Bänkskytte 2013

Här skrivs det om bänkskytte med luftgevär.

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav losdrivare 29 dec 2012, 19:37

Det här handlar ju INTE om att "fråga om lov" eller att någon absolut måste ha det på ett visst sätt.

Det handlar om att ha en dialog om att (försöka) samordna reglerna. Att ha samordnade regler är ju en förutsättning för att man ska kunna ha t.ex. mästerskap på distrikt-, region- och nationell nivå.

Om man bara vill sköta sig själv och skita i andra så går det så klart alldeles utmärkt och är man nöjd med hur det är i ens egen klubb och är helt ointresserad av att kunna tävla mot andra klubbar på lika villkor så är det en klart rimlig ståndpunkt. Det är ingen här som kan tvinga någon annan till någonting. Men vill man vara med i dialogen och försöka få fram ett gemensamt regelverk så får man räkna med att både ge och få.
Senast redigerad av losdrivare 29 dec 2012, 19:48, redigerad totalt 2 gånger.
Röhm Twinmaster Top
Användarvisningsbild
losdrivare
 
Inlägg: 2378
Blev medlem: 13 nov 2009, 14:09
Ort: Umeå
Tack utdelade: 337 gång
Tackad: 284 gånger i 179 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Air Arms Pro Target

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav Caliber 29 dec 2012, 19:41

Jag tycker du ska fortsätta med det du har påbörjat här Tomaz, vad såna som Jazz tycker om ditten o datten har inget med saken att göra! Såna som han har alltid något att gnälla på o ska alltid ha rätt även om de har fel, de vet inte bättre helt enkelt.
Så kör vidare då jag är övertygad om att ett stort intresse finns...
Ju större ju bättre!?
Caliber
 
Inlägg: 107
Blev medlem: 02 okt 2008, 18:44
Ort: Grums/Värmland
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav päran 29 dec 2012, 19:57

Vet ju att många använder 10m luftgevärs tavlor för inskjutning på 50m , det kanske kunde vara nåt till bänskytte för fullfart :)
Ett forum kan man diskutera ide"r hur som helst men det är först när man sätter sej ner öga mot öga som en förhandling kan börja .
Senast redigerad av päran 29 dec 2012, 20:21, redigerad totalt 1 gång.
päran
 
Inlägg: 1894
Blev medlem: 17 sep 2011, 19:16
Ort: Åseda
Tack utdelade: 206 gång
Tackad: 146 gånger i 102 inlägg
Skytteklubb: OSG.,åsjk
Luftvapen favorit: Fx royal

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav thsu69 29 dec 2012, 20:08

Ja varför ska Sverige, inte kunna ha internationella regler för?
Förstår inte varför många ska snurra till och få allt att låta omöjligt!
Bössor hit å dit, man satsar på det som intr en!
Är det nån som strävar framåt, ska många flera gå åt motsatta håll!
Det är äkta Svenskt :|
thsu69
 

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav husis 29 dec 2012, 20:16

Pratar vi föreningstävlingar eller nationella tävlingar ? Min tro är att om vi gör begränsningar som inte riktigt stämmer överens med vad vi har för vapen så blir deltagarantalet rätt begränsat på tävlingarna. I Sverige så är det vad jag förstått vanligast med 10 J, 16 J eller 45+ J varför satsar man då på en klass som inte det finns bössor till ?
"En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket." Nalle Puh

FX Cyklone .22 ; FX Royal 400 .22 ; FX Biathlon 4,5 ; HW 97 K .20
Användarvisningsbild
husis
 
Inlägg: 843
Blev medlem: 24 aug 2010, 20:04
Ort: Blekinge
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 65 gånger i 48 inlägg
Skytteklubb: MSG, Olofström
Luftvapen favorit: FX och HW

Följande användare vill tacka husis för detta inlägg
AirArms (29 dec 2012, 20:22), Tallbotomten (30 dec 2012, 15:24)

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav Scatman 29 dec 2012, 20:27

husis skrev:varför satsar man då på en klass som inte det finns bössor till ?


Låter ju inte riktigt som det är öppet för diskussion... är nog redan utstakat ett förslag...
Kan hålla med om att när det bara är ett fåtal som kan delta så är det helt meningslöst att försöka övertyga de föreningarna som bedriver BR skytte att köra med samma regler som kommer från en förening... tar man ingen hänsyn till önskemål så är det slut innan det började.
Användarvisningsbild
Scatman
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 15 okt 2012, 13:08
Tack utdelade: 20 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav Tomaz 29 dec 2012, 20:38

Bänkskytte 100m ska jag försöka få till i Laxå redan i vår om vädret tillåter.
Här finns inga färdiga internationella officiella regler som jag vet, så här kan man måla med lite bredare pensel..
Men som planen ser ut nu, kommer tävlingen att se ut ungefär så här...

Om ingen annan har något att invända, så tänker jag prova att använda pistoltavla med 50mm stor 10:a.
Får vi lugnt väder så kan det bli höga resultat, men det brukar blåsa på det öppna fältet på 300m banan som jag tänkte vi skulle hålla till, och innertian är 2,5cm om man behöver sära resultat.

Detta är ju högst preliminärt men jag tror det finns plats för 2st tavlor på varje tavelställ i höjdled, och jag räknar med att vi kan skjuta 10 skott på varje tavla.
Sen tar vi tavelbyte och tar 2st tavlor till. Så totalt 40 skott för att få det lite mer utslagsgivande.
Hmmm...provtavla måste ju få plats också..kanske räcker med 30 tävlingsskott....får fundera på det...
Skjuttid för detta får jag också fundera på, men det är ju inte meningen att det ska bli snabbskytte.

Vi kör tre klasser för 100m bänkskytte för luftgevär

upp till 10J för den som känner sig wild and crazy och hoppas på vindstilla
upp till 50J för den som vill lättare få högre resultat
från 50J upp till 1000J för den som vill visa vart skåpet ska stå

Valfria kalibrar, valfritt stöd och fri luftpåfyllning eller direktkopplad till dykarflaska, inga begränsningar i vikt på riggen eller kikarsiktesförstoring, all in, no limits...

Kalibrarna tolkas inte upp till annan kaliber än bössans, dvs tolkar inte upp 4,5mm till 9mm, det blir för orimligt enligt mig....

Finns det tid och plats att skjuta fler omgångar med annan bössa, så gör vi det..

Jag kommer att köra föranmälning till tävlingen, när den officiella inbjudan kommer ut med mer detaljer i vår..
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Följande användare vill tacka Tomaz för detta inlägg
thorgus (29 dec 2012, 20:42), Tallbotomten (30 dec 2012, 15:28)

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav POS 29 dec 2012, 20:42

Låter toppen Tomaz, nått jag har saknat som tävlingsform.
Det blir väll till att köpa nån lämplig bössa också.. :lol:
Användarvisningsbild
POS
 
Inlägg: 818
Blev medlem: 18 jul 2010, 13:53
Ort: västmanland
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 31 gånger i 28 inlägg
Luftvapen favorit: Daystate Huntsman Classic

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav Jazz 29 dec 2012, 20:43

Varför kom denna diskussion igång nu. Jo naturligtvis för att det skulle passa det nya geväret.
Vi andra föreningar tycker alla det är ok med en 16 joules klass, ingen är emot detta.
Du kan säga vad du vill men jag har alltid varit positiv till 16 joule det jag inte är positiv till är att begränsa effekten till 27 joule
Men det passar inte. Vet inte varför vi sedan ska ändra på klasser där det är fullt tävlande antal. Jag tror att vi hade en person som sköt 16 joule vid vår tävling och 20 som sköt fullfart. Det tycker jag rimmar väldigt dåligt att man då ska ta bort fullfart. Men vi olika klubbar har ju gjort det, dvs ordnat en 16 joules klass bara för att den typen av gevär inte klarar av att konkurrera med fullfart. Men nu köper Tomaz ett 27 joules gevär och plötsligt ska det vara den nya gränsen.
PS. Jag köper helt iden med långhåll.
Senast redigerad av Jazz 29 dec 2012, 20:48, redigerad totalt 1 gång.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav thorgus 29 dec 2012, 20:45

En försiktig gissning ger vid handen att jag förmodligen är en av få som kommer att hoppas på vindstilla, men det skall bli skoj å testa skytte på 100 meter med 10j bössa. :Thumbupp:
Om man inte vet vart man är på väg, hur vet man då när man har kommit fram ?

Bild
thorgus
 
Inlägg: 2118
Blev medlem: 26 feb 2011, 11:20
Tack utdelade: 364 gång
Tackad: 521 gånger i 235 inlägg
Skytteklubb: Onsala

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav Beangan 29 dec 2012, 20:46

Det är inga 27J i fullfart på hans nya bössa, det är mittenläget på fartomställaren som han trixa till så det blev 27J om jag inte mins fel.
Senast redigerad av Beangan 29 dec 2012, 20:46, redigerad totalt 1 gång.
Beangan
 
Inlägg: 3458
Blev medlem: 14 aug 2011, 04:51
Tack utdelade: 130 gång
Tackad: 389 gånger i 183 inlägg

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav päran 29 dec 2012, 20:49

Det var ju ingen dum ide för dom som har grovkalibrigt , att få rasta dom :) Mika blir nog glad :-)
päran
 
Inlägg: 1894
Blev medlem: 17 sep 2011, 19:16
Ort: Åseda
Tack utdelade: 206 gång
Tackad: 146 gånger i 102 inlägg
Skytteklubb: OSG.,åsjk
Luftvapen favorit: Fx royal

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav Tomaz 29 dec 2012, 20:51

Beangan skrev:Det är inga 27J i fullfart på hans nya bössa, det är mittenläget på fartomställaren som han trixa till så det blev 27J om jag inte mins fel.


Ja precis, läge tre på fartomställaren är "fullfart" och ska användas till FT där vi har 45J gräns, samt eventuellt till 100m bänkskytte, om jag inte tar min .25 AT-44 i 70J förstås, som jag vet funkar fint där... :)
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav thorgus 29 dec 2012, 20:58

Nu är det ju inte Tomaz som har skrivit det internationella regelverket så jag tycker att det är lite orättvist att få det att låta som om en gräns på 27j skulle vara nåt som han har hittat på, snarare tycker jag att det är lovvärt att han försöker hitta andra vägar att att sig fram till adekvat användande av bössor med högre effekt.
Om man inte vet vart man är på väg, hur vet man då när man har kommit fram ?

Bild
thorgus
 
Inlägg: 2118
Blev medlem: 26 feb 2011, 11:20
Tack utdelade: 364 gång
Tackad: 521 gånger i 235 inlägg
Skytteklubb: Onsala

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav Rustan 29 dec 2012, 21:10

Jazz skrev:Men Tomaz, Skulle det inte vara kul att ta ett gevär och bara skjuta och ha roligt. Måste man alltid vara bäst.

Men i så fall finns det ju ingen anledning att alls diskutera tävlingsformer, eller?

Och jo: Jag tycker det är roligt att skjuta även om det inte är tävling eller träning inför tävling och i första hand tävlar jag mot mig själv.
Användarvisningsbild
Rustan
 
Inlägg: 258
Blev medlem: 12 aug 2012, 08:10
Tack utdelade: 12 gång
Tackad: 7 gånger i 6 inlägg
Skytteklubb: www.sljsf.se (#034)
Luftvapen favorit: FWB 601

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav Tomaz 29 dec 2012, 21:12

Jazz skrev:Varför kom denna diskussion igång nu. Jo naturligtvis för att det skulle passa det nya geväret.
Men nu köper Tomaz ett 27 joules gevär och plötsligt ska det vara den nya gränsen.


Min nya bössa är "fullfart" men har ställt in fartomställaren till 27J i läge 2...DVS, JAG ANPASSAR BÖSSAN TILL DET BEFINTLIGA REGLEMENTET PÅ MAX 27J, som WRABF har bestämt och som vi alltid följt de år vi har haft bänkskytte på 25m i Laxå........vi har aldrig kört en egen variant som ni med en "fullfartsklass"

Så sluta angripa mig för saker som du inte har någon aning om, eller helst sluta skriva alls i denna tråd, då du redan gjort klart att ni inte vill ha något med den internationella formen av BR25, eller funderingar till utveckling kring detta...

Avslutar med den vanligaste smileyn som brukar komma från dig, så att du fattar att jag är jävligt trött på hur du beter dig... :thumbner: :thumbner: :thumbner:
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav husis 29 dec 2012, 21:16

Nu är jag lyckligt ovetande amatör i sammanhanget men om man begränsar kalibern så ger sig effekten av sig själv. 5.5 mm och 4.5 är väl de absolut vanligaste bössorna i dagsläget. Det jag läst mig till här på forumet är att kulornas hastighet är begränsad om man ska få någon som helst precision i vapnet. Det är viktigt att man får med den stora lilla massan på tävlingarna. Ytterligheterna får kanske skjuta lite vid sidan av.
"En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket." Nalle Puh

FX Cyklone .22 ; FX Royal 400 .22 ; FX Biathlon 4,5 ; HW 97 K .20
Användarvisningsbild
husis
 
Inlägg: 843
Blev medlem: 24 aug 2010, 20:04
Ort: Blekinge
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 65 gånger i 48 inlägg
Skytteklubb: MSG, Olofström
Luftvapen favorit: FX och HW

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav Jazz 29 dec 2012, 21:32

Tomaz. Du bemöter bara vissa saker. Hur är det med en tävlande i 16 joule och 20 i fullfart. Du påstår sedan att det var dumma regler att ha den i fullfart. Man ser ju direkt att fullfarts gruppen ska bort.
:thumbner:
Sedan ljuger du. Det har aldrig förekommet någon 10 joules klass. som du själv lagt till i reglementet.
Senast redigerad av Jazz 29 dec 2012, 21:34, redigerad totalt 1 gång.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav Leopold 29 dec 2012, 21:36

Om vi vänder på steken litet: hur pass kul/meningsfullt är det att delta på en tävling där man fått åka bil en halv dag kanske och finner att man är i stort sett ensam tävlande i den klass man hamnat i med det vapen man valt? Sannolikheten för det scenariot är ganska hög för den som skjuter med 16 J i klassen Light Varmint i Sverige, med sin viktbegränsning inkl sikte på 4.762 kg. Anledningen är att det är allför få som väljer att söka licens för 16J-vapen i Sverige med allt vad det innebär, man tycker att man vill ha mer valuta för insatsen och ett mångsidigare vapen.

Fwb300s går inte att tävla med i denna klass pga att den är för tung, det där att den är fjäderdriven har inte med saken att göra. Man skulle kunna använda valfri lättare fjäderbössa men det är det förmodligen ingen som gör ens i sporterklassen, skillnaderna i prestanda mellan en rekylerande fjäderbössa som det då blir fråga om och pcp är alltför stor för att det skulle upplevas meningsfullt.

Man skulle däremot kunna få tävla med sin 300s i klassen Heavy Varmint A, mot bössor upp till 21 Joule. Vilket naturligtvis vore minst lika meningslöst men av helt andra skäl.

Det som intresserar mig mest för tillfället är de licensfria klasserna och jag nöjer mig att uttala mig om det. Jag tror att tillväxten i denna sport har mycket att vinna på att fokusera på dessa. En ganska närbesläktad historia är utvecklingen bakom FT-skyttet i England, det blev en bred och populär sport därför att folk kunde delta med de licensfria vapen man hade hemma - licensfria enligt gällande lag i England märk väl. Sedan är det en annan femma att det utvecklats mer lämpliga vapen efter hand som intresset tog fart.

Min poäng är att de internationella reglerna åtminstone delvis är skrivna för att man ska kunna vara med och tävla med licensfria och lättillgängliga vapen, utan en särskilt hög inträdesbiljett. Problemet är att de relevanta vapen här hos oss som är licensfria enligt våra lagar och platsar in i Sporter-klassen på konkurrenskraftigt vis är så försvinnande få på vår marknad.

Jag är med andra ord inne litet på losdrivares mfl linje, luftvapenskyttet a la FT och BR är i en tidig utvecklingsfas här hemma i Sverige det är bara att inse.

Som sagt, det har visat sig rent praktiskt att inträdesbiljetten för att tävla i vår svenska hitte-på-klass "sub-10J" är exceptionellt låg om man tillåts få delta med tex fwb300s. Ett fullt konkurrenskraftigt vapen även om det givetvis finns ännu bättre för denna klass, för den som vill satsa litet mer. Att ha en egen klass för just fjädervapen har ingen motsvarighet i internationella regler och jag skulle inte bli jätteledsen om man slopade detta, ändå tycker jag det är litet kul att skjuta just med rekylerande vapen som har sina speciella utmaningar.

Jag ansluter mig alltså till de som tror mest på inkluderande regler och breda klasser som anpassas till vad vi har för luftvapen här hos oss. När bredden och underlaget finns kan man fundera på ev anpassningar till internationella regelverk.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav Jazz 29 dec 2012, 21:41

Finns ju på de flesta håll en internationell klass på 16 joule. Vi är alldeles för få för att ha en 8, 10 16, 19, 21 och 27 joule. Detta är ju det som Tomaz vill ha.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav POS 29 dec 2012, 21:51

Jazz skrev:Finns ju på de flesta håll en internationell klass på 16 joule. Vi är alldeles för få för att ha en 8, 10 16, 19, 21 och 27 joule. Detta är ju det som Tomaz vill ha.


För få för att ha flera klasser....., tja då kan jag tycka att vi är för få får att bråka om sånna småsaker.

Tomaz driver frågan och ordnar tävlingar, han är dessutom funktionär på tävlingarna och lägger massa tid för att vi andra i princip bara kan komma och delta, dessutom bjuds det på korv och prisbordet är fulldukat.

Jo du Jazz, tänk till lite va.
Användarvisningsbild
POS
 
Inlägg: 818
Blev medlem: 18 jul 2010, 13:53
Ort: västmanland
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 31 gånger i 28 inlägg
Luftvapen favorit: Daystate Huntsman Classic

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav Tomaz 29 dec 2012, 22:04

Jazz skrev:Finns ju på de flesta håll en internationell klass på 16 joule. Vi är alldeles för få för att ha en 8, 10 16, 19, 21 och 27 joule. Detta är ju det som Tomaz vill ha.


.
Läs reglerna För att följa länken så måste du registera dig.


Det finns sedan 2012 officiellt endast två klasser för BR25.... Light Varmint och Heavy Varmint...dvs 16J och 27J

När vi själva har haft BR25 tävlingar i Laxå, så har vi lagt till en 10J klass för de som saknar licens...

3st klasser i fortsättningen och inget annat.
Det som jag varit frågande till sedan trådstarten, är om det finns ett behov av att tillföra en fullfartsklas eller inte, för bänkskytte på 25m.
Och då kommer vi i samma situation som i FT att vi har bössor med effekt som är overkill, för den egentliga tävlingsformen.
Därför försöker jag istället få till det att vi kör annat bänkskytte på längre håll, för fullfartsbössor.

Det var syftet med att få igång en vettig och konstruktiv diskussion, men det lyckades ju du och din parhäst förstöra, bra jobbat.... :thumbner:

Åter igen så ber jag dig att sluta trolla mer i denna tråd, då ditt syfte här endast är att förstöra... :thumbner: :thumbner: :thumbner:
Senast redigerad av Tomaz 29 dec 2012, 22:16, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav Gnistan 29 dec 2012, 22:13

Vi kör med dessa regler För att följa länken så måste du registera dig.


till stor del baserade på bänkskytteregler.
Vi har än så länge bara kört en tävling ( KM ) under ganska svåra vindförhållanden
men det var rätt kul ändå, ser fram emot nästa års tävlings säsong.
viewtopic.php?f=60&t=9523
Senast redigerad av Gnistan 29 dec 2012, 22:31, redigerad totalt 1 gång.
0,618
Bild
Användarvisningsbild
Gnistan
 
Inlägg: 121
Blev medlem: 12 jun 2011, 02:28
Ort: Huddinge
Tack utdelade: 61 gång
Tackad: 7 gånger i 5 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: FWB 300 H

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav husis 29 dec 2012, 22:13

Det går och bestämma vad som helst. När det är en tävling får man kolla har jag någon bössa och åka med annars blir det till och stanna hemma. Det går ju alltid och skjuta i trädgården :) Det för mig till gubbes helt eminenta skjutbana med infravärmare. Det vore alla skyttars rätt och ha en sådan på tomten. Jag ska kolla om jag inte kan sätta på ett tak och lite väggar på min skjutbänk. Sen är det ett måste att sätta in någon form av värme i holken.
"En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket." Nalle Puh

FX Cyklone .22 ; FX Royal 400 .22 ; FX Biathlon 4,5 ; HW 97 K .20
Användarvisningsbild
husis
 
Inlägg: 843
Blev medlem: 24 aug 2010, 20:04
Ort: Blekinge
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 65 gånger i 48 inlägg
Skytteklubb: MSG, Olofström
Luftvapen favorit: FX och HW

Re: Bänkskytte 2013

Inläggav Jazz 29 dec 2012, 22:17

Jag har fått mycket skäll av Tomaz och hans partners om hur illa vår tävling var. Vi ordnade bara det som skyttarna vill ha. Skåne skyttarna ville ha fri fart och det fick de. Varför skulle de inte få det. Ingen klubb i detta land kör enligt regel verket i alla fall. Ge skyttarna det de vill ha. Jag håller med Tomaz så långt så att vill mellansvenskarna ha 27 joules gräns så tycker jag de ska ha det.
Sedan funkar det inte så lätt att tävla i ett annat land. Först ska man ha utförsel tillstånd sedan införsel tillstånd
Detta är ju på grund av våra 10 joules regler. Allt över 10 joule ska regas med tillstånd vid inresa och ut resa.
Senast redigerad av Jazz 29 dec 2012, 22:19, redigerad totalt 1 gång.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

FöregåendeNästa

Återgå till Bänkskytte

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster

  • Sponsorer