. Jag är inte obstinat (hoppas jag), eller vill hitta på något eget bara för att göra mig själv hörd på forumet.

Min synpunkt angående nationella regler, bottnar helt i de svenska licenslagarna för luftvapen. Om vi hade samma luftvapenlagar som våra grannländer och/eller USA, så skulle allt annat bara vara trams, inga diskussioner alls från min sida.
Men - mina argument bygger på att jag önskar att bänkskytte även skall kunna accepteras, inte av bara SvSF, utan även att Svensson utan problem skall kunna slinka in med sin 9,5 joulare och ha lite skoj, för att sedan förhoppningsvis fastna i denna skytteform.

Jag har aldrig skjutit FT, bara läst om det. Vad jag tror om dess framtid kan ni se i mitt förra inlägg i denna tråd.

Jag vet att det finns drösvis med bössor som passar in i WRABF's regler, men hur många av oss som läser detta har sådana tillgängliga?
Jag har vapenskåpet fullt med gevär, nästan allt är licensfritt, alltså under 10 joule, men bara två passar in i WRABF's regler, ett slätborrat Stiga och ett gammalt Gamo.

Ni andra som läser denna tråd, har ni läst WRABF's regler?

Min fråga om detta är inte för att vara spydig, utan att undvika att vi som luftvapenintresserade målar in oss själva i ett hörn.
En orsak till att ha nationella regler som godkänner gevär upp till 100 joule, är bland annat för att inte strypa möjligheterna för att få ut en målskyttelicens i Sverige på luftvapen med ett E0 på över 27 joule (se min tidigare kommentar angående FT).
Grundregeln för att få en målskyttelicens är att den skytteförening som skytten är aktiv i, har en skjutgren på sitt schema som ger skytten ett behov att inneha ett sådant vapen.

Nu skall ju inte eventuella svenska regler spikas av vad någon enskild person, tycker, tänker eller har för förutsättningar, som jag.

Däremot så tror jag, att vi kanske bör försöka att se till så att skytteformen kan accepteras av exempelvis SvSF (som 10 meters tavelstans), samt underlätta för de stora massorna att komma med.

Har skjutformen bara blivit accepterad, så går det alltid att putsa på reglerna efteråt...
___________________________________________
Hellre en stor stark fjäder än en liten tub med luft
Användarvisningsbild
Knivsöder
 
Inlägg: 384
Blev medlem: 02 sep 2009, 10:59
Tack utdelade: 14 gång
Tackad: 98 gånger i 46 inlägg
Skytteklubb: www.sljsf.se
Luftvapen favorit: Diana, FWB

Följande användare vill tacka Knivsöder för detta inlägg
Ulf (19 apr 2011, 21:53)

Re: Bänkskytte...

Inläggav jodre 19 apr 2011, 21:44

Vill man bara ha ut licenser så torde det väl en bättre idé vara att tillåta luftvapen som överstiger
27J att delta i .22lr klasserna? Detta borde ju dessutom öppna för fler skyttar då det är vanligare
att man har en .22lr än en 100J luftbössa.
jodre
 
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 okt 2008, 15:00
Ort: Södermanland
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 21 gånger i 17 inlägg

Re: Bänkskytte...

Inläggav Ulf 19 apr 2011, 22:02

jodre skrev:Vill man bara ha ut licenser så torde det väl en bättre idé vara att tillåta luftvapen som överstiger
27J att delta i .22lr klasserna? Detta borde ju dessutom öppna för fler skyttar då det är vanligare
att man har en .22lr än en 100J luftbössa.


I ändamålet med all kommunikation med myndigheter och förbund, ang just LUFTvapen ,tippar lasset om man börjar blanda in krut.

Knivsöder har jobbat länge med , och lägger ner ett ofattbart arbete med detta, vilket väldigt få har kännedom om.
Ett arbete man hoppades att övriga klubbar skulle vilja hjälpa till med.

I all kontakt med förbund, är kraven helt i enighet med vad Knivsöder delger , och jag hoppas att folk har förstånd att uppskatta detta.
Tror ni inte detta, är det var så god att forska själva.

Grundregel 1a är desto fler skytteformer med ett vapenslag, ju mer genomslagskraft.
En gång beviljat, enkelt justera i efterhand.

Knivsöder har full koll vad han gör :wink: :smt020
Bild

www.plvk.se
----------------------------------------------------------


Anhängare till Elitserielaget -=Det Svarta Hotet=-
Användarvisningsbild
Ulf
 
Inlägg: 3884
Blev medlem: 31 dec 2007, 11:41
Ort: Piteå
Tack utdelade: 463 gång
Tackad: 299 gånger i 200 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Vortek-drivna luftgevär

Re: Bänkskytte...

Inläggav Tomaz 20 apr 2011, 06:57

Knivsöder:
Men - mina argument bygger på att jag önskar att bänkskytte även skall kunna accepteras, inte av bara SvSF, utan även att Svensson utan problem skall kunna slinka in med sin 9,5 joulare och ha lite skoj, för att sedan förhoppningsvis fastna i denna skytteform.


Men bänkskytte är inte till för att Svensson ska spontant dyka upp på en tävling med valfri bössa ur garderoben..

Knivsöder:
Jag vet att det finns drösvis med bössor som passar in i WRABF's regler, men hur många av oss som läser detta har sådana tillgängliga?
Jag har vapenskåpet fullt med gevär, nästan allt är licensfritt, alltså under 10 joule, men bara två passar in i WRABF's regler, ett slätborrat Stiga och ett gammalt Gamo.


Om man känner att bänkskytte är något som kanske är kul och man vill prova på, så får man anpassa ett luftvapen man har, eller skaffa ett lämpligt luftvapen för ändamålet. Inget konstigt med det. I de flesta skyttegrenar jag vet, så kan man inte dyka upp på en tävling med ett slumpvist vapen och vara med i en tävling. Man får naturligtvis skaffa den utrustning som krävs.


Knivsöder: Min fråga om detta är inte för att vara spydig, utan att undvika att vi som luftvapenintresserade målar in oss själva i ett hörn.
En orsak till att ha nationella regler som godkänner gevär upp till 100 joule, är bland annat för att inte strypa möjligheterna för att få ut en målskyttelicens i Sverige på luftvapen med ett E0 på över 27 joule (se min tidigare kommentar angående FT).



Bänkskytteför luftgevär är skytte på 25m, med maxeffekt 27J, inget annat.
De flesta PCP kan man själv justera in hastigheten på, har man redan licens på tex en"fulleffekt" FX-bössa i kaliber .22, så är det inga större problem att skruva ner den till 27J, som motsvarar 228 m/s med JSB Exact 16g...
Att skapa egna regler för att få ut licenser på monsterbössor, tycker jag definitivt inte man ska göra.
Då får man hitta på en egen skyttegren istället för att blanda in det med det befintliga bänkskyttereglementet.



Knivsöder: Däremot så tror jag, att vi kanske bör försöka att se till så att skytteformen kan accepteras av exempelvis SvSF (som 10 meters tavelstans), samt underlätta för de stora massorna att komma med.




Det finns ju redan ett bänkskytteförbund, det är väl bättre att få det accepterat där isåfall.
Men nu går man händelserna i förväg igen.
Jag tycker ni som verkar tycka det är intressant med bänkskytte, ser till att prova på detta först.
Anpassa lämplig bössa, skaffa skjutstöd, vindvimplar och måltavlor.
Finns inte viljan att prova på bänksytte i den befintliga formen som det redan finns, så är nog tyvärr inte bänkskytte rätt grej för denne person.
Blir vi dock några stycken som likt mig tycker denna befintliga form av bänkskytte är hur kul som helst, så tycker jag vi ska få till en tävling i sommar där vi kan visa upp våra färdigheter från bänken... :)
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Följande användare vill tacka Tomaz för detta inlägg
martinw (20 apr 2011, 15:21)

Re: Bänkskytte...

Inläggav ogster 20 apr 2011, 13:23

Då jag gillar bänkskytte så var jag ju tvungen att test printa övnings tavlorna på några A4 papper.

Drog fram ett gammalt bord å hittade några dynor att ta stöd emot.
Tyvärr så hade jag inte så många 4,5:or hemma men efter inskjutningen så sparade jag 12st kulor å så här blev resultatet med fwb300J:

För att följa länken så måste du registera dig.



Glömde tydligen att ta kort på serierna skjutna med Royalen men det var ju mycket enklare med 40J och högförstorande kikare, förstår varför dessa bössor inte platsar in på sånna här 25m tävlingar
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Re: Bänkskytte...

Inläggav martinw 20 apr 2011, 15:26

Jag håller med Tomaz, verkar underligt att man ska uppfinna högre energinivåer bara för att kunna få ut licens på kraftiga luftvapen, snacka om tankevurpa.

I mina ögon funkar de internationella reglerna bra rakt av.


Ogster: Fick du ut några siffror på hela serier?
Sälj dina luftbössor och skjut med dina krutvapen, det här är inget för dig.
martinw
 
Inlägg: 1111
Blev medlem: 11 jun 2008, 19:32
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 196 gånger i 121 inlägg
Skytteklubb: Örgryte Skytteklubb

Re: Bänkskytte...

Inläggav ogster 20 apr 2011, 15:36

martinw skrev:
Ogster: Fick du ut några siffror på hela serier?


Vart inga hela serier då jag inte har tillgång till nån A3 skrivare just nu, sen så tejpade jag bara tavlorna på vanliga EUR pallar så hålen vart ju därefter... Det hela var bara ett litet test, har semester nu så nästa test kommer bli seriösare med riktigt stöd å ordentligt fästa tavlor. (Gärna mindre vind också för 4,5:or i 10J är väldigt känsliga...)
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Re: Bänkskytte...

Inläggav martinw 20 apr 2011, 15:56

Ogster: Behövs ingen A3 om du skriver ut dom (2xA4) från OLK hemsida.
Sälj dina luftbössor och skjut med dina krutvapen, det här är inget för dig.
martinw
 
Inlägg: 1111
Blev medlem: 11 jun 2008, 19:32
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 196 gånger i 121 inlägg
Skytteklubb: Örgryte Skytteklubb

Re: Bänkskytte...

Inläggav Tomaz 20 apr 2011, 17:52

Bra jobbat Ogster. Vindvimplar är ett måste, och man lär sig faktiskt efter ett tag hur mycket man behöver kompensera siktningen åt något håll, för att diabolen ska blåsa in mot tian, iställt för bort från tian och ut i 8:an typ..

Jag funderar på om man helt enkelt kan spänna en lina en meter över marken, från skjutplatsen och bort till tavlorna, och sen knyter fast ett gäng halvmeter långa band längs hela linan med jämna mellanrum. Då borde man få full koll på hur det blåser...Bild
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: Bänkskytte...

Inläggav Tomaz 21 apr 2011, 18:39

Sådär.....Helgen är räddad. 100st nya måltavlor i A3 format.
Rekommenderar tjockare papper som det här på 250 g/m2, blir fina kulhål som gör det lätt att tolka tavlorna...

Bild
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: Bänkskytte...

Inläggav Tomaz 24 apr 2011, 21:40

OK........dagens bänkskytteövning som film... :o

Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: Bänkskytte...

Inläggav niklas 24 apr 2011, 21:55

grym du är :Thumbupp:
niklas
 
Inlägg: 621
Blev medlem: 21 okt 2010, 11:13
Ort: arvika
Tack utdelade: 32 gång
Tackad: 31 gånger i 27 inlägg
Skytteklubb: arvika jaktakytte klubb
Luftvapen favorit: fx elit

Re: Bänkskytte...

Inläggav morbideglidaren 24 apr 2011, 21:58

Sweet! Nu vart jag skjutsugen, f*n att det är mörkt ute!
"Sir, we are surronded!"
"Excellent, now we can attack in any direction!"
Användarvisningsbild
morbideglidaren
 
Inlägg: 178
Blev medlem: 26 mar 2011, 18:28
Ort: Sweden
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: At44s 10 .22

Re: Bänkskytte...

Inläggav Tomaz 24 apr 2011, 22:06

niklas skrev:grym du är :Thumbupp:


He, he, he...Man kan riktigt känna spänningen i luften va..? :-)

faktiskt ännu besvärligare vind i dag än förra gången, men nu hade jag hjälp av lite fler vindvimplar.
Ändå blåste det bort tre skott på första tavlan, innan jag kom in i matchen.
Började med 242.....med tre 8:or...och ena åttan var så dålig att den nästan blev en sjua, men den tangerade precis på åtta-ringen.... :shock:

Skruvade lite snabbt ihop ett nytt tavelställ likt mekano, av ett gammalt hyllsystem. Måltavlan fästs med små starka magneter, funkade faktiskt bra... :arrow:
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: Bänkskytte...

Inläggav Tomaz 24 apr 2011, 22:09

morbideglidaren skrev:Sweet! Nu vart jag skjutsugen, f*n att det är mörkt ute!


Ta nu en ficklampa, en bössa och gå ut och skjut... :arrow: :wink:
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: Bänkskytte...

Inläggav morbideglidaren 24 apr 2011, 22:21

Haha ja det hade jag gärna gjort om jag hade haft en ficklampa och om jag inte bodde mitt i centrum! Men får nycklarna till nya sommarstugan om 2 veckor så då blir det konstant nattskjutande!
"Sir, we are surronded!"
"Excellent, now we can attack in any direction!"
Användarvisningsbild
morbideglidaren
 
Inlägg: 178
Blev medlem: 26 mar 2011, 18:28
Ort: Sweden
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: At44s 10 .22

Re: Bänkskytte...

Inläggav Tomaz 12 maj 2011, 21:12

Inte reglementsenligt, men testade bara om det var möjligt...

FWB 300S på bänkskyttetavla avsedd för 25m......men skjuten på 50m uppmätt skjutavstånd.. :shock:
Jodå, det gick väl sådär, men man kan nog inte begära mycket mer.
Kan ju säga att det är grymt bra träning att lära sig behärska vindavdriften i alla fall

197 poäng av 250, tolkat med .22 tolk som brukligt...

Bild
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: Bänkskytte...

Inläggav Dan B 13 maj 2011, 01:50

Bra val av musik.
Dan B
 
Inlägg: 495
Blev medlem: 07 aug 2008, 20:18
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 14 gång
Tackad: 9 gånger i 9 inlägg
Skytteklubb: Örgryte Skytteförening
Luftvapen favorit: Air Arms Pro Target

Föregående

Återgå till Bänkskytte

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster

  • Sponsorer